Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
0

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
I, Daniel Blake

 

Η επιτροπή του Φεστιβάλ Καννών, με πρόεδρο τον Τζορτζ Μίλερ, αφού συσκέφθηκε επί ώρες και προφανώς διαφώνησε θεμελιωδώς, κατέληξε σε μια σειρά από εκπλήξεις, που όμοιες τους μάλλον δεν έχουμε δει στο παρελθόν.

 

Εκτός βραβείων το Τόνι Έρντμαν της Μάρεν Άντε, το γερμανικό φιλμ που απέσπασε διθυράμβους, με συνέπεια να κερδίσει το βραβεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών FIPRESCI.

 

Εκτός ο Τζιμ Τζάρμους και το Πάτερσον.

 

Έξω και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, επίσης ένας μεγάλος auteur που για μια ακόμη φορά δεν δαφνοστεφανώθηκε.

 

Χωρίς βραβείο ο Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο και η πρωταγωνίστρια του Σόνια Μπράγκα, με το Aquarius.

 

Επίσης, η τελευταία ταινία που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα, το Elle με την Ιζαμπέλ Υπέρ, που ενδεχομένως να είναι και η καλύτερη του Βίαου Ολλανδού Πολ Βερχόφεν, δεν έπεισε την επιτροπή- κρίμα, γιατί θα συζητηθεί και το αξίζει.

 

Το ίδιο συνέβη με τον Τζεφ Νίκολς και το Lovin’, μια αληθινή ιστορία ειπωμένη με καθαρή ματιά και σκηνοθετική υπομονή, που αν μη τι άλλο, έκρυβε απλότητα και δύναμη, ειδικά στις ερμηνείες του Τζόελ Έτζερτον και της Ρουθ Νίγκα.

 

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
Juste la Fin du Monde

 

Αντ’ αυτών, ο Ξαβιέ Ντολάν, που πήρε τις πλέον άτσαλες κριτικές στην σύντομη αλλά δαιμονιώδη καριέρα του, βρέθηκε πολύ ψηλά, και το Juste la Fin du Monde,  με ένα μεγάλο καστ, καλές στιγμές και μεγάλη ένταση στην εκφορά των διαλόγων και τον χειρισμό της αφήγησης, απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, δύο χρόνια μετά το απλό βραβείο της Επιτροπής. Ξάφνιασμα, αλλά και προαγωγή, στον εσωτερικό κώδικα των Καννών.

 

Σίγουρα άρεσε ο Εμποράκος του Ασγκάρ Φαραντί, αφού έφυγε με δύο βραβεία, αυτό του σεναρίου, δικαιότατα, και της ανδρικής ερμηνείας, για τον Σαχάμπ Χοσεϊνί.

 

Για τη σκηνοθεσία, ισοψήφησαν ο Ολιβιέ Ασαγιάς και ο Κρίστιαν Μουνγκίου, ο Ρουμάνος που έχει κερδίσει το Χρυσό Φοίνικα, σηματοδοτώντας την άνοιξη του σινεμά της χώρας του. Η Αποφοίτηση είναι εξαιρετική ταινία, αλλά την εικόνα της κοινωνίας που μεταβάλλεται και συμπαρασύρει τα ήθη των στριμωγμένων πολιτών της, το έχει ξαναπεί καλύτερα. Για τον Ασαγιάς, μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί η διάκριση της εντυπωσιακής σαλάτας που υπέγραψε: το Personal Shopper είναι μια επίδειξη διανοουμενίστικης τεχνικής και ένα πονηρό κόλπο, που ξεκινάει με μυστήριο και τελειώνει με αμηχανία. Bon, bref…

 

Ανταπόκριση: Μεγάλες εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Καννών- Ο Χρυσός Φοίνικας στο Κεν Λόουτς Facebook Twitter
Personal Shopper

 

Η Άντρεα Άρνολντ δεν είναι ακριβώς έκπληξη- απλώς είχε διχάσει για το σύνολο της ταινίας, και επαινέθηκε ομόφωνα για την πάντα μοναδική οπτική της, αυτή τη φορά στο “ξένο” γι αυτήν αμερικανικό έδαφος.

 

Όσο για τον Κεν Λόουτς, κάποιοι τον πίστεψαν ως φαβορί πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ. Ωστόσο μόλις προβλήθηκε η ταινία του, δεν υπήρξε ούτε ένας που να μην παραδέχθηκε πως ο Βρετανός σκηνοθέτης, που πρόσφατα είχε αποφασίσει τελεσίδικα (;) να αποσυρθεί, προφανώς πιστεύοντας πως ότι είχε να πει το είπε, δεν είπε τελικά την τελευταία του κουβέντα, και εφόσον η ανεργία και η αδικία συνεχίζονται και μάλιστα εντονότερα, αισθάνθηκε την ανάγκη να συνάψει ένα στόρι με αγαπησιάρικη οργή, όπως κάνει τόσα χρόνια, Το I, Daniel Blake είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για μια επιτροπή να νιώσει πως κάπως συνέβαλε στην εξομάλυνση της καταπίεσης δια μέσου της Τέχνης. 

 

Και του χρόνου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ