ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Αποκάλυψη, έναν αιώνα μετά: Σε αυτόν τον πίνακα τελικά δεν είναι ο γιος του Λουδοβίκου ΙΔ’

Αποκάλυψη, έναν αιώνα μετά: Σε αυτόν τον πίνακα τελικά δεν είναι ο γιος του Λουδοβίκου ΙΔ’ Facebook Twitter
Αυτός ο πίνακας δεν είναι πορτραίτο του γιου του Λουδοβίκου ΙΔ' τελικά (Πηγή φωτό EPA)
0

Εδώ και έναν αιώνα, αυτός ο πίνακας ήταν κρεμασμένος σε διάδρομο της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας. Πίστευαν ότι αποτελούσε πορτραίτο του γιου του Λουδοβίκου ΙΔ'. Αλλά έκαναν λάθος.

Η πραγματική ταυτότητα του μοντέλου του πίνακα, που κάθεται σε ένα άλογο με περίτεχνα εμβλήματα και κρατά ένα σπαθί, είναι διαφορετική. Δεν είναι ο Μέγας Δελφίνος της Γαλλίας, ο μεγαλύτερος γιος του Λουδοβίκου ΙΔ', αλλά είναι ένας λόρδος δήμαρχος του Λονδίνου από τα τέλη του 17ου αιώνα.

Ο πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Τζον Κλόστερμαν, που έχει ύψος 3 μέτρα, εκτίθεται για πρώτη φορά δημόσια στο μουσείο Tate. Σύμφωνα με την Ταμπίθα Μπάρμπερ, έφορο του μουσείου για τη βρετανική τέχνη της περιόδου 1550-1750, ο πίνακας αγοράστηκε από την κεντρική τράπεζα της Γαλλίας τη δεκαετία του 1920, επειδή πιστευόταν ότι είχε βασιλική «καταγωγή».

Μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκε η αλήθεια, όταν έφορος στην τράπεζα άρχισε να κάνει έρευνα για τον πίνακα που ήταν κρεμασμένος σε έναν ήσυχο διάδρομο. Σύμφωνα με την Μπάρμπερ, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που ξεκάθαρα έδειχναν ότι ο πίνακας απεικονίζει λόρδο δήμαρχο του Λονδίνου: το μαργαριταρένιο σπαθί που χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα, το φόντο, αλλά και οι λεπτομέρειες στα περίτεχνα στολίδια του αλόγου.

Με πληροφορίες από τον Guardian

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.