Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
0

Όταν μετά από 15 χρόνια αποχής από τις μεγάλες φρουάρ, ο διάσημος εικαστικός Μαουρίτσιο Κατελάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο του έργο, ίσως να μην περίμενε ούτε ο ίδιος το πλήθος των αντιδράσεων που θα προκαλούσε, αποτελώντας πηγή έμπνευσης ακόμα και για ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες.

Κολλώντας μια απλή μπανάνα με μία ταινία σε έναν τοίχο, στην Art Basel στο Miami Beach, και ανακοινώνοντας την αστρονομική τιμή του έργου - 120.000 δολάρια - ο Κατελάν έγινε σχεδόν αμέσως γνωστός σε εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο που μέχρι την προηγούμενη ημέρα αγνοούσαν και τον ίδιο και την καλλιτεχνική πορεία του. Τα σχόλια, οι σατιρικές αναρτήσεις και οι κριτικές ειδικών και μη, πήραν πρωτοφανή έκταση σε δεκάδες χώρες. Τηλεοπτικά κανάλια έκαναν αφιερώματα για την μπανάνα και, την περασμένη εβδομάδα, το έργο "Comedian" πουλήθηκε όντως για 120.000 δολάρια. Το Σάββατο όμως, το φρούτο φαγώθηκε «άδοξα» από έναν καλλιτέχνη - ούτε καν από τον αγοραστή του - πυροδοτώντας νέο κύκλο σχολίων. 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Εκμεταλλευόμενες το παγκόσμιο διαδικτυακό φαινόμενο, πασίγνωστες πολυεθνικές εταιρείες άρχισαν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους κολλώντας τα με ταινίες σε τοίχους. Τρόφιμα, ηλεκτρικά ήδη, κοσμήματα, όλα στον τοίχο. Η Carrefour, η Pepsi τα Burger King «μπήκαν στον χορό» σχεδόν αμέσως, συγκρίνοντας τα δικά τους φαγώσιμα προϊόντα με την πανάκριβη μπανάνα.

«Απαντήστε με την καλύτερη προσφορά σας», γράφει η Pepsi στο Twitter.

«Μην καταπιείτε τίποτα», προτρέπουν τους πελάτες τους τα γαλλικά Burger King

«Με τα οργανικά μας αγαθά, η υψηλή τέχνη είναι προσιτή σε όλους», διαβεβαιώνουν τα Carrefour.

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Ακόμα και το βασιλικό νομισματοκοπείο στον Καναδά κόλλησε ένα νόμισμα πάνω σε μπανάνα (πάνω σε τοίχο) και προσφέρει το έργο έναντι 120.000+2 δολαρίων.

«Μην τρώτε την τέχνη», ζητούν τα Popeyes Chicken. «Ακόμα κι αν είναι πεντανόστιμη». 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Μπουκάλια τζιν ανέβηκαν επίσης στον τοίχο, για χάρη της μπανάνας και φυσικά των πωλήσεων.  

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Διεθνή / ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Η νέα πολιτική των ΗΠΑ επιτρέπει την απέλαση μεταναστών σε τρίτες χώρες με μόλις 6 ώρες ειδοποίηση και χωρίς εγγυήσεις κατά των βασανιστηρίων. Τι προβλέπει το υπόμνημα της ICE
LIFO NEWSROOM
Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο σφίγγει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Διεθνή / Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο αυξάνει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Η Κίνα επεκτείνει τον έλεγχο σε προδρόμους της φαιντανύλης και δηλώνει ανοιχτή σε συνεργασία με τις ΗΠΑ, παρά την ένταση που προκαλούν οι νέοι δασμοί του Τραμπ για τα οπιοειδή
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Ο Ντόναλντ Τραμπ έδωσε απόλυτη εξουσιοδότηση στις ομοσπονδιακές αρχές μετανάστευσης να προστατεύουν τον εαυτό τους μετά από συγκρούσεις με διαδηλωτές σε εφόδους στην Καλιφόρνια. Συλλήψεις, τραυματισμοί και οργισμένες αντιδράσεις πολιτικών
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Διεθνή / Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Η μετεωρολογική υπηρεσία Aemet προειδοποιεί ότι σε περιοχές γύρω από τη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα είναι πιθανό να πέσουν έως και 90 χιλιοστά βροχής μέσα σε μόλις μία ώρα
LIFO NEWSROOM
«Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Διεθνή / «Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Η νέα γενιά «superfake» επώνυμων τσαντών απειλεί τη βιομηχανία της πολυτελείας, καθώς οι Gen Z καταναλωτές στρέφονται σε ρεαλιστικά αντίγραφα με χαμηλότερο κόστος. Πώς το TikTok, οι influencers και η τεχνολογία αλλάζουν το παιχνίδι.
LIFO NEWSROOM