H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με τον Γιόακιν Φίνιξ
0

Στην εννιάδα των υποψήφιων για Όσκαρ ταινιών, η Μέγκαν Έλισον φιγουράρει ως παραγωγός δύο ταινιών: του Her και του Οδηγού Διαπλοκής, που διεκδικεί 10 αγαλματίδια. Ούτως ή άλλως, μια γυναίκα παραγωγός στο Χόλιγουντ εξακολουθεί να αποτελεί εξωτικό φρούτο, πόσο μάλλον μια νεότατη γυναίκα, που επενδύει χρήματα και κάνει actual παραγωγή, πείθοντας ηθοποιούς και ακολουθώντας τα γυρίσματα και τα προβλήματα που προκύπτουν, για να βρει επί τόπου λύσεις.

Η δις υποψήφια Έλισον (αν σας θυμίζει κάτι το επώνυμο) είναι κόρη του Λάρι Έλισον, του τρίτου πλουσιότερου Αμερικανού, με προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Oracle. Δεν έχει κλείσει ακόμη τα 30 της χρόνια (είναι περίπου 27) και ήδη συμπληρώνει μια 8ετία από τότε που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με ταινίες, αφιερώνοντας τον χρόνο της στη σωτηρία δύσκολων projects, που χρειάστηκαν χείρα βοηθείας, ακόμη και έναν από μηχανής Θεό. Ακριβώς αυτό έκανε η Θεά για τους φίλους και συνεργάτες της Έλισον στην περίπτωση του The Master του Πολ Τόμας Άντερσον, σηκώνοντας πολλά και διάφορα φρύδια στο Χόλιγουντ, από τη στιγμή που έβαλε από τη δική της τσέπη τα 40 εκατομμύρια που στοίχισε η σπουδαία αλλά προβληματική για να ξεκινήσει αυτή ταινία- είναι και η μόνη από την οποία έχασε λεφτά, μιας και από τις υπόλοιπες είτε κερδίζει, είτε έρχεται στα ίσα της.

Στην αρχή, πόνταρε σε μικρές και ασήμαντες ανεξάρτητες ταινιούλες, κάτι σαν μετεφηβικό καπρίτσιο μιας κοπέλας που παράτησε τις σπουδές της και πειραματιζόταν με το σινεμά. Πολύ γρήγορα πλησίασε τους αγαπημένους της σκηνοθέτες και μόλις έλαβε ένα απίθανο πακέτο από τον μπαμπά, κάπου στα 200 εκατομμύρια, έκανε αισθητή την παρουσία της. Όπως γράφει και το Vanity Fair σε ένα μεγάλο προφίλ που έγραψε για εκείνην, χωρίς δικά της σχόλια (δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις, απλώς διορθώνει διακριτικά τα λάθη μέσω εκπροσώπου Τύπου) τις προσωπικές παρεμβάσεις ανεξάρτητων παραγωγών, παλιά τις ονόμαζαν «χαζά χρήματα» στο Χόλιγουντ. Πλέον, μόνο χαζά δεν είναι, αφού λίγοι και καλοί θαρραλέοι με διαίσθηση, όπως οι αδελφοί Τόμπσον, επενδύουν εκεί που τους οδηγεί το καλό τους γούστο, με αποτέλεσμα να στηρίζουν τις μεσαίες και δύσκολες παραγωγές με όραμα, που τα στούντιο, με την εξασθένιση ως και εξαφάνιση των καλλιτεχνικών τους παραρτημάτων, αφήνουν στην τύχη τους, ή δεν ασχολούνται καθόλου, έχοντας εστιάσει στο νεανικό κοινό και τα μεγάλα σιγουράκια.

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με την Ρόμπιν Σαπίρο (αριστερά) και την Τζέσικα Τσαστέιν

Η Μέγκαν Έλισον δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα. Ο Σπάικ Τζονζ και ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ θεωρητικά δεν αποτελούν ρίσκο αλλά μάλλον λογική επιλογή. Αν είχαμε κι εμείς πολλά λεφτά και αγαπούσαμε το σινεμά, δεν θα διστάζαμε να βάλουμε πλάτη στα σχέδια τους και να τους στηρίξουμε. Με την κρίση ωστόσο, και τα πολλά λογιστικά θέματα που ανακύπτουν από τέτοιου είδους παραγωγές, το αυτονόητο δεν συμβαίνει και κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να αιμορραγήσει οικονομικά για χάρη κάποιου σκηνοθέτη με όραμα. Και στατιστικά μιλώντας, τα πλουσιόπαιδα της Silicon Valley ή του Λος Άντζελες, ξοδεύουν τον χρόνο τους απλώς ξοδεύοντας, αντί να βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει δημιουργικά- άντε να αυγατίσουν περιουσίες μέσω της χρηματοπιστωτικής οδού κληρονομώντας αυτοκρατορίες.

Η Έλισον κάνει τη διαφορά γιατί είναι ταμένη στα ψυχαγωγικά καλλιτεχνήματα, όπως ακριβώς και ο αυτοδημιούργητος φαφλατάς και αυτοδιαφημιζόμενος αλλά εξαιρετικά ικανός Χάρβεϊ Γουανστάιν, με τον οποίο κρατάει τις αποστάσεις και μια λεπτή ισορροπία καλώς σχέσεων, από εκείνες που πιβοτάρουν από την άμιλλα στον ανταγωνισμό, και που παραλίγο να χαλάσουν αμετάκλητα όταν το Master δεν πήγε καλά εισπρακτικά και ο παραγωγός Χάρβεϊ μάλωσε άσχημα τη μικρή χρηματοδότη Μέγκαν για τις απερισκεψίες της. Η δουλεία όμως είναι δουλειά, και όταν χρειάστηκε η Έλισον να διανείμει μια ταινία του Χάρβεϊ δεν κράτησε γινάτι και το έκανε.

Πολλοί λένε πως η Μέγκαν Έλισον ξοδεύει πολύ και θέλει να αποδείξει  κάτι παραπάνω από τα κυβικά της. Αρνείται πως έχει χάσει υπέρογκα ποσά και δεν διστάζει να κάνει πίσω όταν οι συμφωνίες δεν τηρούνται ή δεν ελέγχονται από εκείνην, όπως τις έχει σχεδιάσει - εγκατέλειψε το Side Effects του Σόντερμπεργκ, όταν αισθάνθηκε πως παραβιάστηκε μια σειρά από δεοντολογίες. Άλλοι ισχυρίζονται πως κατά βάση είναι ένα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο, που μεγάλωσε με άλογα και σκάφη και εντυπωσιάζεται από την παρέα και την προσοχή των σταρ, όπως η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Τζέισον Κλαρκ από το δικό της Zero Dark Thirty και η Έιμι Άνταμς, ενώ άλλοι λένε πως είναι σκληρή, ξέρει να κρατάει τα χαλινάρια και ήρθε για να μείνει.

Ο αδελφός της Ντέιβιντ Έλισον, είναι επίσης παραγωγός. Συνεργάζεται στενά με την Paramount και προσανατολίζεται σε περιπέτειες, όπως οι Επικίνδυνες Αποστολές και ο Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ. Η εταιρεία του Skydance είναι το αντίθετο της Annapurna της αδελφής του - το όνομα βγήκε από μια διαδρομή των Ιμαλαΐων. Όταν μαθεύτηκε πως η Μέγκαν αγόρασε τα δικαιώματα, έναντι 10 εκατομμυρίων των συνεχειών του Εξολοθρευτή, με την παρουσία του Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο που τον έκανε διάσημο, παραξενεύτηκαν όλοι. Σύντομα ωστόσο, η πιο ψαγμένη Annapurna παραχώρησε τα δικαιώματα στην εμπορικής κατεύθυνσης Skydance και τα αδέλφια θα συνεργαστούν, αρμονικά όπως φαίνεται, με τον Ντέιβιντ να βρίσκεται κοντά στο στοιχείο του και τη Μέγκαν να επωφελείται οικονομικά, με δεδομένη την επιτυχία.

Η παραγωγός φαίνεται να χαίρεται από την αναγνώριση των ταινιών της στα Όσκαρ. Ντροπαλή και ιδιωτεύουσα μέχρι τώρα, φωτογραφίζεται συνέχεια στις πρεμιέρες και τις επίσημες εκδηλώσεις, και όλοι οι κινηματογραφιστές προσεύχονται να ακουμπήσει ένα μικρό τούβλο από τα πολύτιμα χρήματα της, στο όνειρο τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ