Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
0

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Γεννημένος στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένος στη Ρώμη από αφροαμερικανίδα μητέρα και Ιταλό πατέρα, ο Τζόνας Καρπινιάνο σίγουρα γνωρίζει τι εστί προκατάληψη, συνεπώς το ντεμπούτο του Mediterranea, το χρονικό της προσαρμογής Αφρικανών μεταναστών στη σκληρή πραγματικότητα του ιταλικού νότου, περιέχει προσωπικές ευαισθησίες και ματιά εκ των έσω. Ο Καρπινιάνο, που παρουσίασε την ταινία του στην Εβδομάδα Κριτικής στο Φεστιβάλ Καννών, μιλάει για το μείζον ευρωπαϊκό πρόβλημα, και την προσπάθεια του να το αποτυπώσει δραματικά...

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Γεννημένος στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένος στη Ρώμη από αφροαμερικανίδα μητέρα και Ιταλό πατέρα, ο σκηνοθέτης Τζόνας Καρπινιάνο

   

-Η ιστορία του «Mediterranea» δεν θα μπορούσε να είναι πιο καίρια, στον απόηχο των πρόσφατων γεγονότων στα μεσογειακά νερά, στα ανοιχτά των ιταλικών ακτών. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το ναυάγιο του πλοίου με τους μετανάστες από τη Λιβύη τον περασμένο Απρίλιο;

Αυτή η ταινία βρισκόταν στο μυαλό μου τουλάχιστον από το 2011 ή το 2012. Το ξέρω ότι στην Αμερική αυτές οι καταστροφές άρχισαν πρόσφατα να παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοσιότητα, αλλά στην Ιταλία ή στην Ευρώπη ακούμε για αυτές τις τραγωδίες εδώ και πολύ καιρό, και είναι πάντα κοντά σε αυτή την εποχή του χρόνου (τον Απρίλιο) γιατί να νερά γίνονται πιο ζεστά, που οι άνθρωποι αρχίζουν να αφήνουν τις χώρες τους, κι ένα μεγάλο γεγονός σαν το πρόσφατο ναυάγιο του πλοίου από τη Λιβύη συμβαίνει και για λίγο καιρό όλοι στρέφουν εκεί την προσοχή τους. Και μετά συμβαίνει ξανά και ξανά από αυτό το σημείο, μέχρι που σταματά το χειμώνα, μαζί με την κάλυψη των media, γιατί υπάρχει πολύ κρύο για να διασχίσει κανείς τη Μεσόγειο. Αυτή η ιστορία εξακολουθεί να συμβαίνει εδώ και πολύ, πολύ καιρό.

 

 

-Με ποιο τρόπο σας αγγίζει προσωπικά αυτή η ιστορία;

Θα ήταν επιτηδευμένο εκ μέρους μου να ισχυριστώ ότι έχω βιώσει κάτι έστω και ελάχιστα κοντά σε αυτό που βιώνουν οι μετανάστες – μπορώ μονάχα να είμαι ένας εξωτερικός παρατηρητής εδώ. Παρ’ όλα αυτά, εξαιτίας του δικού μου background, μπόρεσα να προσεγγίσω την ιστορία των Αφρικανών μεταναστών στην Ιταλία μέσω κάποιων προσωπικών συνειρμών. Η μητέρα μου είναι Αφρο-Αμερικανίδα και ο πατέρας μου είναι Ιταλός. Και με ενδιέφεραν πάντα οι φυλετικές σχέσεις, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ρόλο των μαύρων στην ιταλική κοινωνία. Έτσι όταν έγινε η πρώτη φυλετική εξέγερση στο Ροζάρνο το 2010, κατέβηκα αμέσως στην Καλαβρία για να μάθω περισσότερα για τις συνθήκες που οδήγησαν στις αναταραχές.

Ήταν ένα γεγονός ιστορικών διαστάσεων γιατί φανέρωσε για πρώτη φορά το ζήτημα των φυλετικών σχέσεων σε ένα ιταλικό πλαίσιο. Έτσι ξεκίνησα να μιλάω με ανθρώπους και να συλλέγω ιστορίες για τις ζωές τους. Εγκαταστάθηκα εκεί μόνιμα και ξεκίνησα να σκέφτομαι για ένα σενάριο. Η γνωριμία μου με τον Κουντούς Σεϊχόν (ο οποίος θα υποδυόταν τελικά τον Αγίβα) ήταν καθοριστική. Σε αυτόν, βρήκα έναν από τους πιο κοντινούς μου φίλους και ταυτόχρονα μια δίοδο στον κόσμο που ήθελα να περιγράψω – για να μην αναφέρω τον πρωταγωνιστή της ταινίας. Το πρώτο αποτέλεσμα ήταν το «A Chiana» (2012), μια μικρού μήκους ταινία που επικεντρώνεται στα άμεσα γεγονότα και στους χαρακτήρες που οδήγησαν στην εξέγερση. Σε αυτό μπόρεσα να αναπτύξω μερικά βασικά θέματα. Πειραματίστηκα με ένα μοντέλο συλλογικής παραγωγής όπου όλοι είναι αναμειγμένοι, οι ηθοποιοί όσο και το συνεργείο.

 

Νομίζω ότι η μετανάστευση γενικά είναι ένα φαινόμενο που δεν προκαλείται απαραίτητα από την ανάγκη να εγκαταλείψεις το σπίτι σου, όσο από την πεποίθηση ότι υπάρχουν καλύτερες ευκαιρίες κάπου αλλού και ότι υπάρχει μια νέα ζωή για να βιώσεις.

 

-Πώς αυτό μετατράπηκε σε ένα σχέδιο για ταινία μεγάλου μήκους;

Μείναμε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα του «A Chiana». Συνάντησε πολύ καλή υποδοχή, αλλά μου ήταν ξεκάθαρο ότι η μικρού μήκους άγγιξε μονάχα την επιφάνεια. Ήξερα ότι αυτή η ιστορία απαιτούσε μια μεγάλου μήκους ταινία και ξεκίνησα να τη γράφω σχεδόν αμέσως. Ήθελα να πω την ιστορία από την αρχή, από το ταξίδι μέσω της αφρικανικής ερήμου μέχρι το σοκ της άφιξης στις ευρωπαϊκές ακτές. Ήξερα ότι ήθελα να εξετάσω πιο διεξοδικά τη διφορούμενη σχέση ανάμεσα στους μετανάστες και την ιταλική κοινότητα. Στο μεταξύ, είχα εγκατασταθεί στη Gioia Tauro (οκτώ χιλιόμετρα από το Ροζάρνο) και εκεί έγινε η έδρα της παραγωγής. Η σχέση μου με την κοινότητα των μεταναστών έγινε πιο βαθιά – καινούργιοι άνθρωποι που γνώρισα έγιναν νέοι χαρακτήρες. Θεώρησα ότι είχα αρκετό υλικό για να το κάνω να λειτουργήσει. Και τότε τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν μπροστά. Στο σινεμά δεν ξέρεις ποτέ τι να περιμένεις, αλλά ήμασταν αρκετά τυχεροί ώστε να συγκεντρώσουμε μια ομάδα επενδυτών από όλο τον κόσμο, που πίστεψαν στην ταινία.

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Mediterranea

 

-Τι πιστεύετε πως συνέβαλε στο να κλιμακωθεί η μεταναστευτική κρίση στην Ευρώπη;

Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται από τη Συρία, άνθρωποι που προσπαθούν να δραπετεύσουν από κάθε λογής φρίκη στη βόρεια Αφρική – αυτές είναι οι περιοχές που απασχολούν τα πρωτοσέλιδα. Είναι επικίνδυνα μέρη για να ζεις. Άνθρωποι τρέπονται σε φυγή γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή: είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Ο λόγος που ο πρωταγωνιστής μου είναι από την Μπουρκίνα Φάσο είναι επειδή δεν ήθελα μια ιστορία όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν από έναν άμεσο κίνδυνο. Νομίζω ότι η μετανάστευση γενικά είναι ένα φαινόμενο που δεν προκαλείται απαραίτητα από την ανάγκη να εγκαταλείψεις το σπίτι σου, όσο από την πεποίθηση ότι υπάρχουν καλύτερες ευκαιρίες κάπου αλλού και ότι υπάρχει μια νέα ζωή για να βιώσεις. Αν ο πρωταγωνιστής μου είχε έρθει από τη Συρία, θα ήταν ελαφρώς πιο προφανές το γιατί άφηναν την πατρίδα τους. Ο παραλληλισμός που με ενδιέφερε να δημιουργήσω στην ταινία μου πάει πίσω στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν οι Ιταλοί άφηναν τη Σικελία και την Καλαβρία κατά ορδές αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες στην Αμερική, η οποία ήταν το μέρος που κατέστησε εφικτό για τους μετανάστες το να εξασφαλίσουν τα προς το ζην για τις οικογένειές τους όσο και το να ζήσουν μια ζωή που ήταν πιο «σύγχρονη».

Προφανώς υπάρχει μια τεράστια διαφορά ανάμεσα στη μετανάστευση από τη νότια Ιταλία στην Αμερική και στη σύγχρονη μετανάστευση από την Αφρική προς την Ιταλία, αν όχι για κανέναν άλλο λόγο για το γεγονός ότι η πρώτη ήταν σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενη και οργανωμένη. Αλλά τα περισσότερα ρεύματα μετανάστευσης μοιράζονται κάποια θεμελιώδη χαρακτηριστικά. Πρώτα υπάρχει η οικονομική προσφορά και ζήτηση. Η νότια Ιταλία ήταν ο γεωργικός τρίτος κόσμος της εποχής και η Νέα Υόρκη και το Σικάγο ήταν ήδη παγκόσμιες πόλεις. Αλλά υπήρχε επίσης ένα ισχυρό στοιχείο υποκειμενικής επιθυμίας που κυκλοφορούσε και καλλιεργούνταν από τις υπάρχουσες επικοινωνιακές δομές. Επιστολές γραμμένες από τους μετανάστες προς τις οικογένειές τους και άρθρα δημοσιευμένα στον μεταναστευτικό τύπο ήταν τα μέσα που καλλιεργούσαν το όνειρο μιας καλύτερης ζωής. Σήμερα το τοπίο των media είναι τόσο διαφορετικό κι ωστόσο είναι μέσα από τα social media (και το Facebook πιο συγκεκριμένα) που σχηματίζονται αυτές οι νέες υποκειμενικότητες. Μερικές φορές η κατάσταση είναι εξωραϊσμένη και διαστρεβλωμένη, αλλά είναι εν μέρει εκεί όπου διαμορφώνονται επιθυμίες και λαμβάνονται αποφάσεις.

 

-Τι υπόσχεση κρατά η Ευρώπη γι’ αυτούς τους μετανάστες που δεν προσφέρει η Αφρική;


Η οικονομία είναι προφανώς ο σημαντικότερος πόλος έλξης – όσα έβγαλε ο πρωταγωνιστής μου στην Ιταλία μέσα σε δύο μέρες ήταν αρκετά για να συντηρήσουν την οικογένειά του πίσω στην Αφρική για μήνες. Αλλά δεν ήθελα απλά να κάνω μια ταινία για τις οικογενειακές ευθύνες. Υπάρχουν πολιτισμικοί παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί. Ακούμε συνέχεια για τους πολιτισμικά συντηρητικούς μετανάστες που φέρνουν μαζί τους τη θρησκεία τους και τις παλιές τους συνήθειες. Αλλά υπάρχουν επίσης πολλοί που θέλουν να ξεφύγουν από αυτά. Ένας από τους σημαντικούς πόλους έλξης της Ευρώπης για τους νεαρούς μετανάστες είναι η πιθανότητα να βιώσουν μια διαφορετική ζωή. Ο Αγίβα θέλει και τα δύο – να συντηρήσει την οικογένειά του πίσω στην πατρίδα αλλά επίσης να απελευθερωθεί και να διασκεδάσει όσο μπορεί.

  

-Πώς βρήκατε τον ηθοποιό που ερμηνεύει τον Αγίβα;

Ο ηθοποιός που τον υποδύεται είναι ο συγκάτοικός μου, ο καλύτερός μου φίλος και ένας από τους πιο θαρραλέους και χαρισματικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει ποτέ. Όταν πήγα στη νότια Ιταλία για να βρω το καστ της μικρού μήκους ταινίας μου, η επέτειος του ενός χρόνου από την εξέγερση των μεταναστών γιορταζόταν με μια παρέλαση στην πόλη του Ροζάρνο. Υπήρχε μια μάζωξη περίπου 600 Αφρικανών μεταναστών κι εγώ έψαχνα μέσα σε αυτό το πλήθος για να βρω τους ηθοποιούς της ταινίας. Είδα τον Κουντούς αμέσως, με το δερμάτινο μπουφάν του και το μεγάφωνο στο χέρι, να μιλά γαλλικά, αγγλικά, ιταλικά και γκανέζικα, απλά διευθύνοντας αυτή την παρέλαση. Ένας άνθρωπος να ξεχωρίζει με αυτόν τον τρόπο μέσα σε μια ομάδα 600 ήταν κάτι αξιοσημείωτο – η παρουσία του ήταν επιβλητική.

 

-Και πώς σχηματίστηκε ο χαρακτήρας του Αγίβα – προέκυψε αποκλειστικά από τις προσωπικές εμπειρίες του Κουντούς ως μετανάστη στην Ιταλία;

Το θέμα δεν ήταν η διαμόρφωση ενός χαρακτήρα. Με το που αποφάσισα ότι η ταινία θα ήταν γι’ αυτόν, προέκυψε το ζήτημα της προσαρμογής του χαρακτήρα σε διαφορετικές καταστάσεις και, αντιστρόφως, της δημιουργίας σκηνών που θα ταίριαζαν στον χαρακτήρα του Κουντούς. Δεν καθίσαμε συγκεκριμένα να γράψουμε μαζί τον χαρακτήρα του Αγίβα, αυτό δεν ήταν κάτι που θα ενδιέφερε τον Κουντούς – ο χαρακτήρας δεν είναι μια άμεση αντανάκλαση του ποιος είναι. Ζώντας εκεί για πέντε χρόνια, το σενάριο εξελισσόταν διαρκώς και αρκετά πράγματα είναι βασισμένα σε γεγονότα που όντως συνέβησαν σε μας, ως φίλους, όπως η σκηνή του καυγά έξω από το κλαμπ στους δρόμους του Ροζάρνο, όπου ο Ιταλός χαστουκίζει την Άναμπελ. Αυτός ο καυγάς όντως συνέβη σε μας, οπότε τον χρησιμοποίησα ως παράδειγμα για να δείξω πώς οι εντάσεις κλιμακώνονται στην πόλη.

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Mediterranea

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ