ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

Τρία Όσκαρ στη σειρά;

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter
0

Τελικά το μεγάλο κλείσιμο για την «Επιστροφή» δεν έγινε με τους νικητές Ντι Κάπριο και Ινιαρίτου και υπάρχει πολύ καλός λόγος για αυτό... Ποτέ ξανά στην ιστορία των βραβείων Όσκαρ, που και φέτος τα απολαύσαμε στα κανάλια Novacinema σε απευθείας και αποκλειστική μετάδοση, δεν έχει πάρει επί τρία συναπτά έτη, Διευθυντής Φωτογραφίας το Όσκαρ. Και το κατάφερε ένας Μεξικανός βιρτουόζος της κάμερας, αναγνωρισμένος τα μέγιστα και από τους Αμερικανούς συναδέλφους του. 

Πολλοί τον αποκαλούν τον πρώτο d.p. (director of photography) σούπερ σταρ, οι περισσότεροι τον σημαντικότερο κινηματογραφιστή της γενιάς του και δεν μας κάνει καμία εντύπωση.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Επειδή όλοι μας αγαπάμε το σινεμά, επειδή όλοι μας ταξιδεύουμε με μία ωραία ταινία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πίσω από αυτό το μαγικό ταξίδι, κρύβεται ένας μάγος, που δεν είναι άλλος από τον Διευθυντή Φωτογραφίας. Είναι ο άνθρωπος που φροντίζει να οπτικοποιήσει τις σκηνοθετικές ιδέες, είναι αυτός που φτιάχνει το πλάνο βάσει ενός σεναρίου και μιας σκηνοθετικής οδηγίας.

Ο Εμάνουελ «Τσίβο» Λουμπέσκι, πέρασε στην ιστορία του θεσμού, καταρρίπτοντας το ρεκόρ και αισθανόμενος μοναδικά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε την επόμενη ημέρα: «Είμαι ο πιο τυχερός κινηματογραφιστής του κόσμου. Οι κόρες μου νομίζουν ότι το να πηγαίνεις στα Όσκαρ είναι κάτι φυσιολογικό που συμβαίνει κάθε χρόνο, ενώ δεν είναι. Μπορεί να μην ξανάρθω ποτέ στα Όσκαρ. Μπορεί να μην είμαι ξανά υποψήφιος ποτέ.»

Έγινε ευρέως γνωστός όταν πήρε το πρώτο του αγαλματάκι με την ταινία «Gravity», ενώ η καριέρα του ξεκίνησε ήδη τη δεκαετία του 90, μετρώντας συνεργασίες με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όπως για παράδειγμα ο Τιμ Μπάρτον, ο Τέρενς Μάλικ, ο Αλφόνσο Κουαρόν, με τον οποίο Κουαρόν ήταν και συμφοιτητές στο τμήμα κινηματογράφου του Πανεπιστημίου του Μεξικό. 

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Ο τελευταίος μάλιστα (θυμίζω τις τελευταίες μεγάλες δουλειές του «Τα Παιδιά των Ανθρώπων» και το «Gravity» που του έδωσε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας), είπε χαρακτηριστικά σε μία συνέντευξη προ ολίγων ημερών «Πάντα ήθελα να γίνω σκηνοθέτης και να κάνω μάλιστα και τη διεύθυνση φωτογραφίας στις ταινίες μου. Αλλά όταν συνάντησα τον Τσίβο, έγινε ξεκάθαρο σε μένα ότι ήταν πολύ καλύτερος από μένα. Είπα: Αυτός είναι ένας d.p.!”. Και συνεχίζοντας, με θαυμασμό: «Είναι σελέμπριτι. Είναι ο Τσίβο! Το παρατσούκλι του, είναι πλέον σήμα κατατεθέν.»

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που τον σταματούν στο δρόμο για αυτόγραφα και τον ζήτησε η εταιρεία μπύρας Indio να πρωταγωνιστήσει σε διαφημιστικό σποτ, πράγμα ανήκουστο για έναν άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από τις κάμερες...

Όλη αυτή η επιτυχία των τελευταίων ετών τον κάνουν να αισθάνεται λίγο άβολα. Ο ίδιος ανέφερε, σε συνέντευξη του στο Variety, ότι η κινηματογράφηση είναι μια ομαδική δουλειά, για αυτό και όταν παίρνεις ένα Όσκαρ, είναι λίγο άσχημο, καθότι αυτό ανήκει σε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει μια ταινία πραγματικότητα. Όσο για τους υπόλοιπους συνυποψήφιους δήλωσε ότι είναι όλοι μάστερς σε αυτό που κάνουν, ενώ ο ίδιος πέρα ότι θαυμάζει πολύ τη δουλειά τους, θεωρεί ότι κάποιοι από αυτούς είναι για αυτόν μεγάλοι δάσκαλοι.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Όσο για το αν γίνεται περισσότερο εύκολο, ο δρόμος προς το podium, ο Λουμπέσκι εξομολογείται ότι κάθε φορά είναι χειρότερο για αυτόν. Κάθε χρόνο, αισθανόταν όλο και πιο νευρικός: θα ξεχάσει κάποιο όνομα, θα ξεχάσει τα λόγια του, θα πέσει στη σκηνή... Όταν δεν είσαι ηθοποιός που ξέρεις να αποστηθίζεις, συνεχίζει, όλο αυτό σε βάζει σε μία εντελώς άλλη διάσταση. Είναι πολύ περίεργο, σαν να είσαι υπό την επήρεια αναισθησίας. Και για αυτό και από τις τρεις φορές που έχει ανέβει πάνω, δεν θυμάται τίποτα!

Εμείς πάλι θυμόμαστε τις δουλειές του και του ευχόμαστε να είναι και πάλι σύντομα υποψήφιος. Για την «Επιστροφή» και για άλλες πρεμιέρες, εμείς θα επιστρέψουμε στα κανάλια Novacinema. πρώτα και αποκλειστικά βραβευμένες οσκαρικές πρεμιέρες λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Εκτός από την Επιστροφή, έχουμε να περιμένουμε τις ταινίες 'Room', 'Spotlight', 'Mad Max: Fury Road', 'Carol', 'Joy', 'Brooklyn', 'Bridge of spies', 'Creed', 'The Martian' και όχι μόνο, τις οποίες θα παρακολουθήσουμε όπου και αν βρισκόμαστε live ή και τις περισσότερες από αυτές on demand, στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO και μάλιστα χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Οπότε μένουμε συντονισμένοι!

0

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα συναρπαστικό, συγκινητικό ντοκιμαντέρ για την Κάλλας στην Αθήνα

Εκατό χρόνια από τη γέννησή της / Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Ένα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ για την Κάλλας στην Αθήνα

Ο Βασίλης Λούρας φωτίζει την άγνωστη ζωή της μεγάλης ντίβας στα χρόνια της Αθήνας και τη σχέση της με την Ελλάδα, με πραγματικά σπάνιο υλικό και ντοκουμέντα που δεν έχουμε ξαναδεί.
M. HULOT
Μιλώντας με τον Φίλιππο Κουτσαφτή για τους «Ελευσίνιους»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Μιλώντας με τον Φίλιππο Κουτσαφτή για τους «Ελευσίνιους»

Έπειτα από δύο και πλέον δεκαετίες από την «Αγέλαστο Πέτρα», ο Φίλιππος Κουτσαφτής μιλά στην Αργυρώ Μποζώνη για το νέο του ντοκιμαντέρ, τους «Ελευσίνιους», που θα σηματοδοτήσουν τις τελετές λήξης της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Προς τα πού πάει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά;

Pulp Fiction / Πού βαδίζει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά;

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με την κριτικό κινηματογράφου Λήδα Γαλανού για το ελληνικό σινεμά. Ποια είναι η θέση του στην καρδιά του ελληνικού κοινού; Ποια είναι η πορεία του, ο σκοπός του και το μέλλον του;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η ταινία «Underground» του Εμίρ Κουστουρίτσα

Οθόνες / «Underground»: Πώς η ταινία του Κουστουρίτσα επηρέασε τα Βαλκάνια και την Ελλάδα

Αναδρομή σε μια καθοριστική στιγμή για το παγκόσμιο σινεμά των '90s, με αφορμή την ομώνυμη θεατρική παράσταση και τη ρετροσπεκτίβα του Εμίρ Κουστουρίτσα στο 36ο Πανόραμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Έρημη Χώρα

Οθόνες / «Έρημη Χώρα»: Ένα σύγχρονο ελληνικό νεο-γουέστερν στην πλατφόρμα του Ertflix

Η πρώτη μίνι σειρά που θα προβληθεί αποκλειστικά στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ διαδραματίζεται στην αγροτική Βόρειο Ελλάδα και δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο ποίημα του Τ.Σ. Έλιοτ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χοακίν Φίνιξ: Ο πιο ιδιοσυγκρασιακός σταρ της εποχής μας

Οθόνες / Χοακίν Φίνιξ: Ο πιο ιδιοσυγκρασιακός σταρ της εποχής μας

Αυτή την εβδομάδα δεν θα πάμε να δούμε τον «Ναπολέοντα» με τον Χοακίν Φίνιξ, αλλά τον Χοακίν Φίνιξ ως Ναπολέοντα: Μικρή αναδρομή στην πορεία ενός μεγάλου ταλέντου που βρίσκεται στο απόγειο της δόξας του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα

Οθόνες / The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

Μιλώντας στους New York Times, o Μάριο Μπρένα, ο φωτογράφος που τράβηξε την «ιστορική» εικόνα του φιλιού της πριγκίπισσας και του Ντόντι Φαγέντ στη θαλαμηγό, δηλώνει ότι τα πράγματα δεν έγιναν ποτέ όπως παρουσιάζονται στο «The Crown».
THE LIFO TEAM
Σκοτεινός “Maestro”: Οι άβολες αλήθειες για τη ζωή του σπουδαίου Λέοναρντ Μπέρνσταϊν

Πολιτισμός / Σκοτεινός “Maestro”: Οι άβολες αλήθειες για τη ζωή του σπουδαίου Λέοναρντ Μπερνστάιν

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυσυζητημένης ταινίας, οι κόρες του χαρισματικού μαέστρου και συνθέτη μιλούν για τη λεπτότητα με την οποία ο Μπράντλεϊ Κούπερ προσέγγισε την ομοφυλοφιλική ταυτότα του Μπέρνσταϊν
NEWSROOM