Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
0

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
I, Daniel Blake

 

Η επιτροπή του Φεστιβάλ Καννών, με πρόεδρο τον Τζορτζ Μίλερ, αφού συσκέφθηκε επί ώρες και προφανώς διαφώνησε θεμελιωδώς, κατέληξε σε μια σειρά από εκπλήξεις, που όμοιες τους μάλλον δεν έχουμε δει στο παρελθόν.

 

Εκτός βραβείων το Τόνι Έρντμαν της Μάρεν Άντε, το γερμανικό φιλμ που απέσπασε διθυράμβους, με συνέπεια να κερδίσει το βραβεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών FIPRESCI.

 

Εκτός ο Τζιμ Τζάρμους και το Πάτερσον.

 

Έξω και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, επίσης ένας μεγάλος auteur που για μια ακόμη φορά δεν δαφνοστεφανώθηκε.

 

Χωρίς βραβείο ο Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο και η πρωταγωνίστρια του Σόνια Μπράγκα, με το Aquarius.

 

Επίσης, η τελευταία ταινία που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα, το Elle με την Ιζαμπέλ Υπέρ, που ενδεχομένως να είναι και η καλύτερη του Βίαου Ολλανδού Πολ Βερχόφεν, δεν έπεισε την επιτροπή- κρίμα, γιατί θα συζητηθεί και το αξίζει.

 

Το ίδιο συνέβη με τον Τζεφ Νίκολς και το Lovin’, μια αληθινή ιστορία ειπωμένη με καθαρή ματιά και σκηνοθετική υπομονή, που αν μη τι άλλο, έκρυβε απλότητα και δύναμη, ειδικά στις ερμηνείες του Τζόελ Έτζερτον και της Ρουθ Νίγκα.

 

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
Juste la Fin du Monde

 

Αντ’ αυτών, ο Ξαβιέ Ντολάν, που πήρε τις πλέον άτσαλες κριτικές στην σύντομη αλλά δαιμονιώδη καριέρα του, βρέθηκε πολύ ψηλά, και το Juste la Fin du Monde,  με ένα μεγάλο καστ, καλές στιγμές και μεγάλη ένταση στην εκφορά των διαλόγων και τον χειρισμό της αφήγησης, απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, δύο χρόνια μετά το απλό βραβείο της Επιτροπής. Ξάφνιασμα, αλλά και προαγωγή, στον εσωτερικό κώδικα των Καννών.

 

Σίγουρα άρεσε ο Εμποράκος του Ασγκάρ Φαραντί, αφού έφυγε με δύο βραβεία, αυτό του σεναρίου, δικαιότατα, και της ανδρικής ερμηνείας, για τον Σαχάμπ Χοσεϊνί.

 

Για τη σκηνοθεσία, ισοψήφησαν ο Ολιβιέ Ασαγιάς και ο Κρίστιαν Μουνγκίου, ο Ρουμάνος που έχει κερδίσει το Χρυσό Φοίνικα, σηματοδοτώντας την άνοιξη του σινεμά της χώρας του. Η Αποφοίτηση είναι εξαιρετική ταινία, αλλά την εικόνα της κοινωνίας που μεταβάλλεται και συμπαρασύρει τα ήθη των στριμωγμένων πολιτών της, το έχει ξαναπεί καλύτερα. Για τον Ασαγιάς, μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί η διάκριση της εντυπωσιακής σαλάτας που υπέγραψε: το Personal Shopper είναι μια επίδειξη διανοουμενίστικης τεχνικής και ένα πονηρό κόλπο, που ξεκινάει με μυστήριο και τελειώνει με αμηχανία. Bon, bref…

 

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
Personal Shopper

 

Η Άντρεα Άρνολντ δεν είναι ακριβώς έκπληξη- απλώς είχε διχάσει για το σύνολο της ταινίας, και επαινέθηκε ομόφωνα για την πάντα μοναδική οπτική της, αυτή τη φορά στο “ξένο” γι αυτήν αμερικανικό έδαφος.

 

Όσο για τον Κεν Λόουτς, κάποιοι τον πίστεψαν ως φαβορί πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ. Ωστόσο μόλις προβλήθηκε η ταινία του, δεν υπήρξε ούτε ένας που να μην παραδέχθηκε πως ο Βρετανός σκηνοθέτης, που πρόσφατα είχε αποφασίσει τελεσίδικα (;) να αποσυρθεί, προφανώς πιστεύοντας πως ότι είχε να πει το είπε, δεν είπε τελικά την τελευταία του κουβέντα, και εφόσον η ανεργία και η αδικία συνεχίζονται και μάλιστα εντονότερα, αισθάνθηκε την ανάγκη να συνάψει ένα στόρι με αγαπησιάρικη οργή, όπως κάνει τόσα χρόνια, Το I, Daniel Blake είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για μια επιτροπή να νιώσει πως κάπως συνέβαλε στην εξομάλυνση της καταπίεσης δια μέσου της Τέχνης. 

 

Και του χρόνου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ