dg

Facebook Twitter
0

Δημήτρης και Κωνσταντίνος Καραμπατάκης

Το Plane House αποτελεί μια νεόδμητη οικογενειακή κατοικία, στο νησί της Σκιάθου. Η ανάθεση του έργου έγινε απευθείας από ιδιώτη o oποίος επιθυμούσε έναν χώρο που προορίζεται για τις αποδράσεις της οικογένειας, ανοιχτό και φιλόξενο στους επισκέπτες, με έμφαση στην αίσθηση της χαλαρότητας που προσφέρουν οι καλοκαιρινές διακοπές.

Το K-Studio έθεσε σαν στόχο της σχεδίασης να συνδυάσει τον εσωτερικό με τον εξωτερικό χώρο, μεγιστοποιώντας τα οφέλη και των δύο και προσπαθώντας να διατηρήσει την αίσθηση του υπαίθριου χώρου που χαρακτηρίζει το ελληνικό καλοκαίρι.

Με σκοπό να αποφευχθούν οι συμπαγείς όγκοι οι οποίοι διασπούν τον χώρο και κυριαρχούν τελικά σε αυτόν, εφαρμόστηκαν οριζόντιες επιφάνειες στο οικόπεδο, οι οποίες προσφέρουν πολλαπλά επίπεδα που προσφέρονται για ηλιοθεραπεία, ύπνο και φαγητό, όπως επίσης και μεγάλη επιφάνεια ανοιχτού, σκιασμένου χώρου.

Ταυτόχρονα με τον δροσισμό και την σκίαση επιτυγχάνεται η διατήρηση της εκπληκτικής ανοιχτής θέας 270 μοιρών πάνω από την ακτογραμμή. Ο χώρος μεταξύ των οριζόντιων επιπέδων ορίζεται από ποικίλα ευέλικτα πανέλα καθώς και μεγάλες μονοκόμματες επιφάνειες γυαλιού. Όσο για τις ζώνες μαγειρέματος, φαγητού και ξεκούρασης, διακρίνονται μεταξύ τους κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να διασφαλίζεται η άνεση και να διατηρείται η αίσθηση του ανοιχτού χώρου.

Η πισίνα είναι στρατηγικά τοποθετημένη ώστε να στρέφεται προς τη θέα αλλά και να εξασφαλίζει ένα δροσερό αεράκι πάνω στη βεράντα και μέσα στο σπίτι, καθώς ο βόρειος άνεμος ρέει πάνω στο λόφο και πάνω από την επιφάνειά της. Τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις της πισίνας τροφοδοτούν φωτοβολταϊκά πανέλα και το βρόχινο νερό ανακυκλώνεται ούτως ώστε να χρησιμοποιηθεί για άρδευση, για τις υδραυλικές ανάγκες της τουαλέτας καθώς και για σκοπούς πυρόσβεσης.

Ο σχεδιασμός βασίζεται στον σεβασμό απέναντι στο τοπίο, το οποίο συνεχίζει πάνω στην πράσινη οροφή,  απλώνεται κατά μήκος των ορίων του οικοπέδου και εισχωρεί κάθετα διαμέσου της οροφής, με τη μορφή των υφιστάμενων δέντρων, τα οποία, στέκονται στο χώρο, «ανενόχλητα».

Οι τσιμεντένιες πλάκες δημιουργούν μία μοναδική εντύπωση καθώς η κατοικία προσεγγίζεται από τον παραλιακό δρόμο που καταλήγει πιο κάτω. Από απόσταση, οι πλάκες, χωρίζονται διακριτικά η μία από την άλλη, αλλά καθώς προσεγγίζει κανείς την κατοικία από το πλάι, η προοπτική αλλάζει γεφυρώνοντας το κενό.

Κατά την άφιξη και είσοδο στο χώρο, οι τσιμεντένιες επιφάνειες ανοίγουν για μια ακόμα φορά, ώστε να αποκαλύψουν την μαγευτική θέα και να αφήσουν τον αέρα να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο σπίτι.

Μετά το πέρας των αρχιτεκτονικών τους σπουδών και έχοντας διανύσει ένα χρόνο εργαζόμενοι για τον WillAlsop, ο Δημήτρης και ο Κωνσταντίνος Καραμπατάκης επέστρεψαν στην Αθήνα και δημιούργησαν το K-Studio.

Το έχει καταφέρει να εδραιωθεί μέσα από τις νέες και δυναμικές προσεγγίσεις στις αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις. Από το 2002, έχουν δημιουργήσει μία σειρά από έργα εντός και εκτός του Ελλαδικού χώρου: από καταστήματα, μπαρ και εστιατόρια, μέχρι δωμάτια ξενοδοχείων, διαμερίσματα και νεόδμητες κατοικίες.

Η τρέχουσα δράση τους περιλαμβάνει προτάσεις για την δημιουργία τεσσάρων σαλέ στις ελβετικές Άλπεις, σχεδιαστικές προσεγγίσεις για μία νέα, εκτενή ξενοδοχειακή εγκατάσταση στην Πελοπόννησο, το σχεδιασμό και την κατασκευή νεόδμητης κατοικίας στην νότια Ελλάδα, το σχεδιασμό και την κατασκευή δύο διαμερισμάτων στο Λονδίνο και δύο ακόμα στην Αθήνα καθώς και δύο καινούρια εστιατόρια στην Αθήνα, τα οποία πρόκειται να ανοίξουν το φθινόπωρο του 2012.


 

www.k-studio.gr

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ