Το θέμα της οικονομικής κρίσης που έφεραν τα μνημόνια στη χώρα μας, ακόμη και ο πρόσφατος έντονος αντιγερμανισμός έγιναν η πρώτη ύλη για μιαν απολαυστική μουσική κωμωδία που παίζεται αυτόν τον καιρό, κάθε Δευτερότριτο, στο θέατρο El Convento del Arte στο Μεταξουργείο.

 

Υπεύθυνο γι'αυτό το μίνι υπερθέαμα στην καρδιά της Αθήνας είναι το συγγραφικό δίδυμο των Εμμανουέλας Αλεξίου - Μάρως Μπουρδάκου. Ένα έργο, για την ακρίβεια, που χρωστάει πολλά στον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο (τουλάχιστον σε ότι αφορά τις πνευματώδεις ατάκες του) και στην εύστοχη σάτιρα της επικαιρότητας. Ένα έργο, επίσης, που αν και βλέπει από εχθρική απόσταση τους ''δυνάστες'' Γερμαναράδες, στο τέλος ο έρωτας νικάει τα πάντα. Έχει προηγηθεί βέβαια η υποτιθέμενη διαγραφή του ελληνικού χρέους εν έτει 2020 με συντελεσμένη την αποποινικοποίηση της φούντας και με Πρόεδο της Δημοκρατίας των Ελλήνων τον...Κωνσταντίνο Μητσοτάκη! Είναι απίστευτο το πώς η σκηνή που μόλις περιέγραψα και που αποδίδεται μεσ' στην παράσταση ως δελτίο ειδήσεων σε video wall, σε άλλους μπορεί να φέρει γέλια μέχρι δακρύων και σε άλλους σκέτα δάκρυα. Για φαντάσου δηλαδή την ημέρα εκείνη που θα ανοίξεις την τηλεόραση σου και θα δεις έκτακτη ενημέρωση για τη διαγραφή του χρέους! Σενάριο επιστημονικής φαντασίας γι' αυτή την ώρα, ενόσω τα πράγματα στο εξωτερικό ολοένα και στενεύουν...

 

Ένα έργο που χρωστάει πολλά στον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο και στην εύστοχη σάτιρα της επικαιρότητας και που αν και βλέπει από εχθρική απόσταση τους ''δυνάστες'' Γερμαναράδες, στο τέλος ο έρωτας νικάει τα πάντα.

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται η Αλεξίου με τη Μπουρδάκου. Το 2013 είχαν συγγράψει από κοινού την ''Κυρία Ιουλία'' που ανέβηκε στο θέατρο Π.Κ. Δεν τό'χα δει το συγκεκριμένο έργο, τυχαίνει όμως να είμαι φαν της Μπουρδάκου, όχι τόσο από τη συμμετοχή της στο team των σεναριογράφων του σήριαλ ''7 θανάσιμες πεθερές'', όσο από το εξαιρετικό βιβλίο της, ''Σκηνής...Απόντες'' (Έναστρον, 2010) και από τη θεατροποίηση της στο περίφημο βιβλίο ''Γράμμα σ' ένα παιδί'' της Οριάνα Φαλάτσι.

 

Η υπόθεση του ''Klein Mein'' αφορά στη σύσταση της ομώνυμης Απελευθερωτικής Οργάνωσης μέσα σ' ενα μπαρ - μουσική σκηνή, που τελεί υπό γερμανική καινούργια Κατοχή, όπως και η Ελλάδα ολόκληρη. Έξι πρόσωπα - έξι αντίστοιχοι απίστευτοι τύποι σχεδιασμένοι με σουρεαλιστικό τρόπο! Η Εμμανουέλα Αλεξίου είναι η ιδιοκτήτρια του μπαρ που κριτικάρει τα τεκταινόμενα και νιώθει ντροπή που ο...Βασίλης Παπακωνσταντίνου αρνείται να έρθει να τραγουδήσει, παραμονές Πρωτοχρονιάς του 2021, σε έναν γερμανοκρατούμενο χώρο ψυχαγωγίας. Ο Χάρης Ασημακόπουλος είναι ο αδέξιος και αστείος φίλος της που όλη την ώρα πίνει μπάφους, μια και είναι κάτι απολύτως νόμιμο στην εποχή τους. Ο Γιάννης Δρακόπουλος είναι ο ακόμη πιο αστείος Γερμανός ''διοικητής'' που ομιλεί απταίστως την αρχαίαν ελληνικήν και στο τέλος συνθηκολογεί με τους Έλληνες κατά του μνημονίου, ερωτοχτυπημένος με την Ιταλίδα σεξοβόμβα Βαλέρια Κουρούπη. Αυτή πάλι βρέθηκε στο μπαρ για να κάνει δεύτερη φωνή στον Βασίλη - Ζούμε - Για - Να - Σ'ακούμε, αλλά, εκτός του Γερμανού, την ερωτεύθηκε και ο συμφεροντολόγος φιλόδοξος τραγουδιστής - χορευτής Θάνος Λέκκας. Ο Γιώργος Χρανιώτης είναι κάτι μεταξύ κλοσάρ, τζάνκι και ροκ σταρ, αρχηγός της ''Klein Mein'' και ορκισμένος αντίφα. Τέλος, υπάρχει και η Αγνή Χιώτη ως Άνγκελα Μέρκελ που εισβάλλει στο μπαρ για να τιμωρήσει τον αποστάτη αξιωματούχο της, μα στο τέλος πέφτει θύμα της γοητείας του τραγουδιστή - χορευτή και όλοι μαζί υποδέχονται το νέο έτος, χορεύοντας και τραγουδώντας!

 

 

 

Για το σκοπό επιστρατεύθηκαν οι Imitate Your Mother (Πάνος Βελούζος, Κώστας Λεβέντης, Παύλος Ζήσου, Νίκος Σάλτας), η προσωπική μπάντα του Γιώργου Χρανιώτη, που έδωσε την ευκαιρία σε όλα τα μέλη του θιάσου να αποδώσουν γνωστά hits της ποπ - ροκ σκηνής και όχι μόνο! Ειδική μνεία ας γίνει και στον Βασίλη Παπακωνσταντίνου που εμφανίζεται επίσης στο video wall να επιπλήττει με χιούμορ, αλλά και νόημα, τους ανθρώπους του μπαρ για την παράδοση του στους Γερμανούς!

 

Σκηνοθετεί η Πέμη Ζούνη με ρυθμό και ζωντάνια - στοιχεία απαραίτητα σε μια μουσική κωμωδία, στα σημεία κυρίως που δεν πρωταγωνιστεί η μουσική, αλλά ο λόγος και κατά συνέπεια οι ερμηνείες των ηθοποιών.

 

Το ''Klein Mein'' είναι μια παράσταση, όχι απαραιτήτως ''για όλη την οικογένεια'', σίγουρα τολμηρή (και μόνο για το θέμα της αποποινικοποίησης), ευφάνταστη και βασικά καίρια για τη σημερινή πραγματικότητα. Παρ' ότι το μπαρ-ρέστοραν του El Convento del Arte ήταν γεμάτο από θεατές, είμαι σίγουρος πως αν παιζόταν κάθε Παρασκευοσάββατο και όχι κάθε Δευτερότριτο, θα γινόταν το αδιαχώρητο!

 

Info:

Klein Mein

EL CONVERTO DEL ARTE
Βιργινίας Μπενάκη 7, 210 5200602
Δευτ.,Tρ.: 10 μ.μ., Εισ.: 15€

Συγγραφέας: Εμμανουέλα Αλεξίου & Μάρω Μπουρδάκου
Σκηνοθεσία: Πέμη Ζούνη
Πρωταγωνιστούν: Eμμανουέλα Αλεξίου, Χάρης Ασημακόπουλος, Γιάννης Δρακόπουλος, Βαλέρια Κουρούπη, Θάνος Λέκκας, Αγνή Χιώτη, Γιώργος Χρανιώτης