When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Αντί να σταθεί στις παθογένειες, το When Nobody’s Watching αναδεικνύει τη δύναμη, την επιμονή και τη βαθιά αγάπη αυτών των γυναικών για το παιχνίδι. Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
0

Σε μια κατάμεστη «Λαΐς – Ταινιοθήκη της Ελλάδας», κάτω από το φως του φθινοπωρινού ουρανού, η πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ When Nobody’s Watching θύμισε ότι πίσω από κάθε αθλητικό επίτευγμα υπάρχουν ιστορίες πίστης, αντοχής και αγώνα.

Η παραγωγή του ΠΣΑΠΠ, σε συνεργασία με τη Stars Inc.11, την υποστήριξη της FIFpro Europe και τη χορηγία της Admiral, δεν είναι απλώς μια ταινία για το ποδόσφαιρο. Είναι μια ταινία για τις γυναίκες που επιλέγουν να μείνουν πιστές στο όνειρό τους, ακόμα κι όταν κανείς δεν τις βλέπει.

«Οι ποδοσφαιρίστριες δεν είναι μόνες τους», είπε συγκινημένος ο πρόεδρος του ΠΣΑΠΠ, Γιώργος Μπαντής, στην πρεμιέρα. «Έχουν αποδείξει τι μπορούν να καταφέρουν και πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στο ποδόσφαιρο». 

Το ελληνικό γυναικείο ποδόσφαιρο δεν έχει ακόμα τη δομή ή τα μέσα των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, όμως έχει κάτι εξίσου ισχυρό: τη βούληση για αλλαγή.

«Θα ήθελα η κόρη μου να μπορεί να γίνει ποδοσφαιρίστρια αν το θελήσει και να νιώθει ελεύθερη να μιλήσει ανοιχτά για τον σεξουαλικό προσανατολισμό της όποιος και αν είναι αυτός», δήλωσε η υπεύθυνη ποδοσφαίρου γυναικών του ΠΣΑΠΠ, Αριάνα Παπαγιάννη. 

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η πραγματική ζωή γράφει τα πιο δυνατά σενάρια

Το ντοκιμαντέρ - μια κινηματογραφική αφήγηση διάρκειας 90 λεπτών -  παρακολουθεί, μέσα από 30 και πλέον συνεντεύξεις και γυρίσματα σε Ελλάδα, Ελβετία, Αγγλία και Γερμανία, τη ζωή γυναικών που αφιερώνουν τα πάντα στο άθλημα.

Η σκηνοθεσία των Παναγιώτη Αρωνιάδη και Κώστα Αμοιρίδη εστιάζει στην ανθρώπινη πλευρά του ποδοσφαίρου: την καθημερινότητα, τις θυσίες, τα χαμένα απογεύματα, την αθέατη δουλειά πίσω από μια φανέλα.

«Κανένα σενάριο δεν είναι τόσο ευφάνταστο όσο η πραγματική ζωή», σχολίασε ο δημιουργός και σκηνοθέτης Παναγιώτης Αρωνιάδης, εξηγώντας πως το project στοχεύει να αφήσει «το δικό του αποτύπωμα στον χώρο του αθλητισμού».

Αντί να σταθεί στις παθογένειες, το When Nobody’s Watching αναδεικνύει τη δύναμη, την επιμονή και τη βαθιά αγάπη αυτών των γυναικών για το παιχνίδι.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP

Η ελληνική πραγματικότητα: ποδόσφαιρο με πάθος, αλλά χωρίς επαγγελματισμό

Το μήνυμα της ταινίας συναντά την πραγματικότητα: το γυναικείο ποδόσφαιρο στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ερασιτεχνικό, με ελάχιστη οικονομική υποστήριξη και σχεδόν ανύπαρκτη προβολή — τουλάχιστον μέχρι φέτος.

Το 2025, για πρώτη φορά, η ΕΡΤ απέκτησε τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Α’ Εθνικής Γυναικών, ένα βήμα που μπορεί να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Την τελευταία πενταετία, ωστόσο, καταγράφονται μικρά αλλά σταθερά βήματα:

  • Μεγάλες ΠΑΕ όπως ΑΕΚ, Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός ίδρυσαν γυναικεία τμήματα.
  • Η ΑΕΚ κατέκτησε τον πρώτο της τίτλο το 2024, σπάζοντας το δεκαετές σερί του ΠΑΟΚ.
  • Η Εθνική Ελλάδας έφτασε για πρώτη φορά στα play-offs του Euro 2025, δείχνοντας σημάδια αγωνιστικής ωρίμανσης.
  • Η ΕΠΟ παρουσίασε τη Στρατηγική Ανάπτυξης Ποδοσφαίρου Γυναικών, με νέα πρωταθλήματα U15, επιμόρφωση προπονητών και ένταξη στο σύστημα αδειοδότησης συλλόγων.

Όμως, όπως σημειώνει ο υπεύθυνος ποδοσφαίρου γυναικών του ΠΣΑΠΠ, Χρήστος Στάικος, το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι οι εγκαταστάσεις ή τα χρήματα: «Το πρόβλημα εντοπίζεται στην κουλτούρα της κοινωνίας. Μια κοινωνία που ακόμα δυσκολεύεται να αποδεχτεί τη γυναίκα ποδοσφαιρίστρια».

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η Ευρώπη μπροστά

Την ώρα που στην Ελλάδα οι αθλήτριες δουλεύουν το πρωί και προπονούνται το βράδυ, στην Ευρώπη το γυναικείο ποδόσφαιρο ζει τη «χρυσή» του εποχή.

  • Στην Αγγλία, η Women’s Super League είναι πλήρως επαγγελματική, με τηλεοπτικά συμβόλαια εκατομμυρίων λιρών.
  • Στην Ισπανία, η Liga F έχει συλλογική σύμβαση εργασίας, κατοχυρώνοντας ελάχιστο μισθό για κάθε παίκτρια.
  • Στη Γαλλία και τη Γερμανία, οι ομάδες μοιράζονται τις ίδιες εγκαταστάσεις με τους άνδρες, ενώ οι ακαδημίες κοριτσιών ξεκινούν από το δημοτικό.

Οι αγώνες προσελκύουν δεκάδες χιλιάδες θεατές. Το 2023 σημειώθηκε ρεκόρ 57.000 φιλάθλων σε παιχνίδι της Bundesliga Γυναικών.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η Ολλανδία, τέλος, πρωτοπορεί επιτρέποντας τη συμμετοχή γυναικών ακόμη και σε ερασιτεχνικές ανδρικές ομάδες. Αυτή η κουλτούρα ένταξης και ισότητας είναι που μεταμόρφωσε το άθλημα σε μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης.

Το ελληνικό γυναικείο ποδόσφαιρο δεν έχει ακόμα τη δομή ή τα μέσα των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, όμως έχει κάτι εξίσου ισχυρό: τη βούληση για αλλαγή.

Η ταινία δεν είναι μόνο ένα ντοκουμέντο. Είναι μια πράξη πολιτισμού. Μια υπενθύμιση ότι το ποδόσφαιρο είναι όλων. Όπως είπε ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Αρωνιάδης, «το When Nobody’s Watching δεν καταγράφει απλώς μια πραγματικότητα — επιχειρεί να τη μετασχηματίσει».

Και ίσως, πράγματι, αυτή να είναι η αρχή για να αρχίσουμε όλοι να κοιτάμε - και να αναγνωρίζουμε - τις γυναίκες που παίζουν ποδόσφαιρο.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αρωνιάδης, Κώστας Αμοιρίδης
  • Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Αμοιρίδης
  • Μοντάζ - Μουσική Επιμέλεια: Παύλος Παπαδόπουλος
  • Οργάνωση Παραγωγής: Χρήστος Στάικος
  • Διεύθυνση Παραγωγής: Stars Inc.11
  • Αρχισυνταξία: Παναγιώτης Αρωνιάδης
  • Δημοσιογραφική Επιμέλεια: Αριάνα Παπαγιάννη, Έλενα Παπαδοπούλου
  • Graphic Design: Γιάννης Φετάνης
  • Εικονολήπτες: Κώστας Αμοιρίδης, Δημήτρης Παπαναστασίου, Γιάννης Εμμανουηλίδης, Στεφάνια Ντόκου, Δαμιανός Αρωνίδης, Γιώργος Καψάλης, Βασίλης Τσιρώνης, Νώντας Μπέκας, Κώστας Κώττας
  • Drone: Κώστας Αμοιρίδης, Νώντας Μπέκας, Δαμιανός Αρωνίδης, Βασίλης Τσιρώνης
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ