Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
American Hustle
0

Ξεκίνησε ο χορός των βραβείων, που θα ολοκληρωθεί με τα Όσκαρ. Το τρίμηνο που θα ακολουθήσει προβλέπεται συναρπαστικό για τους φανατικούς των βραβείων, καθώς δεν βλέπω εύκολα να ξεχωρίζει ταινία που θα σαρώσει, όπως μερικές χρονιές που θεωρούνταν προβλέψιμες, άρα και σχετικά πιο βαρετές.

Τι εννοώ: Η Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης, η πιο αξιοσέβαστη παρέα θεωρητικών του κινηματογράφου των ΗΠΑ (οι οποίοι, για να σας θυμίσω, αποφάσισαν από πέρυσι, να ξεκινούν νωρίτερα από τους υπόλοιπους, για να δείξουν ποιο είναι το αφεντικό), προτίμησε το κωμικό-γκανγκστερικό American Hustle του Ντέιβιντ Ο' Ράσελ, του σκηνοθέτη που βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα, και δείχνει να πετυχαίνει τη συνταγή της ανατροπής στα είδη με τα οποία καταπιάνεται, για τρίτη συναπτή φορά, μετά το προπέρσινο Fighter και τον περυσινό Οδηγό Αισιοδοξίας.

Η ταινία κέρδισε την μεγάλη τιμή, όπως και το σενάριο, αλλά και η Τζένιφερ Λόρενς σε δεύτερο ρόλο, ως κερατωμένη σύζυγος που βουτάει στο ποτό και την ίντριγκα. Το επιτελείο είναι πρώτης τάξεως, Κρίστιαν Μπέιλ, Τζέρεμι Ρένερ, Έιμι Άνταμς, και το φόντο είναι η το Νιου Τζέρζεϊ των 70ς. Η ταινία βγαίνει στις αίθουσες τα Χριστούγεννα και οι κριτικοί της Νέας Υόρκης θέλησαν να προλάβουν και να αιφνιδιάσουν με κάτι που δεν περίμενε κανείς, παραμερίζοντας τον αγαπημένο τους Μάρτιν Σκορσέζε και τον Λύκο της Νέας Υόρκης, αλλά και τον Αλφόνσο Κουαρόν με το Gravity, το οποίο έχει αποσπάσει εγκώμια από παντού.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter

Κανένα βραβείο λοιπόν για τα φαβορί, αλλά έχρισαν καλύτερο σκηνοθέτη τον Στιβ Μακουίν για το 12 Χρόνια Σκλάβος, και δεν παρέλειψαν να επισημάνουν δυο από τις λαμπρότερες ερμηνείες της χρονιάς, της Κέιτ Μπλάνσετ για τη Θλιμμένη Τζάσμιν, και του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, για το Όλα Χάθηκαν.

Η μεγάλη έκπληξη είναι ότι σχεδόν αγνόησαν το Inside Llewyn Davis των αγαπημένων τους αδελφών Κοέν, με μοναδικό βραβείο για τη φωτογραφία της ταινίας.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, το περιοδικό Empire ανέδειξε το Gravity ταινία της χρονιάς, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του εντύπου που δεν σνομπάρει καθόλου τα φιλμ που αγαπάει και το κοινό. Στη δεύτερη θέση, το Captain Phillips του Πολ Γκρίνγκρας και ακολουθούν το Rush, το Ένα Καλοκαίρι, ο Λίνκλολν, το Stoker αλλά και το τρίτο μέρος του Iron Man.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
Gravity

Αντίθετα, τα γαλλικά Cahiers du Cinema, πιστά στο εκλεκτικό τους γούστο, όσο και αν οι εποχές των auteurs έχουν παρέλθει, προτίμησαν την εξαιρετική δημιουργία του Αλέν Γκιροντί, ο Άγνωστος της Λίμνης, που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ ψηλά στη λίστα βρίσκεται και η Ζωή της Αντέλ.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Άγνωστος της Λίμνης

Ο ομόλογος των "Καγιέδων" στην Μεγάλη Βρετανία, το επίσης σοβαρό και σεβαστό Sight and Sound, έφερε στην κορυφή ένα ντοκιμαντέρ, το Act Of Killing, ενώ στο νούμερο δύο βρίσκεται το Gravity και στην τρίτη θέση, όπως και στους Γάλλους, η Αντέλ.

Η ταινία του Κεσίς, θα μπορούσε να πλασαριστεί σε νευραλγικές κατηγορίες, ή και να εκπλήξει, όπως αντίστοιχα πέρυσι έκανε η Αγάπη του Μίκαελ Χάνεκε. Αλλά έτσι όπως είναι τα πράγματα, καμιά δεκαριά ταινίες παίζουν για τα ηχηρά βραβεία, ενώ δεν αποκλείεται να ξεχωρίσει και κάποια ανεξάρτητη ακόμη, σαν σφήνα του τύπο Μυθικά Πλάσματα του Νότου. Πέρυσι, ξεκινούσαμε με το Λίνκολν ως λογική, αξιοπρεπή και ασφαλή παρουσία, και τερμάτισε φτωχά.

Θα περιμένουμε το National Board of Review, αλλά και τα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες, για να σχηματίσουμε μια πιο σφαιρική εντύπωση για το ποιόν δρόμο θα ακολουθήσουν τα Όσκαρ (ναι, και τις Χρυσές Σφαίρες..). Χωρίς να έχουμε ακόμη δει τον Σκορσέζε και τον Ο' Ράσελ στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να ζυγιάσουμε την πορεία τους. Προσωπικά, νομίζω πως το American Hustle, από το ύφος του και το trailer, δεν είναι ταινία που άνετα θα πάρει σπίτι τα μεγάλα Όσκαρ, αλλά βάζει εύκολα πλώρη για πολλές υποψηφιότητες στις μεγάλες κατηγορίες.

Εδώ είμαστε και θα σας ενημερώνουμε.

Υστερόγραφο: εγώ, γιατί βλέπω το Gravity, από διαίσθηση, να ξεχωρίζει;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ