Από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ: Ο Χρήστος Νικολόπουλος γράφει για τον νέο οργανισμό διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων

Από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ: Ο Χρήστος Νικολόπουλος γράφει για τον νέο οργανισμό διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων Facebook Twitter
Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο η ΕΥΕΔ παρόλες της καταγγελίες και τον πόλεμο που δέχτηκε, εισέπραξε πάνω από 10.000.000 ευρώ για πνευματικά δικαιώματα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Ο μουσικοσυνθέτης Χρήστος Νικολόπουλος γράφει για το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων, με αφορμή την άδεια λειτουργίας που δόθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού στον νεοσύστατο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης «ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΕΔΕΜ», απευθυνόμενος σήμερα, μέσω της LiFO, «προς τα μέσα ενημέρωσης, προς τους συναδέλφους δημιουργούς, αλλά και προς τους χρήστες, αυτούς δηλαδή που χρησιμοποιούν τα τραγούδια μας για ίδιον όφελος»:

Όπως όλοι γνωρίζουν, υπάρχει μία υπηρεσία έκτακτης διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων, η ΕΥΕΔ, που είχε δημιουργηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018 με την ψήφιση ενός διατάγματος, ύστερα από τις φοβερές αποκαλύψεις της γνωστής ΑΕΠΙ, από την οποία αφαιρέθηκε και η άδεια.

Η ΕΥΕΔ, παρ' όλες τις καταγγελίες και τον πόλεμο που δέχτηκε, δυστυχώς και με την υπογραφή πνευματικών ανθρώπων και δημιουργών, και παρ' όλες τις λειτουργικές αγκυλώσεις, λειτούργησε μέχρι σήμερα και θα λειτουργεί μέχρι το τέλος Μαΐου, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Μάλιστα εισέπραξε πάνω από 10.000.000 ευρώ για πνευματικά δικαιώματα, πληρώνοντας και 2.500.000 ΦΠΑ στο κράτος. Έκανε δύο διανομές και τον Μάρτη θα κάνει κι άλλη διανομή, καλύτερη.

Στο διάστημα των δύο ετών πολλοί από εμάς, που εκλεχθήκαμε μέσα από τα συλλογικά μας όργανα και παρόλο που είμαστε χρήσιμοι καλλιτεχνικά, και ορισμένοι μάλιστα περιζήτητοι, δώσαμε όλο μας τον εαυτό αφιερώνοντας εκατοντάδες ώρες, προκειμένου να διασφαλίσουμε την καλύτερη, όσο το δυνατόν, λειτουργία της ΕΥΕΔ αλλά και να δημιουργήσουμε τον δικό μας αυτοδιαχειριζόμενο οργανισμό, όπως προέβλεψε ο νόμος και όπως συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη.

Με την έγκριση δύο γενικών συνελεύσεων καταφέραμε το ιστορικό γεγονός της δημιουργίας αυτού, που ονομάστηκε ΕΔΕΜ. Κάναμε τις νόμιμες διαδικασίες, καταστατικό άρτιο με κανονισμό διανομής με όλα τα ευρωπαϊκά πρότυπα, που επεξεργάστηκαν οι δικηγόροι μας. Το περάσαμε κι από πρωτοδικείο, και από τον προηγούμενο Οκτώβριο ζητήσαμε την άδεια λειτουργίας από το υπουργείο Πολιτισμού, από την κ. Μενδώνη. Είναι γεγονός πως κάποιες συγκυρίες που προέκυψαν, ίσως και με δική μας ευθύνη, καθυστέρησαν την αδειοδότηση.

Στο διάστημα των δύο ετών πολλοί από εμάς, που εκλεχθήκαμε μέσα από τα συλλογικά μας όργανα και παρόλο που είμαστε χρήσιμοι καλλιτεχνικά, και ορισμένοι μάλιστα περιζήτητοι, δώσαμε όλο μας τον εαυτό αφιερώνοντας εκατοντάδες ώρες, προκειμένου να διασφαλίσουμε την καλύτερη, όσο το δυνατόν, λειτουργία της ΕΥΕΔ αλλά και να δημιουργήσουμε τον δικό μας αυτοδιαχειριζόμενο οργανισμό, όπως προέβλεψε ο νόμος και όπως συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη.

Τέλος, έγινε το ιστορικό: Μας δόθηκε η άδεια και μετά την ανακοίνωση της αδειοδότησης συναντηθήκαμε με την υπουργό. Παρ' όλες τις επιφυλάξεις που είχα κι εγώ και πολλοί άλλοι, η υπουργός ήταν εξαιρετικά καλή μαζί μας. Συμφωνήθηκε η σύσταση νομικής επιτροπής 10 νομικών που θα διαχειριστούν τις διαδικασίες μετάβασης από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ. Ελπίζω χωρίς προβλήματα άλλα και πολύ γρήγορα.

Προσωπικά θα ήθελα να την ευχαριστήσω και να αναγνωρίσω τις σημαντικές νομικές παρεμβάσεις δύο υπουργών που ήταν πολύ καθοριστικές – δεν χρειάζεται να αναφέρω ονόματα. Να ευχαριστήσω επίσης και όλα τα πολιτικά κόμματα που επισκεφθήκαμε και ενημερώσαμε, που μας στήριξαν χωρίς κανέναν ενδοιασμό.

Να ζητήσω επίσης από την GEA, την εισπρακτική εταιρεία των συγγενικών, να κατανοήσει την επιθυμία μας, ότι θέλουμε μόνοι μας να διαχειριστούμε τα πνευματικά μας δικαιώματα, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πουθενά δεν έχει συμβεί τα πνευματικά δικαιώματα να εισπράττονται από οργανισμό συγγενικών δικαιωμάτων.

Ιδιαίτερα θα ήθελα να καλέσω τους δημιουργούς και τα μέλη και τη διοίκηση του άλλου εισπρακτικού οργανισμού, της «Αυτοδιαχείρισης», σε μια ειλικρινή συζήτηση και εξεύρεση μιας λύσης ενότητας. Παρότι μας έχουν επανειλημμένως κατασυκοφαντήσει ορισμένοι, κυρίως προκάτοχοί τους, αφήνουμε πίσω το παρελθόν. Είναι ιστορική ευκαιρία να ενωθούμε. Είμαι αισιόδοξος ότι θα ισορροπήσει ο χώρος μας. Θα ηρεμήσει η πιάτσα, που λέμε στη λαϊκή.

Τέλος, θα ήθελα να εξάρω την προσπάθεια και την εντιμότητα του Φοίβου Δεληβοριά, του προέδρου του εποπτικού της ΕΥΕΔ και της ΕΔΕΜ, του δικού μας οργανισμού, του μέλλοντός μας και κυρίως του μέλλοντος των νεότερων. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι που όλα τα μέλη αυτών των οργάνων έδωσαν ένα κομμάτι από τη ζωή τους σ' αυτό τον αγώνα. Θα ήταν παράληψη να μην τονίσω την τεράστια συμβολή των εργαζόμενων και συνεργατών της ΕΥΕΔ που έδωσαν όλη την ψυχή τους και μάλιστα κάποιες φορές με μεγάλες καθυστερήσεις στις μικρές αμοιβές τους.

Να ευχαριστήσω και τους χιλιάδες δημιουργούς για την πολύ μεγάλη υπομονή τους. Τέλος για τους χρήστες του τραγουδιού, ήθελα να πω πως το τραγούδι, ή μουσική, ο στίχος, είναι ιδιοκτησία κάποιων ανθρώπων που τα δημιουργούν. Στην ΕΥΕΔ είμαστε πάνω από 12.500 μέλη. Το τραγούδι δεν το φέρνει ο άνεμος. Από το τραγούδι οι δημιουργοί ζουν και έχουν διαμορφώσει τη ζωή τους ανάλογα όλοι τους και γι' αυτό δικαιούνται την αμοιβή τους. Αυτή που προβλέπει ο νόμος.

Τέλος, τα πιο θερμά συγχαρητήρια νομίζω από όλους μας πρέπει να δοθούν στις οικογένειες του Θάνου Μικρούτσικου, που η επιστολή τους έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στο θετικό αποτέλεσμα, όπως και του Μάριου Τόκα. Βεβαίως και στον αγαπημένο μας Σταμάτη Κραουνάκη, που με τις επιστολές του δημιουργηθεί θετική αναστάτωση. Εύχομαι σε όλους υγεία και ευημερία.

— Χ. Νικολόπουλος, μουσικοσυνθέτης

Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ