Βαλεντίνο Facebook Twitter

Ο φετινός θρίαμβος του οίκου Valentino

0

Όλοι συμφωνούν ότι ο οίκος Βαλεντίνο και ο Pierpaolo Piccioli έκαναν την πιο ισχυρή δήλωση στον κόσμο της υψηλής ραπτικής παρουσιάζοντας μια συλλογή ως χειρονομία προς τη μόδα και τον τρόπο που τη βλέπουμε σήμερα, με όλη τη μεγαλοπρέπεια και τη σημασία που μπορεί να έχει ένα ύφασμα όταν τυλίγει, παίρνει ή δίνει σχήμα στο ανθρώπινο σώμα. Η χάρη που αναζητά σε κάθε κομμάτι υφάσματος που μεταμορφώνεται όταν φοριέται και κάνει μια σιλουέτα πολυεπίπεδη και ρευστή, ένα σώμα πάνω στο οποίο ανθίζει η κομψότητα και η στιλιστική δεξιότητα, ο  54χρονος Ρωμαίος καλλιτεχνικός διευθυντής του εμβληματικού ιταλικού οίκου Valentino ενσαρκώθηκε μέσα από αυτή την παρέλαση των χρωμάτων και των αισθήσεων, στο πιο ιδανικό σκηνικό, στα παλιά ναυπηγεία της Βενετίας.

Η Βενετία είναι η πόλη-πηγή έμπνευσης του Πιτσιόλι και η επιστροφή της στην πολιτιστική ζωή με την Μπιενάλε της αρχιτεκτονικής, αλλά και η μοναδικότητά της στον κόσμο της τέχνης δημιούργησαν μια όσμωση μεταξύ του εμπνευσμένου σχεδιαστή και ενός καλλιτεχνικού συστήματος που αναζητά νέους δρόμους έκφρασης. « Είναι ένα πλαίσιο στο οποίο δεν προστίθεται ούτε αφαιρείται τίποτα: το φως και η δύναμη της Βενετίας είναι το τέλειο σκηνικό για να «βυθίσω» τη δουλειά μου» λέει.

Ο Πιτσιόλι οργάνωσε μια μικρή «Μπιενάλε», με τίτλο  Valentino Des Ateliers  για αυτή την επίδειξη που ήξερε ότι όλοι οι οίκοι μετά την αναγκαστική παύση των σόου, λόγω καραντίνας, θα επιστράτευαν το βαρύ πυροβολικό τους. Στη Βενετία υπάρχει αυτή την εποχή η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής, η πρώτη επίσημη και μεγάλη εκδήλωση που άνοιξε μετά την πανδημία, στα Giardini, τους κήπους της Bενετίας και το Arsenale, με τίτλο «Πώς θα ζήσουμε μαζί;». Ακριβώς δίπλα στο Αρσενάλε, σε ένα τμήμα του είναι τα Gaggiandre, δύο υπέροχα ναυπηγεία που χτίστηκαν μεταξύ του 1568 και του 1573 μετά από κάποια σχέδια που αποδίδονται στον Jacopo Sansovino, και βλέπουν σε μια μεγάλη εσωτερική αποβάθρα. Εκεί αποφασίστηκε να γίνει η επίδειξη του Πιτσιόλι από τον επιμελητή του όλου εγχειρήματος, συγγραφέα, δοκιμιογράφο και επιμελητή Gianluigi Ricuperati, σε ένα σκηνικό που έστησε ο Ιταλός εικαστικός Τζουζέπε Πενόνε. Ο Πενόνε έχει εγκαταστήσει το έργο του, «The Listener», τη δική του εκδοχή για το διάλογο φύσης και ανθρώπου, φυτεύοντας μια λεύκα στα νερά των καναλιών της Βενετίας, στο Αρσενάλε, ένα δέντρο που στα κλαδιά του λικνίζεται μια βαριά πέτρα και οι πασαρέλες που σχεδίασε είναι σαν μια αρμονική εννοιολογική προέκταση της λεύκα που «ακούει» τη φωνή του κόσμου. Ο Πενόνε είναι ένας σπουδαίος Ιταλός εικαστικός και το έργο του σχετίζεται όχι με τον τρόπο που μπορούμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ακούμε, κατά συνέπεια να κατανοούμε ο ένας τον άλλο στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Στα μάτια του Πιτσιόλι η υψηλή ραπτική είναι το πιο ισχυρό σύμβολο της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας της μόδας, αλλά και το πιο σημαντικό πεδίο συνομιλίας, και φέρνει ως παράδειγμα τη συνομιλία με τη φύση όταν η κολεξιόν σχεδόν βυθίζεται στα χρώματα της λιμνοθάλασσας της Βενετίας και τον ροζ βραδινό ουρανό της.

Ο επιμελητής Τζανλουίτζι Ρικουπεράτι θέλοντας να βρει την ισορροπία ανάμεσα στον κόσμο της μόδας και τον κόσμο της τέχνης, βγάζοντας ένα έργο τέχνης από τις δυο του διαστάσεις και κάνοντάς το να έχει τρεις πάνω στο σώμα ενός μοντέλου  κάλεσε 17 σύγχρονους καλλιτέχνες τους Joel S. Allen, Anastasia Bay, Benni Bosetto, Katrin Bremermann, Guglielmo Castelli, Maurizio Cilli, Danilo Correale, Luca Coser, Jamie Nares, Francis Offman, Andrea Respino, Wu Rui, Sofia Silva, Alessandro Οι Teoldi, Patricia Treib, Malte Zenses και Kerstin Brätsch, όχι μόνο για να δώσουν ένα έργο τους που θα τυπωνόταν στο πανί αλλά και μέσω της γλώσσας της υψηλής ραπτικής, να επανεξετάσουν το έργο και την επανερμηνεία του σε ένα ρούχο υψηλής ραπτικής. Αυτό προϋπέθετε να συνδημιουργήσουν -σε έναν ενεργό διάλογο και με πολύ στενή και προσωπική συνεργασία με τους ανθρώπους του ατελιέ Βαλεντίνο, μοδίστρες, υφαντουργούς και τεχνίτες χρωμάτων-,  τα πανιά – καμβάδες - έργα τέχνης που χρησιμοποιήθηκαν στη συλλογή.

Βαλεντίνο Facebook Twitter
Ο Pierpaolo Piccioli. Courtesy Valentino / Φωτο: David Sims

Στο τέλος, οι δημιουργοί φωτογραφήθηκαν μαζί με τα μοντέλα, ο εικαστικός καλλιτέχνης, οι πρώτες μοδίστρες του οίκου που μετέφεραν με όλη τη χειροτεχνική τους μαεστρία τα σχέδια στο πανί και το μοντέλο, ως συνδημιουργοί ενός έργου που γεννήθηκε στα ατελιέ του οίκου και τα στούντιο των καλλιτεχνών.

Ο Πιτσόλι πιστεύει ότι η μόδα δε είναι τέχνη, η τέχνη μπορεί και λειτουργεί αυθύπαρκτα, ενώ η μόδα έχει πάντα σκοπό, λειτουργία, χρήση. «Η αναγνώριση των διαφορών είναι το πρώτο βήμα για μια σύγκλιση, με περιέργεια, ενθουσιασμό και σεβασμό, ωστόσο αυτή η σύγκλιση χρειάζεται χρόνο, όπως η Υψηλή ραπτική και η τέχνη. Χρόνο για να ωριμάσει ως ιδέα και αυτός ο ρυθμός είναι ασυνήθιστος για τον κόσμο μας, αλλά κάτι απλό και οικείο για τον κόσμο που θα ήθελα» λέει.

Στα μάτια του Πιτσιόλι η υψηλή ραπτική είναι το πιο ισχυρό σύμβολο της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας της μόδας, αλλά και το πιο σημαντικό πεδίο συνομιλίας, και φέρνει ως παράδειγμα τη συνομιλία με τη φύση όταν η κολεξιόν σχεδόν βυθίζεται στα χρώματα της λιμνοθάλασσας της Βενετίας και τον ροζ βραδινό ουρανό της. Εκεί παρέλσαν μεγαλοπρεπή πουκάμισα και ταφτάδες σε σχήμα σφαίρας, γάντια της όπερας και καπέλα από φτερά στρουθοκαμήλου, δια χειρός Φίλιπ Τρέισι, που χόρευαν στο ελαφρύ αεράκι, και ο ήχος από τις γυάλινες χάντρες, και ανάμεσά τους οι παλέτες των χρωμάτων και τα μοτίβα καλλιτεχνών που ζωντάνεψαν και βγήκαν από τα κάδρα τους, σχεδόν με εξωτικά σχήματα και χρώματα και κατακόκκινα κολάζ σε τουαλέτες βγαλμένες από χορούς σε βενετσιάνικα παλάτσι από κομμάτια υφάσματος Valentino Red που βρέθηκαν στα ατελιέ του από τους καλλιτέχνες.

Βαλεντίνο Facebook Twitter
Μέσα στο συγκλονιστικό σκηνικό της πόλης που γέννησε αριστουργηματικά έργα τέχνης η κολεξιόν του Πιτσιόλι απογείωσε την υψηλή ραπτική ως εργαλείο επιρροής. Φωτο: Courtesy of Valentino

Ο όρος που χρησιμοποιεί ο Πιτσιόλι για να τα συνδέσει όλα αυτά είναι η λέξη «δημιουργικότητα». Στον πυρήνα της, όπως λέει, η ραπτική δεν αφορά τα supermodels, τα ballgowns και στιγμιότυπα στο Instagram, αλλά την εξέλιξη των τεχνικών και φιλοσοφικών δυνατοτήτων της μόδας. Χρειάζεται εκπληκτική τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και, πάνω απ 'όλα, πειραματισμός για το ρόλο που μπορεί να παίξει η υψηλή ραπτική στην εξέλιξη της μόδας σήμερα. Εν ολίγοις να μπορέσει να επηρεάσει τις κοινότητες, να δημιουργήσει αξίες και συνδέσεις, να φέρει σε επαφή ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ διανοηθεί να συνεργαστούν και να δείξουν το αποτέλεσμα, ένα νέο λήμμα στο λεξιλόγιο της μόδας. Μέσα στο συγκλονιστικό σκηνικό της πόλης που γέννησε αριστουργηματικά έργα τέχνης η κολεξιόν του Πιτσιόλι απογείωσε την υψηλή ραπτική ως εργαλείο επιρροής, περίπου με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η τέχνη. Με την καθηλωτική εικόνα και το ανυπέρβλητο βάθος της.

Βαλεντίνο Facebook Twitter
Μετά την παράσταση, οι καλλιτέχνες φωτογραφήθηκαν με τα εμπνευσμένα από τα έργα τους ρούχα και τον άνθρωπο που δημιούργησε την εμφάνιση. Το "Blues in Red # 1" της James Nares ήταν η έμπνευση πίσω από αυτό το καταπληκτικό ένδυμα σε ιβουάρ σατέν με τις έντονες επαναλαμβανόμενες πινελιές. Στη φωτό δεξιά η καλλιτέχνις James Nares και αριστερά η καλλιτέχνις που υλοποίησε το σχέδιο Alessandra. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
James Nares, "Blues in Red # 1" . Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το έργο της Sofia Silva, Jean Hélion en Arabie μετατράπηκε σε ένα μπριγιάν κόκκινο σακάκι από κασμίρ, πουκάμισο και φούστα intarsia. Η Σίλβα (δεξ.) φωτογραφήθηκε με την μοδίστρα του οίκου Irene. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Sofia Silva, Jean Hélion en Arabie. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Εμπνευσμένος από το έργο της Katrin Bremermann ο Πιτσιολί δημιούργησε παλτό, τοπ και φούστα από μαύρο, ιβουάρ και κόκκινο κασμίρ. Η Bremermann(αριστ.) φωτογραφίζεται με το μοντέλο και τη μοδίστρα Alessandra. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το έργο της Katrin Bremermann. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Ο Guglielmo Castelli με την μοδίστρα Antonietta φωτογραφίζονται με το μοντέλο που φοράει φόρεμα intarsia σε μαύρο γκρι και πράσινο μέντας, εμπνευσμένο από το έργο "About Today" του Castelli. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Guglielmo Castelli, About Today. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Η καλλιτέχνις Benni Bosetto (αριστ.) φωτογραφίζεται με το μοντέλο και την Antonietta, που πραγματοποίησε τη δημιουργία. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το έργο της Benni Bosetto που χρησιμοποιήθηκε στη δημιουργία του οίκου. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης Malte Zenses φωτογραφίζεται με την Alessandra και το μοντέλο που φοράει ένα κρεμ σύνολο εμπνευσμένο από το μοτίβο του. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το έργο του Malte Zenses. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Τα έργα του Rui Wu (ruiphotographer), “Handkerchief” και “A Piece of China” αποτυπώθηκαν σε ένα φοβερό φόρεμα με σιφόν που υλοποίησε η αρχιμοδίστρα του οίκου Irene. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Τα έργα του Rui Wu στο ύφασμα. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Ο Francis Offman με τη Valentina και το μοντέλο με το ένδυμα που ενέπνευσαν δύο άτιτλα έργα του. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το έργο του Francis Offman. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Το I beati verdi του Andrea Respino, έδωσε αφορμή για τη δημιουργία ενός μοναδικού παλτό που έραψε η Alessandra. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Andrea Respino, I beati verdi. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Ο Luca Coser, με το Secondo di quattro re ήταν το έναυσμα για να δημιουργηθεί αυτό το νάιλον πανωφόρι που είναι κεντημένο με μαργαριτάρια και στην κορυφή, επίσης κεντημένο με πούλιες, το οποίο έγινε από την Alessandra. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Luca Coser, Secondo di quattro re. Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Βαλεντίνο Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Valentino
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Balenciaga couture

Μόδα & Στυλ / Η αριστοκρατική επιστροφή του οίκου Balenciaga στην υψηλή ραπτική

Επιστρέφοντας στο ημερολόγιο της υψηλής ραπτικής με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο, ο Ντέμνα Γκβασάλια αποκατέστησε το διάσημο ιστορικό σαλόνι του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα, 52 χρόνια μετά την τελευταία επίδειξη υψηλής ραπτικής του οίκου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γυμνό Χόλιγουντ:

Μόδα & Στυλ / Γυμνό Χόλιγουντ: Πλήρης διαφάνεια, free the nipple, ζήτω τα γυμνά σώματα. Έτσι ντύνονται πια οι σταρ.

Ξεκίνησε από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής και κορυφώθηκε (πού αλλού;) τη νύχτα της τελετής των Όσκαρ. Το νέο trend στη μόδα είναι το γυμνό και, απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει.
THE LIFO TEAM
30 χρόνια μετά την γέννηση του όρου, έχει νόημα σήμερα να μιλάμε για metrosexuals;

Μόδα & Στυλ / 30 χρόνια μετά τη γέννηση του όρου, έχει νόημα σήμερα να μιλάμε για metrosexuals;

Ο άνθρωπος που εισήγαγε τον όρο στο λεξιλόγιο της σύγχρονης κουλτούρας, ο Βρετανός δημοσιογράφος Mark Simpson, μιλά στην El País για την εξέλιξη της σχέσης των ανδρών με το σώμα και την εικόνα τους
THE LIFO TEAM