Πρωτοβουλίες και αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξήγγειλε η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμεως μετά την μεγάλη πτώση των βάσεων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

 

Οι βάσεις εισαγωγής κατέγραψαν πτώση στο 71,45% των σχολών, ενώ στο 42% των τμημάτων οι βάσεις του 2020 διαμορφώθηκαν κάτω από τα 10.000 μόρια, για τους υποψηφίους των ΓΕΛ που μετείχαν με το νέο σύστημα. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ήταν 30%.

 

Η υπουργός έκανε λόγο για «χρόνια παθογένεια» επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για την δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια «χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας [...] Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί», ανέφερε η υπουργός Παιδείας μιλώντας στον ΣΚΑΪ. 

 

Η Νίκη Κεραμέως είπε ότι το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τον τρόπο εισαγωγής και ότι ανάμεσα στις υπό συζήτηση λύσεις είναι να ορίσει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό.

 

Ανέφερε πως ο διάλογος θα εντατικοποιηθεί και πως το υπουργείο Παιδείας επιθυμεί «η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο». Κατά την ίδια ακαδημαϊκός χάρτης πρέπει να διαμορφώνεται «στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας».

 

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με νηπιαγωγεία και σχολεία. Τώρα πάμε σε επαγγελματική και τριτοβάθμια εκπαίδευση».

 

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr