Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter
4
Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, «υποβαθμίζουν» τις γυναίκες.

Η μία από τις διαφημίσεις, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δείχνει μια γυναίκα με γούνινο παλτό και διχτυωτό καλσόν σε μια προκλητική πόζα με τα πόδια ανοιχτά. Στη δεύτερη, ένα άλλο μοντέλο φορώντας μόνο ένα κορμάκι, διχτυωτό καλσόν πάλι και ψηλοτάκουνες γόβες που παραπέμπουν σε πατίνια, φαίνεται να σκύβει ακουμπώντας πάνω από ένα σκαμπό. 

Η διαφημιστική καμπάνια που έχει πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή των χρηστών στα social media που ζητούν στον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante [σ.σ. YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου] σαρώνει το Διαδίκτυο.

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Τα παράπονα ήταν τόσα πολλά και έντονα που τελικά υπέπεσαν στην αντίληψη της ARPP, η οποία και έλαβε μέσω του ιστοτόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» κι «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών»- όπως περιέγραψε.

Η ARPP επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «μια αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής του φορέα. «Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν. «Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες», κατέληξε.

Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.

Υπενθυμίζεται πως η αντίστοιχη Εποπτική Αρχή Διαφήμισης της Μεγάλης Βρετανίας είχε απαγορεύσει το 2015 μία άλλη διαφήμιση τους συγκεκριμένου οίκου μόδας, που έδειχνε ένα υπερβολικά αδύνατο μοντέλο σε βαθμό που φαινόταν τα πλευρά της. 

* Με πληροφορίες από Reuters

Μόδα & Στυλ
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Η φωτογραφία με το σκαμπό μου φάνηκε τελείως αδιάφορη και με όντως σχεδόν ανορεξικο μοντέλο. Η άλλη από που και ως που προκαλεί τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου; εγώ αυτό που βλέπω σαν υπονοούμενο είναι μια γυναίκα που έχει τον έλεγχο μιας πιθανώς ερωτικής πράξης (mistress θα ονομαζόταν).
Οι φωτογραφίες μου φάνηκαν αδιάφορες, τα μοντέλα δυστυχώς στα όρια της ανορεξίας αλλά ας έχουμε υπόψιν πως γενικότερα η βιομηχανία μόδας και όχι μόνο η YSL είναι κακός βραχνάς για τις γυναίκες επιβάλλοντας πολλές φορές εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς...βέβαια αντίστοιχα πρότυπα παρουσιάζονται και για τους άντρες