Ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger)

Ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι

Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Άρμι Χάμερ, Ρουθ Γουίλσον

Βαθμολογία: 2/5

Ο ομολογουμένως εκκεντρικός (με ένα κοράκι κορόνα στο κεφάλι του) περιπλανώμενος Κομάντσι Toντo (Τζόνι Ντεπ) μας διηγείται την ιστορία που μεταμόρφωσε τον Τζον Ριντ (Άρμι Χάμερ), έναν ιδεαλιστή δικηγόρο, σε αινιγματικό μασκοφόρο και άξιο λόγου θρύλο της δικαιοσύνης, χαρίζοντάς μας μια σειρά από εκπλήξεις και διασκεδαστικές διενέξεις, καθώς οι δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους ήρωες πρέπει να συνεργαστούν στον αγώνα ενάντια στην αδικία και τη διαφθορά.

Η τριάδα των Πειρατών της Καραϊβικής, ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ στην παραγωγή, ο Γκορ Βερμπίνσκι στη σκηνοθεσία και ο Τζόνι Ντεπ στον κεντρικό ρόλο, αποφάσισε να πειράξει και το γουέστερν, παίρνοντας ένα παμπάλαιο ραδιοφωνικό σίριαλ που εξελίχθηκε σε τηλεοπτική σειρά. Το μυαλό του Μπρουκχάιμερ κατευθύνεται στη χορταστική, άψογα εκτελεσμένη δράση, η πρόθεση του Βερμπίνσκι γέρνει στη συρραφή μεγάλων σκηνών και στον συνδυασμό πολλών χαρακτήρων στο πρότυπο των Πειρατών, σε μια κατανοητή ροή, και το μέλημα του Ντεπ είναι να αναβαθμίσει τον Τόντο από δευτεραγωνιστή καβαλάρη σε καταλύτη με ψυχή. Ας ξεκινήσουμε ανάποδα: ο μοναδικός λόγος που ο Μοναχικός Καβαλάρης δεν είναι ένα απλό επεισόδιο εκρήξεων και αντιπαράθεσης των ανθρώπων του νόμου με τους αιμοσταγείς λήσταρχους οφείλεται στη διαρκή προσπάθεια του Τζόνι Ντεπ να προσδώσει τρυφερότητα και καρδιά σε έναν τύπο κρυμμένο πίσω από το άσπρο πρόσωπο και το κοράκι στο κεφάλι. Εμφανίζεται στην αρχή σαν το μουσειακό και ξεχασμένο Μεγάλο Ανθρωπάκι (αν θυμάστε, με τον Ντάστιν Χόφμαν), κάπου στη δεκαετία του '30, μπροστά σε έναν πιτσιρικά θαυμαστή του Μοναχικού Καβαλάρη, συνοψίζοντας με απλές, αστείες, αφαιρετικές χειρονομίες και εκφράσεις τον λακωνικό Τόντο που θα γνωρίσουμε λίγο αργότερα σε μια αφηγηματική αναδρομή, μυθολογική και ιστορική μαζί, ευπρόσδεκτα διαφορετική από το στερεότυπο του Ινδιάνου που έχουμε στον νου μας. Ο Ντεπ, όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, επιθυμεί να μεταμφιέζεται πολλές φορές εξωφρενικά για έμφαση και θεατρικότητα, αναπτύσσοντας τον ήρωα που υποδύεται μέσα από έκκεντρες κινήσεις. Με το αρχικό off, αρπάζει την προσοχή και μετά ξεφλουδίζει την ψυχή ενός καρτούν, δίνοντάς του υπόσταση μεγαλύτερη και σίγουρα πιο διαφορετική από την εισαγωγική έκπληξη-βιτρίνα. Σαν απόσπασμα από ταινία του βωβού κινηματογράφου, ο Τόντο είναι ένας «ραγισμένος άνθρωπος», όπως λέει και ένας φύλαρχος κάποια στιγμή στην ταινία, επειδή συνέβη κάτι αποτρόπαιο στα παιδικά του χρόνια, μερικώς με δική του ευθύνη. Η μόνιμη θλίψη του εντείνεται από το αιφνιδιαστικό του χιούμορ, όποτε κοροϊδεύει τους λευκούς, για να πετύχει τον υψηλό του σκοπό, δηλαδή τη σύλληψη κι εξόντωση των κακοποιών που τον στοίχειωσαν. Από άλλη αφετηρία, καλλιεργημένη και «κολεγιακή», ο ψηλός και ευειδής Τζον Ριντ, με την πάλλευκη οδοντοστοιχία και τον αυτοκαταστροφικό ιδεαλισμό, αργεί, αλλά τελικά κατανοεί πως η Άγρια Δύση δεν τιθασεύεται με τον σταυρό στο χέρι, και δίπλα στον Τόντο ενεργεί πιο άναρχα και δραστικά, βάζοντας κι αυτός μια υποτυπώδη μάσκα γύρω από τα μάτια. Η μεταμόρφωσή του, ωστόσο, δεν γίνεται ποτέ αρκούντως συναρπαστική και ο Άρμι Χάμερ, τρομερός στο Social Network και περιορισμένος στο Tζ. Έντγκαρ και στο Mirror, Mirror, φαίνεται ουδέτερος και ξύλινος, όπως άλλωστε και η κυρία της ταινίας, η Ρουθ Γουίλσον, η οποία δεν δικαιολογεί ούτε στο ελάχιστο τις περγαμηνές και τα βραβεία από το αγγλικό θέατρο με το τεχνητώς παγωμένο, τελείως εκτός εποχής πρόσωπό της (για να μην πω τίποτα χειρότερο...).

Δύο διασκεδαστικές, μεγάλες σεκάνς με τρένα κρατάνε το ενδιαφέρον και επιβεβαιώνουν την ικανότητα της παραγωγής να συνθέσει εκρηκτική δράση με στοιβαγμένα γκαγκς, με μορφή λούνα παρκ αλλά όχι και αγωνίας, μετά όμως το πνευματώδες και σαφώς αποτελεσματικό στην κλίμακα του κινουμένων σχεδίων Rango περιμέναμε από τον Γκορ Βερμπίνσκι να εφαρμόσει ένα πιο οικονομικό μοντέλο στην ανάπτυξη της αστείας περιπέτειας, αντί να φορτώσει με χαρακτήρες και λεπτομέρειες μια ταινία στην οποία το σχόλιο για μια ολόκληρη εποχή και το σινεμά της δεν μπορεί να συναγωνιστεί την ανάγκη της να προσφέρει καθαρό, βροντώδες θέαμα. Κι ενώ στους πρώτους, και κατά πολύ καλύτερους από τους επόμενους, Πειρατές της Καραϊβικής ο Ντεπ διέσωσε και με το παραπάνω το σκηνικό, εδώ είναι πολύ λεπτεπίλεπτος για να κάνει τη διαφορά και να εξανθρωπίσει το θηρίο που λέγεται Μοναχικός Καβαλάρης. Θα το χαζέψετε, αλλά τίποτα περισσότερο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ