Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις

Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις Facebook Twitter
Τα αυθεντικά panama hats κατασκευάζονται σε ένα μικρό χωριουδάκι στο Εκουαδόρ και - ναι - είναι ακριβά. H τιμή ενός χειροποίητου καπέλου μπορεί να κυμαίνεται από τα 50 δολάρια και να φτάνει τα 200.
1

Το panama hat θεωρείται η ποίηση των καπέλων, ένα μικρό διακριτικό, αλλά ξεκάθαρο σύμβολο αναμφισβήτητα κομψού στιλ για άνδρες και γυναίκες. Μια υπογράμμιση της παρουσίας του κατόχου του με τον πιο φίνο τρόπο. Είναι δε τα καπέλα με τη μεγαλύτερη επιτυχία στη μεγάλη οθόνη: από τον Σον Κόνερι και τον Άντονι Χόπκινς, μέχρι τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, όλοι έχουν μία εμβληματική σκηνή, ένα καρέ γοητείας, φορώντας ένα panama hat. 

Μόνο που το θρυλικό καπέλο περνά δύσκολες στιγμές. Τα αυθεντικά panama hats κατασκευάζονται σε ένα μικρό χωριουδάκι στο Εκουαδόρ και - ναι - είναι ακριβά. H τιμή ενός χειροποίητου καπέλου μπορεί να κυμαίνεται από τα 50 δολάρια και να φτάνει τα 200, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη ή της εταιρείας που τα διακινεί στην παγκόσμια αγορά. 

Η κρίση βέβαια πάει μερικά χρόνια πίσω και ήταν και ο λόγος που το 2012 η Unesco είχε εντάξει τα panama hats στη λίστα με τα προστατευόμενα πολιτισμικά προϊόντα, με το επιχείρημα ότι η κατασκευή τους είναι μία τέχνη με μυστικά που περνάνε από γενιά σε γενιά.

Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις Facebook Twitter
Aπό τον Σον Κόνερι και τον Άντονι Χόπκινς, μέχρι τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, όλοι έχουν μία εμβληματική σκηνή, ένα καρέ γοητείας, φορώντας ένα panama hat.

Αυτό ακριβώς το "τσιμπημένο" κόστος ήταν και ο λόγος, που όπως πλέον καταγγέλλουν οι τεχνίτες, τα panama hats έπεσαν "θύμα" απανωτών αντιγραφών, κυρίως από κινέζικες και κορεάτικες εταιρείες και πλέον πωλούνται προς 5 ή 8 δολάρια το κομμάτι. Είναι, όμως, απομιμήσεις. Και φυσικά δεν είναι μόνο αυτό. Οι απομιμήσεις έχουν φέρει οικονομικό μαρασμό στο χωριό του Εκουαδόρ, που συνολικά βγάζει 50.000 δολάρια από τη χειροποίητη παραγωγή καπέλων.  

Η κρίση βέβαια πάει μερικά χρόνια πίσω και ήταν και ο λόγος που το 2012 η Unesco είχε εντάξει τα panama hats στη λίστα με τα προστατευόμενα πολιτισμικά προϊόντα, με το επιχείρημα ότι η κατασκευή τους είναι μία τέχνη με μυστικά που περνάνε από γενιά σε γενιά. 

Ωστόσο, ούτε αυτό βοήθησε, καθώς ο ανταγωνισμός της κινεζικής βιομηχανίας αποδείχθηκε πανίσχυρος και τώρα, όπως δήλωσαν και σε σχετικό ρεπορτάζ του BBC κάποιοι από τους τελευταίους ιδιοκτήτες βιοτεχνιών σε λίγο καιρό θα αναγκαστούν να κλείσουν, μη μπορώντας να αντεπιτεθούν ούτε σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, αλλά ούτε και σε ό,τι αφορά τις τιμές. 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Τα πάναμα είναι από ένα ειδικό φοίνικα που βγαίνει στο Εκουαδόρ και το αυθεντικό πάναμα το κάνεις ρολό και το ανοίγεις πάλι και είναι εντάξει.Τώρα τα κινέζικα είναι ψάθα και κόβετε και με το πιάσιμο ή και από το κοίταγμα μόνο.Το πρόβλημα είναι ότι θα από τα 50 έως 200 ευρώ που έχει ένα αυθεντικό μάλλον ούτε ένα δεν παίρνουν οι γυναίκες που είναι απλωμένες πάνω στον ειδικό κορμό καλούπι και πλέκουν τα πάναμα. (Ο μύθος λέει πως η μυρωδιά από το κορμί τους κάνει κάθε πάναμα τόσο ξεχωριστό)Ας κάνουν ένα συνεταιρισμό και να τα πουλάνε μόνες και μία χαρά θα τα καταφέρουν.Υ.Γ Θα υπάρχει πάντα μέλλον για το καπέλο που φόραγε Ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ στο Μπόνι και Κλάιν.