Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
0
Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
Τα ρούχα των Dolce & Gabbana δεν έχουν χαρακτήρα, φοράς ένα και γίνεται η προβολή σου. Χάρη σε αυτήν τη σατανική ποπ ρηχότητα ανήκουν σε όλους.

Σε περίπτωση που η φράση «Hello Kitty» δεν σας λέει σχεδόν τίποτα, θα σας πω ότι πρόκειται για ένα γιαπωνέζικο cartoon ετών 40. Ένα λευκό, τρισχαριτωμένο γατάκι, χωρίς στόμα, που λατρεύεται σαν τοτέμ χαράς και τρυφερότητας από εκατομμύρια ανθρώπους (κυρίως γυναίκες) όλων των ηλικιών. Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές υπάρχουν πάνω από 50.000 διαφορετικά προϊόντα Hello Kitty σε 130 χώρες του κόσμου, πιθανότατα έχετε κοιτάξει κι εσείς μια λαμπάδα Hello Kitty το Πάσχα (για την ορθόδοξη αλητεία) και εγώ εντελώς ασυναίσθητα αγόρασα πριν από μήνες ένα Ηello Κitty δοχείο φαγητού για τη γάτα. Σχεδόν νομοτελειακά, είναι αδύνατον να της αντισταθείς.


Γιατί όμως; Η Hello Kitty κουβαλά μέσα της μια απλότητα, ένα εγκεκριμένο για τον χρήστη ρετρό (δεν είναι παλιακό), μια εξωτική γιαπωνεζίλα, σε κάνει να νιώθεις χαρούμενη και τρυφερή κι αθώα σαν παιδί ξανά. Την ίδια στιγμή, ακολουθεί όλα τα ρεύματα της εποχής της για μη μας χάσει από πουθενά και ποτέ. Ακόμα και αν αντισταθείς σθεναρά στο υπερβολικό ροζ της, είναι αδύνατο να μη χαζέψεις μπροστά σε μια φάνκι κόκκινη εκδοχή της ή στην κουλ, ρομποτική της έκδοση.

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
H ρομποτική έκδοση της Hello Kitty


Ας γυρίσουμε τώρα στα δικά μας και στον βροντερό τίτλο του κειμένου αυτού. Το πασίγνωστο ιταλικό δίδυμο Dolce & Gabbana επιβίωσε της άκρατης μινιμαλιάς που τώρα βασιλεύει και φτάνει μέχρι το Ζara της γειτονιά σας, για τους ίδιους πάνω κάτω λόγους που η Hello Kitty κέρδισε όλα τα στοιχήματα. Η γυναίκα Dolce & Gabbana είναι βέρα Ιταλίδα του Νότου, αυτό που λέμε «φωτιά και λαύρα» στο χωριό μου. Φοράει τα εφαρμοστά, αλλά όχι τα κολλητά, χαίρεται τη ζωή της, διαθέτει μια ακατανόητη, ποθητή ιταλική φινέτσα και της αρέσουν τα μεγάλα και πολλά φο-μπιζού. Ενώ αυτή η ωραία συνταγή δούλευε και πολλές έξυπνες γυναίκες που δεν ήθελαν πολλά-πολλά άρχισαν να τους φοράνε (δες Μαντόνα) και το όνομα του διδύμου βούιζε, μαζί με τα τσιφτετέλια, στην ελληνική πίστα τις ένδοξες εποχές, κάποια στιγμή έγινε μια κοιλιά. Τα ρούχα τους αντιγράφτηκαν, και μάλιστα πολύ, τα 90s πέρασαν, το 2000 πέρασε, επήλθε το μούδιασμα. Κάτι έπρεπε να γίνει.


Αντί να κωλώσουν, πήραν φόρα. Πήραν το ιταλικό και του άλλαξαν τα φώτα. Κάθε συλλογή έκλεβε ένα συγκροτημένο, μεγάλο κομμάτι της ιταλικής κληρονομιάς. Θες το βυζαντινό από τις εκκλησίες της Ραβένας; Δώσ' του πορφυρό κόκκινο και βγάλε έναν στρατό από μοντέλα στο τέλος της επίδειξης με τυπώματα από τα μωσαϊκά των εκκλησιών. Θέλεις τα χαρακτηριστικά φλοράλ του ιταλικού Νότου που μυρίζουν γυναίκες με μέση και 50s; Δώσε πάλι στρατιές με μοντέλα να παρελαύνουν μες στο φο-μπιζού και στο μεγαλείο, ατρόμητα μέσα στον χρυσό. Όλες οι καμπάνιες φωτογραφίζονται στον ιταλικό Νότο σε σκηνές φολκλόρ καθημερινότητας, με τα μοντέλα να συμμετέχουν σε αυτή την τελειότητα.

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
Dolce & Gabbana FW 2013-2014


Πού να αντισταθείς; Επί της ουσίας, τα ρούχα δεν είναι κομπλικέ, αλλά απλά και θηλυκά με τον «κλασικό» τρόπο, με ένα εγκεκριμένο για τον χρήστη ρετρό (δεν είναι παλιακά), με το εξωτικό ιταλικό μέσα, σε κάνουν να νιώθεις γυναίκα και ποθητή, αλλά θέλεις και μια καντάδα κάτω από το παραθύρι σου. Καλό; Συνταγή Ηello Κitty, δηλαδή.


Κάποια στιγμή ρώτησαν τη σχεδιάστρια των προϊόντων Hello Kitty, Yuko Yamaguchi, γιατί το διάσημο καρτούν δεν έχει στόμα. Η απάντηση ήταν (κυριολεκτικά και μεταφορικά ) αποστομωτική:
«Είναι έτσι, δηλαδή έχει ένα πρόσωπο χωρίς έκφραση, για να μπορούν οι άνθρωποι που την κοιτάζουν να προβάλλουν τα δικά τους συναισθήματα πάνω της. H Kitty φαίνεται χαρούμενη όταν οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι. Δείχνει λυπημένη, όταν οι άνθρωποι είναι λυπημένοι».

 
Τα ρούχα των Dolce & Gabbana δεν έχουν χαρακτήρα, φοράς ένα και γίνεται η προβολή σου. Χάρη σε αυτήν τη σατανική ποπ ρηχότητα ανήκουν σε όλους. Έτσι, όταν η Mελάνια Tραμπ φόρεσε ένα μαύρο φόρεμά τους, η φωτογραφία της μπήκε στα social media τους με hashtag #DGWoman και στην τελευταία τους ανδρική επίδειξη, λίγες μέρες πριν, με τίτλο «Millennials», εικοσάρηδες και influencers του Instagram, περπάτησαν φορώντας κορόνες (πρώτος και καλύτερος ο Cameron Dallas με 17 εκατ. followers) και χωρίς καμία καλλιτεχνική ιδιότητα, κάνοντας δικό τους κάτι που στην ουσία δεν είναι τίποτα, αλλά και μέρος της συνταγής.


Γιατί, όπως είπαμε, είναι αδύνατο να αντισταθείς.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ