Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
35 live παραστάσεις, καθεμιά τους βασισμένη σε έναν αντίστοιχο χαρακτήρα από τις ταινίες Women’s Tales (οι οποίες προβάλλονταν στο σύνολο τους μέσα στον χώρο) δημιούργησαν έναν διαδραστικό περίπατο στο σύμπαν της γυναίκας Miu Miu.
0

«Με τις "Ιστορίες" δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα για ταλαντούχες σκηνοθέτιδες. Μέσα από το δικό τους βλέμμα ανοίξαμε έναν διάλογο γύρω από τη θηλυκότητα και τη ματαιοδοξία, έναν διάλογο με γυναίκες, για γυναίκες». 

Έτσι έχει περιγράψει η Miuccia Prada την ιδέα των «Women’s Tales», των ταινιών μικρού μήκους που δημιουργήθηκαν για λογαριασμό του οίκου από σκηνοθέτιδες, από το 2011 μέχρι σήμερα. Καθόλου περίεργο, τα ταινιάκια αυτά έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τα ρούχα Miu Miu αλλά και με την ίδια την περσόνα της Miuccia, αφού είναι πολυεπίπεδα και παράδοξα, σύνθετα, αλλά όχι περίπλοκα.

Μέσα σε δεκατρία χρόνια η πρωτοβουλία συγκέντρωσε μια σημαντική ανθολογία με έργα κινηματογραφιστριών, ανάμεσά τους οι Άβα Ντιβερνέ, Μιράντα Τζουλάι, Λιν Ράμσεϊ και Ανιές Βαρντά, αλλά και τις Κλόι Σεβινί και Ντακότα Φάνινγκ. Από το 2021, οι «Ιστορίες» έχουν εμπλουτιστεί με μια σειρά καλλιτεχνικών παρεμβάσεων, πάλι από καλλιτέχνιδες που ενσωματώθηκαν στις επιδείξεις μόδας του brand. 

Στοχευμένο digital μάρκετινγκ, μια δυνατή πλατφόρμα e-commerce, καμπάνιες με αγαπημένους σταρ, συλλογές που γίνονται viral στα social και συνεργατικές δράσεις σε διάφορες πρωτεύουσες του κόσμου έχουν χτίσει για το brand ένα φανατικό και νεανικό, στην πλειονότητά του, κοινό. 

Στο πλαίσιο του Art Basel στο Παρίσι, το πρότζεκτ παρουσιάστηκε στο Palais d’Iena στη νέα του, ευρύτερη φάση ξαναβαφτισμένο ως «Tales & Tellers»: 35 live παραστάσεις, καθεμιά τους βασισμένη σε έναν αντίστοιχο χαρακτήρα από τις ταινίες «Women’s Tales» (οι οποίες προβάλλονταν στο σύνολό τους μέσα στον χώρο), δημιούργησαν έναν διαδραστικό περίπατο στο σύμπαν της γυναίκας Miu Miu. Γυναίκες –κεντρικοί, περιφερειακοί και διφορούμενοι χαρακτήρες– ντυμένες με ρούχα του οίκου ερμήνευσαν, αυτοσχεδίασαν, χόρεψαν και αλληλοφωτογραφήθηκαν σε ένα πρότζεκτ που θα μπορούσε κανείς να περιγράψει ως αναδρομική ή εγκατάσταση ή και χάπενινγκ.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Η δράση, μια ιδέα του εικαστικού Γκόσκα Μακούγκα σε επιμέλεια της Ελβίρα Ντιαγκάνι Οσέ, διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης (MACBA), πρόσφερε ένα είδος χρονικού των πολλαπλών εκδοχών της γυναικείας ενδυνάμωσης, ένα θέμα κεντρικό στη μόδα της Miu Miu που διαρκώς αναζητά τη φύση της θηλυκότητας, ακολουθώντας άλλοτε τον δρόμο της ποίησης ή της τέχνης κι άλλοτε της αντίστασης και του ακτιβισμού.

Η δυναμική στάση του οίκου απέναντι στη σύγχρονη γυναίκα αποτελεί το βασικό συστατικό επιτυχίας του ομίλου Prada τους πρώτους εννιά μήνες του 2024. Με τα καθαρά του έσοδα να αυξάνονται κατά 16% από τον έναν χρόνο στον άλλο, αγγίζοντας τα 1,19 δισ. ευρώ, ο όμιλος κινείται σε αντίστροφη πορεία σε σχέση με τους άλλους μεγάλους παίκτες στον πολυτελή κλάδο, που την ίδια περίοδο ανέφεραν μείωση στις πωλήσεις τους από 5% (η LVMH) έως 15% (η Kering). Οι ζηλευτές αυτές επιδόσεις εν μέσω γενικής αναδουλειάς και ανησυχίας στο luxury business οφείλονται κυρίως στη Miu Miu που υπερδιπλασίασε τις ούτως ή άλλως πολύ υψηλές πωλήσεις λιανικής της το τρίτο τετράμηνο του '24, καταγράφοντας μια πρωτοφανή αύξηση του 105%.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Ο όμιλος κινείται σε αντίστροφη πορεία σε σχέση με τους άλλους μεγάλους παίκτες στον πολυτελή κλάδο, που την ίδια περίοδο ανέφεραν μείωση στις πωλήσεις τους.

Οι αναλυτές το αποδίδουν στις ευαίσθητες κεραίες της Miu Miu ως προς το τι είναι επίκαιρο αλλά και στη «στραβή» της ματιά στη μόδα, που ξεπερνά σεζόν και ηλικίες: στοχευμένο digital μάρκετινγκ, μια δυνατή πλατφόρμα e-commerce, καμπάνιες με αγαπημένους σταρ, συλλογές που γίνονται viral στα social και συνεργατικές δράσεις σε διάφορες πρωτεύουσες του κόσμου έχουν χτίσει για το brand ένα φανατικό και νεανικό, στην πλειονότητά του, κοινό. 

Χαρακτηριστική ενέργεια πολιτιστικού μάρκετινγκ της Miu Miu υπήρξαν οι «Καλοκαιρινές Αναγνώσεις», μια σειρά από λογοτεχνικά pop-up σε πρωτεύουσες του κόσμου από το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη έως τη Σεούλ, τη Σανγκάη και το Τόκιο στις αρχές Ιουνίου. Σε newsstand που προσαρμόστηκαν για το πρότζεκτ ή κατασκευάστηκαν από την αρχή, φασιονίστας, φιλότεχνοι ή απλώς περίεργοι σχημάτισαν ουρές (ιδίως στην Ασία) για να αποκτήσουν δωρεάν αντίτυπα κλασικών κειμένων φεμινιστικής λογοτεχνίας, όπως η «Πειθώ» της Τζέιν Όστεν, το «Α woman» (1906) της Σιμπίλα Αλεράμο ή το «Απαγορευμένο τετράδιο» (1952) της Κουβανής Άλμπα ντε Σέσπεντες, όλες τους γενναίες απόπειρες να ακουστεί η γυναικεία φωνή σε διαφορετικούς τόπους και στιγμές της Ιστορίας.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φασιονίστας, φιλότεχνοι ή απλώς περίεργοι σχημάτισαν ουρές (ιδίως στην Ασία) για να αποκτήσουν δωρεάν αντίτυπα κλασικών κειμένων φεμινιστικής λογοτεχνίας. Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Η δράση αυτή, όπως και οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», αντανακλούν την ευρύτερη στρατηγική της Miu Miu να προσεγγίζει τη μόδα ως ένα πολιτιστικό σχόλιο.

Πρόκειται, φυσικά, για μια τάση που αφορά ευρύτερα το high fashion και εκφράζεται με συμμετοχές επωνυμιών μόδας σε υψηλού προφίλ καλλιτεχνικά events ή απευθείας συνεργασίες με καλλιτέχνες – αυτήν τη σεζόν η Louis Vuitton ζήτησε από πέντε δημιουργούς (γραφίστες, εικονογράφους, σχεδιαστές κόμικ και pixel-art) να φρεσκάρουν την εικόνα του εμβληματικού λουλουδιού-μονογράμματος του οίκου και τύπωσε τα έργα τους σε ολομέταξα καρέ μαντίλια. Ο «δύσκολος» Ρομάν Μπουρουλέκ δέχθηκε να σχεδιάσει για τον Issey Miyake, ενώ ο Τεξανός Ρίτσαρντ Χόκινς, του οποίου τα παραληρηματικά κολάζ εφηβικών φαντασιώσεων φιλοξενούνται στο MoMΑ και το Whitney, «εμφανίστηκε» σε ρούχα και αξεσουάρ της ανδρικής σειράς του Jonathan Anderson για τη Loewe.

Η ειλικρινής δέσμευση, όμως, και η συνέπεια κάνει τη διαφορά στη Miu Miu. 

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Δημιουργεί ολιστικές καλλιτεχνικές εμπειρίες που προσκαλούν το κοινό να τις συνδιαμορφώσει. Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Ο λόγος που κατάφερε να καθιερωθεί ως ισχυρή φωνή στον διάλογο γύρω από θέματα ταυτότητας, τέχνης και γυναικείας ενδυνάμωσης είναι ότι δεν δανείζεται απλώς από τις τέχνες για να τις χρησιμοποιήσει ως αφήγημα και να τις πετάξει την επόμενη σεζόν. Αντίθετα, δημιουργεί ολιστικές καλλιτεχνικές εμπειρίες που προσκαλούν το κοινό να τις συνδιαμορφώσει. 

Πλάι στον πολιτισμό, η τεχνολογία από το μέλλον στα καταστήματά της, η διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα και η επένδυση του οίκου σε οικολογικά υλικά πείθουν και τους πιο δύσπιστους ότι για τη Miu Miu η μόδα είναι ένας τρόπος να ζει μια γυναίκα το σήμερα.

Miu Miu Tales & Tellers | A Celebration of Fashion and Art at Palais d’Iéna

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ