40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ
0

Μοιάζει ιδανικό κάστινγκ η επιλογή της Κρίστεν Στιούαρτ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κινηματογραφική βιογραφία με θέμα την ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα της γαλλικής «Νουβέλ Βαγκ» αλλά η σύντομη ζωή της σημαδεύτηκε από τραγωδίες.

Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε και θα κάνει πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ – εμφάνιση που την κατέστησε στα 21 της είδωλο του Νέου Κύματος.

Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Προηγουμένως, είχε κάνει το εντυπωσιακό ντεμπούτο της το 1957 ως Ιωάννα της Λωραίνης στην εκδοχή του Τζορτζ Μπέρναρ Σω όπως τη μετέφερε στην οθόνη ο Όττο Πρέμιγκερ, ο οποίος την έδωσε τον κεντρικό ρόλο και στην επόμενη ταινία του, την εξαιρετική μεταφορά στην οθόνη του βιβλίου «Καλημέρα θλίψη» της Φρανσουάζ Σαγκάν. Στα γυρίσματα της ταινίας ήταν που γνώρισε και τον πρώτο σύζυγό της Φρανσουά Μορέιγ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Χωρίς Ανάσα" (1960)

Μετά τη διεθνή αναγνώριση του «Χωρίς Ανάσα» και την ανακήρυξή της από τον Φρανσουά Τριφό ως «την κορυφαία σύγχρονη ηθοποιό στην Ευρώπη», η Τζιν Σίμπεργκ θα μοίραζε την καριέρα της μεταξύ Αμερικής και Γαλλίας, πραγματοποιώντας κάποιους αξέχαστους ρόλους σε ιδιαίτερες σχεδόν πάντα ταινίες και στις δύο πλευρές, όπως το απόκοσμο "Lilith" (1964) του Ρόμπερτ Ρόσεν πλάι στον Γουόρεν Μπίτι ή σε φιλμ του Κλοντ Σαμπρόλ, όπως το κατασκοπικό «Ο δρόμος της Κορίνθου» του 1967, που γυρίστηκε στην Ελλάδα.

Η ταινία που γύρισε ο Μπένεντικτ Άντριους με πρωταγωνίστρια την Κρίστεν Στιούαρτ, σκηνοθέτης του θεάτρου αλλά και του προπέρσινου κινηματογραφικού δράματος Una με την Ρούνι Μάρα, εστιάζει στη δεκαετία του '60 και στην εκστρατεία δυσφήμισης και εκφοβισμού που υπέστη από το FBI η Τζιν Σίμπεργκ εξαιτίας της σχέσης της με οργανώσεις υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων και ειδικότερα του δεσμού της με τον ακτιβιστή Χακίμ Τζαμάλ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Lilith" (1964), με τον Γουόρεν Μπίτι

Θα ακολουθούσε η σταδιακή ψυχολογική της κατάρρευση, σύμφωνα με μαρτυρίες των πλησίων της και ο πρόωρος θάνατος της σε ηλικία 40 μόλις ετών στα τέλη Αυγούστου του 1979. Είχε εξαφανιστεί για μέρες όταν το πτώμα της βρέθηκε σε αποσύνθεση στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της, όχι μακριά από το διαμέρισμά της στο 16ο διαμέρισμα του Παρισιού. Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Ο θάνατός της αποδόθηκε σε αυτοκτονία από τις Αρχές, λίγες μέρες μετά όμως, ο δεύτερος σύζυγός της Ρομέν Γκαρί, συγκάλεσε συνέντευξη τύπου κατηγορώντας δημόσια το FBI (το οποίο εκτός των άλλων είχε διαδώσει το 1970 ότι η Σίμπεργκ «κουβαλούσε το μωρό ηγετικού στελέχους των Μαύρων Πανθήρων») για την ραγδαία επιδείνωση της ψυχικής της υγείας και εμμέσως για τον τραγικό θάνατό της.

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας του Άντερσον ήταν "Against All Enemies" (Ενάντια σε όλους τους εχθρούς) και η παραγωγός εταιρεία (τα στούντιο της Amazon) δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ημερομηνία διανομής στις αίθουσες.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Ο δρόμος της Κορίνθου" (1967), με τον Μισέλ Ρονέ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ