5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa"

5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa" Facebook Twitter
Τσάρλι Κάουφμαν. Φωτ.: Amanda Deem
0

— Πρέπει να έχετε μια αδυναμία στις λέξεις με ελληνική ρίζα: πρώτα η Συνεκδοχή, τώρα η Ανώμαλη. Φαίνεται πως δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο ελληνικό λεξιλόγιο.
Τώρα που το λέτε, αντιλαμβάνομαι πως πρόκειται για λέξεις που προέρχονται από τα ελληνικά. Δεν είχα ιδέα, δεν το έκανα ηθελημένα. Αλλά είναι καλές λέξεις. Έχετε πλούσια ιστορία, οπωσδήποτε...

— Είστε αυθεντικά πεσιμιστής;
Επειδή δεν άκουσα καλά, είπατε γενικά (generally) ή αυθεντικά (genuinely);

— Αυθεντικά.
Τα πράγματα είναι δύσκολα, η επικοινωνία είναι δύσκολη, οι σχέσεις είναι δύσκολες. Και δεν είμαι σίγουρος αν είμαι απαισιόδοξος, αλλά είναι κάτι που βλέπω στον κόσμο έξω από μένα, με την υποκειμενική μου ματιά. Αλλά τελικά, αφού εγώ το βλέπω έτσι, έτσι πρέπει να είμαι εγώ. Ο κόσμος είναι ένα πολύπλοκο και τρομακτικά θλιβερό μέρος. Αυτή είναι η αλήθεια.

— Και το χιούμορ;
Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό. Είναι ο τρόπος επιβίωσης.

Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο...

— Όλο το σενάριο της Anomalisa ξεκίνησε από το σύνδρομο Φρεγκόλι; Το διαβάσατε κάπου, σας το είπαν;
Όντως, από εκεί ξεκίνησε η ιδέα. Διάβασα για αυτό το ψυχωτικό σύνδρομο, όπου ο ασθενής αντιλαμβάνεται όλον τον κόσμο ως ένα και μοναδικό πρόσωπο. Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο, πώς προβάλλουν την ιδέα που έχουν για αυτόν που βρίσκεται απέναντι τους, πώς μεταφράζουν τη δουλειά ή τα χαρακτηριστικά τους ανάλογα με το τι περιμένουν από τον καθένα.

— Σκεφτήκατε σε κάποιο στάδιο της ανάπτυξης της ιδέας σας να γυρίσετε την ταινία με διαφορετικό τρόπο και όχι με stop motion animation, ας πούμε με αληθινούς ηθοποιούς; Και σε ποιό ποσοστό είναι ψηφιακό το φιλμ;

Από την πρώτη στιγμή, θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τις κούκλες, με έναν τρόπο που να φαίνεται πως είναι puppets, ακόμη και οι ραφές τους να είναι ορατές, έτσι ώστε ο θεατής να θυμάται πως οι ήρωες είναι κατασκευασμένοι κι όχι αληθινοί. Δεν θα υπήρχε η ίδια ατμόσφαιρα με live action, ούτε η επιθυμητή απόσταση από τον ρεαλισμό. Οι κούκλες κινούνται με το χέρι, όλα είναι αναλογικά, χειροκίνητα, εκτός από τις ψηφιακές κάμερες που αποτύπωσαν την εικόνα τους. Δε γινόταν αλλιώς.

Anomalisa

 
Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.