Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
0

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
Στα 71 της έχει χτυπήσει νέα κορυφή σε έναν ρόλο ωμό και ανατριχιαστικά υπαινικτικό, σκληρό σαν πέτρα, που τον λιώνει με τις ανεπαίσθητες κινήσεις του προσώπου και του σώματος, σαν γερασμένη χορεύτρια σε σπιράλ θανάτου. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

Απρίλιος του 1997, Παρίσι. Μια δισκογραφική εταιρεία με είχε στείλει να πάρω συνέντευξη από τον Ζαν Μισέλ Ζαρ. Ο Γάλλος συνθέτης είχε έτοιμη τη συνέχεια του εξωφρενικά επιτυχημένου «Oxygène» που θα κυκλοφορούσε τον επόμενο μήνα, με φανφάρες και δεδομένες mega-πωλήσεις. Η συνέντευξη μαζί του έγινε σε έναν παράξενο χώρο που έμοιαζε με στούντιο, αλλά είχε καθιστικό και, θα ορκιζόμουν, κρεβάτι στο βάθος. Όσο μιλούσα στον γεμάτο αυτοπεποίθηση γιο του Μορίς Ζαρ, του «Δόκτωρ Ζιβάγκο» και του «Λόρενς της Αραβίας», μια αδύνατη, αριστοκρατική γυναίκα, σκυφτή, σαν να ήθελε να κρυφτεί, ακριβώς πίσω του, παρακολουθούσε σιωπηλή, διπλώνοντας πουκάμισα και παντελόνια(!) και αποφεύγοντας την οπτική επαφή μαζί μου. Δεν παρενέβη ποτέ, δεν διέκοψε, παρά μόνο μια στιγμή που ο Ζαν Μισέλ, πριν καν το σκεφτεί, δίψασε, κι εκείνη του σέρβιρε ένα ποτήρι νερό. Με ρώτησε αν θα ήθελα κάτι, με κοίταξε και τότε, εγώ, ο άσχετος, που ήμουν ακόμη πιο ανίδεος πριν από την εποχή του Διαδικτύου, κατάλαβα ποια ήταν: η Σαρλότ Ράμπλινγκ! Φυσικά, ήταν η σύζυγός του. Αυτό το ουρί του παραδείσου, ένα από ομορφότερα πλάσματα των 60s, η kinky πρωταγωνίστρια στον «Θυρωρό της Νύχτας» της Λιλιάνα Καβάνι, η εκτυφλωτική Ελίζαμπεθ στους «Καταραμένους» του Βισκόντι, η γυναίκα που πόζαρε γυμνή στο «Playboy» και ερωτοτρόπησε με έναν χιμπατζή στο «Max, mon amour» ήταν ουσιαστικά η υπηρέτρια του Ζαν Μισέλ Ζαρ, η παρατρεχάμενη στην προώθηση του νέου του άλμπουμ, σβησμένη, με μια ευγενική παραίτηση στο βαρύ, γαλάζιο βλέμμα της. Ε, όχι και να με σερβίρει νερό... Αρνήθηκα κι εξαφανίστηκε από το τοπίο, μάλλον γιατί δεν είχε άλλη δουλειά να κάνει και είχε βεβαιωθεί πως ο κύρης της δεν τη χρειαζόταν άλλο.

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
Με τον Ζαν Μισέλ Ζαρ

Σεπτέμβριος του 2005, Βενετία. Μετά από τον επαναπροσδιορισμό της καριέρας της με την πολύτιμη βοήθεια του Φρανσουά Οζόν, και κυρίως μέσα από τον ρόλο της στο «Sous le sable», η Ράμπλινγκ φαινόταν εντελώς αλλιώτικη στις συνεντεύξεις για το «Ver le Sud» του Λοράν Καντέ. Είχε ανακτήσει τον αισθησιασμό της, πιο ώριμη και πάντα όμορφη, με αυτά τα έντονα μάτια και τα μετρημένα λόγια. Ο Ζαν Μισέλ Ζαρ ήταν πλέον παρελθόν και η Βρετανίδα που μεγάλωσε στο Γιβραλτάρ, στη Γαλλία και στην Ισπανία είχε εξασφαλίσει μια θέση στο καλλιτεχνικό γαλλικό σινεμά. Θα συνέχιζε ακάθεκτη, αλλά διακριτική, με μια καινούργια ερμηνευτική γλώσσα στη φαρέτρα της − και όχι μόνο στα γαλλικά.

Εκεί που τα Όσκαρ αναγνώρισαν μια ηθοποιό που κινούνταν πάντα κάτω από τα ραντάρ του εντυπωσιασμού με την καταπληκτική ερμηνεία της στα «45 Χρόνια», ήρθε μια δήλωση που παρεξηγήθηκε, αλλά απηχούσε την έλλειψη διπλωματίας που τη χαρακτηρίζει. Ήταν η χρονιά του #Oscarsowhite και η Ράμπλινγκ, σε μια συνέντευξή της σε γαλλικό ραδιόφωνο, είπε απλώς πως το άτυπο κίνημα διαμαρτυρίας έδειχνε επίσης ρατσισμό στους λευκούς ηθοποιούς. «Μπορεί να μην άξιζε κανείς μαύρος συνάδελφος να πάρει υποψηφιότητα για την ερμηνεία του» είχε πει και τα κοινωνικά μέσα ξεσηκώθηκαν εναντίον της. Εκείνη έσπευσε να διορθώσει και τα μάζεψε με μια επίσης ειλικρινή συμπλήρωση, λέγοντας πως αυτό που πραγματικά εννοούσε ήταν ότι σε έναν ιδανικό κόσμο κάθε σπουδαία ερμηνεία θα άξιζε μια διάκριση. Bon, bref...

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
Η ερμηνεία της στα «45 Χρόνια» ήταν καταπληκτική

7 Σεπτεμβρίου 2017, Βενετία. Μόλις είχε τελειώσει η προβολή του «Hannah». Υπέροχη, αινιγματική στην ανάπτυξή της ταινία για μια γυναίκα μόνη κι έρημη, με τον σύζυγο της στη φυλακή για άγνωστη αιτία και τον ενήλικο γιο της σε πλήρη απόσταση από εκείνην για κάποιο κακό που τη βαραίνει, ενώ δεν φέρει την ευθύνη. Η Ράμπλινγκ συγκλονιστική, ακόμα καλύτερη απ' ό,τι στα «45 Χρόνια». Στα 71 της έχει χτυπήσει νέα κορυφή σε έναν ρόλο ωμό και ανατριχιαστικά υπαινικτικό, σκληρό σαν πέτρα, που τον λιώνει με τις ανεπαίσθητες κινήσεις του προσώπου και του σώματος, σαν γερασμένη χορεύτρια σε σπιράλ θανάτου. Μπαίνω στο ξενοδοχείο Εξέλσιορ στο Λίντο, μούσκεμα από την μπόρα. Είναι εκεί και ο διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, επιμελητής του ελληνικού περιπτέρου της φετινής Biennale, με το έργο «Εργαστήριο Διλημμάτων». Η Ράμπλινγκ κάθεται χαμογελαστή, κομψή, κυρία, μαζί με τον σκηνοθέτη Αντρέα Παλαόρο. Τη ρωτάω για την ταινία, μου απαντά αφαιρετικά και περνάω στον ρόλο της στην ελληνική συμμετοχή, που είναι μια παραλλαγή/μεταφορά των «Ικετίδων» του Αισχύλου, με τη Ράμπλινγκ να θέτει την πρόκληση της αποδοχής ή της απόρριψης του «ξένου» στοιχείου σε έναν μεγάλο, αξιομνημόνευτο λόγο στο φινάλε του τελευταίου βίντεο της έκθεσης. «Πέρασα υπέροχα στα γυρίσματα» είπε ενθουσιασμένη, συνεχίζοντας: «Είναι παλιό όσο και επίκαιρο το ερώτημα. Και όπως είδατε, δεν υπάρχει απάντηση. Τι κάνουμε σε παρόμοια περίπτωση; Λέμε ναι ή όχι; Δεν υπάρχει σαφής απάντηση. Ανυπομονώ να το δω και θα πεταχτώ τις επόμενες ημέρες από τους εκθεσιακούς χώρους». Κι έτσι έγινε. Το Σάββατο το πρωί η Ράμπλινγκ πήγε, φωτογραφήθηκε κι έκανε μια βόλτα στις συμμετοχές των άλλων χωρών. Το βράδυ της ίδιας ημέρας ανακοινώθηκαν τα βραβεία και κέρδισε, ανάμεσα σε άλλες, και την τρομερή Φράνσις Μακντόρμαντ, αποσπώντας το Coppa Volpi για τη Χάνα της. Ακόμη δεν έχει πει την τελευταία της λέξη.

Ακούς εκεί να σερβίρει...

Η Σαρλότ Ράμπλινγκ είναι το πρόσωπο της φετινής Μπιενάλε

Η Σαρλότ Ράμπλινγκ η οποία πρωταγωνιστεί στο "Εργαστήριο Διλημμάτων"-επίσημη ελληνική συμμετοχή της Διεθνούς Έκθεσης Εικαστικών της Βενετίας- κέρδισε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στην Κινηματογραφική Μόστρα.

Η πολυβραβευμένη Βρετανίδα ηθοποιός, η οποία ενθουσίασε τους πάντες με την εξαιρετική της ερμηνεία στην ταινία "Χάνα" του Ιταλού Αντρέα Παλαόρο λίγο πριν την τελετή των βραβείων επισκέφτηκε το ελληνικό περίπτερο για να παρακολουθήσει το έργο "Εργαστήριο Διλημμάτων", στο οποίο επίσης πρωταγωνιστεί.

Το "Εργαστήριο Διλημμάτων" είναι μια αφηγηματική εγκατάσταση του Γιώργου Δρίβα βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου "Ικέτιδες" και διαπραγματεύεται σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά θέματα, θέτοντας ένα δίλημμα μεταξύ της σωτηρίας του Ξένου και της διατήρησης της όποιας ασφάλειας του Εγχώριου.

Προσφέρει επίσης μια περιπατητική οπτικοακουστική εμπειρία, μεταφέροντας την αρχαία τραγωδία μέσα σε μια εικαστική εγκατάσταση με κινηματογραφημένα αποσπάσματα και ηχητικά αρχεία.

Επιμελητής του Εργαστηρίου Διλημμάτων είναι ο Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, ενώ τον ρόλο του Εθνικού Επιτρόπου έχει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Διευθύντρια του οποίου είναι η Κατερίνα Κοσκινά.

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
Επισκέφτηκε το Ελληνικό Περίπτερο το πρωί του Σαββάτου 9 Σεπτεμβρίου, λίγο πριν την βράβευσή της και ζήτησε από τους υπεύθυνους «να μην της δώσουν περισσότερες πληροφορίες από αυτές που ήδη γνώριζε, για να τα ανακαλύψει όλα μόνη της».

Η Σαρλότ Ράμπλινγκ ήταν ενθουσιασμένη από την διπλή φετινή συμμετοχή της στην Βενετία με έργα που παρουσιάστηκαν και στην Διεθνή Έκθεση Εικαστικών και στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ.


Επισκέφτηκε το Ελληνικό Περίπτερο το πρωί του Σαββάτου 9 Σεπτεμβρίου, λίγο πριν την βράβευσή της και ζήτησε από τους υπεύθυνους «να μην της δώσουν περισσότερες πληροφορίες από αυτές που ήδη γνώριζε, για να τα ανακαλύψει όλα μόνη της».
Περιηγήθηκε στην εγκατάσταση, χάθηκε για λίγο στον λαβύρινθο και είδε δύο φορές το φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστεί καθισμένη ανάμεσα στους θεατές, οι οποίοι δεν πίστευαν ότι την έβλεπαν και δίπλα τους και στην οθόνη.

«Είναι μια υπέροχη δουλειά, ένα έργο διαχρονικό και επίκαιρο» δήλωσε μόλις βγήκε από το περίπτερο και ζήτησε να μεταφέρουν τα συγχαρητήριά της στους συντελεστές.

Στο "Εργαστήριο Διλημμάτων" πρωταγωνιστούν, εκτός από την Ράμπλινγκ, και οι Γιώργος Κοτανίδης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κόρα Καρβούνη, Πολύδωρος Βογιατζής, Ρένα Κυπριώτη και Πάνης Καλοφωλιάς.


Production designer είναι ο Ηλίας Λεδάκης, διευθυντής φωτογραφίας ο Κλαούντιο Μπολιβάρ, μοντέρ ο Χρήστος Γάκης, ενδυματολόγος η Εύα Νάθενα, ενώ την παραγωγή υπογράφουν οι Φένια Κοσοβίτσα και Ηλίας Λεδάκης από την Blonde Α.Ε.

Για τη Σαρλότ, την αξεθύμαστη δύναμη της υποκριτικής Facebook Twitter
«Είναι μια υπέροχη δουλειά, ένα έργο διαχρονικό και επίκαιρο» δήλωσε μόλις βγήκε από το περίπτερο και ζήτησε να μεταφέρουν τα συγχαρητήριά της στους συντελεστές.
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ