Αγορά σπιτιού με δάνειο: Τι καλύπτει (και τι όχι) η υποχρεωτική ασφάλιση

Αγορά σπιτιού με δάνειο: Τι καλύπτει (και τι όχι) η υποχρεωτική ασφάλιση Facebook Twitter
0

Η αγορά ενός διαμερίσματος με στεγαστικό δάνειο είναι για τους περισσότερους Έλληνες ο μόνος τρόπος να αποκτήσουν την πρώτη τους κατοικία και ίσως η μεγαλύτερη οικονομική τους δέσμευση. Ένα δάνειο από την τράπεζα όμως συνοδεύεται και από μια σειρά όρων και προϋποθέσεων, ανάμεσα στους οποίους σχεδόν πάντα βρίσκεται και η υποχρεωτική ασφάλιση του ακινήτου.

Αυτό που συχνά αγνοούν όμως οι δανειολήπτες είναι ότι η ασφάλιση αυτή, που η τράπεζα θέτει ως προαπαιτούμενο για να χορηγήσει το δάνειο, δεν έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τους ίδιους αλλά πρωτίστως την τράπεζα που χρηματοδοτεί την αγορά. Με άλλα λόγια, σε περίπτωση καταστροφής, το ασφαλιστήριο αποζημιώνει την τράπεζα και όχι απαραίτητα τον ιδιοκτήτη/κάτοικο. 

Αυτού του είδους τα «προκατασκευασμένα» συμβόλαια που συνδέονται με το δάνειο κατά την αγορά του ακινήτου καλύπτουν μόνο το υπόλοιπο ποσό του δανείου ή την εμπορική αξία του ακινήτου, όχι κατ’ ανάγκη το σύνολο της αξίας αποκατάστασης ή τις προσωπικές απώλειες του ιδιοκτήτη. Αυτές οι καλύψεις προφανώς μπορούν να αλλάξουν και να επεκταθούν για να τον προστατεύουν, αρκεί ένας επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να κάνει τη σωστή ανάλυση αναγκών.  

Τι να προσέξεις πριν υπογράψεις

— Ζήτησε το ασφαλιστήριο και διάβασέ το: Πολλοί δανειολήπτες δεν γνωρίζουν καν με ποια ασφαλιστική έχει συνεργασία η τράπεζά τους ή ποιες είναι οι καλύψεις. Ζήτα αντίγραφο και έλεγξέ το ή συμβουλεύσου ανεξάρτητο ασφαλιστή.

— Έλεγξε την ασφαλισμένη αξία: Πολλές φορές η ασφαλισμένη αξία υπολείπεται της πραγματικής αξίας του ακινήτου ή του κόστους ανακατασκευής.

— Εξέτασε την ελευθερία επιλογής ασφαλιστικής: Οι περισσότερες τράπεζες δίνουν δικαίωμα στον δανειολήπτη να επιλέξει άλλη ασφαλιστική εταιρεία, εφόσον καλύπτονται οι απαιτήσεις της τράπεζας. Μπορείς, δηλαδή, να επιλέξεις ανεξάρτητο ασφαλιστικό σύμβουλο που θα σου προτείνει πιο συμφέρον συμβόλαιο.

— Αναζήτησε επιπλέον καλύψεις: Πέρα από τη βασική προστασία της τράπεζας, μπορείς να προσθέσεις καλύψεις για περιεχόμενο σπιτιού, αστική ευθύνη, απώλεια ενοικίων, έξοδα προσωρινής στέγασης κ.ά.

Τράπεζα vs Δανειολήπτης: Ποιος προστατεύεται περισσότερο;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: η τράπεζα. Το ασφαλιστήριο σχεδιάζεται ώστε να προστατεύει το δάνειο ως οικονομικό μέγεθος. Σε περίπτωση π.χ. σεισμού, τα χρήματα της αποζημίωσης πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στην εξόφληση του δανείου και όχι απαραίτητα στην αποκατάσταση της κατοικίας για τον δανειολήπτη.

Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να σκεφτεί ως ιδιοκτήτης και όχι ως δανειολήπτης, να διασφαλίσει πως το ακίνητο που αγοράζει είναι πλήρως προστατευμένο και για τον ίδιο, όχι μόνο για την τράπεζα.

Τελική συμβουλή

Μην αρκεστείς στο «τυποποιημένο» ασφαλιστήριο του δανείου. Συνεργάσου με ασφαλιστικό σύμβουλο και σχεδίασε ένα συμβόλαιο που καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες σου. Στη λογική αυτή έχουν σχεδιαστεί τα προγράμματα της ERGO, ώστε, αν έρθει μια δύσκολη στιγμή, να έχεις τα μέσα να ξαναχτίσεις τη ζωή σου, όχι απλώς να ξεπληρώσεις ένα δάνειο.

Τα προγράμματα ασφάλισης ERGO My Home έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν κάθε πιθανή ανάγκη ενός δανειολήπτη, εξασφαλίζοντας τόσο το δάνειο όσο και την επένδυσή του, σε προσιτό κόστος. Με μόλις 11 ευρώ* τον μήνα μπορεί να αποκτήσει πλήρη κάλυψη για φωτιά, έκρηξη, καιρικά φαινόμενα, σεισμό και πολλές ακόμη σημαντικές καλύψεις.

* Η τιμή ισχύει για διαμέρισμα 80 τ.μ. στην Αθήνα, κατασκευής 1990, για το πρόγραμμα ασφάλισης ERGO My Home Advanced plus με απαλλαγή. 

Powered by

ergo
Good Living
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μοχλός ανάπτυξης αλλά και μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις

Good Business Directory 6 / Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μοχλός ανάπτυξης αλλά και μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις

Γιατί η ανάγκη επιτάχυνσης στις ψηφιακές δεξιότητες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στην υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής αποτελούν σημερα τισ πιο σημαντικές προκλήσεις στο επιχειρειν.
ΕΥΗ ΠΑΠΑΔΟΣΗΦΑΚΗ
Πόσο «ανθρώπινη» μπορεί να είναι η τεχνητή νοημοσύνη;

Good Business Directory 6 / Πόσο «ανθρώπινη» μπορεί να είναι η τεχνητή νοημοσύνη;

Η Γιάννα Ανδρονοπούλου, διευθύνουσα σύμβουλος της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, πιστεύει πως η τεχνητή νοημοσύνη μάς βοηθά να ενισχύουμε ό,τι είναι δημιουργικό και να παίρνουμε αποφάσεις με καλύτερα δεδομένα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ