Η ακροδεξιά και η παιδοφιλία

Η ακροδεξιά και η παιδοφιλία Facebook Twitter
Η τοιχογραφία με τίτλο «Συμφιλίωση με τα θύματα», συμβολίζει την επανένταξη των πρώην μελών του Επαναστατικού Στρατού στην Κολομβία, όπου δολοφονήθηκαν 120 υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από συμμορίες πρώην παραστρατιωτικών το 2020 σύμφωνα με τον ΟΗΕ
0

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Πολλά διαβάζω και λίγα καταλαβαίνω για την περιβόητη ιστορία των δεδομένων, και για το σύστημα καταγραφής των κρουσμάτων κορωνοϊού από τον ΕΟΔΥ και την ΗΔΙΚΑ.


Γνωρίζω, όμως, με σιγουριά τρία πράγματα:


Πρώτον, η δημοσιοποίηση των δεδομένων, ο τρόπος συλλογής, και η επεξεργασία τους, αποτελούν άριστη πρακτική διακυβέρνησης.


Δεύτερον, ενόσω δεν δίνονται συγκεκριμένες απαντήσεις, θα οργιάζει η παραπληροφόρηση και το σπεκουλάρισμα.


Τρίτον, στη μάχη ανάμεσα στη σιωπή ή/και σε γενικόλογες απαντήσεις και την παραπληροφόρηση, σαφώς νικητής θα είναι ο συνωμοσιολόγος. Για έναν απλό λόγο: δεν θα βρίσκονται άλλοι με επιχειρήματα να τον αντιμετωπίσουν.

• • •

Η ΑΡΑΒΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ Ο ΚΕΫΝΣ

Ποιος θα φανταζόταν ότι η αυτοπυρπόληση και ο θάνατος του Τυνήσιου πλανόδιου οπωροπώλη, Μοχάμεντ Μπουαζίζι, θα σάρωνε μακρόβια καθεστώτα; Πώς μπορούσαν να φανταστούν οι δημοτικοί υπάλληλοι, όταν στις 17 Δεκεμβρίου κατάσχεσαν τα φρούτα ενός ασήμαντου μικροπωλητή και τον ταπείνωσαν, ότι έβαζαν φωτιά στις αραβικές χώρες;


Πρωτίστως, προσπαθώ να φανταστώ μια βδομάδα νωρίτερα διάφορους εξπέρ μπροστά σε υπολογιστές σε «φανερές» και μυστικές υπηρεσίες των μεγάλων κρατών να σχεδιάζουν στρατηγικές για τις αραβικές χώρες βασισμένοι σε πολύπλοκα μοντέλα, και ξαφνικά να τους πέφτει ο ουρανός στο κεφάλι.


Πολλοί έχουν αναλύσει σε βάθος την Αραβική Άνοιξη. Πέραν αυτών, για μένα αποτελεί μια πρόσθετη απόδειξη αυτού που ο Κέυνς ονόμαζε αβεβαιότητα. Με την αβεβαιότητα, ισχυρίζεται, «δεν εννοώ μόνο να διακρίνουμε ό,τι είναι γνωστό ως βέβαιο από ό,τι είναι μόνο πιθανό. Το παιχνίδι της ρουλέτας δεν υπόκειται, με τούτη την έννοια, σε αβεβαιότητα... Η έννοια με την οποία χρησιμοποιώ τους όρους είναι ότι... δεν υπάρχει επιστημονική βάση επί της οποίας να διαμορφωθεί οποιαδήποτε υπολογίσιμη πιθανότητα. Απλώς δεν γνωρίζουμε».


Για όσους δεν πιστεύουν ότι «η αλήθεια είναι κάπου εκεί έξω» περιμένοντας να την ανακαλύψουμε, το μέλλον δεν είναι προβλέψιμο, διότι προκύπτει από αστοχίες και επιτυχίες, απρόβλεπτες δομικές αλλαγές, λογικές και παράλογες συμπεριφορές, υπερβολική αισιοδοξία ή απαισιοδοξία. διότι είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης βούλησης, της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Κοντολογίς, η αβεβαιότητα είναι οντολογικού χαρακτήρα.


Ο εκ των υστέρων εξορθολογισμός του ξεσπάσματος των Αράβων είναι ασφαλώς χρήσιμος, αλλά δεν αίρει αυτή την απλή και ουσιαστική αλήθεια.


Η ακροδεξιά και η παιδοφιλία Facebook Twitter
Η προσωπογραφία του Τυνήσιου πλανόδιου οπωροπώλη, Μοχάμεντ Μπουαζίζι, στην γενέτειρα πόλη του, από την αυτοπυρπόληση του οποίου ξεκίνησε η Αραβική Άνοιξη. Φωτ.: EPA

• • •

Η ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΟΦΙΛΙΑ

«Οι συμμορίες σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών αποτελούνται από Ασιάτες, κυρίως Πακιστανούς». Αυτός ο ρατσιστικός μύθος που έγινε σημαία από τους ακροδεξιούς στη Μεγάλη Βρετανία, υιοθετήθηκε άκριτα και διαδόθηκε και από «σοβαρές» εφημερίδες.


Τώρα, όπως γράφει ο Guardian, μια επίσημη έκθεση συμπεραίνει ότι «η πλειονότητα των συμμοριών σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών αποτελείται από λευκούς άντρες κάτω των 30 ετών».


Υπάρχουν και χειρότερα. Η παιδοφιλία έχει αναδειχτεί στην πιο επιθετική θεωρία συνωμοσίας των ακροδεξιών, κυρίως από την QAnon που μετράει κάπου τρία εκατομμύρια πιστούς στις ΗΠΑ, και ήδη δραστηριοποιείται στην Ευρώπη. Πέραν της διεστραμμένης σεξουαλικής ικανοποίησης, ισχυρίζεται, οι ισχυροί του πλανήτη (Δημοκρατικοί, δισεκατομμυριούχοι Εβραίοι και μη, κ.ά.) είναι παιδοεγκληματίες που βασανίζουν παιδιά και χρησιμοποιούν το αίμα τους για να εξασφαλίσουν αιώνια νεότητα. Η νεοεκλεγμένη στο Κογκρέσο, Marjorie Taylor Greene, δήλωσε ότι η QAnon είναι «μοναδική ευκαιρία να εκμηδενίσει αυτή την παγκόσμια καββάλα των παιδόφιλων που λατρεύουν τον Σατανά».


Όλες αυτές οι θεωρίες, από τις πιο απλές έως τις πιο εξωφρενικές, αποτελούν στρατηγικές επιλογές συγκεκριμένων κύκλων προκειμένου να διευρύνουν την επιρροή τους στον πολιτικό και ιδεολογικό χώρο. Η ήττα του Τραμπ αποτελεί μεν σοβαρό πλήγμα στα σχέδιά τους, αλλά είναι υπερβολικά αφελής η άποψη ότι έχουν ηττηθεί οριστικά.

• • •

ΤΕΛΕΙΕΣ ΤΡΙΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ

Η χαλάρωση των κανονισμών που περιόριζαν τη ροή του νερού στις ντουζιέρες και στα πλυντήρια είναι το τελευταίο κατόρθωμα της διοίκησης Τραμπ έναν μήνα πριν παραδώσει την εξουσία.


Οι απορρυθμίσεις αυτές ανατρέπουν κανονισμούς που είχαν τεθεί το 1992 προκειμένου να αποτραπεί η αλόγιστη σπατάλη νερού και ενέργειας στα μπάνια, πλυντήρια και στεγνωτήρια. Σημειωτέον, ουδέποτε διατυπώθηκε μαζικό αίτημα αλλαγή των ισχυόντων κανονισμών· και κατά μείζονα λόγο σήμερα, αφενός διότι περιοχές απειλούνται με ξηρασία και, αφετέρου, τα εκατομμύρια νέες μηχανές θα αυξήσουν τις εκπομπές αερίων λόγω πολύ μεγαλύτερης κατανάλωσης ενέργειας.


Το Υπουργείο Ενέργειας ικανοποίησε την επίμονη ενόχληση του απερχόμενου προέδρου, την οποία είχε διατυπώσει πολλάκις δημοσίως: «Λοιπόν οι κεφαλές των ντουζ — κάνεις ντουζ, το νερό δεν έρχεται. Θέλεις να πλύνεις τα χέρια σου, το νερό δεν έρχεται. Τι κάνεις, λοιπόν; Περιμένεις εκεί πολύ ώρα ή κάνεις ντουζ επί πολύ ώρα; Διότι τα μαλλιά μου — δεν ξέρω για εσάς, αλλά πρέπει να είναι τέλεια. Τέλεια».


Η μεγάλη ειρωνεία είναι ότι σήμερα βρίσκονται δίπλα-δίπλα δύο ειδήσεις: η έγνοια για τη ντουζιέρα, και οι 3.700 θάνατοι και τα 250.000 κρούσματα της χθεσινής μέρας. Με άλλα λόγια, η έγνοια για τις «τέλειες τρίχες» και η πλήρης αναισθησία για τους ανθρώπους.


Η ακροδεξιά και η παιδοφιλία Facebook Twitter
Ο Ντ. Τραμπ επιθυμούσε άφθονο νερό στη ντουζιέρα, διότι ήθελε τα μαλλιά του να είναι «τέλεια».

• • •

ΚΑΠΟΤΕ ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΠΕΡΙΓΕΛΟΥΣΑΝ ΤΗ ΜΑΝΤΗΛΑ

Κάποτε οι μουσουλμάνοι ξεκαρδίζονταν στα γέλια με τη μαντήλα, όπως σε ομιλία του Γκαμάλ Νάσερ στο Κάιρο τη δεκαετία του '50 (1953 ή 1958).


«Ο θρησκευτικός αρχηγός (των Αδελφών Μουσουλμάνων) μού ζήτησε να υποχρεώσω όλες τις γυναίκες να φορούν μαντήλα όταν βγαίνουν στον δρόμο».


«Κάθε γυναίκα».


«Να τη φορέσει ο ίδιος», ακούγεται μια φωνή από την αίθουσα (γέλια).


«Του απάντησα πως παρήλθε η εποχή στην οποία η θρησκεία κυβερνούσε και που δεν άφηναν τις γυναίκες να βγαίνουν παρά μόνο όταν έπεφτε η νύχτα».


«Κατά τη γνώμη μου, καθένας είναι ελεύθερος για τις επιλογές του».


«Μου απάντησε: Όχι! Εσύ θα αποφασίσεις ως υπεύθυνος κυβερνήτης».


«Του είπα, κύριε, έχετε μια κόρη στην Ιατρική σχολή, που δεν φορά μαντήλα. Γιατί δεν την υποχρεώνετε να τη φορά; Και αν δεν μπορείτε να την επιβάλλετε στην κόρη σας, πώς θέλετε να επιβάλλω εγώ να τη φορούν 10.000.000 Αιγύπτιες;» (γέλια και χειροκροτήματα).



• • •

ΡΕΚΟΡ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Τα στοιχεία είναι από δημοπρασία του 2018, αλλά η τάξη μεγέθους των ποσών δεν άλλαξε.


Ένα αντίτυπο της πρώτης έκδοσης του μυθιστορήματος του Μαρσέλ Προυστ «Από τη μεριά του Σουάν» έπιασε 1.510.000 ευρώ σε δημοπρασία. Το προηγούμενο ρεκόρ κρατούσε από το 2009 με 775.000 ευρώ ένα αντίτυπο του βιβλίου «Τα άνθη του κακού» του Μπωντλαίρ.


Φαίνεται πως και πολλά λεφτά υπάρχουν, και το βιβλίο θεωρείται καλή επένδυση.


– Αντίτυπο της πρώτης έκδοσης των «Δοκιμίων του Μονταίνι πουλήθηκε 682.000 ευρώ.


– Οι συλλέκτες αγαπούν τον... Καρλ Μαρξ. Η πρωτότυπη έκδοση της γαλλικής έκδοσης του «Κεφαλαίου» έπιασε 164.288 ευρώ, το δε το αντίστοιχο συμβόλαιο της έκδοσης 122.000 (τιμή εκκίνησης 25.000 ευρώ).

Η ακροδεξιά και η παιδοφιλία Facebook Twitter
Ένα αντίτυπο της πρώτης έκδοσης του μυθιστορήματος του Μαρσέλ Προυστ «Από τη μεριά του Σουάν» έπιασε 1.510.000 ευρώ σε δημοπρασία.
Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ