Αν πιάνεις το εαυτό σου να διαβάζει την ίδια πρόταση ξανά και ξανά μέχρι να βγει νόημα, να ψάχνει μανιωδώς για τα κλειδιά που βρίσκονται ήδη στην τσέπη του μπουφάν ή να αγωνιά για να ολοκληρώσει κάθε απλό πράγμα στη δουλειά, τότε ίσως και να φταίει η εποχή.

 

Η περίοδος ανάμεσα στην Πρωτοχρονιά και την αρχή της Άνοιξης μοιάζει να είναι η πιο αργόσυρτη και άχαρη όλη της χρονιάς. Οι ημέρες είναι μικρές, ο καιρός άστατος ή απλά κακός και η καθημερινή ρουτίνα πιο... ρουτίνα από ποτέ. Αυτό που κάποιοι ερμηνεύουν ως κακή διάθεση για κάποιους άλλους φτάνει στα επίπεδα της εποχιακής συναισθηματικής διαταραχής (SAD). Για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων στη χώρα μας, πάντως, αυτή η εποχή διακρίνεται πεσμένο ηθικό και ενέργεια, έλλειψη συγκέντρωσης και δημιουργικότητας, στασιμότητα στην εργασιακή και συναισθηματική ζωή και γενική αδιαθεσία.

 

Αν σχεδιάσεις κάτι από πριν, και δεσμευτείς με μία κράτηση να είσαι εκεί, είναι λιγότερο πιθανό να το ακυρώσεις τελευταία στιγμή.

 

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα πρέπει να σκεπαστείς με ένα πάπλωμα μέχρι να μπει ο Μάρτιος. Ακολούθησε τα παρακάτω tips των ειδικών για να γίνεις λίγο πιο ευδιάθετος και παραγωγικός σήμερα κιόλας.

 

Πάρε ένα συμπλήρωμα διατροφής με μαγνήσιο

Αν νιώθεις πως έχεις συσσωρεύσει άγχος και ένταση που δεν μπορείς να εκτονώσεις, ένα χάπι μαγνησίου την ημέρα θα σε βοηθήσει να μειώσεις το στρες. «Το μαγνήσιο είναι γνωστό για την αγχολυτική του λειτουργία και είναι ένας φυσικός τρόπος να αντιμετωπίσεις το SAD ή απλά την κακή διάθεση» εξηγεί η γιατρός Carolyn Dean. «Σύμφωνα με έρευνες το μαγνήσιο ηρεμεί το νευρικό σύστημα, χαλαρώνει την ένταση στους μύες και ρίχνει τους παλμούς της καρδιάς βοηθώντας στη διαχείριση του άγχους και του στρες».

 

Κάνε μία λίστα

Αν δεν μπορείς να συγκεντρωθείς αρκετά για να διεκπεραιώσεις τις υποχρεώσεις σου, ίσως μία λίστα σε βοηθήσει. «Σκέψου όλα τα μικρά και μεγάλα πράγματα που θέλεις να κάνεις και φτιάξε μία λίστα. Κόλλησε το χαρτί σε διάφορα σημεία στο σπίτι και κάνε ένα πράγμα κάθε ημέρα» συστήνει η ψυχολόγος Sharon Saline. Αυτό σημαίνει πως η λίστα μπορεί να περιέχει τις υποχρεώσεις σου αλλά και διασκεδαστικές δραστηριότητες όπως πχ. να δεις μια ταινία ή να πας για καφέ με έναν φίλο.

 

Έλεγξε τη βιταμίνη D

Στην Ελλάδα έχουμε πολύ ήλιο αλλά και μεγάλη έλλειψη σε βιταμίνη D. Ιδίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι πολύ πιθανό να σου λείπει η συγκεκριμένη βιταμίνη (που παράγεται από την έκθεση στον ήλιο) η οποία μάλιστα συνδέεται άμεσα με την οξύνοια και τη καλή διάθεση. Για να την ενισχύσεις προτίμησε τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά και βάλε στην καθημερινότητά σου ένα συμπλήρωμα διατροφής.

 

Φτιάξε πρόγραμμα

Μερικές ημέρες είναι εξαιρετικά δύσκολο να πας στο γυμναστήριο αντί για το σπίτι ή να βγεις για μια βόλτα αντί να κάτσεις μέσα όμως βάλε ξανά ένα πρόγραμμα στη ζωή σου και ξεκίνα να το τηρείς. Αν σχεδιάσεις κάτι από πριν, και δεσμευτείς με μία κράτηση να είσαι εκεί, είναι λιγότερο πιθανό να το ακυρώσεις τελευταία στιγμή. Εγγράψου σε μαθήματα που απαιτούν να κρατήσεις τη θέση σου, κάνε σχέδια με φίλους κάπου που πρέπει να κλείσετε τραπέζι και αγόρασε το εισιτήριο του σινεμά από νωρίς.

 

Περπάτησε έξω, κι ας έχει κρύο

Ναι, και στην Ελλάδα έχει κρύο αυτό τον καιρό και μπορείς να το εκμεταλλευτείς προς όφελός σου. Σύμφωνα με την γυμνάστρια Christina Friedman, μια βόλτα στον κρύο χειμερινό αέρα μπορεί να σου κάνει πολύ καλό ακόμα κι αν κρατήσει λίγα μόνο λεπτά. «Το φυσικό φως, ακόμα και στη συννεφιά, μπορεί να σε αναζωογονήσει. Επιπλέον δίνει το μήνυμα στο μυαλό και το σώμα πως δεν είναι η ώρα να χαλαρώσει ακόμα. Αν ωστόσο παραμένεις σε σκοτεινούς κλειστούς χώρους, το σώμα σου θα κατεβάσει ρολά'».

 

Με στοιχεία από το elitedaily.com