Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
0

 

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

 

 Δεκαήμερο

Μέσα από εκατό νουβέλες που γράφτηκαν από το 1349 έως το 1351 και συνθέτουν το Δεκαήμερο ο Βοκάκιος αποκαλύπτει ολοκληρωμένο τον ποιητικό του κόσμο, γεμάτο έρωτα, ευφυΐα και ουμανισμό.
Η μεταφορά του Νίκου Καραθάνου, που σκηνοθέτησε και διασκεύασε το κείμενο σε συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, επιστρέφει στις 10 Οκτωβρίου στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.


Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη και του Χρήστου Παρίδη από την περσινή παράσταση, καθώς και τη συνέντευξη του Καραθάνου στην Τίνα Μανδηλαρά για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

4.48 Ψύχωση

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το τελευταίο έργο της Σάρα Κέιν μεταφέρθηκε την περσινή σεζόν από την Άντζελα Μπρούσκου στο υπόγειο του BIOS και επιστρέφει από τις 2 Οκτωβρίου για 8 μόνο παραστάσεις. Το έργο αναφέρεται στη συγκεκριμένη ώρα πριν από την ανατολή. Ένας χρόνος καταγεγραμμένος ως μία στιγμή ακραίας διαύγειας – οι πρωινές ώρες κατά τις οποίες στατιστικά διαπράττεται ένας μεγάλος αριθμός αυτοκτονιών. Τρεις ηθοποιοί βρίσκονται επί σκηνής καθώς και η μουσικός Nalyssa Green που παίζει και τραγουδάει ζωντανά στην παράσταση.

Η Ματίνα Καλτάκη έγραψε κριτική για την παράσταση, η Αργυρώ Μποζώνη ανέλυσε τη μανία με τη Σάρα Κέιν που έχει κατακλύσει τις αθηναϊκές σκηνές, η Παρθενόπη Μπουζούρη μίλησε στον M. Hulot για τη στήλη «Λεπτά» με αφορμή τη συμμετοχή της και η Nalyssa Green στη Μαρίνα Πετρίδου για το grekamag.gr.

Bios, Πειραιώς 84, Γκάζι, 210 3425335

Mέχρι 12/10, Πέμ.-Κυρ. 8.30 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Μεφίστο

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ο Νίκος Μαστοράκης ανέβασε τον περασμένο Μάιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το κλασικό έργο των Αριάν Μνουσκίν και Κλάους Μαν. Η παράσταση επαναλαμβάνεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τις 26 Σεπτεμβρίου.

Το μυθιστόρημα του Μαν, που γράφτηκε στο Άμστερνταμ το 1936, είναι εμπνευσμένο από τον μύθο του Φάουστ. Η Μνουσκίν το διασκεύασε για το θέατρο, κάνοντάς το γνωστό στο ευρύ κοινό. Η άνοδος του Χίτλερ στην εξουσία δοκιμάζει τις αντοχές, την ιδεολογία και την ηθική όλων των ηρώων μέσα στη δίνη καταιγιστικών ιστορικών εξελίξεων.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Μαστοράκης στον Χρήστο Παρίδη για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Κεντρική Σκηνή), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288170

Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 8 μ.μ.

Εισ.: € 20, 15, 10. Κάθε Πέμ. € 13.

 

 

Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ύστερα από τρεις παρατάσεις, το έργο της Άννας Κοκκίνου έκλεισε πέρσι μια επιτυχημένη σεζόν για το Θέατρο Σφενδόνη κι επιστρέφει σε αυτό από τις 3 Οκτωβρίου.

Ένα τολμηρό εγχείρημα που αποδίδει σκηνικά κάτι μέχρι πρότινος αδιανόητο: την Ιστορία του Θουκυδίδη. Η Κοκκίνου συνθέτει από το κλασικό ελληνικό κείμενο μια πυκνή αφήγηση μεγάλης και υποδόριας έντασης, που με φόντο τον Πελοποννησιακό Πόλεμο ουσιαστικά μιλά για τον ελληνικό χαρακτήρα και τη φύση των ανθρώπων.

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος έγραψε σε editorial του κάποιους συνειρμούς με αφορμή την παράσταση, ο Σπύρος Στάβερης τη φωτογράφισε, ενώ η Αργυρώ Μποζώνη μίλησε με την Άννα Κοκκίνου και μετέφερε τις εντυπώσεις της από αυτό που παρακολούθησε.

Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη 215 5158968

Παρ., Σάβ. 8 μ.μ. Κυρ. 7 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10.

Από 4/10 

 

Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η Γλυκερία Μπασδέκη γράφει, ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστεί στην παράσταση της bijoux de kant που άνοιξε το τελευταίο Φεστιβάλ Αθηνών.

Ένα κορίτσι της επαρχίας του ελληνικού Βορρά, η Ραμόνα, ταξιδεύει στα Βαλκάνια των μύθων, των θρύλων, των ηρωικών στιγμών και των θρησκευτικών εμμονών. Τραγουδά την ιστορία του τόπου της, κουβαλώντας, όμως, σαν άλλη Μπλανς Ντιμπουά, το φορτίο των ματαιωμένων προσδοκιών της. Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, από 1 Οκτωβρίου.

Η Γλυκερία Μπασδέκη έγραψε μερικές γραμμές για το έργο και η Λένα Δροσάκη μίλησε στον Αλέξανδρο Διακοσάββα και στο grekamag.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην παράσταση.

 

Οδού Κυκλάδων, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877

Mέχρι 2/11, Κυρ. 7 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 18, 12, 10, 5.

 

 

Δυτική Αποβάθρα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η ιδέα για τη Δυτική Αποβάθρα γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, στις όχθες του ποταμού Χάντσον, όπου υπήρχε ένα μεγάλο, έρημο υπόστεγο που ανήκε στις παλιές αποβάθρες. Εκεί ο Μπερνάρ-Μαρί Κολτές οραματίστηκε έναν τόπο-πέρασμα όμοιο με σταυροδρόμι, ένα μετά-μοντέρνο γκέτο μύησης ή απώλειας για κάθε καρυδιάς καρύδι που ξεβράζεται δίπλα στο ποτάμι.

Η μεταφορά του Γάλλου σκηνοθέτη Ludovic Lagarde στο έργο του καταραμένου ποιητή του γαλλικού θεάτρου επιστρέφει στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού μέχρι τις 5 Οκτωβρίου.

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

Mέχρι 5/10, Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10. Τετ. (απογ.), Πέμ. € 13.

Ο Μουνής

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Μια ιστορία ακραία και απόκοσμα βίαιη σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας κάπου την δεκαετία της «Αλλαγής». Όλοι ξέρουν, αλλά όλοι σιωπούν. Και όλα λύνονται με πολύ ξύλο πίσω από κλειστές πόρτες ή χορεύοντας ένα λεβέντικο τσάμικο στην κεντρική πλατεία του χωριού.

Η ομάδα 4frontal και ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μετέφεραν το διήγημα της Λένας Κιτσοπούλου στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου κι έπειτα από την περσινή επιτυχία η παράσταση επαναλαμβάνεται από τις 11 Οκτωβρίου.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Δεντάκης στην Αργυρώ Μποζώνη.

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος), Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212900

Μέχρι 2/11, Σάβ. 7 μ.μ. Κυρ. 9.30 μ.μ.
 

Ε_φυγα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το Συνεργείο στο Μεταξουργείο θα μεταμορφωθεί και πάλι από τις 2 Οκτωβρίου σε μια πενταώροφη κατοικία με πολλά μικρά δωμάτια όπου θα ζήσουν άνθρωποι που έφτασαν στην Αθήνα από μακριά.

Μια πρωτότυπη παράσταση-περιήγηση στο σπίτι του καθένα από αυτούς. Νέοι άνθρωποι από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, φυγάδες που εξομολογούνται την προσωπική τους ιστορία και μας ξεναγούν στην προσωπική τους μνήμη και στο παρελθόν τους.

Η Αργυρώ Μποζώνη παρουσίασε πριν από μερικούς μήνες την παράσταση και μίλησε με τη δημιουργό της.

Συνεργείο, Κολωνού 31, Μεταξουργείο, 698 1802544

Πέμ.-Παρ. 2, 3, 9, 10, 16, 17/10 & Τετ.-Πέμ.-Παρ. 22, 23, 24, 29, 30, 31/10 & 5, 6, 7/11, 9.30 μ.μ.

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης.

Καταστρούπολη

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Στη Μικρή Πόρτα, ο Μανώλης Μαυροματάκης, ως σκηνοθέτης, και η Ξένια Καλογεροπούλου σε έναν γοητευτικά παράδοξο ρόλο παρουσιάζουν, ύστερα από το Φεστιβάλ Αθηνών, το έργο του Φίλιπ Ρίντλεϊ.

Η συγκινητική ιστορία μιας παρέας παιδιών που, με την καθοδήγηση μιας γριάς μάγισσας, αποφασίζουν να φτιάξουν τον κόσμο από την αρχή θα κάνει πρεμιέρα στις 4 Οκτωβρίου.

Πόρτα, Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 210 7711333

Μέχρι 22/11, Σάβ. 6 μ.μ. Δευτ. 9.15 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία, ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος συναντήθηκαν την περσινή σεζόν στην όπερα «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» που ανέβασε η Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η ιστορία βασίζεται στο διάσημο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ενώ το θέαμα που αφορά εξίσου τα παιδιά και το ενήλικο κοινό επιστρέφει στο Θέατρο Ολύμπια από τις 7 Νοεμβρίου.

Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη από την περσινή παράσταση.

Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 210 3662100

7, 22/10, 24, 30/1/2015, 8 μ.μ.

11, 12, 16, 18, 19, 20, 21, 23/11, 21, 23, 24/12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 28, 29/1/2015, 1, 3, 8, 15, 17, 18, 19, 20/2/2015, 5, 6, 8/3/2015, 11 π.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ