Έτοιμοι για τις αγορές στην Black Friday είναι οι καταναλωτές.

 

Σύμφωνα με έρευνα της Sitecore με τίτλο «Holiday Shopping Trends 2021», περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την ημέρα των μεγάλων προσφορών. Η πλειονότητα εξ αυτών, δε, ανέφερε ότι την Black Friday θα κάνει και τα ψώνια των Χριστουγέννων.

 

Aνάμεσα στους καταναλωτές που θα ψωνίσουν, το 41% είπε ότι θα συνδυάσει online και offline αγορές, με τους νεότερους ηλικιακά να προτιμά τις διαδικτυακές αγορές (45%). 

 

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, το 18% ανέφερε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει στην Black Friday, σημειώνοντας και τρεις λόγους: η μέρα έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης και τους φαίνεται ξεπερασμένη, δεν υπάρχουν καλές προσφορές, ενώ προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.

 

Από έρευνα για την Black Friday και τη Cyber Monday που αφορά στην Αττική και πραγματοποιήθηκε από το τμήμα μελετών του ΕΒΕΠ για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΕΣΑ) προκύπτουν τα εξής ευρήματα:

 

  • 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις ελκυστικές τιμές, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες, λίγο πριν από τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών.
  • 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον, καθώς δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές.
  • 9 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη κάνει έρευνα για αγαθά του που θέλουν να αγοράσουν.
  • 8 στους 10 θα ήθελαν… Black Friday τιμές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.
  • 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού.
  • 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
  • 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων εν όψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές.
  • 4 στους 10 κάνουν αγορές «phygital» συνδυάζοντας τη φυσική τους παρουσία με «digital» αγορές.
  • 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια.
  • 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως, σε φυσικά καταστήματα, αφού πέρυσι ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.
  • 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και αποτρέπεται να επισκεφθεί εμπορικό κατάστημα.

 

Υπενθυμίζεται ότι η Black Friday είναι στις 26 Νοεμβρίου και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

 

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.