Δήμος Αβδελιώδης

Δήμος Αβδελιώδης Facebook Twitter
Φωτό: Σπύρος Στάβερης
0

> Το μόνο σίγουρο είναι πως γεννήθηκα στη Χίο. Ήρθα στην Αθήνα το 1970 για σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή. Από τη Χίο ήθελα να φύγω πάρα πολύ. Έπαιξαν πολλά ρόλο. Η επαρχία σε περιορίζει, ειδικά εκείνη την εποχή. Ήταν μια κλειστή κοινωνία που δεν σε άφηνε ν’ αναπνεύσεις εύκολα. Παρ’ όλα αυτά, σε τροφοδοτούσε μ’ εμπειρίες.

> Όταν φεύγεις από έναν τόπο, μετράς το παρελθόν σου και τις γνώσεις σου. Αποκτά αξία μέσα σου κάτι όταν σου λείπει. Αυτός είναι ένας λόγος που ταξιδεύουμε. Για να εκτιμήσουμε το παρελθόν μας. Οι Έλληνες, στην αρχαιότητα, θεωρούσαν τα ταξίδια τη μεγαλύτερη πηγή γνώσης και αυτογνωσίας. Μπορείς να δεις από απόσταση τα πράγματα και να τα κρίνεις πιο σωστά. Όπως λέει και ο Βιζυηνός, το «κάθε ταξίδι είναι το μεγαλύτερο ταξίδι του κόσμου».

> Όταν ήρθα στην Αθήνα, ένιωσα τρόμο. Ένα πάγωμα. Μια ψύχρα που αισθάνεσαι σε έναν χώρο που δεν είναι δικός σου και πρέπει να τον αναγνωρίσεις. Αυτό το αίσθημα σε διακατέχει γιατί μόνο με τις ανθρώπινες σχέσεις μπορείς να συμφιλιωθείς με έναν χώρο. Δεν ήμουν καλά στην Αθήνα, καθετί με ξένιζε. Από τη στιγμή που έκανα παιδιά κι έφτιαξα ένα πλέγμα αγάπης και δημιουργικότητας, «κλείστηκα» μέσα σε έναν χώρο φιλοξενίας. Βρήκα κι εγώ ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο που λέγεται «Αθήνα».

> Από 12 ετών ασχολιόμουν με το θέατρο. Έπαιζα στην ερασιτεχνική ομάδα στο χωριό μου. Μετά με έπιασαν οι ντροπές της εφηβείας, μέχρι που με πίεσαν τα κορίτσια που ήξεραν ότι τα κατάφερνα και έπεισαν τον γυμνασιάρχη να μου δώσει τον πρώτο ρόλο σε μια σχολική παράσταση. Εκείνη την περίοδο ο ηθοποιός ήταν ένας όρος παραβατικός. Δεν είχε σχέση με κανονικούς ανθρώπους, αλλά με αυτούς που για κάποιον λόγο ήταν παράξενοι. Αυτό, τουλάχιστον στην επαρχία. Δεν υπήρχε η τηλεόραση, που εξοικείωσε την υποκριτική με τον απλό κόσμο. Υπήρχαν μόνο τα μπουλούκια, που, ενώ για τους άλλους ήταν ένα είδος αλητείας, εμένα μου ασκούσε μια γοητεία.

> Δεν αντιμετώπισα ποτέ την τέχνη ως επάγγελμα. Δεν πίστευα ότι μπορεί να είναι επάγγελμα αυτό του ηθοποιού. Όταν ένας ηθοποιός είναι επαγγελματίας, χάνει την αποστολή του, που είναι ανεκτίμητη. Δεν με ενδιαφέρει που έχει εκφυλιστεί το είδος. Εμένα μ’ ενδιαφέρει το αρχέτυπο. Αν τείνεις σε αυτό, μπορείς να βρεις μια δόση αλήθειας ή να αποκτήσεις κριτήρια. Αν το αφήσεις στον χυλό που έχει δημιουργηθεί, χάνεις και την αξία των λέξεων.

> Η δεξαμενή για τους κινηματογραφικούς ήρωές μου ήταν η φυσικότητα. Μου αρέσει να τρυγώ το δημιουργικό κομμάτι των ηρώων μου. Δεν με ενδιαφέρει το αρνητικό τους στοιχείο. Καθένας προσπαθεί να υποστηρίξει την ύπαρξή του όπως μπορεί. Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί σε αυτό τον κόσμο, αλλά άνθρωποι που με κάθε τρόπο προσπαθούν να συμφιλιωθούν με τον θάνατο, με την ύπαρξή τους. Ο καθένας, με τον εγκέφαλο που έχει, προσπαθεί να τα βγάλει πέρα. Ακόμα και έναν εγκληματία μπορεί να τον υμνήσεις παραπάνω από έναν αδιάφορο άνθρωπο. Οι τρεις ταινίες μου έχουν αντλήσει από το υλικό της μνήμης. Στο Δέντρο που πληγώναμε, στη Νίκη της Σαμοθράκης και στην Εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων συνειδητά δεν με ενδιέφερε να αρχειοθετήσω ένα ηθογραφικό υλικό. Στο Δέντρο, για παράδειγμα, με ενδιέφερε ο χρόνος που περνά αμείλικτα. Η ταινία δεν είχε σχέση με το 1960, αλλά με το 1985, οπότε κι έκανα την ταινία.

> Τα έργα του Βιζυηνού αλλά και του Καραγκιόζη ανάγονται στα πιο τρομερά επιτεύγματα είτε της προσωπικής κατάθεσης, που είναι ο πρώτος, είτε της συλλογικής, που είναι ο δεύτερος. Δεν είναι θέματα που πρέπει να τα αφήσεις. Είναι ρεπερτορίου και δεν πρέπει να σταματήσουν να παίζονται. Αισθανόμαστε την ανάγκη να τα αναμορφώσουμε, έτσι ώστε να είναι επίκαιρα και σύγχρονα, ώστε να φύγει αυτή η μούχλα που τα κάνει γραφικά και φολκλορικά. Ο Βιζυηνός είναι ποιητής. Στα έργα του έχει αποκρυσταλλωθεί όλη η ουσία του ελληνικού πνεύματος. Το ελληνικό πνεύμα που συλλέγει το κάλλος και τείνει προς την αρετή και την υπέρβαση. Μια πλατωνική διαδρομή που έχει πραγματωθεί σε πολλά έργα τέχνης. Από το αρχαίο δράμα στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου και στον Βιζυηνό. Η οπτική μέσα από την οποία βλέπει τα πράγματα είναι η αρχαία ελληνική. Ενώ είναι προσωπικό το θέμα, αγγίζει τους πάντες γιατί θίγεται το ζήτημα των αξιών. Τι είναι αυτό που συγκινεί διαχρονικά; Πως συνδέεται ο προφανής με τον μυστικό κόσμο με έναν τρόπο που να μη γίνεται γελοίος.

> Αν δεν έχεις έμπνευση στη ζωή, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Αν δεν έχεις όραμα και προσπαθείς απλώς να τη βγάλεις όπως όπως, τότε όλα συρρικνώνονται και γίνεσαι κι εσύ πολύ μικρός. Ενώ τα άλλα είναι ζητήματα για τα οποία πρέπει να πάρεις θέση με πράξεις ανθρώπινες, αυτό είναι ένα τίμημα, το οποίο όμως έχει αξία. Αυτό κάνει ο Βιζυηνός. Δεν είναι ένα έργο παρωχημένο που μας αρέσει η γλώσσα του για αισθητικούς, τάχα μου, λόγους. Ας το κάνει ένας σήμερα που να μας συγκινήσει τόσο πολύ. Ας κάνει ένα μοντέρνο έργο κάποιος που να μην έχει μέσα δήθεν επινοήματα και άλλες σαχλαμάρες, που να περιγράφει έτσι πώς μπλέκεται ένας άνθρωπος μέσα στα νύχια της ύπαρξης. Θάνατος και κίνδυνος: τι κάνεις εκεί; Πώς διαχειρίζεσαι τον ανθρώπινο μύθο, όπως ο παππούς στο Μόνον της ζωής του ταξείδιον. Ο παππούς δεν είναι απλώς ο παππούς, αλλά ο Όμηρος που μάζεψε τις ιστορίες των ανθρώπων και τις έκανε αφήγηση. Με αυτό τον τρόπο, όταν ο μύθος αποστασιοποιείται με λέξεις, γίνεται πραγματικότητα.

> Αν ψωνιστεί ο καλλιτέχνης, τότε δεν κάνει αυτό που προσδοκά ο καθένας να αναγνωρίσει στην τέχνη. Στην τέχνη περιμένουν όλοι να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους και να συγκινηθούν από ένα κοινό σημείο. Αν συγκινηθούν 1.000.000 Έλληνες, σημαίνει ότι το αξιολογικό σύστημα δουλεύει σωστά. Ότι μπορούμε να μιλήσουμε με έναν κοινό κώδικα. Αν το έργο τέχνης δεν εμπεριέχει αυτό τον κώδικα και μετά πάει ο καθένας σπίτι του και προσπαθεί να καταλάβει τι είδε, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει έργο τέχνης αλλά μια σκατούλα. Αν δεν έχει αυτήν τη συναίσθηση ο καλλιτέχνης, ότι δουλεύει με κώδικες που χτυπάνε πάνω στην κοινή εμπειρία και πάνω στην κοινή αίσθηση του τι αφορά, τότε μιλάμε για μια κινούμενη άγνοια που επιτρέπεται μόνο στα πρώτα χρόνια της ζωής μας.

> Η κρίση, εκ των πραγμάτων, είναι μια επαναξιολόγηση των πραγμάτων. Φεύγουν οι αυταπάτες, οι υπεραξίες που πήραν κάποια πράγματα. Είναι ένα φυσικό επακόλουθο μιας επιπόλαιας αντιμετώπισης των σοβαρών πολιτικών θεμάτων. Όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης, αλλά η κακή διαχείριση στον βωμό της επιπολαιότητας και της ξεγνοιασιάς έγινε από τους κυρίως υπεύθυνους. Δεν υπήρξαν πολιτικοί που να δουν την Ελλάδα μετά από πενήντα χρόνια και να τη συνδέσουν ταυτόχρονα με την αρχαία κληρονομιά. Δεν υπήρξαν εμπνευσμένοι πολιτικοί, αλλά ευτελείς. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν άνθρωποι στην πολιτική που έχουν πλήρη άγνοια της φιλοσοφίας και της τέχνης. Στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να λειτουργήσει η πολιτική χωρίς αυτά τα δύο. Η πολιτική είναι η εφαρμογή της τέχνης και της φιλοσοφίας. Και η τέχνη και η φιλοσοφία έχουν κύριο σκοπό τους να προβλέπουν για την πολιτική.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ