10 highlights από τις Χρυσές Σφαίρες που δόθηκαν χτες

10 highlights από τις Χρυσές Σφαίρες που δόθηκαν χτες Facebook Twitter
O σκηνοθέτης (στο κέντρο) και οι υπόλοιποι συντελεστές του «12 χρόνια σκλάβος»
0
  • Αντί να ξεμπερδέψουν τα πράγματα, οι Χρυσές Σφαίρες ένιψαν τα χέρια τους σαν τον Πόντιο Πιλάτο. Έδωσαν την καλύτερη δραματική ταινία στο 12 Χρόνια Σκλάβος, την κωμική ταινία στον Οδηγό Διαπλοκής, τη σκηνοθεσία στον Αλφόνσο Κουαρόν για το Gravity, το σενάριο στον Σπάικ Τζονζ για το Δικός Της. Άντε βρες άκρη στα Όσκαρ που έρχονται. Η πιο ευνοημένη από τις ταινίες φάνηκε να είναι ο Οδηγός Διαπλοκής, με τρία βραβεία- η Έιμι Άνταμς ξεχώρισε στον πρώτο ρόλο για κωμωδία/μιούζικαλ και η πάντα χαριτωμένη και αυθόρμητη Τζένιφερ Λόρενς, όπως αναμενόταν, επικράτησε στο δεύτερο ρόλο
  • Ενώ πολλές φορές οι Ξένοι Ανταποκριτές του Χόλιγουντ έχουν δώσει βραβείο ερμηνείας σε «κωμική» ταινία, που δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στα Όσκαρ, ούτε καν σε επίπεδο υποψηφιότητας (θυμίζω τον Χιου Γκραντ), η φετινή βράβευση στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο δίνει πόντους στον ηθοποιό που δεν βρίσκεται καν στην πεντάδα της Ένωσης των Ηθοποιών (στη θέση του βρίσκεται ο Φόρεστ Γουίτακερ για τον Μπάτλερ) και μας κάνει να περιμένουμε με σχετική αγωνία την ανακοίνωση της αντίστοιχης πεντάδας στα Όσκαρ, σε μερικές ημέρες. Όσο για τον διαχωρισμό, ο Ντι Κάπριο, που πήρε μόλις τη δεύτερη Χρυσή Σφαίρα σε συνολικά 10 υποψηφιότητες, δεν τον άφησε ασχολίαστο, λέγοντας μετά την αναγγελία του ονόματος του, πως δεν περίμενε ποτέ πως θα βραβευόταν ποτέ για κωμικό ρόλο σε ταινία του Σκορσέζε!
  • Φαίνεται πως είναι η χρονιά της Κέιτ Μπλάνσετ. Τιμήθηκε για το ρόλο της στη Θλιμμένη Τζάσμιν και σιγά-σιγά διαλύει τη μικρή αγωνία για το ποια από τις Μπλάνσετ-Μπούλοκ-Τόμσον θα επικρατήσει. Σε οποιαδήποτε άλλη χρονιά, οι δύο τελευταίες θα ήταν φαβορί. Η τραγικότητα της Τζάσμιν, συνυφασμένη με το ελαφρύ άγγιγμα του Γούντι Άλεν, κάνουν έναν αχτύπητο συνδυασμό.
  • Μερικές συνήθειες δεν αλλάζουν. Ο Γούντι Άλεν δεν πάει σε απονομές, τέρμα και τελεία. Παρότι δεν έχει τίποτε να χάσει, όπως σε ένα βραβείο για τη συνολική του προσφορά στον κινηματογράφο, απλώς δεν του αρέσουν οι παράτες και το έχει αποδείξει. Έστειλε την παλιά του φίλη Νταϊάν Κίτον να παραλάβει αντ' αυτού, και του έπλεξε ένα ιδιότυπο εγκώμιο, ζεστό και αρκετά προσωπικό. Μόνο μια φορά έχει πάει στα Όσκαρ, για να εμψυχώσει την αγαπημένη του Νέα Υόρκη. Όπως και η Κάθριν Χέμπορν, που είχε πάει στα Όσκαρ, όχι σε κάποια από τις 12 φορές που ήταν υποψήφια, αλλά για να δώσει το τιμητικό βραβείο στον φίλο της, παραγωγό Λόρενς Βάινγκαρτεν, σε μια εμφάνιση που κρατήθηκε άκρως μυστική, το 1973.
  • Η επιμονή ανταμείβεται, και οι ιστορίες που θέλουν σενάρια να παραμένουν καταραμένα και στα ράφια, λόγω δύσκολου θέματος, αρέσουν και στους δημοσιογράφους, αλλά και στους ψηφοφόρους. Το Dallas Buyers Club απορρίφθηκε 86 φορές από στούντιο μέχρι να γίνει ταινία, περίπου 20 χρόνια αφότου γράφτηκε. Ο Μάθιου Μακόναχι το υπενθύμισε σε όσους δεν το ήξεραν, αφού παρέλαβε το βραβείο για πρώτο ρόλο σε δραματική ταινία.
  • Κανένας δεν χρώσταγε βραβείο στον Τζάρεντ Λίτο, που είχε να παίξει σε ταινία εδώ και 6 χρόνια, έχοντας δώσει έμφαση στην μουσική του καριέρα. Με τέτοια μεταμόρφωση στο Dallas Buyers Club, σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητος. Για το ρόλο του τραβεστί, έβγαλε κάθε τρίχα που είχε στο σώμα του, ακόμη και τα φρύδια. Να ένα «σιγουράκι» στα Όσκαρ του δεύτερου ρόλου.
  • Στην απονομή που παρακολούθησα από τα κανάλια της Novacinema, οι δυο παρουσιάστριες, η Τίνα Φέι και η Έιμι Πόλερ, ήταν άψογες. Κράτησαν ισορροπία ανάμεσα στους πλατειασμούς και το κακό γούστο, την προσβολή και το ξεβόλεμα. Το έκαναν με χάρη και χιούμορ, αν και, για να σας πω την αλήθεια, δεν με χάλαγε ο βέβηλος Ρίκι Ζερβές, ο αμέσως προηγούμενος παρουσιαστής στις Χρυσές Σφαίρες, ειδικά για τα βέλη που εκτόξευε στα μέλη της Ένωσης. Το αστείο που είπαν οι κοπέλες για το αιδοίο σουπερμόντελ, σε σχέση με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ήταν μάλλον το καλύτερο.
  • Από τους λόγους που εκθειάζουν συμπρωταγωνιστές ή άλλους συνυποψήφιους, ο Μάικλ Ντάγκλας, που βραβεύτηκε για το Behind the Candelabra, ήταν ο πλέον πειστικός. Έκανε Θεό τον Ματ Ντέιμον, αποκαλώντας τον τον πιο θαρραλέο ηθοποιοί που δουλεύει στο σινεμά αυτή τη στιγμή (δεν είναι και ψέματα) και λέγοντας πως ο μόνος λόγος που πήρε αυτός το βραβείο ως Λιμπεράτσε, είναι επειδή φορούσε περισσότερες πούλιες στο φιλμ!
  • Και ενώ κάποιοι έχουν πρόβλημα να γυρίσουν την ταινία τους, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, που σάρωσε τα βραβεία Έμι και τώρα τα πήγε περίφημα και στις Σφαίρες, έπιασε σωστά το νόημα και, ενώ το σχέδιο ήταν να το γυρίσει στο σινεμά, την τελευταία στιγμή το προόρισε για την τηλεόραση, κάνοντας τεράστια τηλεθέαση και κονιορτοποιώντας τον ανταγωνισμό.
  • Η πιο ασυμμάζευτη της βραδιάς ήταν η Ζακλίν Μπισέ, η οποία είχε να πιάσει Χρυσή Σφαίρα στα χέρια της εδώ και 47 χρόνια, όταν είχε διαλεχτεί στην αμφίβολη και κατηργημένη κατηγορία της ανερχόμενης ηθοποιού, που δεν την άφηνε, όπως δεν άφηνε το πόντιουμ χτες. Τιμήθηκε για δεύτερο ρόλο στη μίνι σειρά Dancing on the Edge, του αξιόλογου Στίβεν Πολιακόφ - στο δικό του Close your Eyes είχαμε πρωτοξεχωρίσει τον Κλάιβ Όουεν.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ