Αυτά είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών στις επιχειρήσεις εστίασης

Αυτά είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών στις επιχειρήσεις εστίασης Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
1

Τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών για την εξυπηρέτησή τους από τις επιχειρήσεις εστίασης (ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ -μπαρ κτλ) υπενθυμίζει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής με αφορμή την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών.

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν τα εξής:

Τιμοκατάλογος

 

- Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.


- Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.
- Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.


- Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο).


- Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.


- Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.


- Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.


- Δεν επιτρέπεται η χρέωση του "κουβέρ" (π.χ. σέρβις).


- Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.


Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε

Δελτίο Παραπόνων

 

Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΑΑΔΕ παγίδευσε γνωστό τράπερ: Αγόραζε πολυτελή αυτοκίνητα και ρολόγια μέσω ΜΚΟ

Ελλάδα / Η ΑΑΔΕ παγίδευσε γνωστό τράπερ: Αγόραζε πολυτελή αυτοκίνητα και ρολόγια μέσω ΜΚΟ

Ο τράπερ είχε συστήσει αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, στην οποία η δισκογραφική του εταιρεία είχε πιστώσει το σύνολο των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη, ύψους άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ
LIFO NEWSROOM
ΔΕΘ 2025: «Φρούριο» το κέντρο της Θεσσαλονίκης – Drones, κάμερες ΚΑΙ 2.500 αστυνομικοί

Ελλάδα / ΔΕΘ 2025: «Φρούριο» το κέντρο της Θεσσαλονίκης – Drones, κάμερες ΚΑΙ 2.500 αστυνομικοί

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από χθες το πρωί στο κέντρο της πόλης, με απαγόρευση στάθμευσης και εκτροπές στην κυκλοφορία, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων
LIFO NEWSROOM
Αντιδράσεις για τα ρατσιστικά «ειδικά δρομολόγια» του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης – Διευκρινίσεις από ΕΛΑΣ

Ελλάδα / Αντιδράσεις για τα ρατσιστικά «ειδικά δρομολόγια» του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης – Διευκρινίσεις από ΕΛΑΣ

Η υπόθεση προκάλεσε έντονη συζήτηση και αντιδράσεις, με την Ελληνική Αστυνομία να εκδίδει επίσημη ανακοίνωση, στην οποία τονίζει ότι ουδέποτε συμμετείχε ή συναίνεσε σε διαδικασίες διακριτικής μεταχείρισης επιβατών
LIFO NEWSROOM
Αρχιμανδρίτης Μελχισεδέκ για την επικοινωνία του με τον «εγκέφαλο» της κρητικής μαφίας

Ελλάδα / Αρχιμανδρίτης Μελχισεδέκ για τις συνομιλίες στη δικογραφία: «Δεν έχω να φοβηθώ τίποτα»

Τι απάντησε για την επιμονή του κατηγορουμένου να μεσολαβήσει, ώστε ο ίδιος να γίνει μητροπολίτης, αλλά και την ασυνήθιστη οικειότητα σε διάλογό τους, που αποκαλύπτεται στη δικογραφία
LIFO NEWSROOM
AI in Schools: Μητσοτάκης και Σαμ Άλτμαν σε διάλογο για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκπαίδευση

Ελλάδα / Μητσοτάκης και Σαμ Άλτμαν σε διάλογο για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκπαίδευση

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εκπαίδευση, προτείνοντας τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου ψηφιακού δασκάλου για μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Πως υπενθυμίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών η ΕΚΠΟΙΖΩ ;Με μία ανάρτηση στο ιντερνετ που αύριο θα έχει ξεχαστεί ;Εντάξει, για τις αποδείξεις σχεδόν όλοι πια ξέρουμε ότι πρέπει να τις ζητάμε. Γιατί - κυρίως -, χρόνια τώρα βλέπουμε στα καταστήματα σε εμφανές σημείο την σχετική πινακίδα.Για το "Δελτίο Παραπόνων" όμως, ποσοστιαία ελάχιστες επιχειρήσεις το διαθέτουν στο ειδικό κουτί σε εμφανή θέση.Σαν πολίτες λοιπόν, δεν ενημερωνόμαστε για αυτό.Θα έπρεπε, στην ίδια έντυπη πινακίδα ενημέρωσης περί δικαιώματος να ζητάνε απόδειξη οι καταναλωτές, να αναφέρεται σαν δεύτερο σημείο η δυνατότητα και το δικαίωμα καταχώρησης παραπόνων και αποστολής τους στην Περιφέρεια.