Νέα έκπληξη στα κινηματογραφικά βραβεία, από το National Board of Review

Νέα έκπληξη στα κινηματογραφικά βραβεία, από το National Board of Review Facebook Twitter
Ο Γιοακίν Φίνιξ στο «Her»
0

Τα μόνα κοινά βραβεία ανάμεσα στους κριτικούς της Νέας Υόρκης και το παλαιότατο σωματείο National Board of Review είναι για την καλύτερη πρώτη ταινία, στον Ράϊαν Κούγκλερ και το Fruitvale Station, το ντοκιμαντέρ στο ανατρεπτικό και συγκινητικό αυτοβιογραφικό και αρκετά ανακριτικό πόνημα της Σάρα Πόλεϊ, Stories We Tell, που έχουμε δει στην Ελλάδα και τα καλύτερα κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους, για τον κορυφαίο Χαγιάο Μιγιαζάκι (που έχει δηλώσει πως αυτό είναι και το κύκνειο άσμα του) και το The Wind Rises. Κατά τα άλλα... τελείως άλλα!

Νέα έκπληξη στα κινηματογραφικά βραβεία, από το National Board of Review Facebook Twitter
Fruitvale Station

Καλύτερη ταινία και σκηνοθέτης, ο Σπάικ Τζόνζι και το Her, που το είχαμε υπόψιν μας αλλά ακόμη δεν το έχουμε δει. Η συγκεκριμένη ένωση θυμήθηκε τους ηθοποιούς από το Νεμπράσκα, τον Μπρους Ντερν και τον Γουίλ Φόρτε, και στις γυναίκες προτίμησε την Έμα Τόμπσον για το Saving Mr Banks και την Οκτέιβια Σπένσερ, για τον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, και πάλι στο Fruitvale Station.

Τα δυο βραβεία για τα σενάριο, το πρωτότυπο και το διασκευασμένο, δόθηκαν στο Λύκο της Wall Street και στην ταινία των αδελφών Κοέν.

Το National Board of Review, εκτός από τις κατηγορίες, παραθέτει και μια δεκάδα, με αλφαβητική και όχι αξιολογική σειρά, των ταινιών που ξεχώρισε μέσα στη χρονιά. Ιδού:

  • 12 Years A Slave
  • Fruitvale Station
  • Gravity
  • Inside Llewyn Davis
  • Lone Survivor
  • Nebraska
  • Prisoners
  • Saving Mr. Banks
  • The Secret Life of Walter Mitty
  • Ο Λύκος της Wall Street

Ένα πρώτο inside συμπέρασμα είναι πως ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν έχει πολλή δουλειά φέτος, γιατί τα δυο πουλέν του, ο Butler και ο Αύγουστος, δεν έχουν πείσει τους ειδικούς. Το κυριότερο είναι πως όλα είναι μοιρασμένα - κάτι που είπαμε και σήμερα επιβεβαιώνεται.

Νέα έκπληξη στα κινηματογραφικά βραβεία, από το National Board of Review Facebook Twitter
Fast & Furious 6

Στη δική του λίστα, ο φίλος και συνάδελφος από το περιοδικό Time εκπλήσσει, όχι επειδή θεωρεί κορυφαίο το Gravity, ή επειδή έχει τοποθετήσει στη δεκάδα του το Her, το American Hustle και το 12 Χρόνια Σκλάβος, ή ακόμη και την Τέλεια Ομορφιά του Πάολο Σορεντίνο στη δεύτερη θέση, αλλά επειδή συμπεριέλαβε τους Μαχητές του Δρόμου 6, συνεχίζοντας την παράδοση των Αμερικανών κριτικών, όπως ο Πίτερ Τράβερς του Rolling Stone ή τον Τζιν Σίσκελ (ο οποίος κάποτε είχε θεωρήσει πως το δεύτερο μέρος του Babe ήταν το καλύτερο εκείνης της χρονιάς), που θέλουν να εναλλάσσουν υψηλή και λαϊκή τέχνη, για να καλύπτουν το ευρύ φάσμα του σινεμά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ