Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter
Η εικόνα που έχει αυτήν την περίοδο ως profile pic η Πάολα στο facebook της.
0

Πρέπει να το πω: Το βράδυ μετά τη συναυλία του Morrissey στην Αθήνα, είδα στου Πάνου το νέο ντοκιμαντέρ του Paola Project για τα καλιαρντά.

Και για μια ακόμη φορά σκέφτηκα πως η Πάολα είναι γεννημένη για αυτό. Να φτιάχνει και να παρουσιάζει ντοκιμαντέρ, να παίρνει συνεντεύξεις, να μας γνωρίζει πράγματα. 

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter

Είναι πραγματικά εξαιρετικά ενδιαφέρον και καλογυρισμένο το ντοκιμαντέρ και συστήνω ανεπιφύλακτα τη θέασή του. 

Μιλούν σε αυτό οι: Ντίνος Χριστιανόπουλος, Νανά, Θανάσης Σκρουμπέλος, George Le Nonce, Κώστας Κανάκης, Παναγιώτης Ευαγγελίδης, Τέτα, Ηρακλής Δούκας, Γιώργος Τσιτιρίδης, Θωμάς Κοροβίνης, Γιάννης Παλαμιώτης, Φώτης Παπαδόπουλος

[Όποιος είναι στην Αθήνα, το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου στο Booze θα γίνει η πρεμιέρα της ταινίας. Πληροφορίες στο τέλος του ποστ.]

Με αφορμή την κυκλοφορία του ντοκιμαντέρ, πήρα τηλέφωνο την Πάολα και της έκανα μερικές ερωτήσεις. 

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter


Γεια σου Πάολα. Πώς σου ήρθε η έμπνευση για αυτό το ντοκιμαντέρ;

Κατά τύχη μου ήρθε η ιδέα αυτή, γιατί εγώ τα Καλιαρντά τα γνώρισα στην παρακμή τους. Δεν είχε καταγραφεί ποτέ η ιστορία τους, και ήτανε κρίμα. Στην αρχή είχα σκοπό να κάνω ένα μικρό ντοκιμαντέρ, απλά για τα Καλιαρντά - και ό,τι βγει, αν δεν βγει καλό δεν το βάζουμε. Αλλά από τη στιγμή που άρχισα να μαζεύω υλικό και με τα άλλα παιδιά της ομάδας, διαπίστωσα ότι μέσα απ' τα καλιαρντά βγαίνει όλη η ιστορία της ομοφυλόφιλης ζωής στην Ελλάδα, πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τη Δικτατορία... Ήτανε μία μεγάλη περίοδος η εποχή των καλιαρντών - είδες και στο ντοκιμαντέρ τι νοοτροπία υπήρχε. Ήτανε δύσκολο όμως να βρούμε άτομα εδώ στην Ελλάδα να μιλήσουν για αυτά, γιατί η γενιά που μιλούσε τα Καλιαρντά μεγάλωσε μέσα στις ενοχές: άλλοι παντρευτήκαν, άλλοι μεγαλώσανε, άλλοι πεθάνανε...  

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter
Η Πάολα στην Θεσσαλονίκη, όπου και έγιναν πολλά απ' τα γυρίσματα των Καλιαρντών


Είχε πολύ ενδιαφέρον η επιλογή των ανθρώπων που μίλησαν. Πώς τους επέλεξες, πώς τους βρήκες;

Τους βρήκα με το ένστικτό μου. Εγώ λειτουργώ με το ένστικτο, δεν μπορώ να κάτσω να το σκεφτώ. Συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να βρω ανοιχτόμυαλους ανθρώπους, τους έψαξα. Σκέφτηκα πού θα μπορούσα να βρω ανθρώπους για να μιλήσουνε με ειλικρίνεια πάνω σε αυτό το θέμα, όχι να δείξουνε τον εαυτό τους. Σκέφτηκα την Θεσσαλονίκη. Έπρεπε να βρω και μία παλιά τρανς που έχει μεγαλώσει έτσι, που δεν είναι στην Αθήνα, που τα έζησε σε άλλες εποχές. Σκέφτηκα στη Θεσσαλονίκη αμέσως την Νανά. Κι έπρεπε μετά να βρω οπωσδήποτε και έναν πανεπιστημιακό, τον Κανάκη ας πούμε, κανένας δεν θα ήταν καλύτερος, Πολύ καλός είναι, νομίζω, ο Σκρούμπελος - είναι πολύ συγκινητικός γιατί κάποια στιγμή του ξεφεύγει και λέει «εντάξει, πήγαινες με τα παιδιά αυτά, αλλά αν έξυνες λιγάκι έβλεπες ότι είναι ένας άνθρωπος και δημιουργούνταν και έρωτες». Ναι, ήμουνα τυχερή στις επιλογές μου.

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Παναγιώτης Ευαγγελίδης, που μιλά στο ντοκιμαντέρ
Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter
Ο καθηγητής Κοινωνιογλωσσολογίας Κώστας Κανάκης
Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter
Ο συγγραφέας και σκηνoθέτης Θανάσης Σκρουμπέλος


Έμαθες πράγματα κι εσύ η ίδια...
Ναι, βεβαίως και εγώ η ίδια έμαθα. Ανακάλυψα ότι π.χ. τα πρώτα «πουστράδικα», έτσι λέγονταν, ήτανε ταβέρνες και τα είχαν ανοίξει χίτες. Και μάλιστα φασίστες άγριοι, ένας όχλος ήταν όλοι αυτοί. Όπως το Χαβάη. Εγώ το είχα ακούσει από παλιές το Χαβάη, δεν το είχα ζήσει. Είχα προλάβει μόνο του Κοτσέα, με είχανε πάει εκεί όταν ήμουνα 15-16 χρονών, μόλις πρωτόβγαινα και ήτανε ένα πράγμα φοβερό, κάτι πουστόμαγκες που δεν υπάρχουνε τώρα, που χορεύανε ζεϊμπέκικο, και φαντάροι και τέτοια... Αυτά τα πράγματα εξαφανιστήκανε μετά την ορατότητα. Και ανακάλυψα ότι η Αριστερά ήταν ας πούμε πιο συντηρητική διότι σου λέει, όταν είσαι μετά τον εμφύλιο δεν μπορούσανε να μιλήσουνε γι' αυτά τα πράγματα, έπρεπε να δείξουν ότι είναι καλοί άνθρωποι, ότι είναι οικογενειάρχες. Ενώ οι δεξιοί ήταν πιο έκφυλοι, πιο διεστραμμένοι, αφού δεν είχαν ηττηθεί.

Ήμουνα μια φορά με τον Αλέξη τον Μπίστικα, τον σκηνοθέτη, και είχαμε πάει στο παζάρι του Πειραιά και όλα τα τσόλια μιλάγανε καλιαρντά. Όλα τα λαϊκά παιδιά, από όλες τις λαϊκές συνοικίες, Πειραιά, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Αιγάλεω, όλα αυτά τα τσόλια μίλαγαν Καλιαρντά γιατί τα μάθαιναν απ' τα μπουρδέλα που πηγαίνανε.

Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, νομίζω η Νανά το είπε, για ένα μαγαζί στη Θεσσαλονίκη που ίσως ήταν το πρώτο με drag show...

Φοβερά μαγαζιά ήταν αυτά. Μη νομίζεις ότι ήτανε τίποτα περιθωριακά. Όλος ο κόσμος περνούσε. Δηλαδή, από το Σεχραζάτ, γιατί έχω περάσει και εγώ από το Σεχραζάτ στο κλείσιμό του, περνούσε όλη η Θεσσαλονίκη, όλα τα τσόλια, όλα τα αγόρια της Θεσσαλονίκης εκεί πήγαιναν και πηδούσανε τις αδερφές του Βαρδάρη και τις τραβεστί και γύρω γύρω. Mία ολόκληρη γενιά μεγάλωσε από τους ομοφυλόφιλους, από τις αδερφές και από τα αγοράκια που κουνιόντουσαν εκεί. 

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter


Ωραίο ήταν και το πώς αναπαραστήσατε μια ολόκληρη κουβέντα στα καλλιαρντά τέσσερις νέους... 
Τους πήγα στα ίδια παγκάκια, στα ίδια σημεία, ακριβώς στο ίδιο παγκάκι κιόλας που καθόμασταν όταν ήμουνα και εγώ 15-16 χρονών, (γιατί μετά τα 17 βγήκα τρανς και έφυγα από το Ζάππειο). Τους τραβήξαμε εκεί που πήγαινα τον πρώτο χρόνο της ζωής μου - οι πρώτες μου εμπειρίες με τεκνά και με αδερφές ήτανε στο Ζάππειο, που δεν ήταν αυτό που βλέπουμε σήμερα ότι θα πάνε κάποιοι gay και θα ψωνιστούνε, ήτανε τόπος συνάντησης όλης της ομοφυλόφιλης ζωής της Αθήνας. Όλες οι αδερφές εκεί πηγαίνανε. Οι μικρούλες, που ψωνίζανε τα τεκνά και κάνανε τις φιγούρες τους, οι μεγάλες που θα βρίσκανε κανένα ζιγκολό να τους δώσει κανένα χαρτζιλίκι, όλος ο κόσμος πήγαινε εκεί πέρα, δεν ήτανε κάτι το κρυφό το Ζάππειο. Ούτε και τα μαγαζιά αυτά λειτουργούσανε περιθωριακά. Έχω την αίσθηση ότι ήτανε πολύ πιο έντονη η ομοφυλόφιλη ζωή στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, παρά τώρα. Τώρα έχουμε μπει σε κουτάκια, ο straight δεν θα πάει με τον gay γιατί θα πει και εγώ gay είμαι, ενώ παλιά έλεγε «εντάξει και τι έγινε να γαμήσω και κάναν πούστη;», το θεωρούσε και μαγκιά. Άλλάξαν τα πράγματα. Έπρεπε να αλλάξουν όμως. 
Τους έβαλα εκεί λοιπόν τους τέσσερις και τους είπα ξεχάστε το Γκάζι, τώρα είσαστε πούστηδες και τεκνά. Το να είσαστε αναμεταξύ σας και να παιρνόσαστε είναι αιμομιξία, ξεχάστε το αυτό το πράγμα. Τους έβαλα σε αυτή τη διαδικασία και τα παιδιά το παίξανε καλά νομίζω.

Η Πάολα Ρεβενιώτη γεννήθηκε για να αφηγείται αληθινές ιστορίες Facebook Twitter


Όταν ο Ηλίας Πετρόπουλος έβγαλε τα Καλιαρντά, το θυμάσαι; Είχε κάνει αίσθηση το βιβλίο;
Εγώ τα Καλιαρντά τα διάβασα όταν ήμουνα στο πολεμικό ναυτικό. Μάλλον με είχε πάρει χαμπάρι κάποιος αξιωματικός, ήτανε φιλόλογος, και θυμάμαι μου το είχε φέρει, «διάβασέ το», μου λέει, «είναι τα Καλιαρντά, τα έβγαλε ο Πετρόπουλος». Εγώ, χωρίς να έχω δώσει κάποιο δικαίωμα, δεν ξέρω γιατί μου το έδωσε, αλλά το πήρα και το διάβασα. Από εκεί τα πρωτοάκουσα, αλλά μετά τα άκουσα και από τον ίδιο τον Πετρόπουλο.

Αλήθεια;

Ναι, είναι ένα απίθανο περιστατικό. Ήμουνα με μια φίλη μου εγώ, την Μπουμπού, και ήμασταν στην είσοδο του Ζάππειου, η Αθήνα όταν ήμουνα εγώ προς τα 17 ήταν σαν χωριό, ήταν σα μία επαρχιακή πόλη. Και το κέντρο ήτανε διαφορετικό. Και έτσι όπως ήμασταν μικρούλες και πιο άνετες, κάναμε οτοστόπ να μας πάει κάποιος στην Ομόνοια. Και σταματάει ένα Volkswagen, καθόμαστε εμείς πίσω, μίλαγα εγώ με την Μπουμπού καλιαρντά και ο οδηγός, που ήταν ο Ηλίας ο Πετρόπουλος μου λέει «δεν το λένε έτσι, το λένε αλλιώς». Με διόρθωσε ο ίδιος στα καλιαρντά! Από εκεί τον γνώρισα τον Πετρόπουλο. 

Πάντως, όπως το είπες και στο ντοκιμαντέρ, τα τελευταία 10, άντε 20, χρόνια είναι που έχουνε γίνει mainstream τα καλιαρντά. Διάφορες εκφράσεις, πχ. το τεκνό ή το πουρό, δεν ήξερα καν ότι προέρχονταν από τα καλιαρντά.

Ναι, βέβαια, πολλές λέξεις περάσανε μέσα από την Επιθεώρηση. Πήγαινα στις Επιθεωρήσεις όταν ήμασταν πιτσιρίκια και θυμάμαι οι ηθοποιοί μιλούσαν όλοι Καλιαρντά. Όλοι τα ξέρανε. Μου έκανε εντύπωση. Ήμουνα μια φορά με τον Αλέξη τον Μπίστικα, τον σκηνοθέτη, και είχαμε πάει στο παζάρι του Πειραιά και όλα τα τσόλια μιλάγανε καλιαρντά. Όλα τα λαϊκά παιδιά, από όλες τις λαϊκές συνοικίες, Πειραιά, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Αιγάλεω, όλα αυτά τα τσόλια μίλαγαν Καλιαρντά γιατί τα μάθαιναν απ' τα μπουρδέλα που πηγαίνανε. 

Αναφέρεσαι στο ντοκιμαντέρ και στον ρόλο της Μαλβίνας στη διάδοση των λέξεων. 
Ναι, γιατί η Μαλβίνα έκανε παρέα με τις αδερφές, και χρησιμοποιούσε διάφορα δικά τους, και μετά αυτά περνάγανε και μέσα από διάφορα σίριαλ, από τους gay που γράφανε τα σίριαλ και πετούσανε διάφορε λέξεις απ' τα καλιαρντά στα σενάριά τους, όπως το «πουρό», όπως το «τζάσε». Το «τεκνό» είναι λέξη καλιαρντή, το λέγαμε μόνο εμείς, άλλος δεν το έλεγε, ούτε και τα ίδια τα τεκνά δεν ξέρανε όταν μιλούσαμε για αυτά τι είναι το τεκνό, δεν καταλαβαίνανε. Και όμως, τώρα είναι μια λέξη που την λέει όλος ο κόσμος.


Είδα πρόσφατα ξανά τη συνέντευξή σου στην Μαλβίνα, στο Mea Culpa, στις αρχές των '90ς...
Εγώ δεν την έχω δει από τότε, όχι.


Υπάρχει στο YouTube ολόκληρη...
Μα το ξέρω, εγώ την έχω ανεβάσει! Δεν την βλέπω όμως.

Μα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα!
Ήτανε. Ταιριάξαμε. Είχε το μαγικό η Μαλβίνα, την έβλεπες και ήξερες πως σε αγαπούσε. Βγήκε ωραία η συνέντευξη, όπως την θυμάμαι από τότε. Με έβαλε στο κλίμα και βγήκε ωραία.

Τι έγινε τελικά με τα έργα τέχνης στην Κύπρο, σου επιστράφηκαν;

Δεν ξέρω ακόμη. Κανονικά ο εισαγγελέας, από ότι έμαθα, έδωσε διαταγή στους αστυνομικούς να μου τα φέρουνε. Τώρα δεν ξέρω τι γραφειοκρατίες ισχύουν εκεί κάτω. Πάντως ήτανε βάρβαρο αυτό που έγινε. Η αλήθεια είναι ότι μου έκανε μια μεγάλη διαφήμιση εμένα, αλλά όταν το δεις αντικειμενικά (και δεν το δεις ας πούμε λαϊκά ότι μου έκανε όντως διαφήμιση), ήτανε πολύ βάρβαρο. Γιατί οι φωτογραφίες οι δικές μου δεν είναι απλά 'έργα τέχνης', ένα αγοράκι που αποφάσισα να το βγάλω μια φωτογραφία, είναι ένα κομμάτι από τη ζωή μου. Και εκείνη τη στιγμή πήγαν όλοι εκεί και κατεβάσανε όλες τις φωτογραφίες, σα να μην συμβαίνει τίποτα, τις σημαδέψανε και τις βάλανε σε ένα τραπέζι, όπως βάζουνε τα όπλα, όπως βάζουνε τις μπόμπες, τα ναρκωτικά... Τις απλώσανε σε ένα τραπέζι, λες και ήτανε αντικείμενα εγκλήματος. Τι να τους πεις δηλαδή;

Από την άλλη όμως, είμαι περήφανη γιατί -μεγάλη κουβέντα θα πω, αλλά θα την πω!, γιατί η παρουσία μου στην Κύπρο άλλαξε τη νοοτροπία ενός ολόκληρου νησιού. Οι εικόνες μου παρελάσανε από όλες τις τηλεοράσεις της Κύπρου, μου συμπαραστάθηκε όλος ο πνευματικός κόσμος - που εδώ δεν πιστεύω να γινότανε γιατί είμαστε και λίγο μίζεροι... Οι σύλλογοι και τα σωματεία καλλιτεχνών, οι ηθοποιοί, όλος ο πνευματικός κόσμος στάθηκε στο πλευρό μου και στο πλευρό της οργάνωσης - ακόμα και οι συντηρητικές εφημερίδες της Κύπρου! Και αν δεν γινόταν αυτή η κινητοποίηση από όλους αυτούς, προς τιμήν τους δηλαδή, οι μπάτσοι θα αλωνίζανε, θα τις είχανε καταστρέψει τις φωτογραφίες.

 

Έγινε η κατάσχεση, βγήκε η εισαγγελική απόφαση να σου τις επιστρέψουν, αλλά ακόμα δεν σου τις έφεραν ε;

Δεν μου τις έφεραν, όχι. Και τις θέλω.  

Εύχομαι μια απ' αυτές τις μέρες να σου χτυπήσουν την πόρτα οι αστυνομικοί, ή όποιοι είναι να τις φέρουνε και να στις δώσουνε επιτέλους... 

Μακάρι. Περιμένω. 

Ήθελα πάντως να σε ρωτήσω για την πρεμιέρα που θα γίνει στο Booze, και για το πώς μπορεί κάποιος να αποκτήσει το dvd των Καλιαρντών.

Το dvd όπως το είδες είναι εντελώς χειροποίητο, είναι μία προσωπική έκδοση, ακόμα και τα χαρτόνια εμείς τα έχουμε κατασκευάσει, ένα – ένα. Η είσοδος είναι δωρεάν, 15 ευρώ θα είναι το dvd, μπορούν αν το προμηθευτούνε από εμάς. Θα είναι κάποιο παιδί από την ομάδα που θα τα διαθέτει.


Για κάποιον που δεν θα έρθει στο Booze αλλά το θέλει να το δει ή να το δωρίσει;

Μπορεί να επικοινωνήσει με εμένα κατευθείαν, στο facebook μου, και να το πάρει ταχυδρομικώς. 

 

 

 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT