Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
0

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Γεννημένος στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένος στη Ρώμη από αφροαμερικανίδα μητέρα και Ιταλό πατέρα, ο Τζόνας Καρπινιάνο σίγουρα γνωρίζει τι εστί προκατάληψη, συνεπώς το ντεμπούτο του Mediterranea, το χρονικό της προσαρμογής Αφρικανών μεταναστών στη σκληρή πραγματικότητα του ιταλικού νότου, περιέχει προσωπικές ευαισθησίες και ματιά εκ των έσω. Ο Καρπινιάνο, που παρουσίασε την ταινία του στην Εβδομάδα Κριτικής στο Φεστιβάλ Καννών, μιλάει για το μείζον ευρωπαϊκό πρόβλημα, και την προσπάθεια του να το αποτυπώσει δραματικά...

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Γεννημένος στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένος στη Ρώμη από αφροαμερικανίδα μητέρα και Ιταλό πατέρα, ο σκηνοθέτης Τζόνας Καρπινιάνο

   

-Η ιστορία του «Mediterranea» δεν θα μπορούσε να είναι πιο καίρια, στον απόηχο των πρόσφατων γεγονότων στα μεσογειακά νερά, στα ανοιχτά των ιταλικών ακτών. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το ναυάγιο του πλοίου με τους μετανάστες από τη Λιβύη τον περασμένο Απρίλιο;

Αυτή η ταινία βρισκόταν στο μυαλό μου τουλάχιστον από το 2011 ή το 2012. Το ξέρω ότι στην Αμερική αυτές οι καταστροφές άρχισαν πρόσφατα να παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοσιότητα, αλλά στην Ιταλία ή στην Ευρώπη ακούμε για αυτές τις τραγωδίες εδώ και πολύ καιρό, και είναι πάντα κοντά σε αυτή την εποχή του χρόνου (τον Απρίλιο) γιατί να νερά γίνονται πιο ζεστά, που οι άνθρωποι αρχίζουν να αφήνουν τις χώρες τους, κι ένα μεγάλο γεγονός σαν το πρόσφατο ναυάγιο του πλοίου από τη Λιβύη συμβαίνει και για λίγο καιρό όλοι στρέφουν εκεί την προσοχή τους. Και μετά συμβαίνει ξανά και ξανά από αυτό το σημείο, μέχρι που σταματά το χειμώνα, μαζί με την κάλυψη των media, γιατί υπάρχει πολύ κρύο για να διασχίσει κανείς τη Μεσόγειο. Αυτή η ιστορία εξακολουθεί να συμβαίνει εδώ και πολύ, πολύ καιρό.

 

 

-Με ποιο τρόπο σας αγγίζει προσωπικά αυτή η ιστορία;

Θα ήταν επιτηδευμένο εκ μέρους μου να ισχυριστώ ότι έχω βιώσει κάτι έστω και ελάχιστα κοντά σε αυτό που βιώνουν οι μετανάστες – μπορώ μονάχα να είμαι ένας εξωτερικός παρατηρητής εδώ. Παρ’ όλα αυτά, εξαιτίας του δικού μου background, μπόρεσα να προσεγγίσω την ιστορία των Αφρικανών μεταναστών στην Ιταλία μέσω κάποιων προσωπικών συνειρμών. Η μητέρα μου είναι Αφρο-Αμερικανίδα και ο πατέρας μου είναι Ιταλός. Και με ενδιέφεραν πάντα οι φυλετικές σχέσεις, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ρόλο των μαύρων στην ιταλική κοινωνία. Έτσι όταν έγινε η πρώτη φυλετική εξέγερση στο Ροζάρνο το 2010, κατέβηκα αμέσως στην Καλαβρία για να μάθω περισσότερα για τις συνθήκες που οδήγησαν στις αναταραχές.

Ήταν ένα γεγονός ιστορικών διαστάσεων γιατί φανέρωσε για πρώτη φορά το ζήτημα των φυλετικών σχέσεων σε ένα ιταλικό πλαίσιο. Έτσι ξεκίνησα να μιλάω με ανθρώπους και να συλλέγω ιστορίες για τις ζωές τους. Εγκαταστάθηκα εκεί μόνιμα και ξεκίνησα να σκέφτομαι για ένα σενάριο. Η γνωριμία μου με τον Κουντούς Σεϊχόν (ο οποίος θα υποδυόταν τελικά τον Αγίβα) ήταν καθοριστική. Σε αυτόν, βρήκα έναν από τους πιο κοντινούς μου φίλους και ταυτόχρονα μια δίοδο στον κόσμο που ήθελα να περιγράψω – για να μην αναφέρω τον πρωταγωνιστή της ταινίας. Το πρώτο αποτέλεσμα ήταν το «A Chiana» (2012), μια μικρού μήκους ταινία που επικεντρώνεται στα άμεσα γεγονότα και στους χαρακτήρες που οδήγησαν στην εξέγερση. Σε αυτό μπόρεσα να αναπτύξω μερικά βασικά θέματα. Πειραματίστηκα με ένα μοντέλο συλλογικής παραγωγής όπου όλοι είναι αναμειγμένοι, οι ηθοποιοί όσο και το συνεργείο.

 

Νομίζω ότι η μετανάστευση γενικά είναι ένα φαινόμενο που δεν προκαλείται απαραίτητα από την ανάγκη να εγκαταλείψεις το σπίτι σου, όσο από την πεποίθηση ότι υπάρχουν καλύτερες ευκαιρίες κάπου αλλού και ότι υπάρχει μια νέα ζωή για να βιώσεις.

 

-Πώς αυτό μετατράπηκε σε ένα σχέδιο για ταινία μεγάλου μήκους;

Μείναμε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα του «A Chiana». Συνάντησε πολύ καλή υποδοχή, αλλά μου ήταν ξεκάθαρο ότι η μικρού μήκους άγγιξε μονάχα την επιφάνεια. Ήξερα ότι αυτή η ιστορία απαιτούσε μια μεγάλου μήκους ταινία και ξεκίνησα να τη γράφω σχεδόν αμέσως. Ήθελα να πω την ιστορία από την αρχή, από το ταξίδι μέσω της αφρικανικής ερήμου μέχρι το σοκ της άφιξης στις ευρωπαϊκές ακτές. Ήξερα ότι ήθελα να εξετάσω πιο διεξοδικά τη διφορούμενη σχέση ανάμεσα στους μετανάστες και την ιταλική κοινότητα. Στο μεταξύ, είχα εγκατασταθεί στη Gioia Tauro (οκτώ χιλιόμετρα από το Ροζάρνο) και εκεί έγινε η έδρα της παραγωγής. Η σχέση μου με την κοινότητα των μεταναστών έγινε πιο βαθιά – καινούργιοι άνθρωποι που γνώρισα έγιναν νέοι χαρακτήρες. Θεώρησα ότι είχα αρκετό υλικό για να το κάνω να λειτουργήσει. Και τότε τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν μπροστά. Στο σινεμά δεν ξέρεις ποτέ τι να περιμένεις, αλλά ήμασταν αρκετά τυχεροί ώστε να συγκεντρώσουμε μια ομάδα επενδυτών από όλο τον κόσμο, που πίστεψαν στην ταινία.

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Mediterranea

 

-Τι πιστεύετε πως συνέβαλε στο να κλιμακωθεί η μεταναστευτική κρίση στην Ευρώπη;

Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται από τη Συρία, άνθρωποι που προσπαθούν να δραπετεύσουν από κάθε λογής φρίκη στη βόρεια Αφρική – αυτές είναι οι περιοχές που απασχολούν τα πρωτοσέλιδα. Είναι επικίνδυνα μέρη για να ζεις. Άνθρωποι τρέπονται σε φυγή γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή: είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Ο λόγος που ο πρωταγωνιστής μου είναι από την Μπουρκίνα Φάσο είναι επειδή δεν ήθελα μια ιστορία όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν από έναν άμεσο κίνδυνο. Νομίζω ότι η μετανάστευση γενικά είναι ένα φαινόμενο που δεν προκαλείται απαραίτητα από την ανάγκη να εγκαταλείψεις το σπίτι σου, όσο από την πεποίθηση ότι υπάρχουν καλύτερες ευκαιρίες κάπου αλλού και ότι υπάρχει μια νέα ζωή για να βιώσεις. Αν ο πρωταγωνιστής μου είχε έρθει από τη Συρία, θα ήταν ελαφρώς πιο προφανές το γιατί άφηναν την πατρίδα τους. Ο παραλληλισμός που με ενδιέφερε να δημιουργήσω στην ταινία μου πάει πίσω στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν οι Ιταλοί άφηναν τη Σικελία και την Καλαβρία κατά ορδές αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες στην Αμερική, η οποία ήταν το μέρος που κατέστησε εφικτό για τους μετανάστες το να εξασφαλίσουν τα προς το ζην για τις οικογένειές τους όσο και το να ζήσουν μια ζωή που ήταν πιο «σύγχρονη».

Προφανώς υπάρχει μια τεράστια διαφορά ανάμεσα στη μετανάστευση από τη νότια Ιταλία στην Αμερική και στη σύγχρονη μετανάστευση από την Αφρική προς την Ιταλία, αν όχι για κανέναν άλλο λόγο για το γεγονός ότι η πρώτη ήταν σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενη και οργανωμένη. Αλλά τα περισσότερα ρεύματα μετανάστευσης μοιράζονται κάποια θεμελιώδη χαρακτηριστικά. Πρώτα υπάρχει η οικονομική προσφορά και ζήτηση. Η νότια Ιταλία ήταν ο γεωργικός τρίτος κόσμος της εποχής και η Νέα Υόρκη και το Σικάγο ήταν ήδη παγκόσμιες πόλεις. Αλλά υπήρχε επίσης ένα ισχυρό στοιχείο υποκειμενικής επιθυμίας που κυκλοφορούσε και καλλιεργούνταν από τις υπάρχουσες επικοινωνιακές δομές. Επιστολές γραμμένες από τους μετανάστες προς τις οικογένειές τους και άρθρα δημοσιευμένα στον μεταναστευτικό τύπο ήταν τα μέσα που καλλιεργούσαν το όνειρο μιας καλύτερης ζωής. Σήμερα το τοπίο των media είναι τόσο διαφορετικό κι ωστόσο είναι μέσα από τα social media (και το Facebook πιο συγκεκριμένα) που σχηματίζονται αυτές οι νέες υποκειμενικότητες. Μερικές φορές η κατάσταση είναι εξωραϊσμένη και διαστρεβλωμένη, αλλά είναι εν μέρει εκεί όπου διαμορφώνονται επιθυμίες και λαμβάνονται αποφάσεις.

 

-Τι υπόσχεση κρατά η Ευρώπη γι’ αυτούς τους μετανάστες που δεν προσφέρει η Αφρική;


Η οικονομία είναι προφανώς ο σημαντικότερος πόλος έλξης – όσα έβγαλε ο πρωταγωνιστής μου στην Ιταλία μέσα σε δύο μέρες ήταν αρκετά για να συντηρήσουν την οικογένειά του πίσω στην Αφρική για μήνες. Αλλά δεν ήθελα απλά να κάνω μια ταινία για τις οικογενειακές ευθύνες. Υπάρχουν πολιτισμικοί παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί. Ακούμε συνέχεια για τους πολιτισμικά συντηρητικούς μετανάστες που φέρνουν μαζί τους τη θρησκεία τους και τις παλιές τους συνήθειες. Αλλά υπάρχουν επίσης πολλοί που θέλουν να ξεφύγουν από αυτά. Ένας από τους σημαντικούς πόλους έλξης της Ευρώπης για τους νεαρούς μετανάστες είναι η πιθανότητα να βιώσουν μια διαφορετική ζωή. Ο Αγίβα θέλει και τα δύο – να συντηρήσει την οικογένειά του πίσω στην πατρίδα αλλά επίσης να απελευθερωθεί και να διασκεδάσει όσο μπορεί.

  

-Πώς βρήκατε τον ηθοποιό που ερμηνεύει τον Αγίβα;

Ο ηθοποιός που τον υποδύεται είναι ο συγκάτοικός μου, ο καλύτερός μου φίλος και ένας από τους πιο θαρραλέους και χαρισματικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει ποτέ. Όταν πήγα στη νότια Ιταλία για να βρω το καστ της μικρού μήκους ταινίας μου, η επέτειος του ενός χρόνου από την εξέγερση των μεταναστών γιορταζόταν με μια παρέλαση στην πόλη του Ροζάρνο. Υπήρχε μια μάζωξη περίπου 600 Αφρικανών μεταναστών κι εγώ έψαχνα μέσα σε αυτό το πλήθος για να βρω τους ηθοποιούς της ταινίας. Είδα τον Κουντούς αμέσως, με το δερμάτινο μπουφάν του και το μεγάφωνο στο χέρι, να μιλά γαλλικά, αγγλικά, ιταλικά και γκανέζικα, απλά διευθύνοντας αυτή την παρέλαση. Ένας άνθρωπος να ξεχωρίζει με αυτόν τον τρόπο μέσα σε μια ομάδα 600 ήταν κάτι αξιοσημείωτο – η παρουσία του ήταν επιβλητική.

 

-Και πώς σχηματίστηκε ο χαρακτήρας του Αγίβα – προέκυψε αποκλειστικά από τις προσωπικές εμπειρίες του Κουντούς ως μετανάστη στην Ιταλία;

Το θέμα δεν ήταν η διαμόρφωση ενός χαρακτήρα. Με το που αποφάσισα ότι η ταινία θα ήταν γι’ αυτόν, προέκυψε το ζήτημα της προσαρμογής του χαρακτήρα σε διαφορετικές καταστάσεις και, αντιστρόφως, της δημιουργίας σκηνών που θα ταίριαζαν στον χαρακτήρα του Κουντούς. Δεν καθίσαμε συγκεκριμένα να γράψουμε μαζί τον χαρακτήρα του Αγίβα, αυτό δεν ήταν κάτι που θα ενδιέφερε τον Κουντούς – ο χαρακτήρας δεν είναι μια άμεση αντανάκλαση του ποιος είναι. Ζώντας εκεί για πέντε χρόνια, το σενάριο εξελισσόταν διαρκώς και αρκετά πράγματα είναι βασισμένα σε γεγονότα που όντως συνέβησαν σε μας, ως φίλους, όπως η σκηνή του καυγά έξω από το κλαμπ στους δρόμους του Ροζάρνο, όπου ο Ιταλός χαστουκίζει την Άναμπελ. Αυτός ο καυγάς όντως συνέβη σε μας, οπότε τον χρησιμοποίησα ως παράδειγμα για να δείξω πώς οι εντάσεις κλιμακώνονται στην πόλη.

 

Ο Τζόνας Καρπινιάνο έφτιαξε μια ταινία για την τραγωδία των προσφύγων που συμβαίνει γύρω μας αυτήν την εποχή Facebook Twitter
Mediterranea

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ