Τι το ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα, λοιπόν;

Τι το ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα, λοιπόν; Facebook Twitter
Τι το τόσο ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα; Γιατί σταυρώνεται με τον πλέον άκομψο, σεξιστικό τρόπο που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια;
25

 

Ας υποθέσουμε ότι για λίγο ξεχνάμε όλους τους κανόνες περί στιλ, μόδας, εντυπώσεων, όλο αυτό το φαντεζί δεκανίκι του καπιταλισμού, που εν συντομία αποκαλούμε dress code και με το οποίο λίγο έως πολύ, κάποτε συμμορφωθήκαμε όλοι (ή και όχι).

Ας ξεχάσουμε ότι υπάρχουν όλα αυτά, αλλά ας κρατήσουμε ως δεδομένο το ρούχο, αυτό καθ’ εαυτό: ύφασμα, υφή, σχέδιο, χρώμα.

Τι μένει;

Ας μην απαντήσουμε ακόμη. Από καταβολής οργανωμένων κοινωνιών το ρούχο ήταν δηλωτικό του επαγγέλματος, της καταγωγής, της οικονομικής κατάστασης, της κοινωνικής τάξης και ελάχιστα αργότερα της αισθητικής και των προθέσεων.

Όταν παίζονται συμφωνίες δισεκατομμυρίων μεταξύ κρατών, ανθρώπων, επιχειρήσεων – σκληρές καταστάσεις, δηλαδή – το ζητούμενο δεν είναι να τονιστεί η σέξι πλευρά, αλλά να υπάρξει μία φίνα λιτή δήλωση εξουσίας και σοβαρότητας, μία γνώση ότι ο αντίπαλος φέρει όπλο και γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιήσει για να φέρει εις πέρας μία διαπραγμάτευση.

Εν ολίγοις, μία κινούμενη φλυαρία, ένα άτυπο διαβατήριο ή ταυτότητα, που από κοντά με άλλα χαρακτηριστικά έδινε συστάσεις, έκλεινε ή άνοιγε πόρτες, έβαζε ή εξοστράκιζε από κοινωνικές ομάδες, παρέες, επαγγελματικές ενώσεις ή συντεχνίες. Από την Αναγέννηση των πρώτων μεταξιών, βελούδων και ενδυματολογικών εκζητήσεων των Σφόρτσα και των Μεδίκων μέχρι της εκάστοτε Βίβλους – πολύ συχνά της κακιάς ώρας – της μόδας της εποχής μας, πολύ νερό έτρεξε στο αυλάκι, πολλά συνέβησαν, μειωτικά στην πλειονότητα τους για το γυναικείο σώμα, πολλά ψευδο-πρότυπα ακόμη μας ταλαιπωρούν και θα συνεχίσουν απ’ ό,τι φαίνεται.

Έχουμε, ωστόσο, φτάσει σε καλό δρόμο. Ποιός είναι αυτός που στο σήμερα θα πει σε μια γυναίκα τι να φορέσει; Πότε να αισθανθεί καλά και με ποιό ρούχο μπροστά στον καθρέφτη της. Αλληλούια. Το πάντα άγρυπνο politically correct έχει ήδη περιλάβει αυτούς που εδώ και δύο μέρες τα βάζουν με την ενδυματολογική επιλογή της Περιστέρας Μπαζιάνα. Ό,τι ήθελε φόρεσε και καλά έκανε. Ναι, αλλά τι μένει;

Τι το ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα, λοιπόν; Facebook Twitter

Πριν δοθεί μία απάντηση, αξίζει να θυμηθεί κανείς γιατί Βρετανοί και Αμερικανοί – λάτρεις εξίσου του φαίνεσθαι και των τύπων – δίνουν τόση σημασία στα  power suits των πολιτικών και των συζύγων τους. Πόσω μάλλον αν πρόκειται για την Πρώτη Κυρία...

Ενδεικτικά παραδείγματα από την πραγματική και τη fiction ζωή τους η Μισέλ Ομπάμα, η σύζυγος του απερχόμενου Ντέιβιντ Κάμερον, η τηλεοπτική σύζυγος του μοχθηρού πλανητάρχη του “House of Cards”, Claire Underwood.

Εδώ όλα παίζονται στο υπονοούμενο, το ζητούμενο είναι η κομψή πυγμή, η άρρητη υπογράμμιση τόσο της εξουσίας, όσο και της φερεγγυότητας (κι ας μην υπάρχει ή ας μην είναι δεδομένη).

Τι το ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα, λοιπόν; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Jim Watson

Ας είμαστε ειλικρινείς: όταν παίζονται συμφωνίες δισεκατομμυρίων μεταξύ κρατών, ανθρώπων, επιχειρήσεων – σκληρές καταστάσεις, δηλαδή – το ζητούμενο δεν είναι να τονιστεί η σέξι πλευρά, αλλά να υπάρξει μία φίνα λιτή δήλωση εξουσίας και σοβαρότητας, μία γνώση ότι ο αντίπαλος φέρει όπλο και γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιήσει για να φέρει εις πέρας μία διαπραγμάτευση.

Και, ναι, η ιστορία λέει ότι οι Πρώτες Κυρίες ακολουθούν αυτόν τον κώδικα, αλλά ενίοτε κάνουν τη διαφορά και κρίνουν το παιχνίδι: όταν η Μισέλ Ομπάμα επισκέφθηκε με τον σύζυγο της την Αβάνα, έπαιξε το δικό της διπλωματικό χαρτί, επιλέγοντας να εμφανιστεί με δημιουργία ενός σχεδιαστή, ο οποίος με κάποιο τρόπο εμπλεκόταν στις πολιτικές προσπάθειες του Προέδρου των ΗΠΑ για «γέφυρες» με τη Κούβα. Και δεν ήταν η πρώτη φορά που έκανε κάτι τέτοιο, χρησιμοποιώντας την γκαρνταρόμπα και φυσικά τις συμβουλές των ανθρώπων που περιέβαλαν το προεδρικό ζεύγος για τέτοιες περιστάσεις. 

Τι το ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα, λοιπόν; Facebook Twitter
Για τα power suits της "Claire Underwood" (Robin Wright) από το "house of Cards" έχουν γραφτεί πολλά, κυρίως, όμως, για τον τρόπο με τον οποίο υπογραμμίζουν τον τίτλο και την ισχυρή προσωπικότητα της γυναίκας που ενσαρκώνει.

Τι μένει, λοιπόν, είπαμε; Τι το τόσο ασυγχώρητο είχε το φόρεμα της Περιστέρας Μπαζιάνα; Γιατί σταυρώνεται με τον πλέον άκομψο, σεξιστικό τρόπο που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια;

Για έλλειψη αισθητικής; Αφού το politically correct λέει ότι μπορεί να φορέσει ό,τι θέλει και ντροπή σ’ αυτόν που την επικρίνει γι’ αυτό. Κοινώς, για μίνι, στράπλες, δαντέλα και λουστρίνια.

Τότε; Για έλλειψη σοβαρότητας; Οι αντικομφορμιστές και οι πολέμιοι του πρωτόκολλου ήδη χειροκροτούν. Οπότε; Πού είναι το faux pas που ξεσήκωσε όλες αυτές τις συζητήσεις;

Ίσως στην ολοφάνερη αδυναμία αξιολόγησης της περίστασης, στην επιπόλαιη εκτίμηση ότι ο τίτλος δεν συνεπάγεται υποχρεώσεις, ενδεχομένως σε μία κακομεταφρασμένη ερμηνεία περί απλότητας και αμεσότητας.

Ίσως πάλι να ενόχλησε μία κάπως προκλητική σιγουριά, η αυτοπεποίθηση «ότι μας παίρνει παντού», «είμαστε παντός καιρού», «γιατί έτσι». Το βγάλσιμο της γλώσσας στην εμμονή ότι τύποι διασφαλίζουν την ουσία και τα προσχήματα κάποτε προφυλάσσουν από σοβαρά λάθη, ουσίας και όχι τύπων. Αλλά ποιος είναι αυτός που θα μιλήσει για όλα αυτά ως κριτής, χωρίς να πέσει σε όλα τα σεξιστικά δόκανα ταυτόχρονα. Κανείς. Αυτό συζητάμε σήμερα και όχι το δικαίωμα της κυρίας Μπαζιάνα στην εμφάνισή της. Τελεία. 

25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

12 σχόλια
Όταν η κ Μπαζιάκα εκπροσωπεί τον εαυτό της και την οικογένειά της, ας φοράει ό,τι θέλει.Όταν όμως εκπροσωπεί την Ελλάδα ολόκληρη, καλό θα ήταν να φροντίζει να είναι καλόγουστη.Το ντύσιμο και το στήσιμο δείχνουν τι θέλει κανείς να περάσει και η παρουσία της πενάει ένα μήνυμα μιζέριας και μηδενισμού
Είναι απλό το ζήτημα. Μέχρις ότου να αναπτύξουμε έκτη αίσθηση ξερω γω, οι πρώτες εντυπώσεις γίνονται με κριτήριο την εξωτερική εμφάνιση. Τα πάντα, από μάρκετινγκ, μέχρι σχέσεις και γω δεν ξέρω τί θέλουν πρώτα απ' όλα μια καλή παρουσίαση. Και εδώ υστερεί. Δεν είναι δε, ότι θα κάτσουν να συζητήσουν να γνωριστούν καλύτερα και να γίνουν φιλαράκια για να δει πόσο ξήγα είναι ο Αλέξης & η Περιστέρα. Είναι το υποχρεωτικό dress code για να σε πάρουν στα σοβαρά. Κακώς. Αλλά τί να κάνουμε. Μακάρι να χε πολύχρωμη μοϊκάνα, να τα χε διαχειριστεί καλύτερα κι ας πήγαινε και με μπλουζάκι sex pistols γιατί στ' αρχ**δι@ του. Αλλά έτσι όπως τα χει κάνει οφείλει να προσπαθήσει παραπάνω. Κι αυτός κι η σύντροφος.
Μα τι συμβαινει πια με αυτο το φορεμα κι εχει προκληθει τοσος ντορος? Αναρωτιεμαι πραγματικα με ειλικρινια..Που πηγαν ολα αυτα τα σχολια για την αυτοδιαθεση, την ελευθερια στην επιλογη και την προστασια της γυναικας εναντι των σεξιστικων σχολιων? Μαθαμε ξαφνικα ολοι απο dress code και νιωθουμε και βαθυτατα προσβεβλημενοι, διοτι ταχα μου εκπροσωπει ολες τις γυναικες της Ελλαδας προκαλωντας μας ανειπωτη ντροπη...θα προτεινα πραγματικα να κοιταξουμε την ουσια και τον ανθρωπο ως ανθρωπο πισω απο το ρουχο του. Να τον κρινουμε απο τις πραξεις του. Αλιμονο, αν η χωρα μας ρεζιλευοταν με ενα ρουχο.
Μα την ουσία κοιτάμε, την πράξη και τον άνθρωπο πίσω από το ρούχο. Αριστερός άνθρωπος, κομμουνιστής για την ακρίβεια και πας μεσημέρι τιμητική επίσκεψη στην ιστορική, αιματοβαμμένη Τιέν Αν Μεν με στράπλες δαντελένιο, μπορντό φόρεμα και ψηλοτάκουνο λουστρίνι πέδιλο; Φαντάζεσθε να πάει έτσι ντυμένος κάποιος επίσημος στην επέτειο του Πολυτεχνείου;
Μην τσουβαλιάζεις όλα τα σχόλια ως σεξιστικά. Δεν αντιλέγω ότι υπάρχουν πολλά τέτοια (π.χ. στο Πρώτο Θέμα γίνεται της κακομοίρας). Δεν εκπροσωπεί τις γυναίκες της Ελλάδας, εκπροσωπεί την Ελληνική Κυβέρνηση. Αν όσους τους ψήφισαν βρίσκουν ΟΚ την ενδυματολογική επιλογή ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της αντιπροσωπείας για την περίσταση, εγώ που δεν τους ψήφισα διατηρώ το δικαίωμα να κατακρίνω ένα τσούρμο σούργελων να με εκπροσωπούν ως κυβέρνηση και μάλιστα σε ένα κράτος με μακραίωνη πολιτισμική ιστορία όπως η Κίνα.
Δεν ηταν σκοπος μου να τσουβαλιασω ολα τα σχολια ουτε προφανως θεωρω πως εχουν ολα σεξιστικη χροια, απλα μου κανει εντυπωση πως ενω η πλειονοτητα διακηρυσσει την ελευθερια επιλογης της γυναικας ως προς την επιλογη του ρουχου της στην πραξη βλεπω ενα ανελεητο κραξιμο και μια απιστευτη υπερβολη. Καταστραφηκαμε επειδη το ρουχο δεν ηταν το καταλληλο. Φυσικα, με την ενδυμασια μας δειχνουμε καποια στοιχεια του χαρακτηρα μς και η εναρμονιση μας με την περισταση δειχνει ευγενεια και σεβασμο. Ωστοσο, δεν πηγε ουτε με πυζαμες, ουτε απεριποιητη κτλ απλα το φορεμα ηταν για καποια αλλη περισταση...κατα την αποψη μου ε, δεν εγινε και τιποτα. Τωρα για τα υπολοιπα μελη της κυβερνησης δεν εχω καποια αποψη, διοτι δεν ειδα φωτογραφιες. Κλεινοντας θα πω πως δεν νιωθω επισης οτι εκπροσωπει το κρατος μου, διοτι δεν ειναι εκλεγμενη, απλα συνοδευει τον πρωθυπουργο.
Ελάτε καλέ, μην πλακωνεστε. Όλα αυτά είναι a moo point. Πλακώνεστε για το αν η Περιστέρα ήξερε πώς να ντυθεί. Είναι γεγονός. Οι περιστέρες (όπως και τα περιστέρια) δεν ξέρουν να ντύνονται. Έχουν πίπουλα (κρυοοοο)
Σχεδόν όλη η Ελλάδα βρίζει και ειρωνεύεται τον Τσίπρα, και τώρα σχεδόν όλη η Ελλάδα ξαφνικά 'κρέμεται' από τις 'συμφωνίες δισεκατομμυρίων' του Τσίπρα.Όταν ο ίδιος ο Τσίπρας έχει εμφανιστεί σε πιο σοβαρές περιστάσεις χωρίς γραβάτα, ξαφνικά όλη η Ελλάδα ασχολείται γιατί η Περιστέρα ντύθηκε σαν να πηγαίνει σε βαφτίσια.Εγώ προσωπικά ούτε τον ψήφισα αλλά ούτε και με νοιάζει τι θα φοράει η γυναίκα του στις Κίνες και στις Ευρώπες, και αν θα φαίνεται λίγο ο ώμος από κει και λίγο η γάμπα παρακεί... Αυτά είναι για τις μεσημεριανάδικες εκπομπές που διυλίζουν μέχρι και για το πόσες φλέβες φαίνονται στα χέρια των επωνύμων.
Το πρόβλημα -γιατί περί προβλήματος ενσυναίσθησης πρόκειται- είναι ότι δεν αποτίεις φόρο τιμής στην ιστορική και πολύπαθη πλατεία Τιέν Αν Μεν ντυμένη σαν αναδυόμενη σταρλετίτσα στο κόκκινο χαλί και στο κάτω κάτω της γραφής δεν είσαι και η πρωταγωνίστρια της ημέρας, βρε αδερφέ.
Πρώτα από όλα ήταν σαν τη μύγα μες στο γάλα. Επίσης αυτό το φόρεμα είναι για να πάει κάποιος σε γάμο, σε βάφτιση, σε γενέθλια, σε μια γιορτή, αλλά δεν είναι για να πάει σε συνάντηση με αξιωματούχους ενός ξένου κράτους για το κλείσιμο μιας συμφωνίας δισεκατομμυρίων.
Καλώς ή κακώς η κάθε περίσταση απαιτεί και το ανάλογο ντύσιμο. Όπως αν πάω σε κηδεία με κόκκινα, θα δείχνω εκτός κλίματος, ή αν δουλεύω σε τράπεζα και πάω με τζιν, σπορ μπλουζάκι και πέδιλο, ή αντοίστιχα σε σχολείο με κουστούμι, ή ε ροκ πάρτυ με τουαλέτα, έτσι και το μπορντώ στράπλες φόρεμα, μέρα μεσημέρι στην πλατεία με τις μπάντες κλπ δεν ταιριάζει στην περίσταση. Αν ήταν σε ένα βραδινό γκαλά ή πάρτυ με την αντίστοιχη εμφάνιση δεν νομίζω ότι θα είχε ενοχλήσει τόσο πολύ. Τώρα αν της ταίριαζε ή δεν της ταίριαζε είναι άλλο θέμα. Σαφώς οι αντιδράσεις ήταν υπερβολικές, κάτι που όμως ισχύει και για τα περισσότερα θέματα που βγαίνουν στην επικαιρότητα. Η μια μεριά προσπαθεί να σταυρώσει την άλλη, χωρίς μέτρο και επιχειρήματα συνήθως.
Εγώ πάλι νομίζω ότι η γυναίκα είναι ηρωΐδα και της αξίζουν 1000 μπράβο, γιατί θυσιάστηκε για το σύζυγο. Εξηγούμαι: δείτε τη φάτσα και τη στάση του Αλέξη στην ίδια φωτογραφία: σαν αγγούρι Καλυβιώτικο με κοστούμι και φάτσα κλαριτζή απ' τα Σούρμενα μετά από ολονύχτιο πανηγύρι στον Άγιο Σώστη. Κανείς δεν το παρατήρησε όμως, γιατί η Περιστέρα τράβηξε πάνω της όλα τα βλέμματα. Κανονικά, θα έπρεπε να φοράει τ-σερτ με τη φράση "I'm with stupid" και βελάκι προς τα δεξιά της!!! Τελικά είναι αλήθεια ότι "πίσω από ένα μεγάλο άντρα, κρύβεται μια μεγάλη γυναίκα", εύγε Περιστέρα!!
Η αισθητική της Περιστέρας - ή η έλλειψη αισθητικής - είναι αποτέλεσμα μιας γενικευμένης περιφρόνησης στην Ελλάδα για τα πρωτόκολλα και για κανόνες ενδυμασίας. Σάν λαός ποτέ δεν φτάσαμε σε τέτοιο σημείο γνώσης και εξοικείωσης των ενδυματολογικών κανόνων που διέπουν ολο το πλανήτη. Ίσως είχαμε άλλα προβλήματα, αλλα γενικά το savoire faire μας προσπέρασε εντελώς. Παντελώς. Ολοκληρωτικά. Με αποτέλεσμα, να μην γνωρίζουμε το σύνηθες και πρέπον για να μπορόυμε επειτα να το αποδημήσουμε σωστά, εκει που πρέπει και εκεί που μας παίρνει. Αντί αυτου : οτι να'ναι, τσάντα, ρόδα και κοπάνα.Θα αναφερθώ στις μαθητικές παρελάσεις με τις υπερ-micro-mini φούστες και τις δασκάλες με τα στριπτιτζάδικά παπουτσια περίφανα στο πλαι, τους υπάλληλους υπηρεσιών που είναι με ιδρωμένα, λεκιασμένα t-shirt να σου φυσάνε καπνο στο πρόσωπο και να μιλάνε σε ηλικιωμένους στον ενικό, τους κυρίους που πάνε σε γάμο ντυμένοι σαν να πάνε για καφέ αλλα θα βάλουν το γυαλιστερό σκαρπίνι για εφέ και το γυαλί στο κούτελο ενώ ο άλλος εχει κανει τόσο κόπο να τιμήσει τους καλεσμένους του. Γενικότερα νομίζω οτι δεν αντιλαμβανόμαστε οτι οι ενδυματολογικοί κανόνες ειναι μια προέκταση της καλής συμπεριφοράς, του σεβασμού και της κατανόησης του κόσμου που μας διέπει. Έχουμε κάνει τα τελευταίο χρόνια λάβαρο την περιφρόνηση για οτιδήποτε λογικό εχει φτιάξει η Δύση, χωρίς όμως να τα έχουμε κατανοήσει πρώτα.Για να το πω απλά είμαστε χωριάτες με μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μας. Το είπα και σε άλλο σχόλιο : δεν υπάρχει τίποτα, μα τίποτα που να μπορει να δικαιολογεί την επιλογή της σε μια τέτοια περίσταση εκτός εαν έχασε καποιο στοίχημα. Και νιωθω τρομακτικό second hand embarassement βλέποντας την στις φωτογραφίες γιατι δεν ειναι δυνατόν να μην το έχει αντιληφθεί και η ίδια, βλεποντας και την άβολη στάση του σώματός της και πως κάθεται με μια απόσταση στις φωτογραφίες. αρα, για αλλη μια φορα, Αλεξης and company, βγήκαν λίγο πιο έξω απο τον μετα-φοιτιτικό μικρόκοσμό τους και έμαθαν καποια πράγματα. Στις πλάτες πάντα τις δικές μας βεβαίως.
Δεν ξέρω πόσες φορές πάτησα το "ενδιαφέρον" στο σχόλιό σου! Αναρωτιέμαι αν το έγραψα εγώ και δεν το θυμάμαι... Ενδεχομένως έχουμε ταυτόσημη κοσμοθεωρία! :)Αυτή η νοοτροπία που περιγράφεις - ενισχυμένη και με το lifestyle κύμα του '90 - συνέβαλλε στην τραγική εικόνα της κοινωνίας μας σήμερα. Για άλλη μια φορά: δεν ειναι η "οικονομική κριση" η αιτία αλλά το αποτέλεσμα!
Το πρόβλημα δεν ήταν το ρούχο, αλλά η κορμοστασιά, ο τρόπος που καθόταν πάνω της. Αυτό το φόρεμα ταιριάζει σε μια πιο μικροκαμωμένη γυναίκα. Οι μεγάλοι ώμοι που προεξέχουν ελεύθεροι την κανουν νταρντανογυναίκα, ενώ δεν είναι. Τα μισάνοιχτα ποδια που πασχίζουν αμαθα πάνω στις γόβες την κάνουν παράταιρη. Το κακό μακιγιάζ επίσης δεν βοηθά.
Ε, συγγνώμη, αλλά εδώ υποτίθεται βούιξε ο τόπος λόγω κοινωνικής ακαταλληλότητας/dress code και εκεί οφειλόταν λέει, η αναγκαιότητα και αγριότητα του 'κραξίματος'.Από μια τέτοια οπτική είναι λογικό και ως ένα σημείο δεκτο - αν και που η αλήθεια είναι ότι πήρε και χυδαίες προεκτάσεις όλο αυτό.Τώρα πάμε σε σεξιστική/επιφανειακή παράμετρο "δεν της πήγαινε";Δεν έχω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια στην Περιστέρα ή το σύζυγο, αλλά αυτή η πλευρά της κριτικής είναι και υποκειμενική και uncalled for.By the way, Maggie, έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες μικροκαμωμένες γυναίκες μερικά στράπλες φορέματα τις κάνουν να δείχνουν καχεκτικές χωρίς να είναι;Το φόρεμα ήταν παντελώς ακατάλληλο για την περίσταση όντως και κακώς το φόρεσε.Απο εκεί και ύστερα, ως αναγνώστρια, προσπαθώ απο χθες να καταλάβω γιατί τόσο μένος αντι κριτικής...;Και έχω την περιέργεια - αν κάποιος αναγνώστης ξέρει, παρακαλώ ας πει - αν ασχολήθηκαν τα κινέζικα μίντια με αυτό το θέμα;
Ε, συγγνώμη, αλλά εδώ υποτίθεται βούιξε ο τόπος λόγω κοινωνικής ακαταλληλότητας/dress code και εκεί οφειλόταν λέει, η αναγκαιότητα και αγριότητα του 'κραξίματος'.Από μια τέτοια οπτική είναι λογικό και ως ένα σημείο δεκτο - αν και που η αλήθεια είναι ότι πήρε και χυδαίες προεκτάσεις όλο αυτό.Τώρα πάμε σε σεξιστική/επιφανειακή παράμετρο "δεν της πήγαινε";Δεν έχω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια στην Περιστέρα ή το σύζυγο, αλλά αυτή η πλευρά της κριτικής είναι και υποκειμενική και uncalled for.By the way, Maggie, έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες μικροκαμωμένες γυναίκες μερικά στράπλες φορέματα τις κάνουν να δείχνουν καχεκτικές χωρίς να είναι;Το φόρεμα ήταν παντελώς ακατάλληλο για την περίσταση όντως και κακώς το φόρεσε.Απο εκεί και ύστερα, ως αναγνώστρια, προσπαθώ απο χθες να καταλάβω γιατί τόσο μένος αντι κριτικής...;Και έχω την περιέργεια - αν κάποιος αναγνώστης ξέρει, παρακαλώ ας πει - αν ασχολήθηκαν τα κινέζικα μίντια με αυτό το θέμα;
Ε, συγγνώμη, αλλά εδώ υποτίθεται βούιξε ο τόπος λόγω κοινωνικής ακαταλληλότητας/dress code και εκεί οφειλόταν λέει, η αναγκαιότητα και αγριότητα του 'κραξίματος'.Από μια τέτοια οπτική είναι λογικό και ως ένα σημείο δεκτο - αν και που η αλήθεια είναι ότι πήρε και χυδαίες προεκτάσεις όλο αυτό.Τώρα πάμε σε σεξιστική/επιφανειακή παράμετρο "δεν της πήγαινε";Δεν έχω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια στην Περιστέρα ή το σύζυγο, αλλά αυτή η πλευρά της κριτικής είναι και υποκειμενική και uncalled for.By the way, Maggie, έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες μικροκαμωμένες γυναίκες μερικά στράπλες φορέματα τις κάνουν να δείχνουν καχεκτικές χωρίς να είναι;Το φόρεμα ήταν παντελώς ακατάλληλο για την περίσταση όντως και κακώς το φόρεσε.Απο εκεί και ύστερα, ως αναγνώστρια, προσπαθώ απο χθες να καταλάβω γιατί τόσο μένος αντι κριτικής...;Και έχω την περιέργεια - αν κάποιος αναγνώστης ξέρει, παρακαλώ ας πει - αν ασχολήθηκαν τα κινέζικα μίντια με αυτό το θέμα;
Ε, συγγνώμη, αλλά εδώ υποτίθεται βούιξε ο τόπος λόγω κοινωνικής ακαταλληλότητας/dress code και εκεί οφειλόταν λέει, η αναγκαιότητα και αγριότητα του 'κραξίματος'.Από μια τέτοια οπτική είναι λογικό και ως ένα σημείο δεκτο - αν και που η αλήθεια είναι ότι πήρε και χυδαίες προεκτάσεις όλο αυτό.Τώρα πάμε σε σεξιστική/επιφανειακή παράμετρο "δεν της πήγαινε";Δεν έχω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια στην Περιστέρα ή το σύζυγο, αλλά αυτή η πλευρά της κριτικής είναι και υποκειμενική και uncalled for.By the way, Maggie, έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες μικροκαμωμένες γυναίκες μερικά στράπλες φορέματα τις κάνουν να δείχνουν καχεκτικές χωρίς να είναι;Το φόρεμα ήταν παντελώς ακατάλληλο για την περίσταση όντως και κακώς το φόρεσε.Απο εκεί και ύστερα, ως αναγνώστρια, προσπαθώ απο χθες να καταλάβω γιατί τόσο μένος αντι κριτικής...;Και έχω την περιέργεια - αν κάποιος αναγνώστης ξέρει, παρακαλώ ας πει - αν ασχολήθηκαν τα κινέζικα μίντια με αυτό το θέμα;
Ε, συγγνώμη, αλλά εδώ υποτίθεται βούιξε ο τόπος λόγω κοινωνικής ακαταλληλότητας/dress code και εκεί οφειλόταν λέει, η αναγκαιότητα και αγριότητα του 'κραξίματος'.Από μια τέτοια οπτική είναι λογικό και ως ένα σημείο δεκτο - αν και που η αλήθεια είναι ότι πήρε και χυδαίες προεκτάσεις όλο αυτό.Τώρα πάμε σε σεξιστική/επιφανειακή παράμετρο "δεν της πήγαινε";Δεν έχω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια στην Περιστέρα ή το σύζυγο, αλλά αυτή η πλευρά της κριτικής είναι και υποκειμενική και uncalled for.By the way, Maggie, έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες μικροκαμωμένες γυναίκες μερικά στράπλες φορέματα τις κάνουν να δείχνουν καχεκτικές χωρίς να είναι;Το φόρεμα ήταν παντελώς ακατάλληλο για την περίσταση όντως και κακώς το φόρεσε.Απο εκεί και ύστερα, ως αναγνώστρια, προσπαθώ απο χθες να καταλάβω γιατί τόσο μένος αντι κριτικής...;Και έχω την περιέργεια - αν κάποιος αναγνώστης ξέρει, παρακαλώ ας πει - αν ασχολήθηκαν τα κινέζικα μίντια με αυτό το θέμα;
Συμφωνώ ότι το στράπλες αυτό ταίριαζε σε πιο λεπτοκαμωμένη γυναίκα στο πάνω μέρος του κορμού. Θα ήταν λιγότερο χτυπητό αν είχε ντύσει το λαιμό της με ένα περιδέραιο, αντί να τον αφήσει εντελώς γυμνό, ή θα μπορούσε να αφήσει κάτω τα μαλλιά της.@Κυρία Γαλανοπούλου, ένα φόρεμα δεν είναι σέξι από μόνο του, πρέπει να νιώθει σέξι και το πρόσωπο που το φοράει. Αν κρίνω από το στήσιμο, η κυρία Μπαζιάνα δεν φαίνεται να νιώθει σέξι στην συγκεκριμένη περίσταση (ούτε θέλει να φαίνεται σέξι, πιστεύω). Η δική μου αίσθηση είναι ότι νιώθει εκνευρισμένη για κάτι.