Με τη Λυδία Παπαϊωάννου στο Horse House

Με τη Λυδία Παπαϊωάννου στο Horse House Facebook Twitter
Η Λυδία συνεχίζει. Μιλάει ακατάπαυστα. Σαν να έχει πατήσει τέρμα το γκάζι στο αυτόματο τζιπ και διασχίζει τη μια πολιτεία μετά την άλλη. Βζιιιιιιν. Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


Η ΟΔΟΣ ΑΥΛΗΤΩΝ είναι ένα μικρό στενάκι στου Ψυρρή γεμάτο tags και γκράφιτι, ένα που γράφει «Ilisia», ένα γυναικείο πορτρέτο του Sok, ενώ ένα καταπληκτικό νεοκλασικό κτίριο με γύψινα αετώματα στέκει εκεί, παρατημένο στα συντρίμμια κάποιου κλαμπ που κάποτε διέπρεψε στο σημείο αυτό (έχω την αμυδρή εντύπωση ότι στις αρχές των ’00s βρισκόταν κάποιο hip κλαμπ εκεί...). Το Horse House είναι σύμφωνα με το μότο του «η πρώτη τσέχικη μπιραρία της Αθήνας» και το μέρος «όπου δεν πίνετε μόνοι σας την μπίρα σας» (sic), ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (το μόνο σίγουρο είναι ότι έχει την πιο φτηνή μπίρα στην πόλη).

Στους τοίχους υπάρχουν κρεμασμένες καουμπόικες μπότες, κουρελούδες και κάδρα με pin up girls, σακιά με σανό είναι σκορπισμένα παντού, οι πελάτες κάθονται σε ξύλινους πάγκους ντυμένους και ακουμπούν τις μπίρες τους πάνω σε ξύλινα τραπέζια, ενώ από τα ηχεία ακούγεται ένα απροσδιόριστο κράμα από indie, μέταλ και eurotrash επιτυχιών. Δηλαδή, είναι ακριβώς το μέρος που θα αποκαλούσες «σαλούν» και σε καμία περίπτωση «τσέχικη μπιραρία».

«Δεν είχαμε χαράξει συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά είχαμε μπει στο Google Earth και είχαμε επιλέξει χαλαρά τα μέρη που μας είχαν κάνει εντύπωση, είτε ως τοπία είτε ως ονομασίες. Για παράδειγμα, θέλαμε να πάμε στο Αλμπουκέρκι, γιατί μας είχε φανεί αστείο το όνομα, ή στο Όστιν, γιατί από κει είναι οι Kings of Leon».

Η Λυδία έχει μόλις γυρίσει από ένα μεγάλο road trip στην Αμερική, όπου με δυο φίλες της πήδηξαν μέσα σε ένα τζιπ και διέσχισαν οριζόντια τη χώρα, από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι το Νάσβιλ. Σκηνές από γουέστερν, white trash, μαζορέτες, γουακαμόλε, ένα κομμάτι του Έλβις να παίζει στο repeat στο αυτοκίνητο, βρόμικα μοτέλ, grassroot, η έρημος, οι καουμπόηδες, όλη η μυθολογία του τυχοδιωκτικού ταξιδιού παντού ζωντανή, κάπως σαν τα ουρλιαχτά από ένα ντεκαποτάμπλ αμάξι με τρεις γυναίκες, όπως το είδαμε στο Death Proof του Ταραντίνο.

«Δεν είχαμε χαράξει συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά είχαμε μπει στο Google Earth και είχαμε επιλέξει χαλαρά τα μέρη που μας είχαν κάνει εντύπωση, είτε ως τοπία είτε ως ονομασίες. Για παράδειγμα, θέλαμε να πάμε στο Αλμπουκέρκι, γιατί μας είχε φανεί αστείο το όνομα, ή στο Όστιν, γιατί από κει είναι οι Kings of Leon. Αλλά ο βασικός στόχος ήταν να πάμε στο Μέμφις για να επισκεφθούμε την Graceland -το σπίτι του Έλβις- και στο Νάσβιλ για να βγάλουμε φωτογραφίες ντυμένες μπάτμαν μπροστά από το ομοίωμα του Παρθενώνα που υπάρχει εκεί. Γιατί, ως γνωστόν, δεν μπορείς να πας στον αθηναϊκό Παρθενώνα και να βγάλεις φωτογραφίες ντυμένος μπάτμαν. Απαγορεύεται από τον νόμο».

Φαντάζομαι τα τρία κορίτσια μέσα σε αυτό το τζιπ να γυρνοβολάνε στη Route 66, να ουρλιάζουν από ενθουσιασμό σε κάθε χαζομάρα που συναντούν στο διάβα τους και να τρομάζουν μπροστά στο άγνωστο ενός αχανούς τοπίου γεμάτου ξερό χώμα, κάκτους και ινδιάνους Ναβάχο «που τελικά πουλάνε πλαστικά δεινοσαυράκια έξω από τους καταυλισμούς τους σαν να είναι στο Μοναστηράκι». Και ύστερα μου μιλάει για τις υπόλοιπες περιπέτειές της κατά μήκος των αμερικανικών πολιτειών.

Για το Λας Βέγκας, που της φάνηκε σαν μια υπερμεγέθη μακέτα («ή σαν το Ντουμπάι»), για τα τεράστια billboards που διαφήμιζαν την επιστροφή της Σελίν Ντιόν στο πάλκο του Ceasar’s ύστερα από τη λοχεία της, για τη λίμνη Τάχο («που έχει το πιο ωραίο μπλε που έχεις δει στη ζωή σου»), για κάτι παρακμιακά ξενοδοχεία στα σύνορα της Καλιφόρνιας με τη Νεβάδα («που μύριζαν γεροντίλα»), για το εντυπωσιακό Γκραντ Κάνιον και το απολιθωμένο δάσος και για το New Mexico που έχει το προσωνύμιο «the land of enchantment» και «με το που περνάς στα σύνορά του αισθάνεσαι μια απίστευτη ευφορία, σαν να έχεις καταπιεί ένα μπουκαλάκι μεσκαλίνη και να αγαπάς όλο τον κόσμο».

Ιστορίες δρόμου, ιστορίες βουτηγμένες στις αναφορές που έχει ο καθένας από τις δεκάδες αντίστοιχες ταινίες που έχει στο μυαλό του (μια teen movie από δω, ένα γουέστερν από κει, λίγο Θέλμα και Λουίζ, Φρανκ Κάπρα και το εμβληματικό Vanishing Point του Richard Sarafian) και σκάνε σαν πυροτεχνήματα όταν συναντήσεις μια φάτσα που σου θυμίζει κάτι, ένα τοπίο, μια εικόνα που επιστρέφει σαν déjà vu.

Και η Λυδία συνεχίζει. Μιλάει ακατάπαυστα. Σαν να έχει πατήσει τέρμα το γκάζι στο αυτόματο τζιπ και διασχίζει τη μια πολιτεία μετά την άλλη. Βζιιιιιιν. Μου λέει για τον μπάτσο που μιλούσε σαν να βγήκε από το No country for old men και τους σταμάτησε επειδή περάσαν παράτυπα ένα stop (μιμείται τέλεια την τεξανή προφορά), για έναν διαγωνισμό με μαζορέτες, για ένα κυριακάτικο μεσημέρι σε μια εκκλησία στο Ντάλας «όπου εγκλωβιστήκαμε ανάμεσα σε άπειρες ιδρωμένες γιαγιάδες και έναν πάστορα που μας έλεγε ότι το προηγούμενο βράδυ έκανε κοιλιακούς ακούγοντας έναν ψαλμό για την ανάσταση του Λαζάρου» και για έναν διαγωνισμό μουστακιού στο Όστιν «όπου ένας είχε ενώσει τις τρίχες του μουστακιού του με αυτές του στήθους του» και για ένα κορεάτικο καραόκε στο Λος Άντζελες, όπου έπιναν μπίρες μέχρι το πρωί τραγουδώντας το «Here I go again on my own» των Whitesnake. Και τότε σταματάει για λίγο να μιλάει, σηκώνει την μπλούζα της και μου δείχνει το τατουάζ που έκανε στο δεξί της πλευρό: «I will grow back like a Starfish».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Λυδία Παπαϊωάννου γουστάρει που διευθύνει το ελληνικό Cosmopolitan

Διάφορα / Η Λυδία Παπαϊωάννου γουστάρει που διευθύνει το ελληνικό Cosmopolitan

Η διευθύντρια του ελληνικού «Cosmopolitan» επαναπροσδιορίζει καθημερινά με τη δουλειά της την έννοια του «μεταφεμινισμού», εξακολουθώντας να μην παίρνει ούτε λεπτό τον εαυτό της στα σοβαρά.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ
Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

Οθόνες / Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

«Θυμάμαι πάντα τον Φώτη Σεργουλόπουλο ως έναν τύπο που, παρόλο που βρισκόταν υπερεκτεθειμένος και τσουρουφλισμένος από τα φώτα της δημοσιότητας, ήταν ένας από εμάς, στην πρώτη γραμμή των συναυλιών του Ρόδον, του Gagarin και του Λυκαβηττού, στην πίστα των κλαμπ τις καλές εποχές της αθηναϊκής νύχτας, παντού».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ