Απεργία την Πρωτομαγιά

Η όπερα «Oedipus: Sex with Mum was blinding», μετά την Ν. Υόρκη, ανεβαίνει και στην Αθήνα

Η όπερα «Oedipus: Sex with Mum was blinding», μετά την Ν. Υόρκη, ανεβαίνει και στην Αθήνα Facebook Twitter
Σημερινοί πολίτες καλούνται να δημιουργήσουν μαζί με τους ερμηνευτές το ηχητικό τοπίο της πόλης και να ολοκληρώσουν την παρτιτούρα της νέας αυτής όπερας.
0

Μετά το επιτυχημένο ανέβασμα της σε μία από τις ωραιότερες σκηνές στον κόσμο, στο BAM (Fisher) του Μπρούκλιν, η νέα παράσταση της Έλλης Παπακωνσταντίνου και της ομάδας ODC Ensemble, «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding», κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου για δέκα μόνο παραστάσεις στο θέατρο Σφενδόνη.


Η ελληνική παράσταση που ξεχώρισε το Wire (Opera WIRE choice) και η εφημερίδα The Observer ("The Observer: best 12 performances for this Fall") είναι μία υβριδική όπερα που βασίζεται στον Οιδίποδα Τύραννο και συνδυάζει το ζωντανό βίντεο και τη χρήση νέων τεχνολογιών.


Η παράσταση ξαναδιαβάζει τον Σοφοκλή με αντιεξουσιαστική ματιά, θέτοντας ζητήματα φύλου (ο Οιδίποδας είναι γυναίκα) και προσδιορισμού και αντλεί υλικό από σύγχρονα πειράματα της γνωσιακής επιστήμης.


Η μουσική του Τηλέμαχου Μούσα και της Julia Kent κινείται στα όρια της ατονικότητας, ενώ παράλληλα φλερτάρει με την jazz. Μια άλλη καινοτομία της παράστασης είναι ότι το ίδιο το κοινό της παράστασης αποτελεί τον χορό της αρχαίας τραγωδίας με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών & διαδραστικών συστημάτων. Σημερινοί πολίτες καλούνται να δημιουργήσουν μαζί με τους ερμηνευτές το ηχητικό τοπίο της πόλης και να ολοκληρώσουν την παρτιτούρα της νέας αυτής όπερας.


Η παράσταση υποστηρίζεται από το ΥΠΠΟ (Υπουργείο Πολιτισμού), τους διεθνείς οργανισμούς CCRMA (Center for Computer Research in Music & Acoustics) Stanford University, ΗΠΑ, το Ίδρυμα Φουλμπράιτ, τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.

Η όπερα «Oedipus: Sex with Mum was blinding», μετά την Ν. Υόρκη, ανεβαίνει και στην Αθήνα Facebook Twitter
Η παράσταση ξαναδιαβάζει τον Σοφοκλή με αντιεξουσιαστική ματιά, θέτοντας ζητήματα φύλου (ο Οιδίποδας είναι γυναίκα) και προσδιορισμού και αντλεί υλικό από σύγχρονα πειράματα της γνωσιακής επιστήμης.

Ταυτότητα παράστασης

Σύλληψη, σκηνοθεσία και libretto: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Πρωτότυπη μουσική: Τηλέμαχος Μούσας, Julia Kent
Κινηματογραφικά περιβάλλοντα: Stephanie Sherriff
Επιστημονικός συνεργάτης: Professor Μάνος Τσακίρης
Φωτισμοί: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Κοστούμια: Jolene Richardson
Σύλληψη, σχεδιασμός και υλοποίηση Μασκών: Μαριτίνα Κέλερη & Χρυσάνθη
Αυλωνίτη

Παίζουν:
Master of Ceremony: Μάνος Λιδάκης
Τειρεσίας/Χορός: Αναστασία Κατσιναβάκη
Γυναίκα: Βάλια Παπαχρήστου
Ερευνητής: Γιάννης Ασκάρογλου
Ιοκάστη/Χορός: Νάσια Γκόφα
Αγόρι (Νεαρός Οιδίποδας): Παναγιώτης Λέκκας
Οιδίποδας/Χορός: Λητώ Μεσσήνη, Αμάντα Κριτσωτάκη

 

Info
11-20 Οκτωβρίου 2019
Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη
Πληροφορίες-κρατήσεις: 21 5515 8968
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια παράστασης: 100'
Τιμές εισιτηρίων: 12€ γενική είσοδος
Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr και από τα ταμεία του θεάτρου
Προπώληση εδώ.

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.