ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Σταμάτης Κραουνάκης

Σταμάτης Κραουνάκης Facebook Twitter
0

Τραγούδια μου που να έχουν σχέση με την Αθήνα; Το Πάμε κάπου, Το καλοκαίρι θα 'ρθεί, Η οδός, Στη σκιά. Πολλά. Με έχει σημαδέψει ο βίος μου στην Αθήνα. Είναι η πόλη μου. Δεν είναι τυχαίο. Ήταν γραμμένο. Ή απωθημένο από μια άλλη ζωή.

Με όλη της την ασχήμια, είναι μια ωραία πόλη. Εξαρτάται τι διαλέγεις να δεις. Να κοιτάζεις την Ακρόπολη από την Αίγλη. Ή από κάποιο ψηλό σημείο να βλέπεις τις ερημωμένες ταράτσες.

Πρόλαβα τους χωματόδρομους. Ναι, σε μονοκατοικία μέναμε. Θυμάμαι την αλητεία του απογεύματος. Δεν έπαιζα μπάλα και τέτοια. Άλλα. Μετά, ποδήλατο! Πάντως οδηγούσα από πολύ μικρός, από 15-16, οπότε έμαθα το λεκανοπέδιο από νωρίς. Βοήθαγα τον πατέρα μου, που ήταν ξυλέμπορος, στις εισπράξεις, σε διάφορα σημεία της πόλης. Είχα ένα χάρτη μέσα στο μυαλό μου. Καταγράφεις και τις ζωές των ανθρώπων μέσα από αυτό.

Δεν έχει και πολλές βόλτες η Αθήνα. Τώρα με τούτη εδώ την πιάτσα, το Γκάζι και τον Βοτανικό, άλλαξε λίγο η βόλτα της. Με τα χρόνια άρχισα να θέλω να βλέπω από ψηλά την πόλη. Ρετιρέ.

Στεναχωριέμαι που από την Αθήνα λείπει ένα μέρος για φαγητό που να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και να μπορείς να βλέπεις την πόλη από ψηλά.

Αγαπημένα εστιατόρια, αυτά που με βολεύουνε. Εδώ κοντά, στην Αθηναΐδα, που είναι σαν το σπίτι μου τελευταία. Η Κανέλλα, τα Πρόσωπα. Κι εδώ, ο Βοτανικός. Το καλύτερο ψάρι, στον Παπαϊωάννου στο Μικρολίμανο. Τσεκαρισμένο! Ένα τουρκικό στη Γλυφάδα, το Kosebasi. Η Πιπεριά στο Νέο Ψυχικό. Μου αρέσει το σούσι, γιατί είναι ένα φαΐ που δεν σε βαραίνει και μπορείς να φας όσο θες. Και είναι λαϊκό, τελικά.

Δεν είμαι πολύ φαν του γκουρμέ. Στους Χρυσούς Σκούφους πήγα. Αλλά δεν το θέλω αυτό το φαΐ, καθόλου. Μου φαίνεται κάπως. Και γενικά στον Έλληνα, ένα λαό που έχει ανατραφεί με το αρνί σούβλας, δεν ξέρω αν κολλάει.

Τα μπαράκια δεν είναι τόσο το φόρτε μου πια. Το Μαγκαζέ στην Αιόλου, συμπαθητικό. Φέτος πέρασα ωραία στην Καίτη Ντάλη και στον Κουρκούλη. Αλλά και στο «2» του Παπαϊώννου πέρασα καλά.

Μισώ τη σοβαροφάνεια! Φαίνεται; Δεν τη θέλω! Υπάρχει μια υποκρισία από πίσω, που είναι άχρηστη. Υπέφερα από αυτό.

Για είκοσι χρόνια οι κουλτουριάρηδες με λέγανε εμπορικό και οι εμπορικοί κουλτουριάρη. Ένας συνθέτης έπρεπε να φοράει κοστούμι. Να κουβαλάει ένα χαρτοφύλακα με παρτιτούρες. Δεν ήμουν αυτός. Ντύνομαι χύμα και φέρομαι χύμα.

Τα βραβεία έρχονται όταν αρχίζεις να γερνάς. Αλλά τα έχεις ανάγκη νέος. Θα το ήθελα το τρακτέρ να το έχω στα είκοσι. Όχι όταν έχω βαρεθεί το σκάψιμο, στα πενήντα μου! Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι γέροι, που είναι στα πόστα, προωθούν τους νεόγερους.

Ο πρώτος που μίλησε για μένα ήταν ο Χατζιδάκις. Είπε «αυτό το παιδί έχει ταλέντο, αφήστε το ήσυχο». Αυτός, ο Σπανός και ο Μικρούτσικος ήταν τρεις άνθρωποι που μου έδωσαν τόπο. Αυτό είναι σπάνιο. Να μπορείς να ευχαριστηθείς με το ταλέντο του αλλουνού, να μην είσαι συμπλεγματικός.

Για μένα, φρέσκοι είναι ο Δημήτρης ο Παπαϊωάννου, ο Σαχίνης στο Εθνικό, ο Νίκος Μαστοράκης, η Σόνια Θεοδωρίδου, η Δανάη Παναγιωτοπούλου, ο Καραμουρατίδης και οι δικοί μας, ο Θεοδώρου και ο Γιαννάκης ο Χριστοδουλόπουλος. Και οι Ρόδες μού αρέσουν. Σαν υλικό.

Το να είσαι καλός συνθέτης έχει να κάνει με την ελευθερία. Αλλά η μουσική είναι ένας κώδικας που σε αναγκάζει να πειθαρχήσεις.

Ξεκίνησα στα δέκα. Με πιάνο. Εγώ το αποφάσισα. Κατ' ένστικτο. Με ρώτησαν τι δώρο θες και είπα θέλω ένα πιάνο! Μου άρεσε η μυρωδιά. Των πλήκτρων. Γρήγορα άρχιζα να συνδυάζω μελωδίες. Δεν πειθάρχησα ποτέ στο διάβασμά μου. Μετά, Πάντειος. Υποτίθεται για πολιτικές επιστήμες, αλλά έκανα συναυλίες. Γνώρισα τη Λίνα (Νικολακοπούλου), κάναμε το θεατρικό τμήμα. Ήμουν πολύ δραστήριος.

Οι πρώτες μου συνθέσεις ήταν για παραστάσεις θεατρικές. Έβγαζα τη δουλειά γρήγορα και καλά. Εξαιτίας αυτής της ευελιξίας μου με προτιμούσανε και ο ένας σκηνοθέτης με σύστηνε στον άλλο. Η δισκογραφία ήρθε τελευταία. Πάντα έρχεται τελευταία.

Με βόλεψε να πουλάω τη μουσική μου από το σάιτ μου. Άμεση επαφή με τον αγοραστή. Μην τρέχουμε μακριά. Του το στέλνουμε και στο σπίτι. Συνεργαζόμαστε και με τον Ιανό και το Metropolis. To MySpace δεν το ξέρω. Αλλά θα το μάθω.

Ανοίγει το πράγμα με το ίντερνετ. Θα βάλω κι άλλο υλικό στο σάιτ. Αντικειμενικά, για τον νέο μου δίσκο, καμία δισκογραφική δεν θα το χειριζόταν καλύτερα, καμία δεν θα μου έδινε περισσότερα χρήματα. Και, το κυριότερο, τα έργα παραμένουν σε μένα. Αν το σκεφτείς, ήταν μια κίνηση απελπισίας. Αλλά τα περισσότερα στη ζωή μου έτσι τα έχω καταφέρει. Ο χώρος των δισκογραφικών είναι φρικαρισμένος και αναποφάσιστος.

Αυτό που μας λείπει σήμερα είναι το πρώτο πράγμα, το «άλφα», το αντίπαλο δέος της μπουζουκλερί. Και το έντεχνο το παραξήλωσε. Δεν είδαμε κι από κει τίποτα που να μας πάρει την καρδιά. Η Ελλάδα δεν τραβάει κανένα ζόρι πέρα από τη μπουζουκλερί.

Όλοι θέλουνε τα φράγκα. Αυτό που δείξαμε με τη Σπείρα είναι ότι γίνονται πράγματα και χωρίς φράγκα. Αλλά η καρδιά μας το ξέρει τι τραβάμε. Δεν γίνεται τίποτα χωρίς τσαμπουκά. Τα φράγκα είναι μέσον. Τα διεκδικώ για να έχω χρήση.

Σε μια πολύ μικρή αγορά σαν τη δική μας, μεγάλο και χάι κεφάλαιο που να επενδύσει σε αξίες δεν υπάρχει. Αρπαχτή και υπερτιμολόγηση, και πολιτισμός βιτρίνα.

Τι θεωρώ θετικό; Τον Λαζαρίδη στη Λυρική και τον Λούκο στο Φεστιβάλ Αθηνών. Αρχικά όλοι τούς έβριζαν και τώρα τους γλείφουν. Με κάτι τέτοιους υποκριτές χέζω διάρροια. Όλοι αυτοί κατά βάθος είναι μαζόχες.

Όταν γράφω στίχους, άλλες φορές μιλάω εγώ άλλες φορές παίρνω τα λόγια του άλλου. Μπορείς να αλλάξεις μια λέξη ή μια αίσθηση και να αλλάξουν όλα, να καταφέρεις να μιλήσεις στο θεό σου. Όταν εργάζομαι κλείνομαι σπίτι. Όλα είναι κοντά. Πιάνο, τηλέφωνο, σημειώσεις, τσιγάρα, καφετιέρα, κομπιούτερ.

Όταν συνεργάζεσαι με άλλους είναι ωραίο να ψαρέψεις από την ψυχή τους τον κρυμμένο θησαυρό. Θέλει πολλή υπομονή.

Παρέες; Ανάλογα. Τα παιδιά, η εκάστοτε Σπείρα. Τα τελευταία χρόνια αυτή είναι η οικογένεια. Διακοπές προτιμώ σε συνδυασμό με κάτι. Δεν μου έρχεται ποτέ ιδέα εκεί που κάθομαι σταυροπόδι. Ο βαθύτερος φόβος μου είναι ότι θα ξεχαστώ μέσα στο ειδυλλιακό, στον παράδεισο, και θα θέλω να παραιτηθώ για πάντα στη φύση και να μην ξανακάνω αυτή την άχρηστη δουλειά. Αλλά δεν τελειώνει η επιθυμία του ανθρώπου για κάτι άλλο.

Αν ένας μεγάλος έρωτας μου έλεγε σταμάτα, ίσως να το έκανα. Αλλά για πόσο; Η αλήθεια είναι όμως ότι εγώ δεν μπορώ χωρίς άγγελο πάνω από το κεφάλι μου. Δεν έχω σημείο αναφοράς, δεν υπάρχει θέμα.

Οι Αθηναίοι
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ