Ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger)

Ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι

Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Άρμι Χάμερ, Ρουθ Γουίλσον

Βαθμολογία: 2/5

Ο ομολογουμένως εκκεντρικός (με ένα κοράκι κορόνα στο κεφάλι του) περιπλανώμενος Κομάντσι Toντo (Τζόνι Ντεπ) μας διηγείται την ιστορία που μεταμόρφωσε τον Τζον Ριντ (Άρμι Χάμερ), έναν ιδεαλιστή δικηγόρο, σε αινιγματικό μασκοφόρο και άξιο λόγου θρύλο της δικαιοσύνης, χαρίζοντάς μας μια σειρά από εκπλήξεις και διασκεδαστικές διενέξεις, καθώς οι δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους ήρωες πρέπει να συνεργαστούν στον αγώνα ενάντια στην αδικία και τη διαφθορά.

Η τριάδα των Πειρατών της Καραϊβικής, ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ στην παραγωγή, ο Γκορ Βερμπίνσκι στη σκηνοθεσία και ο Τζόνι Ντεπ στον κεντρικό ρόλο, αποφάσισε να πειράξει και το γουέστερν, παίρνοντας ένα παμπάλαιο ραδιοφωνικό σίριαλ που εξελίχθηκε σε τηλεοπτική σειρά. Το μυαλό του Μπρουκχάιμερ κατευθύνεται στη χορταστική, άψογα εκτελεσμένη δράση, η πρόθεση του Βερμπίνσκι γέρνει στη συρραφή μεγάλων σκηνών και στον συνδυασμό πολλών χαρακτήρων στο πρότυπο των Πειρατών, σε μια κατανοητή ροή, και το μέλημα του Ντεπ είναι να αναβαθμίσει τον Τόντο από δευτεραγωνιστή καβαλάρη σε καταλύτη με ψυχή. Ας ξεκινήσουμε ανάποδα: ο μοναδικός λόγος που ο Μοναχικός Καβαλάρης δεν είναι ένα απλό επεισόδιο εκρήξεων και αντιπαράθεσης των ανθρώπων του νόμου με τους αιμοσταγείς λήσταρχους οφείλεται στη διαρκή προσπάθεια του Τζόνι Ντεπ να προσδώσει τρυφερότητα και καρδιά σε έναν τύπο κρυμμένο πίσω από το άσπρο πρόσωπο και το κοράκι στο κεφάλι. Εμφανίζεται στην αρχή σαν το μουσειακό και ξεχασμένο Μεγάλο Ανθρωπάκι (αν θυμάστε, με τον Ντάστιν Χόφμαν), κάπου στη δεκαετία του '30, μπροστά σε έναν πιτσιρικά θαυμαστή του Μοναχικού Καβαλάρη, συνοψίζοντας με απλές, αστείες, αφαιρετικές χειρονομίες και εκφράσεις τον λακωνικό Τόντο που θα γνωρίσουμε λίγο αργότερα σε μια αφηγηματική αναδρομή, μυθολογική και ιστορική μαζί, ευπρόσδεκτα διαφορετική από το στερεότυπο του Ινδιάνου που έχουμε στον νου μας. Ο Ντεπ, όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, επιθυμεί να μεταμφιέζεται πολλές φορές εξωφρενικά για έμφαση και θεατρικότητα, αναπτύσσοντας τον ήρωα που υποδύεται μέσα από έκκεντρες κινήσεις. Με το αρχικό off, αρπάζει την προσοχή και μετά ξεφλουδίζει την ψυχή ενός καρτούν, δίνοντάς του υπόσταση μεγαλύτερη και σίγουρα πιο διαφορετική από την εισαγωγική έκπληξη-βιτρίνα. Σαν απόσπασμα από ταινία του βωβού κινηματογράφου, ο Τόντο είναι ένας «ραγισμένος άνθρωπος», όπως λέει και ένας φύλαρχος κάποια στιγμή στην ταινία, επειδή συνέβη κάτι αποτρόπαιο στα παιδικά του χρόνια, μερικώς με δική του ευθύνη. Η μόνιμη θλίψη του εντείνεται από το αιφνιδιαστικό του χιούμορ, όποτε κοροϊδεύει τους λευκούς, για να πετύχει τον υψηλό του σκοπό, δηλαδή τη σύλληψη κι εξόντωση των κακοποιών που τον στοίχειωσαν. Από άλλη αφετηρία, καλλιεργημένη και «κολεγιακή», ο ψηλός και ευειδής Τζον Ριντ, με την πάλλευκη οδοντοστοιχία και τον αυτοκαταστροφικό ιδεαλισμό, αργεί, αλλά τελικά κατανοεί πως η Άγρια Δύση δεν τιθασεύεται με τον σταυρό στο χέρι, και δίπλα στον Τόντο ενεργεί πιο άναρχα και δραστικά, βάζοντας κι αυτός μια υποτυπώδη μάσκα γύρω από τα μάτια. Η μεταμόρφωσή του, ωστόσο, δεν γίνεται ποτέ αρκούντως συναρπαστική και ο Άρμι Χάμερ, τρομερός στο Social Network και περιορισμένος στο Tζ. Έντγκαρ και στο Mirror, Mirror, φαίνεται ουδέτερος και ξύλινος, όπως άλλωστε και η κυρία της ταινίας, η Ρουθ Γουίλσον, η οποία δεν δικαιολογεί ούτε στο ελάχιστο τις περγαμηνές και τα βραβεία από το αγγλικό θέατρο με το τεχνητώς παγωμένο, τελείως εκτός εποχής πρόσωπό της (για να μην πω τίποτα χειρότερο...).

Δύο διασκεδαστικές, μεγάλες σεκάνς με τρένα κρατάνε το ενδιαφέρον και επιβεβαιώνουν την ικανότητα της παραγωγής να συνθέσει εκρηκτική δράση με στοιβαγμένα γκαγκς, με μορφή λούνα παρκ αλλά όχι και αγωνίας, μετά όμως το πνευματώδες και σαφώς αποτελεσματικό στην κλίμακα του κινουμένων σχεδίων Rango περιμέναμε από τον Γκορ Βερμπίνσκι να εφαρμόσει ένα πιο οικονομικό μοντέλο στην ανάπτυξη της αστείας περιπέτειας, αντί να φορτώσει με χαρακτήρες και λεπτομέρειες μια ταινία στην οποία το σχόλιο για μια ολόκληρη εποχή και το σινεμά της δεν μπορεί να συναγωνιστεί την ανάγκη της να προσφέρει καθαρό, βροντώδες θέαμα. Κι ενώ στους πρώτους, και κατά πολύ καλύτερους από τους επόμενους, Πειρατές της Καραϊβικής ο Ντεπ διέσωσε και με το παραπάνω το σκηνικό, εδώ είναι πολύ λεπτεπίλεπτος για να κάνει τη διαφορά και να εξανθρωπίσει το θηρίο που λέγεται Μοναχικός Καβαλάρης. Θα το χαζέψετε, αλλά τίποτα περισσότερο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM