Τέλος εποχής για το κανάλι HBO - και για την τηλεόραση όπως την ξέραμε

Τέλος εποχής για το κανάλι HBO - και για την τηλεόραση όπως την ξέραμε Facebook Twitter
0

Τα σχέδια του αμερικανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού AT&T να διαμορφώσει το νέο του απόκτημα – το συνδρομητικό κανάλι HBO, διάσημο παγκοσμίως για τις υψηλού επιπέδου παραγωγές του – σε τηλεοπτικό οδοστρωτήρα μεγέθους Netflix, προετοιμάζονταν εδώ και καιρό, συγχρόνως με την ολοκλήρωση της αγοράς και της Time Warner.

Λίγους μήνες μετά την εξαγορά του καναλιού από τον τηλεπικοινωνιακό κολοσσό AT&T, υπέβαλλε πριν μερικές μέρες την παραίτησή του ο «ιστορικός» πρόεδρος και CEΟ του HBO, Ρίτσαρντ Πλέπλερ.

Τον περασμένο Ιούλιο, υψηλόβαθμα στελέχη της AT&T συγκέντρωσαν τους εργαζόμενους στο HBO για να τους ανακοινώσουν ότι η εταιρεία πρέπει να μεγαλώσει και να εξαπλωθεί ώστε να ανταγωνιστεί τους άλλους γίγαντες του streaming. Η αντίδραση των εργαζομένων δεν ήταν ακριβώς ενθουσιώδης.

Αρκετούς μήνες μετά, η άλωση έχει πλέον ολοκληρωθεί. Ο CEO του HBO, Ρίτσαρντ Πλέπλερ, ο οποίος εντάχθηκε στο δυναμικό του καναλιού το 1992 και ανέλαβε την προεδρία του το 2007, ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη την παραίτησή του. Η αποχώρησή του σηματοδοτεί το τέλος εποχής για μια βιομηχανία που σταδιακά εστιάζει όλο και λιγότερο στον ποιοτικό έλεγχο των παραγωγών και περισσότερο στην γιγαντιαία κλιμάκωση.

Aυτό σηματοδοτεί το τέλος εποχής για μια βιομηχανία που σταδιακά εστιάζει όλο και λιγότερο στον ποιοτικό έλεγχο των παραγωγών και περισσότερο στην γιγαντιαία κλιμάκωση.

Όταν πήγε ο Πλέπλερ στο HBO, το κανάλι ήταν κυρίως γνωστό για την προβολή ταινιών αρκετά μετά από την διανομή τους στις αίθουσες και για τη ζωντανή μετάδοση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90 όμως, είχε συμβάλλει τα μέγιστα στην τηλεοπτική επανάσταση παραγωγής πρωτότυπου προγράμματος υψηλού κύρους με σειρές όπως το Sex and the City και οι Sopranos, προβάλλοντας ενήλικο και ώριμο τηλεοπτικό πρόγραμμα που προσέλκυε τους συνδρομητές κατά εκατομμύρια.

Τέλος εποχής για το κανάλι HBO - και για την τηλεόραση όπως την ξέραμε Facebook Twitter
Ο CEO του HBO, Ρίτσαρντ Πλέπλερ, ο οποίος εντάχθηκε στο δυναμικό του καναλιού το 1992 και ανέλαβε την προεδρία του το 2007, ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη την παραίτησή του.

Το παράδειγμά του ακολούθησαν και άλλα καλωδιακά δίκτυα, εισάγοντας έτσι την αποκαλούμενη χρυσή εποχή της τηλεόρασης, με το HBO να εξακολουθεί να πρωτοστατεί σ΄ αυτή την αναγέννηση μέσα στα χρόνια με σειρές όπως το Wire, το Six Feet Under, το Game of Thrones και το Veep, μεταξύ άλλων, πολλές από τις οποίες κατέληξαν στη μικρή οθόνη υπό την προσωπική εποπτεία του Πλέπλερ.

«Όσο κι αν μου είναι δύσκολο να αφήσω την εταιρεία που αγαπώ και τους ανθρώπους της, είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνω», δήλωσε στο υπόμνημα που απέστειλε στο προσωπικό του καναλιού. «Τόσοι πολλοί από εσάς, αλλά και πολλοί πριν από εμάς, έκαναν το HBO ένα πολιτισμικό και επιχειρηματικό φαινόμενο». Πρόσθεσε επίσης ότι οι εκπρόσωποι της AT&T υπήρξαν «ευγενέστατοι» κατά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της εξόδου του.

 

Οι εντάσεις και οι τριβές όμως που έχουν προκληθεί είναι αναμφισβήτητες από τη στιγμή της εξαγοράς της Time Warner και της μετονομασίας της σε Warner Media, οργανισμός που περιλαμβάνει πλέον την Turner (που με τη σειρά της διαθέτει τα κανάλια TNT, TBS και CNN) τα κινηματογραφικά στούντιο της Warner Bros., και το HBO.

Η όλο και πιο έντονη αφοσίωση του Netflix στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου, σε συνδυασμό με την είσοδο στο τηλεοπτικό παιχνίδι γιγάντων της τεχνολογίας όπως η Amazon και η Apple, έχει αρχίσει να στοιχειώνει τα υπόλοιπα media, ενώ η Disney ετοιμάζει τη δική της premium πλατφόρμα streaming με οπλοστάσιο καταρχάς τα προϊόντα που φέρουν τη φίρμα του Star Wars και της Marvel.

Μπορεί η αποχώρηση του Πλέπλερ να συμβαίνει στην «κατάλληλη στιγμή», καθώς το HBO εξακολουθεί να παράγει τηλεόραση υψηλού κύρους, να παρουσιάζει σταθερά κέρδη και να διατηρεί μια υγιή βάση συνδρομητών, είναι όμως αναμφισβήτητα ένα σημάδι ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει για τα καλά στο τηλεοπτικό τοπίο.

Με στοιχεία από το The Atlantic

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM