LIVE!

Το κορίτσι που εξαφανίστηκε (Gone Girl)

Το κορίτσι που εξαφανίστηκε (Gone Girl) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ

Πρωταγωνιστούν: Μπεν Άφλεκ, Ρόζαμουντ Πάικ

Βαθμολογία: 4/5

Μια ταινία που μας οδηγεί σε μια άγρια διαδρομή που εξερευνά τη σύγχρονη κουλτούρα των media και της ενημέρωσης, αλλά βουτάει την ίδια στιγμή, βαθιά, στα πιο σκοτεινά μέρη των ανθρώπινων σχέσεων και του γάμου, εκεί όπου η μαύρη κωμωδία αντλεί τη θεματολογία της μέσα από κάλπικες υποσχέσεις και αναπόφευκτες πλάνες.

Ο Ντέιβιντ Φίντσερ μεταφέρει αριστοτεχνικά το best seller της Τζίλιαν Φλιν, εμπλουτίζοντας το ψυχολογικό θρίλερ της εξαφάνισης μιας όμορφης γυναίκας με μια εξόχως σατιρική ματιά στην εμμονή με τα media, social και παραδοσιακά. Στο επίκεντρο βρίσκονται ο Νικ και η Έιμι, ένα ωραίο ζευγάρι, φαινομενικά ευτυχισμένο, που διάγει συνηθισμένο βίο στο άνετο σπίτι τους, μακριά από την αστική πίεση και τις περιττές υποχρεώσεις – ένας λόγος παραπάνω να έρθουν πιο κοντά ή να απομακρυνθούν, ελλείψει εξωτερικών ερεθισμάτων. Στην πέμπτη επέτειο του γάμου τους η Έιμι εξαφανίζεται μυστηριωδώς και σταδιακά ξεδιπλώνεται η ιστορία του ζευγαριού. Οι οπτικές γωνίες είναι τρεις: η προσωπική, η αστυνομική και η κοινωνική. Ο Φίντσερ αφηγείται τα στάδια της γνωριμίας και του γάμου σαν σε όνειρο, με την απατηλά γλυκιά μουσική υπόκρουση των Άτικους Ρος και Τρεντ Ρέζνορ να υπογραμμίζει ότι κάτι δεν πάει καλά. Η Έιμι, μοναχοκόρη πλούσιων διανοούμενων, είναι ήδη γνωστή από την ομώνυμη ηρωίδα παιδικής λογοτεχνίας, από μια σειρά επιτυχημένων βιβλίων με τίτλο The Amazing Amy, και για χάρη του επίσης συγγραφέα, αλλά δημιουργικά άσφαιρου Νικ, αναγκάζεται να εξοριστεί σε μια άχαρη περιοχή, σε βαρετό σπίτι, με αδιάφορους γείτονες και μηδενική κοινωνική ζωή, κάπου στις Μεσοδυτικές Πολιτείες, επειδή ο Νικ έπρεπε να είναι κοντά στην άρρωστη μητέρα του, ξαναβρίσκοντας τη δίδυμη αδελφή του. Ο γάμος του Νικ και της Έιμι μπαίνει αναδρομικά στο μικροσκόπιο, καθώς η εξαφάνιση δεν είναι τόσο αθώα ή μυστηριώδης, σύμφωνα με μερικά ίχνη που κινούν υποψίες. Οι Αρχές, δηλαδή μια επίμονη, αλλά δίκαιη ντετέκτιβ και ο εκνευριστικά πρόχειρος συνάδελφός της, επεμβαίνουν ακολουθώντας τα σωστά βήματα, αλλά η κουλτούρα των social media παρεμβαίνει ετσιθελικά και κλιμακώνει την προκατάληψη εναντίον ενός άνδρα που μάλλον ευθύνεται για την εξαφάνιση, φτάνοντας να τον κατηγορήσουν για φόνο, με την αρωγή της «κίτρινης» τηλεόρασης.

Ανάμεσα στη δημόσια κατακραυγή και στα πραγματικά γεγονότα, ο Ντέιβιντ Φίντσερ μιλάει για τον γάμο ως παραβολή μιας κοινής, ιδιωτικής ζωής αμετάκλητα και επικίνδυνα εκτεθειμένης στην κλειδαρότρυπα, της γειτονιάς, του μικρόκοσμου, και πλέον, αλίμονο, των social media, που επιβάλλονται με πιεστικές και αστραπιαίες διαδικασίες και προδιαθέτουν όχι μόνο την έξωθεν μαρτυρία αλλά το πραγματικό modus vivendi, από τη συμπεριφορά ως τον ψυχισμό. Στα χέρια ενός αναμφισβήτητου τεχνίτη με ικανότητες του ακτινολόγου χαρακτήρων (ο Φίντσερ διαθέτει περισσότερο μπρίο από τον ομόλογό του, Στίβεν Σόντερμπεργκ) το Κορίτσι που εξαφανίστηκε ισορροπεί με ακρίβεια τα θριλερικά του στοιχεία (και, πιστέψτε με, είναι χορταστικά, αλλά δεν επιτρέπουν την περαιτέρω ανάλυσή τους οι αλλεργικοί με τα spoilers) με τη μαύρη κωμωδία – διότι, πώς αλλιώς παρά κωμικά θα μπορούσε να χειριστεί τη σκηνή όπου ο κατηγορούμενος για φόνο, μετέωρος και σαστισμένος Νικ αισθάνεται πως υποχρεούται να ποζάρει για μια selfie με μια άσχετη «θαυμάστρια» του τζερτζελέ που έχει δημιουργηθεί, για να κοκορεύεται πως βρέθηκε δίπλα στον σταρ της στιγμής;

Απολαυστικό και καθηλωτικό, το φιλμ δεν κουράζει παρά τη μεγάλη του διάρκεια και αναδεικνύει τη Ρόζαμουντ Πάικ, η εικόνα της οποίας είχε θαμπώσει από δεύτερους ρόλους, σε μοιραία ηρωίδα της χρονιάς με διπλή ταυτότητα (και ό,τι καταλάβετε...), που ο Χίτσκοκ θα ζήλευε.

0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ