Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter
4
Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, «υποβαθμίζουν» τις γυναίκες.

Η μία από τις διαφημίσεις, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δείχνει μια γυναίκα με γούνινο παλτό και διχτυωτό καλσόν σε μια προκλητική πόζα με τα πόδια ανοιχτά. Στη δεύτερη, ένα άλλο μοντέλο φορώντας μόνο ένα κορμάκι, διχτυωτό καλσόν πάλι και ψηλοτάκουνες γόβες που παραπέμπουν σε πατίνια, φαίνεται να σκύβει ακουμπώντας πάνω από ένα σκαμπό. 

Η διαφημιστική καμπάνια που έχει πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή των χρηστών στα social media που ζητούν στον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante [σ.σ. YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου] σαρώνει το Διαδίκτυο.

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Τα παράπονα ήταν τόσα πολλά και έντονα που τελικά υπέπεσαν στην αντίληψη της ARPP, η οποία και έλαβε μέσω του ιστοτόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» κι «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών»- όπως περιέγραψε.

Η ARPP επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «μια αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής του φορέα. «Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν. «Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες», κατέληξε.

Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.

Υπενθυμίζεται πως η αντίστοιχη Εποπτική Αρχή Διαφήμισης της Μεγάλης Βρετανίας είχε απαγορεύσει το 2015 μία άλλη διαφήμιση τους συγκεκριμένου οίκου μόδας, που έδειχνε ένα υπερβολικά αδύνατο μοντέλο σε βαθμό που φαινόταν τα πλευρά της. 

* Με πληροφορίες από Reuters

Μόδα & Στυλ
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Μόδα & Στυλ / Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Πώς γίνεται μια τσάντα «τρόπαιο»; Ποια τσάντα διεκδικείται, μπαίνει σε λίστες αναμονής, αναγνωρίζεται ως σύμβολο της μεγάλης ζωής; Από τις φετινές επανεκδόσεις μυθικών μοντέλων βγάζουμε κάποια συμπεράσματα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ο Jacob Elordi φωτογραφίζεται από τη Sofia Coppola ως πρεσβευτής της Cartier

Μόδα & Στυλ / Ο Τζέικομπ Eλόρντι φωτογραφίζεται από τη Σοφία Κόπολα ως πρεσβευτής της Cartier

Η σκηνοθέτιδα της «Priscilla» ξανασυναντά τον ηθοποιό στη Νέα Υόρκη, για να αποτυπώσει μέσα από τον φακό της την τρυφερότητα των βραχιολιών της νέας συλλογής «Love Unlimited» της Cartier.
THE LIFO TEAM
Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Η φωτογραφία με το σκαμπό μου φάνηκε τελείως αδιάφορη και με όντως σχεδόν ανορεξικο μοντέλο. Η άλλη από που και ως που προκαλεί τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου; εγώ αυτό που βλέπω σαν υπονοούμενο είναι μια γυναίκα που έχει τον έλεγχο μιας πιθανώς ερωτικής πράξης (mistress θα ονομαζόταν).
Οι φωτογραφίες μου φάνηκαν αδιάφορες, τα μοντέλα δυστυχώς στα όρια της ανορεξίας αλλά ας έχουμε υπόψιν πως γενικότερα η βιομηχανία μόδας και όχι μόνο η YSL είναι κακός βραχνάς για τις γυναίκες επιβάλλοντας πολλές φορές εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς...βέβαια αντίστοιχα πρότυπα παρουσιάζονται και για τους άντρες