#EUandME: Η μουσική και η τεχνολογία μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά

#EUandME: Η μουσική και η τεχνολογία μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που έχει καταφέρει η τεχνολογία στις μέρες μας είναι αδιαμφισβήτητα η ψηφιακή συνδεσιμότητα: η δυνατότητα να είσαι παρών και παρούσα παντού, ανά πάσα στιγμή. Το λεγόμενο κατά τους όρους της αγοράς connectivity, που προσπερνάει τις δυσκολίες της φυσικής παρουσίας. Μπορείς πλέον να μιλήσεις, να δημιουργήσεις, να εργαστείς από το δωμάτιο του σπιτιού σου.

Αυτές τις νέες αξίες και δυνατότητες προωθεί η καμπάνια #EUandME της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ξεκίνησε από τον Μάιο του 2018, καλώντας τους νέους της Ένωσης να ανακαλύψουν τα οφέλη και τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται καθημερινά ως Ευρωπαίοι πολίτες.

Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό, διενεργήθηκε και ο σχετικός διαγωνισμός #EUandME Young Filmmakers Competition με νικητές πέντε νέους κινηματογραφιστές που μέσα από τη δική τους σκηνοθετική ματιά ανέδειξαν θέματα και αξίες της Ε.Ε., όπως η κινητικότητα, η βιωσιμότητα, τα δικαιώματα, οι δεξιότητες & η επιχειρηματικότητα και ο ψηφιακός κόσμος, μέσω πέντε αντίστοιχων ταινιών μικρού μήκους. Για την πραγματοποίηση του καλλιτεχνικού αυτού εγχειρήματος στο πλευρό τους βρέθηκαν καταξιωμένοι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες και μία χορηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Νικητής στη θεματική κατηγορία του ψηφιακού κόσμου, ο νεαρός Ρουμάνος σκηνοθέτης Eugen Dediu. Στα 23 του μόλις χρόνια, με κινηματογραφικές σπουδές σε Βουκουρέστι και Πράγα, έχει κερδίσει πολυάριθμα βραβεία, ενώ έχει σκηνοθετήσει πλειάδα ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους.

Οι σπουδές του στην κλασική μουσική ήταν αυτές όμως που του γέννησαν την ιδέα για την ταινία του, που παντρεύει το παλιό με το νέο, δείχνοντας ότι μπορούμε να διατηρήσουμε τον πολιτισμό μας σε μία κοινωνία που συνεχώς αλλάζει. Η ταινία «Η Συμφωνία του Νέου Κόσμου» κάνει ακριβώς αυτό. Μας παρουσιάζει μία συναυλία κλασικής μουσικής που συμβαίνει στο νέο κόσμο, αυτόν των οθονών, όπου όλοι από όπου και αν βρίσκονται μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά σε live streaming μία ορχήστρα όπου συνυπάρχει και αυτή μέσω... οθονών.

Παράλληλα και πολύ έξυπνα ο δημιουργός επιλέγει ως μουσικό θέμα της ταινίας του την Ενάτη Συμφωνία του Ντβόρζακ σε μι ελάσσονα, «Από τον Νέο Κόσμο». Μία συμφωνία λοιπόν που τιτλοφορείται «Από τον Νέο Κόσμο», γενόμενη σύμβολο μίας εποχής που αλλάζει χωρίς να χάνει την ταυτότητα, πολλώ δε μάλλον την ψυχή της.

Τα πλάνα εναλλάσσονται μεταξύ των μουσικών, του μαέστρου και των θεατών. Μία βιολίστρια βρίσκεται στο σπίτι της με φόντο το γιο της στον καναπέ. Κάποιοι άλλοι σε μία αίθουσα μουσικής. Μία όμποε μουσικός στο σαλόνι της και μία κρουστή στο γραφείο της. Σε ένα στούντιο ηχογράφησης βλέπουμε έναν παραγωγό να ετοιμάζεται να «παντρέψει» όλους αυτούς τους μουσικούς, προκειμένου υπό την επίβλεψη του διευθυντή της ορχήστρας (που βρίσκεται και αυτός με τη σειρά του σε μία οθόνη) να ξεκινήσει η παράσταση.

Το διαδίκτυο κατάφερε να φέρει κοντά μουσικούς από όλη την Ευρώπη, σε ένα θέαμα που μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι, από παντού και με όποια συσκευή διαθέτουν. Back to the future.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ταινίες του Διαγωνισμού Νέων Κινηματογραφιστών #EUandME και τις ευκαιρίες και δυνατότητες που προσφέρει η Ε.Ε., δείτε εδώ.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ