Όλα Χάθηκαν (All Is Lost)

Όλα Χάθηκαν (All Is Lost) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Τζέι Σι Τσάντορ

Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Βαθμολογία: 4/5

Έχουμε δει πολλές παραλλαγές, και ουσιαστικά διαφορετικές εκδοχές, του άνδρα που παλεύει με τη θάλασσα, με όλους τους αρχετυπικούς συμβολισμούς και το επακόλουθο ψυχικό κόστος. Στην δεύτερη ταινία του Τσάντορ, μετά το Margin Call, πρωταγωνιστεί μόνο ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και δεν μαθαίνουμε τίποτε γι' αυτόν: Τον ακούμε στο ξεκίνημα να συντάσσει μια απολογητική επιστολή προς τους αγαπημένους του ανθρώπους. Έκτοτε παραμένει σιωπηλός. Φοράει βέρα. Πλέει σόλο στον Ινδικό ωκεανό. Το σκάφος του είναι ταπεινό. Αλλά ο ίδιος πρέπει να είναι ευκατάστατος, αν κρίνουμε από τα αντικείμενα στο σκάφος. Ένα αδέσποτο container τρυπάει την καρίνα. Η επικοινωνία χάνεται. Και η αυτοπεποίθηση του απειλείται. Έχουμε κάνει βέβαια την υπόθεση πως πρόκειται για έναν επιτυχημένο άνθρωπο που έχει απογοητευθεί και κάνει ένα ταξίδι απομόνωσης, περισυλλογής, ή ακόμη και συγκρατημένης απελπισίας.

Ο Ρέντφορντ, ένας ηθοποιός πασίγνωστος για πολλούς λόγους που δεν σχετίζονται πάντα με την ερμηνευτική του δεινότητα, εδώ τα δίνει όλα, χωρίς να χρειάζεται να φαίνεται πως παραδίδεται. Είναι χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος του ρόλος και ανταπεξέρχεται δυνατά, με αυτό το ρυτιδιασμένο, στιβαρό πρόσωπο, κάτω από την οικονομία του οποίου παραμονεύουν μυριάδες εκφράσεις. Προτεραιότητα όμως έχει η δράση. Και ο ανώνυμος χαρακτήρας ("ο άνθρωπος μας" περιγράφεται λακωνικά στους τίτλους) μάχεται με τα στοιχεία της φύσης και το απόθεμα της υπομονής, της γνώσης, της στρατηγικής και της ελπίδας του. Η μεγάλη ένσταση αυτής της ξεχωριστής, θαρραλέας ταινίας που πάει κόντρα στις περιπέτειες των καιρών μας, είναι πως ο αγώνας ενός ανθρώπου για την επιβίωση του είναι μάλλον αυτονόητος.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ