Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας; Facebook Twitter
H επίσκεψη σε ένα θερινό σινεμά συνιστά ξεχωριστό event, συχνά ανεξάρτητο από την κινηματογραφική εμπειρία και συνήθεια. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0


ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ χρόνια και, ιδιαίτερα, μετά την πρώτη καραντίνα, η επίσκεψη σε ένα θερινό σινεμά συνιστά ξεχωριστό event, συχνά ανεξάρτητο από την κινηματογραφική εμπειρία και συνήθεια – πολύς κόσμος πρώτα αποφασίζει να πάει θερινό και έπειτα επιλέγει την ταινία, ενίοτε θα μπει μέσα ό,τι κι αν παίζει ο κινηματογράφος. 

Αν και για ακόμα μια χρονιά υπήρξε μια (πολύ) μικρή βελτίωση, τα χειμερινά σινεμά δεν έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Ναι, θα μπορούσαν να τα καταφέρουν, αλλά για να συμβεί αυτό απαιτούνται συλλογικές, συντονισμένες προσπάθειες, γενναίες αποφάσεις, έξυπνος προγραμματισμός, αναβάθμιση της παρεχόμενης εμπειρίας και, οπωσδήποτε, πιο προσιτές τιμές.

Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τα θερινά σινεμά φέτος, καθώς μερικές αίθουσες αποφάσισαν να την αυξήσουν, φτάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και τα 10 ευρώ. Αυτό, πέρα από πιθανές επιπτώσεις στην κίνηση του κυλικείου – το πατατάκι από το σπίτι θα πάει σύννεφο- φοβόμαστε ότι μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς και το μεγάλο κατόρθωμα των τελευταίων ετών, καθιστώντας την επίσκεψη σε θερινό σινεμά και πάλι εξαίρεση από συνήθεια: αρκετοί θεατές ενδέχεται να εκπλαγούν δυσάρεστα από το ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν στο ταμείο και, κατ’ επέκταση, να γίνουν πιο επιλεκτικοί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα σταδιακά να υπάρξει ανατροπή όσων γράψαμε στην αρχή και η έξοδος στο θερινό να εξαρτάται πρωτίστως από την ταινία που παίζεται. Περαιτέρω, αν εδραιωθεί στο κοινό η πεποίθηση ότι η τιμή του θερινού αυξήθηκε γενικά, ενδέχεται να στοιχίσει και σε αίθουσες με φιλικότερη τιμολογιακή πολιτική προς το φιλοθεάμον κοινό.

Πρωτομαγιά θα κάνουμε με το Σινέ Παρί, τον αγαπημένο κινηματογράφο της Πλάκας που επαναλειτούργησε πέρυσι και σημείωσε απανωτά sold-out.

Ο απολογισμός για τα παραπάνω θα γίνει τον Σεπτέμβριο, προς το παρόν μας απασχολεί πρωτίστως πότε θα ανοίξουν οι θερινές αίθουσες. Εξαιρουμένης της ιδιάζουσας περίπτωσης του Ατενέ, που έκανε προβολές και μέσα στον χειμώνα, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε μερικές ενάρξεις λειτουργίας στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου, καθώς τις πόρτες τους άνοιξαν η Σίσσυ της Νέας Μάκρης, που, παραδοσιακά, σταματά τη λειτουργία της (πολύ) αργότερα από τα υπόλοιπα θερινά, αλλά και το Σινέ Παλλήνη.

Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας; Facebook Twitter
Σινε Θησείο.

Πρωτομαγιά θα κάνουμε με το Σινέ Παρί, τον αγαπημένο κινηματογράφο της Πλάκας που επαναλειτούργησε πέρυσι και σημείωσε απανωτά sold-out, το Cine Αίγλη στο Ζάππειο αλλά και τον Ζέφυρο στα Πετράλωνα, ο οποίος στηρίζει σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμά του στις επανεκδόσεις, και, βέβαια,  ένα θερινό που εξακολουθεί να αποτελεί πόλο έλξης για τους τουρίστες και να συμπεριλαμβάνεται  σε λίστες του εξωτερικού με τους καλύτερους θερινούς κινηματογράφους του κόσμου, το Σινε Θησείο. 

Στις 8 Μαΐου ανοίγουν και μας περιμένουν η Αλεξάνδρα στον Χολαργό και το Φλερύ, που προσφέρει σινεμά στο «υποσιτισμένο» κοινό της Καλλιθέας, το οποίο έχασε πρόσφατα και τον τελευταίο του χειμερινό κινηματογράφο.

Στις 15 Μαΐου ανοίγουν η ταράτσα του Cine Άνεσις στους Αμπελοκήπους, ενός σινεμά κτισμένου και διαμορφωμένου έτσι ώστε η πολυσύχναστη λεωφόρος Κηφισίας να μην ενοχλεί καθόλου τους θεατές, το Εκράν, το μοναδικό θερινό σινεμά που είχε την τιμή να ακουστεί σε μπαλάντα του Βασίλη Καζούλη, η Αρκαδία στον Βύρωνα, καθώς και ο Κήπος και η Νέα Μασκότ, σε Μοσχάτο και Ταύρο αντίστοιχα.

Στις 22 Μαϊου αναμένουμε τη φιλόξενη ταράτσα του θερινού Λαϊς της Ταινιοθήκης, καθώς κι εκείνη της Αβάνας στο Χαλάνδρι, το Cine Φιλοθέη και το Cine Ψυχικό, τα οποία τιμούν φανατικά οι κάτοικοι των αντίστοιχων περιοχών, αλλά και το Cine Γαλάτσι, που, λόγω τοποθεσίας, συνήθως εξασφαλίζει μια απρόσκοπτη προβολή. Την ίδια ημερομηνία κάνει ποδαρικό και η Ριβιέρα των Εξαρχείων, ένα σινεμά που έχει εξελιχθεί μεθοδικά σε σινεφίλ στέκι και φέτος πραγματοποιεί σοβαρή αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις του – οθόνη, ηχοσύστημα, μηχανή προβολής και καθίσματα. Αν οι εργασίες δεν έχουν περατωθεί ως τότε, το άνοιγμά του ίσως μετατεθεί μία εβδομάδα μετά.

Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας; Facebook Twitter
H Ριβιέρα των Εξαρχείων.

22 Μαϊου θα ανοίξουν και η αγαπητή στους κατοίκους του Κολωνακίου Αθηναία, η Στέλλα, που μαζεύει το κοινό της Κυψέλης(και όχι μόνο), η Κάρμεν, ένα ωραίο σινεμά «γειτονιάς» στο ύψος της Κατεχάκη, αλλά και οι περισσότεροι κινηματογράφοι του Βορρά, όπως ο Mίμης Φωτόπουλος, ένα καλά κρυμμένο μυστικό για σινεφίλ εκτός Αμαρουσίου, και η Άνοιξις στο Νέο Ηράκλειο. Τέλος, στις 5 Ιουνίου περιμένουμε το ιστορικό Βοξ στα Εξάρχεια.

Όπως κάθε χρόνο, οι ως άνω ημερομηνίες υπόκεινται σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής, καθώς ο καιρός μπορεί να έχει διαφορετική γνώμη – οι πιο παρατηρητικοί θα έχετε διαπιστώσει ότι ο Μάιος και ο Ιούνιος εδώ και χρόνια επιφυλάσσουν νοτισμένες κασκαρίκες στους ορκισμένους καλοκαιράκηδες. Όσο για τις ταινίες που θα μπορέσουμε να απολαύσουμε στα θερινά φέτος; Ενδεικτικά, τις πρώτες εβδομάδες έχουμε να περιμένουμε τον αποχαιρετισμό του Τομ Κρουζ στο franchise των Επικίνδυνων Αποστολών (Mission Impossible: The Final Reckoning), το πάντα καλλιγραφημένο σύμπαν του Γουές Άντερσον με το Phoenician Scheme, χρωστούμενες από πέρυσι νέες ταινίες μεγάλων δημιουργών, όπως ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ο Πολ Σρέιντερ και ο Λεός Καράξ, την καινούργια ταινία της Pixar με τίτλο Elio, τον πανδημικό τρόμο του 28 Years Later αλλά και τη ρεαλιστική αγωνιστική δράση του F1 με τον Μπραντ Πιτ πίσω από το τιμόνι. Από το μέτωπο του ελληνικού σινεμά αναμένουμε το Κιούκα: Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού του Κωστή Χαραμουντάνη, το Killerwood του Χρήστου Μασσαλά και τις Άγριες Μέρες μας του Βασίλη Κεκάτου, ενώ από τις επανεκδόσεις που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής κρατάμε την άσβεστη, αιτιολογημένη οργή του La Haine, την υπαρξιστική μελαγχολία του αριστουργηματικού Le Samourai, τον για κάποιους αναίσχυντο, για άλλους περήφανο φολκλορισμό του The Boy and the Dolphin και τον παραισθητικό ερωτισμό του Mulholland Drive.

Αυτά σε γενικές γραμμές, κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι, πέρα από δοκιμασμένες λύσεις, προτείνουμε ανεπιφύλακτα τον σινε-τουρισμό, τη μετακίνηση σε περιοχές μακριά από τον τόπο κατοικίας ή εργασίας σας, σε σινεμά που, ενδεχομένως, δεν είχατε ακούσει ποτέ ξανά και εντοπίσατε τυχαία στο πρόγραμμα προβολών του City Guide της LIFO. Ποιος ξέρει, ίσως έτσι ανακαλύψετε τον νέο, αγαπημένο σας θερινό κινηματογράφο.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ