Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter
4
Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, «υποβαθμίζουν» τις γυναίκες.

Η μία από τις διαφημίσεις, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δείχνει μια γυναίκα με γούνινο παλτό και διχτυωτό καλσόν σε μια προκλητική πόζα με τα πόδια ανοιχτά. Στη δεύτερη, ένα άλλο μοντέλο φορώντας μόνο ένα κορμάκι, διχτυωτό καλσόν πάλι και ψηλοτάκουνες γόβες που παραπέμπουν σε πατίνια, φαίνεται να σκύβει ακουμπώντας πάνω από ένα σκαμπό. 

Η διαφημιστική καμπάνια που έχει πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή των χρηστών στα social media που ζητούν στον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante [σ.σ. YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου] σαρώνει το Διαδίκτυο.

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Τα παράπονα ήταν τόσα πολλά και έντονα που τελικά υπέπεσαν στην αντίληψη της ARPP, η οποία και έλαβε μέσω του ιστοτόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» κι «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών»- όπως περιέγραψε.

Η ARPP επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «μια αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής του φορέα. «Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν. «Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες», κατέληξε.

Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.

Υπενθυμίζεται πως η αντίστοιχη Εποπτική Αρχή Διαφήμισης της Μεγάλης Βρετανίας είχε απαγορεύσει το 2015 μία άλλη διαφήμιση τους συγκεκριμένου οίκου μόδας, που έδειχνε ένα υπερβολικά αδύνατο μοντέλο σε βαθμό που φαινόταν τα πλευρά της. 

* Με πληροφορίες από Reuters

Μόδα & Στυλ
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
CHECK Τρυφερή είναι η νύχτα

Εβδομάδα Μόδας / Τρυφερή είναι η νύχτα για τον Haider Ackermann

Με τι λόγια να περιγράψει κανείς τη συλλογή του Οίκου Tom Ford που είδαμε μόλις; Μαγνητική, αισθησιακή, υπαινικτική, θανατηφόρα κομψή, θεατρική; Ποιητικές λέξεις για εικόνες που στην πραγματικότητα ήταν αβάσταχτα σέξι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Μόδα & Στυλ / Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Με σχεδιαστές και corporate στελέχη να αισθάνονται πάνω τους το εξαιρετικό ειδικό βάρος αυτής της παρισινής σεζόν, και τις επιδείξεις να μοιάζουν με διαγωνισμό εντυπώσεων, η εβδομάδα μόδας για την άνοιξη του 2026 εγκαινιάστηκε με μια σαγηνευτική επίδειξη του Anthony Vaccarello για τον οίκο Saint Laurent.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Η φωτογραφία με το σκαμπό μου φάνηκε τελείως αδιάφορη και με όντως σχεδόν ανορεξικο μοντέλο. Η άλλη από που και ως που προκαλεί τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου; εγώ αυτό που βλέπω σαν υπονοούμενο είναι μια γυναίκα που έχει τον έλεγχο μιας πιθανώς ερωτικής πράξης (mistress θα ονομαζόταν).
Οι φωτογραφίες μου φάνηκαν αδιάφορες, τα μοντέλα δυστυχώς στα όρια της ανορεξίας αλλά ας έχουμε υπόψιν πως γενικότερα η βιομηχανία μόδας και όχι μόνο η YSL είναι κακός βραχνάς για τις γυναίκες επιβάλλοντας πολλές φορές εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς...βέβαια αντίστοιχα πρότυπα παρουσιάζονται και για τους άντρες