Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής. Μία ταινία για τα όνειρα της νιότης

Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής. Μία ταινία για τα όνειρα της νιότης Facebook Twitter
0

[Συνέντευξη στον Χρήστο Παρίδη]

Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής. Μία ταινία για τα όνειρα της νιότης Facebook Twitter

 

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος είχε την υπομονή να ακολουθήσει και να καταγράψει για τρία χρόνια την πορεία μίας ομάδας νέων ηθοποιών - σπουδαστών, από το πρώτο έτος της δραματικής σχολής μέχρι τις εξετάσεις αποφοίτησης τους. Το τεράστιο και χαοτικό του υλικό αποτέλεσε τη βάση του βραβευμένου από το κοινό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ντοκιμαντέρ Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής. Όνειρα, απογοητεύσεις, προσπάθειες, επιβραβεύσεις, ένα ταξίδι προς τα πίσω, που όμως ατενίζει το μέλλον. Ένας αγώνας επιβεβαίωσης, αλλά και επιβίωσης, νέων καλλιτεχνών με στόχους και αγωνίες.

Στην συνέντευξη που ακολουθεί, διηγείται τις δικές του αγωνίες μέχρι την ολοκλήρωση της ταινίας.

 

Πώς μπήκες στην περιπέτεια να γυρίσεις ένα ντοκιμαντέρ που ήξερες ότι δεν θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 3 χρόνια;

Ήταν κάτι που το ήθελα πάρα πολύ. Από το 2000 που εργάζομαι ως καθηγητής της υποκριτικής στον κινηματογράφο σε διάφορες  δραματικές σχολές, παρακολουθώ πόσο δύσκολη είναι η προσπάθεια που κάνουν όλα αυτά τα παιδιά που σπουδάζουν ηθοποιοί. Είναι κάτι που ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει, γιατί υπάρχει γενικά η  εντύπωση πως το να γίνεις ηθοποιός είναι κάτι απλό.   Το ντοκιμαντέρ το ξεκίνησα το 2007 αλλά το εγκατέλειψα λόγω του ότι εκείνη την περίοδο άρχισα να κάνω μια σειρά στην τηλεόραση.

Γιατί επιλέχτηκε η συγκεκριμένη σχολή; Δέχτηκαν όλοι οι σπουδαστές να συμμετάσχουν;

Στην συγκεκριμένη σχολή έτυχε να εργάζομαι εκείνη την περίοδο διδάσκοντας, όπως είπα, το μάθημα της υποκριτικής στον κινηματογράφο.  Εξήγησα στην διεύθυνση τι ακριβώς σκόπευα  να κάνω και αφού πήρα την συγκατάθεσή της μίλησα με τα παιδιά. Αυτό έγινε μετά από μερικά μαθήματα, γιατί έπρεπε να γνωριστούμε πρώτα και να αισθανθούμε οικεία. Τρία άτομα από τους 21 δεν θέλησαν να συμμετάσχουν στο ντοκιμαντέρ για διάφορους λόγους ο καθένας. Απολύτως σεβαστό. Βρισκόμασταν μαζί τους κάθε εβδομάδα, λόγω του μαθήματος μου, επί τρία χρόνια. Γυρίστηκε ένα τεράστιο υλικό, πάνω από 170 ώρες. Για να προλάβουμε να το ολοκληρώσουμε ξεκινήσαμε το μοντάζ από τον δεύτερο χρόνο.

Παρακολούθησες την εξέλιξη τους, να ωριμάζουν υποκριτικά ή να εξοικειώνονται με το φακό σου;

Την εξοικείωση τους με το φακό την διαπίστωσα σχετικά νωρίς. Η εξέλιξή και η ωρίμανσή τους όμως  στο χρόνο φάνηκε στο στάδιο του μοντάζ.  Κι αυτό ήταν καταπληκτικό να βλέπεις  πως χρόνο με το χρόνο άλλαζαν…

 

Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής. Μία ταινία για τα όνειρα της νιότης Facebook Twitter

 

 

Θα ήταν ένας άθλος η επιλογή του υλικού στο μοντάζ. Είχαν λόγο είτε οι ηθοποιοί είτε οι δάσκαλοι τους στην τελική μορφή;

Η επιλογή του υλικού και γενικότερα το μοντάζ μας ταλαιπώρησε όντως πολύ. Το υλικό ήταν τεράστιο και μόνο η απομαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων ήταν πάνω από διακόσιες πενήντα σελίδες. Το πρώτο cut ήταν γύρω στις 6 ώρες! Σιγά σιγά και ύστερα από πολλές συζητήσεις φτάσαμε στα 61 λεπτά. Τα πρόσωπα του ντοκιμαντέρ  ή η σχολή δεν είχαν καμιά απολύτως ανάμειξη σ’ αυτό το στάδιο. Μόνον οι στενοί μου συνεργάτες. Η Γλυκερία Πατραμάνη, με την οποία συνεργάστηκα στο σενάριο, φυσικά ο μοντέρ μου Γιώργος Σαβόγλου και ο διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας Χάρης Φάρρος. Πολλές ήταν οι φορές που λυπόμασταν για το υλικό που πεταγόταν αλλά δεν γινόταν αλλιώς. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό είναι το μοντάζ.

Θεωρείς ότι πέτυχες αυτό που είχες στο μυαλό σου ;

Λαμβάνοντας υπόψη πως ήταν μια ανεξάρτητη no budjet παραγωγή, ναι. Δηλαδή μέσα στο πλαίσιο που έγινε είμαι ευχαριστημένος. Αν βέβαια είχαμε χρήματα σίγουρα αρκετά πράγματα θα γινόταν καλύτερα.

 

Σε μια χώρα με χιλιάδες άνεργους ηθοποιούς, σε τι στοχεύει ένα τέτοιο φιλμ ;

Αυτό το ντοκιμαντέρ είναι πάνω απ’ όλα μια ταινία για την αξία του να αγωνίζεσαι να πραγματώσεις το όνειρό σου ενάντια σε όλες τις αντίξοες συνθήκες. Διαπιστώνουμε πως αυτή η διαδικασία μπορεί να μην σε κάνει απ’ την μια στιγμή στην άλλη πλούσιο ή «επιτυχημένο» αλλά σίγουρα σε κάνει να γνωρίσεις καλύτερα τον εαυτό σου, να αποκτήσεις αυτοεκτίμηση, εσωτερική ισορροπία και να γνωρίσεις καλύτερα τον κόσμο που σε περιβάλλει.

                                                       

Η ταινία Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής προβάλλεται στην

Ταινιοθήκη της Ελλάδας.


                             

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ