Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις

Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις Facebook Twitter
Τα αυθεντικά panama hats κατασκευάζονται σε ένα μικρό χωριουδάκι στο Εκουαδόρ και - ναι - είναι ακριβά. H τιμή ενός χειροποίητου καπέλου μπορεί να κυμαίνεται από τα 50 δολάρια και να φτάνει τα 200.
1

Το panama hat θεωρείται η ποίηση των καπέλων, ένα μικρό διακριτικό, αλλά ξεκάθαρο σύμβολο αναμφισβήτητα κομψού στιλ για άνδρες και γυναίκες. Μια υπογράμμιση της παρουσίας του κατόχου του με τον πιο φίνο τρόπο. Είναι δε τα καπέλα με τη μεγαλύτερη επιτυχία στη μεγάλη οθόνη: από τον Σον Κόνερι και τον Άντονι Χόπκινς, μέχρι τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, όλοι έχουν μία εμβληματική σκηνή, ένα καρέ γοητείας, φορώντας ένα panama hat. 

Μόνο που το θρυλικό καπέλο περνά δύσκολες στιγμές. Τα αυθεντικά panama hats κατασκευάζονται σε ένα μικρό χωριουδάκι στο Εκουαδόρ και - ναι - είναι ακριβά. H τιμή ενός χειροποίητου καπέλου μπορεί να κυμαίνεται από τα 50 δολάρια και να φτάνει τα 200, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη ή της εταιρείας που τα διακινεί στην παγκόσμια αγορά. 

Η κρίση βέβαια πάει μερικά χρόνια πίσω και ήταν και ο λόγος που το 2012 η Unesco είχε εντάξει τα panama hats στη λίστα με τα προστατευόμενα πολιτισμικά προϊόντα, με το επιχείρημα ότι η κατασκευή τους είναι μία τέχνη με μυστικά που περνάνε από γενιά σε γενιά.

Το μικρό χωριό του Ισημερινού που κατασκευάζει τα αυθεντικά panama hats, ηττήθηκε από τις απομιμήσεις Facebook Twitter
Aπό τον Σον Κόνερι και τον Άντονι Χόπκινς, μέχρι τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, όλοι έχουν μία εμβληματική σκηνή, ένα καρέ γοητείας, φορώντας ένα panama hat.

Αυτό ακριβώς το "τσιμπημένο" κόστος ήταν και ο λόγος, που όπως πλέον καταγγέλλουν οι τεχνίτες, τα panama hats έπεσαν "θύμα" απανωτών αντιγραφών, κυρίως από κινέζικες και κορεάτικες εταιρείες και πλέον πωλούνται προς 5 ή 8 δολάρια το κομμάτι. Είναι, όμως, απομιμήσεις. Και φυσικά δεν είναι μόνο αυτό. Οι απομιμήσεις έχουν φέρει οικονομικό μαρασμό στο χωριό του Εκουαδόρ, που συνολικά βγάζει 50.000 δολάρια από τη χειροποίητη παραγωγή καπέλων.  

Η κρίση βέβαια πάει μερικά χρόνια πίσω και ήταν και ο λόγος που το 2012 η Unesco είχε εντάξει τα panama hats στη λίστα με τα προστατευόμενα πολιτισμικά προϊόντα, με το επιχείρημα ότι η κατασκευή τους είναι μία τέχνη με μυστικά που περνάνε από γενιά σε γενιά. 

Ωστόσο, ούτε αυτό βοήθησε, καθώς ο ανταγωνισμός της κινεζικής βιομηχανίας αποδείχθηκε πανίσχυρος και τώρα, όπως δήλωσαν και σε σχετικό ρεπορτάζ του BBC κάποιοι από τους τελευταίους ιδιοκτήτες βιοτεχνιών σε λίγο καιρό θα αναγκαστούν να κλείσουν, μη μπορώντας να αντεπιτεθούν ούτε σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, αλλά ούτε και σε ό,τι αφορά τις τιμές. 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Τα πάναμα είναι από ένα ειδικό φοίνικα που βγαίνει στο Εκουαδόρ και το αυθεντικό πάναμα το κάνεις ρολό και το ανοίγεις πάλι και είναι εντάξει.Τώρα τα κινέζικα είναι ψάθα και κόβετε και με το πιάσιμο ή και από το κοίταγμα μόνο.Το πρόβλημα είναι ότι θα από τα 50 έως 200 ευρώ που έχει ένα αυθεντικό μάλλον ούτε ένα δεν παίρνουν οι γυναίκες που είναι απλωμένες πάνω στον ειδικό κορμό καλούπι και πλέκουν τα πάναμα. (Ο μύθος λέει πως η μυρωδιά από το κορμί τους κάνει κάθε πάναμα τόσο ξεχωριστό)Ας κάνουν ένα συνεταιρισμό και να τα πουλάνε μόνες και μία χαρά θα τα καταφέρουν.Υ.Γ Θα υπάρχει πάντα μέλλον για το καπέλο που φόραγε Ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ στο Μπόνι και Κλάιν.