«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά

«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
0

Μετά από μια υποδειγματική προσέγγιση του Ευαγγελισμού της Κασσάνδρας που κέρδισε κοινό και κριτικούς, ο Θάνος Σαμαράς αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τη συνολική σκηνική σύλληψη του Χρύσιππου, ενός ακόμα αιρετικού έργου του διεθνώς αναγνωρισμένου Δημήτρη Δημητριάδη που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

«Η Διοτίμα είπε, ο Έρωτας δεν είναι το αντικείμενο του έρωτα, αλλά το υποκείμενο· αυτός που νιώθει έρωτα προς κάτι.


Δεν ερωτευόμαστε τους άλλους. Αλλά αυτό, σε αυτούς, που μας λείπει και που ψάχνουμε για εμάς. Αυτό ερωτευόμαστε, και η ευφορία που μας κατακλύζει όταν το βρούμε, σαν μέθη, μεταμορφώνει τον φορέα του σε σωτήριο, σπάνιο, απαραίτητο, χρυσό. Βλέποντας τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια του, είμαστε πια ολόκληροι· υποχωρεί ο φόβος. Στιγμιαία, είναι σα να νικάμε τον θάνατο. Για λίγο, για όσο αυτό που χρειαζόμαστε είναι αυτό που ο άλλος μπορεί να προσφέρει, αγγίζουμε την αθανασία. Όλο αυτό δεν είναι για τον άλλον, ή μαζί με τον άλλον, είναι κάτι ιδιοτελές. Ο έρωτας είναι έρωτας με τον εαυτό. Αντικείμενο του έρωτα είναι η αθανασία μέσω του έρωτα. Αυτό υποψιάζομαι και θέλησα να μελετήσω με αυτό το έργο» σημειώνει ο σκηνοθέτης, με αφορμή τη δημοσίευση στο LIFO.gr των πρώτων εικόνων από την παράσταση.

Εμπνευσμένος από τον μύθο του καθηλωτικά όμορφου νέου, γιου του Πέλοπα και της Νύμφης Αξιόχης που ερωτεύτηκε παράφορα και απήγαγε ο δάσκαλός του, Λάιος, ο Χρύσιππος του Δημητριάδη συμπυκνώνει ως φιγούρα τον έρωτα στην απόλυτη, πέρα από κάθε εξιδανίκευση, μορφή του. «Ο Χρύσιππος όπως λέει ο συγγραφέας, είναι η σκηνική εγκατάσταση μιας μοιραίας συνάντησης για την ανθρώπινη συνθήκη: της συνάντησης με το απόλυτο κάλλος».

Τοποθετημένος από τον συγγραφέα σ' ένα αστικό σαλόνι, ο μύθος στη σύγχρονη αυτή μεταγραφή ρίχνει ένα σκληρό αλλά και ζωτικό φως στις πιο μύχιες πτυχές των οικογενειακών δεσμών, ιδιαίτερα στη σχέση μάνας-γιου, των πιο ιδιωτικών ανθρώπινων σχέσεων, απογυμνώνοντας κάθε στερεότυπο και κοινωνική σύμβαση από το περιεχόμενό τους. Πέρα όμως από την κοινωνικά ανατρεπτική του διάσταση και τις σαφείς ψυχαναλυτικές του προεκτάσεις, το έργο δίνει αφορμές φιλοσοφικού στοχασμού για την ίδια τη φύση του έρωτα ανεξαρτήτως ρόλων και φύλων. Αυτή η διάσταση ενδιαφέρει κυρίως τον Θάνο Σαμαρά.

«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά Facebook Twitter
Φωτο: Θάνος Σαμαράς

Info

Χρύσιππος του Δημήτρη Δημητριάδη

Φεστιβάλ Αθηνών 2019

31 Μαΐου - 4 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ), 21:30

Διάρκεια: 2 ώρες

Σκηνοθεσία – Κίνηση – Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί – Σχεδιασμός ήχου και animation: Θάνος Σαμαράς

Βοηθός σκηνοθέτη: Αμαλία Βλάχου

Βοηθός σκηνογραφίας: Δήμητρα Κουτσόγεωργα

Βοηθός ενδυματολογίας: Κωνσταντίνα Μαρδίκη

Βοηθός φωτισμού: Γιώργος Αγιαννίτης

Εκτέλεση animation: Δημοσθένης Βάγιας, Φωτεινός Χιώλος

Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα - Θεατρικός Οργανισμός MeWe

Οργάνωση παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη

Ευχαριστίες: Ζώης Οικονόμου

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Ράνια Οικονομίδου, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Νικόλας Μίχας, Θανάσης Δόβρης, Σοφία Κόκκαλη, Γιάννης Σιαμσιάρης, Αγγελική Στελλάτου, Νίκος Καραθάνος

 

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.