Μο Vintage Athens: Ένα κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι

Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
«Πολλοί μου έλεγαν "Eίσαι τρελός; Πας να ανοίξεις μαγαζί με ρούχα σε μια τέτοια εποχή;"» λέει ο Γιώργος Μο. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αναμφίβολα αλλάξει πολλά πράγματα στη ζωή όλων και ένα από αυτά είναι ο τρόπος που ντυνόμαστε και που καταναλώνουμε τη μόδα. Πολλά brands περνάνε τη δική τους κρίση προσπαθώντας να διαχειριστούν τις κατακόρυφες πτώσεις στις πωλήσεις τους, γεγονός που προκύπτει από την παγκόσμια τάση του κόσμου να καταναλώνει λιγότερα ρούχα. Λιγότερες κοινωνικές συναναστροφές σημαίνουν λιγότερη ανάγκη για φροντίδα της εικόνας του εαυτού μας.

Όμως υπάρχουν και κάποιοι που βλέπουν αυτή την κρίση ως μια ευκαιρία να δούμε αλλιώς το πως αντιλαμβανόμαστε την κατανάλωση των ρούχων. Επιλέγουν την κατεύθυνση της βιωσιμότητας και μπαίνουν μέσα στον χώρο της μόδας ως πιο «ηθικοί» παίκτες.

«Πολλοί μου έλεγαν "Eίσαι τρελός; Πας να ανοίξεις μαγαζί με ρούχα σε μια τέτοια εποχή;"» λέει ο Γιώργος Μο καθώς τακτοποιεί τις τελευταίες λεπτομέρειες στο κατάστημά του στην οδό Βεΐκου στο Κουκάκι μια μέρα πριν την παρθενική του λειτουργία και θα ήταν ψέματα να πω ότι δεν σκέφτηκα το ίδιο πηγαίνοντας να τον συναντήσω.

Ποιος σκέφτεται να αγοράσει ρούχα μέσα σε αυτή την αβέβαιη κατάσταση μέσα στην οποία ζούμε, αναρωτιόμουν, αναλογιζόμενη όχι μόνο πόσο καιρό έχω να ψωνίσω κάτι καινούργιο αλλά και βλέποντας με τον τελευταίο καιρό να φοράω όλο και λιγότερα από τα ρούχα της ντουλάπας μου.

Στο κατάστημα μπορεί κανείς όχι μόνο να βρει αξιόλογα, σε εξαιρετική κατάσταση και σε πολύ λογικές τιμές κομμάτια επώνυμων ρούχων περασμένων δεκαετιών αλλά και να πουλήσει τα δικά του ρούχα, παπούτσια ή αξεσουά.

O Γιώργος Μο, ο οποίος εργάζεται στον χώρο της μόδας εδώ και αρκετά χρόνια, αποφάσισε, όσο κι αν ακούγεται παράξενο, να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα σχεδιάζοντας να ανοίξει το δικό του κατάστημα με ρούχα με το που έσκασε η πρώτη κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού την περασμένη άνοιξη. Είχε προηγηθεί μια δωδεκαετής συνεργασία του με τον σχεδιαστή Yiorgos Eleftheriades εργαζόμενος ως managing director, όπου υπήρξε κυριολεκτικά το δεξί χέρι του διεθνούς φήμης σχεδιαστή.

Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Τις περασμένες δεκαετίες ο καταναλωτισμός ξεπέρασε κάθε όριο κι αυτό έκανε αρκετό κόσμο να αρχίσει να σκέφτεται διαφορετικά. Άρχισαν να μπαίνουν στη συζήτηση διάφοροι καινούργιοι όροι, όπως η "ηθική μόδα". Το γεγονός αυτό λοιπόν σε συνδυασμό με την πανδημία, που απομυθοποίησε κατά κάποιο τρόπο την ίδια τη μόδα, δημιούργησαν καινούριες βάσεις στον τρόπο που καταναλώνει ο κόσμος.

Επιπλέον, πολλοί από εμάς είχαμε τον χρόνο, κατά τη διάρκεια της καραντίνας που μείναμε σπίτι, να συνειδητοποιήσουμε πόσα πολλά πράγματα έχουμε στις ντουλάπες μας και πόσο λίγα χρειαζόμαστε στην πραγματικότητα. Κι αυτό δημιούργησε την εξής στροφή: να θέλουμε να επενδύσουμε περισσότερο στα καθημερινά μας ρούχα μέσα στα οποία αισθανόμαστε άνετα και ίσως να "ξεφορτωθούμε" κάποια τα οποία κρατάνε μόνο χώρο στα συρτάρια και στις ντουλάπες μας και τα οποία δεν πρόκειται να ξαναφορέσουμε ποτέ».

Σε αυτό ακριβώς το σκεπτικό βασίστηκε και η ιδέα του καταστήματός του μέσα στο οποίο κανείς όχι μόνο μπορεί να βρει αξιόλογα, σε εξαιρετική κατάσταση και σε πολύ λογικές τιμές κομμάτια επώνυμων ρούχων περασμένων δεκαετιών τα οποία συλλέγει ο Γιώργος Μο εδώ και αρκετά χρόνια αλλά και να πουλήσει τα δικά του ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ πάντα σε συμφωνία με τον ίδιο.

Ένα παρόμοιας λογικής εγχείρημα άλλωστε είχε επιχειρήσει και πριν από κάποια χρόνια όταν διοργάνωνε στον χώρο του θερινού κινηματογράφου «Ζέφυρος» στα Πετράλωνα μαζί με άλλους τρεις συνεργάτες του (τον Γιώργο Ελευθεριάδη, την Νότα Δράκου και τον Γιώργο Δρακόπουλο) το «Πραθήναι» όπου κάθε ιδιώτης που ήθελε να πουλήσει, αντί κάποιου τιμήματος, παλιά ρούχα ή αντικείμενα που για τον ίδιο δεν είχαν πια αξία ή δεν χωρούσαν στον χώρο του, μπορούσε να ενοικιάσει έναν πάγκο στον χώρο της ανοιχτής αγοράς που είχε δημιουργήσει.

Πάντως είναι εύλογο να σημειωθεί ότι αν και η πώληση και αγορά «second hand» αντικειμένων δεν είναι τόσο πολύ μέρος της ελληνικής κουλτούρας ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή, και στην χώρα μας, πάνω σε αυτό τον τομέα.

Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Σακάκι και φούστα Dolce & Gabbana, πουκάμισο Miu Miu. Φωτό: Νίκος Βαρδακαστάνης, Μοντέλο: Έσθερ Μαστρογιάννη, Styling: Βίνα Νεοφώτιστου, Make up: Irida Anca
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φούστα Alexander McQueen, κορσέ και τζάκετ Jean Paul Gaultier. Φωτό: Νίκος Βαρδακαστάνης, Μοντέλο: Έσθερ Μαστρογιάννη, Styling: Βίνα Νεοφώτιστου, Make up: Irida Anca

Παρόλο που τα καταστήματα με βίντατζ ρούχα έχουν αυξηθεί πολύ στην Αθήνα, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει γίνει μια πολύ αυστηρή επιλογή σύμφωνα με την αισθητική και το γούστο του ιδιοκτήτη. Στο μαγαζί του Μο θα βρείτε ρούχα από μεγάλους οίκους όπως Gianni Versace, Romeo Gigli, Thierry Mugler, Christian Dior, Fiorucci, Jean Paul Gaultier, Louis Vuitton, Emanuel Ungaro, παπούτσια Prada, Jil Sander και Miu Miu, τσάντες Walter Steiger, Fendi και Marni και συλλεκτικά γυαλιά ηλίου Cazal, Montana, Casanova, Versace. Είναι το ένα καλύτερο από το άλλο και μερικά είναι εντελώς αφόρετα ή αχρησιμοποίητα, με το ταμπελάκι τους πάνω.

Και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, ρούχα και αξεσουάρ μεγάλων σχεδιαστών που στο παρελθόν ήταν απλησίαστα μπορείς να κανείς να τα βρει σε τιμές που ξεκινούν από 70 ευρώ.

«Δεν με ενδιαφέρει να το κάνω βεστιάριο, ένα κατάστημα με ατελείωτα racks με ρούχα. Κοιτάζω τα κομμάτια που επιλέγω να έχουν ταυτότητα, να έχουν κάτι ιδιαίτερο στον σχεδιασμό τους. Σκοπός μου είναι να προτείνω στους πελάτες μου ρούχα και αξεσουάρ τα οποία θα τους ταιριάζουν, θα τους κάνουν ξεχωριστούς και θα νιώθουν άνετα. Το δικό μου προσωπικό στοίχημα είναι να είναι βρω αυτό που ταιριάζει στον πελάτη που μπαίνει μέσα στο κατάστημα και να βλέπω την ικανοποίηση του όταν φοράει τα ρούχα μου» λέει ο ίδιος.

Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Παπούτσια Gucci. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Παλτό Celine, πουκάμισο και φούστα Fiorucci. Φωτό: Νίκος Βαρδακαστάνης, Μοντέλο: Έσθερ Μαστρογιάννη, Styling: Βίνα Νεοφώτιστου, Make up: Irida Anca
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Πουκάμισο Giorgio Armani και φούστα Prada. Φωτό: Νίκος Βαρδακαστάνης, Μοντέλο: Έσθερ Μαστρογιάννη, Styling: Βίνα Νεοφώτιστου, Make up: Irida Anca
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Στο κατάστημα θα βρείτε συλλεκτικά γυαλιά ηλίου Cazal, Montana, Casanova, Versace. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ένα καινούριο κατάστημα με απίθανα pre-owned, επώνυμα ρούχα στο Κουκάκι Facebook Twitter

Μο Vintage Athens, Βεΐκου 9, Κουκάκι, Τηλ. 2114169278, Instagram @mo_vintage_athens

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ