Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας;

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
0
Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Τζέιν Φόντα, Μπαρμπαρέλα

  

Μια φορά έψαχνα τις κόκκινες πλατφόρμες που φορούσε η Τζόντι Φόστερ στον Ταξιτζή. Εννοείται, -για να το αναφέρω ακόμα και σήμερα- ότι δε τις βρήκα. Την ταινία την έχω κάπως ξεχάσει αλλά τις κόκκινες πλατφόρμες ποτέ. Ο καθένας από εμάς έχει να αφηγηθεί μια τέτοια ιστορία. Ή, ακόμα καλύτερα θυμάται μια σκηνή από το θρόισμα του ρούχου, την ανέμελη κίνηση του πρωταγωνιστή ενώ έριχνε ο σακάκι σε μια πολυθρόνα, θυμάται κάτι εκκεντρικό, κάτι κομψό κάτι ανέμελο.

Αυτό που είναι για εμάς μια ευχάριστη ανάμνηση είναι για την βιομηχανία του κινηματογράφου ολόκληρη επιστήμη. Οι σχεδιαστές μόδας σε πολλές περιπτώσεις έχουν κερδίσει –με το σπαθί τους- τη θέση του συνδημιουργού του εικόνας. Ο Ζιβανσί για το μικρό μαύρο φόρεμα της Όντρεϊ Χέπμπορν στο Πρωϊνό στο Tifanny, ο Γκοτιέ για τα εξωφρενικά ρούχα της Βικτόρια Αμπρίλ στην Κίκα, ο Πάκο Ραμπάν για την Μπαρμπαρέλα. Πόσες φορές δε συζητήσατε τα ρούχα στον παλιό Γκάτσμπι και τον καινούργιο;

Η μεγάλη και η μικρή οθόνη πάντα είχαν μια σχέση πάθους με τη μόδα. Η εκδήλωση Μόδα και Κινηματογράφος στη Στέγη, 23 και στις 24 Μαΐου, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα πολύ ιδιαίτερο πρόγραμμα ταινιών τρόμου, σουρεαλιστικών φιλμ και τηλεοπτικών επεισοδίων, σε συνδυασμό με μια σειρά σχετικών συζητήσεων πάνω στα κοστούμια, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από όλο τον κόσμο.

Εκτός από το πρόγραμμα ταινιών υπάρχουν και πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις καθώς τα κοστούμια  επιδρούν στους χαρακτήρες, την ιστορία και την ερμηνεία. Πριν πάρετε την απόφαση να απολαύσετε ένα σαββατοκύριακο εξερευνώντας τα σημεία συνάντησης μεταξύ κοστουμιών και κινηματογράφου, θεάματος και αφήγησης,  μόδας και ταυτότητας ας απολαύσουμε μερικά παραδείγματα.

Η Μελίτα Σκαμνάκη των Double Decker, που υπογράφουν ως επιμελητές του διήμερου αφιερώματος, διάλεξε για το Lifo.gr, 12 ταινίες, στις οποίες τα κοστούμια μας έμειναν αξέχαστα. 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Stage Fright, 1950, Άλφρεντ Χίτσκοκ. Το καλυμένο με αίμα φόρεμα της Μάρλεν Ντίτριχ.

Stage Fright

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
La Dolce Vita, 1960, Φεντερίκο Φελίνι. Η Ανίτα Έκμπεργκ με το μαύρο φόρεμα στην φοντάνα ντι τρέβι

Dolce Vita

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Breakfast at Tiffany's 1961, Μπλέικ Έντουαρντς. Το ιδανικό μαύρο φόρεμα του Ζιβανσί


Breakfast at Tiffany's

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Last Year in Marienbad, 1962, Αλέν Ρενέ


Last Year in Marienbad 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Birds, 1963, Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επέλεξε προσωπικά τα κοσμήματα της Τίπι Χέντρεν


The Birds 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Blow Up, 1966, Μικελάντζελο Αντονιόνι, το φόρεμα της Βερούσκα από την Τζοσλίν Ρίκαρντς


Blow Up 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Belle de Jour, 1967, Λουί Μπουνιουέλ, Κατρίν Ντενέβ


Belle de Jour

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Rosemary’s Baby, 1968, Ρομάν Πολάνσκι, Μια Φάρροου με παντελόνι αντί επίσημο φόρεμα


Rosemary's Baby

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
The Great Gatsby 1974, Φράνσις Φορντ Κόπολα, το φόρεμα της Νταίζι


The Great Gatsby (1974)

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Brazil, 1985, Tέρι Γκίλιαμκαι το παπούτσι-καπέλο, ένας φόρος τιμής στην Έλσα Σκιαπαρέλι

Brazil

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
The Saddest Music in the World, 2003, Γκι Μαντεν, τα γυάλινα πόδια της Ιζαμπέλας Ροσελίνι, γεμάτα μπύρα

The Saddest Music in the World 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Marie Antoinette, 2006, Σοφία Κόπολα. Στυλιστικό έπος!


Marie Antoinette

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 23 Μαΐου | 12:00-01:45

ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

12:00-15:30 | Προβολή
Δικτυακός κόσμος: 1ο & 2ο Μέρος (1973) του Rainer Werner Fassbinder

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Δικτυακός κόσμος, Ραίνερ Φασμπίντερ

15:30-17:00 | Προβολή
Η ωραία της ημέρας (1967) του Luis Buñuel

17:00-18:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Μια μελέτη του συμβολικού: Ο ρόλος των κοστουμιών στο σουρεαλιστικό κινηματογράφο

Συντονισμός: Ian Peacock, Παραγωγός πολιτιστικών ραδιοφωνικών εκπομπών & Συγγραφέας, BBC
Ομιλητές: Steven Noble, Ενδυματολόγος των ταινιών: Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting
Claire Pajaczkowska, Ερευνήτρια στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Royal College of Art (Λονδίνο)
Dr Nick Rees-Roberts, Λέκτορας Σπουδών Κινηματογράφου, Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ (Αγγλία)

18:00-19:30 | Προβολή
Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (1962) του Alain Resnais

ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΡΟΜΟΥ

20:00-21:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Τα ρούχα σκοτώνουν: Το κοστούμι ως σημαίνον

Συντονισμός: Ian Peacock, Παραγωγός πολιτιστικών ραδιοφωνικών εκπομπών & Συγγραφέας, BBC
Ομιλητές: Jonathan Faiers, Καθηγητής στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (Αγγλία)
Claire Pajaczkowska, Ερευνήτρια στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Royal College of Art (Λονδίνο)

21:00-23:00 | Προβολή
Το μωρό της Ρόζμαρυ (1968) του Roman Polanski

00:00-01:45 | Προβολή
Νοσφεράτου: Ο Δράκουλας της Νύχτας (1979) του Werner Herzog

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Noσφεράτου του Βέρνερ Χέρτζογκ

Κυριακή 24 Μαΐου | 12:00-20:00

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ

12:00-12:50 | Προβολή
Ντάλλας: Digger's Daughter | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1978)

13:00-14:00 | Προβολή
House of Cards: Chapter 1 | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (2013)

14:00-15:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Ένας ήρωας ανάμεσα σε ήρωες: Μια πιο κοντινή ματιά στον ενδυματολόγο

Συντονισμός: Double Decker, Επιμελητές του πρότζεκτ Μόδα και Κινηματογράφος
Ομιλητής: Steven Noble, Ενδυματολόγος των ταινιών: Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Eκδικητές: Πάτρικ μακ Νι και Έμμα Πιλ

15:30-16:30 | Προβολή
Οι εκδικητές 'From Venus with Love' | 5η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1967)

17:00-18:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Δυναμικές γυναίκες στην οθόνη: Μια μελέτη των γυναικείων κοστουμιών

Συντονισμός: Double Decker, Επιμελητές του πρότζεκτ Μόδα και Κινηματογράφος
Ομιλήτρια: Dr Helen Warner, Λέκτορας στη Σχολή Πολιτικής, Φιλοσοφίας, Γλώσσας & Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Ανατολικής Αγγλίας (Νόργουιτς, Αγγλία)

19:00-20:00 | Προβολή
Οι Άγγελοι του Τσάρλυ 'Hellride' | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1976)

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Άγγελοι του Τσάρλι

Info:

Mόδα και Κινηματογράφος

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

23-24 Μαΐου

Τιμές εισιτηρίων:
Προβολές: 6 € | Άνεργοι 5 € ανά κύκλο (Σουρεαλισμός / Ταινίες Τρόμου / ΤV σειρές Α' / ΤV σειρές Β')
Συζητήσεις: 5 € | Άνεργοι 4 €

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ