10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
The Name of the Rose (1986)
0

Oι φίλοι του Ertflix, που αυξάνονται με τον καιρό, θα έχουν παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα μια μεταβολή στη σύνθεση του κινηματογραφικού καταλόγου του. Οι προγραμματιστές της πλατφόρμας φαίνεται να επιχειρούν στροφή σε εμπορικότερα κινηματογραφικά μονοπάτια, προκρίνοντας την αβαρή διασκέδαση έναντι της ψυχαγωγίας. Ελπίζουμε να τηρηθεί μια ισορροπία, ως πλατφόρμα που ανήκει σε φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα καλό θα ήταν να τηρήσει κι έναν κινηματογραφικά εκπαιδευτικό χαρακτήρα, να αφήσει χώρο για ένα σινεμά που σπάνια βρίσκει τον δρόμο προς την ιδιωτική τηλεόραση και δεν φτάνει ποτέ στους δέκτες των θεατών.

Για τις ανάγκες του παρόντος και στο πλαίσιο του ανανεωμένου καταλόγου τους, προσπαθήσαμε να κρατήσουμε μια ισορροπία ανάμεσα στο mainstream και το εναλλακτικό, πρωτίστως, όμως επιλέξαμε ταινίες που, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, εκτιμούμε πως  έχουν κάτι να δώσουν στον θεατή τους.

The Name of the Rose (1986)

Κατά την κινηματογραφική διασκευή του, το «Όνομα του Ρόδου» του Ουμπέρτο Έκο αποβάλλει την πυκνή σημειολογία και την πραγματεία γύρω από την σχετικότητα της ερμηνείας - όσα το έκαναν σπουδαίο βιβλίο, εν ολίγοις.

Στη χώρα μας το «Όνομα του Ρόδου» υπήρξε θρυλικός τίτλος και αγαπημένη ταινία του κοινού, με τον καιρό ξεχάστηκε.

Κερδίζει, όμως, ένα συναρπαστικό μυστήριο, που διατηρεί ατόφια την ανατρεπτική του διάθεση και τη στάση του σε βάρος του συντηρητισμού και της θρησκοληψίας, διαθέτει σταρ περιωπής στο πρόσωπο του Σον Κόνερι και ωφελείται από τη δυνατότητα του Ζαν-Ζακ Ανό να αναδεικνύει και το τελευταίο σεντ που επενδύεται στην παραγωγή των ταινιών του. Στη χώρα μας υπήρξε θρυλικός τίτλος και αγαπημένη ταινία του κοινού, με τον καιρό ξεχάστηκε.

Moneyball (2011)

Moneyball Trailer

Πέρα από μια εξαιρετική ταινία είδους που αντλεί σασπένς, ψυχαγωγία και θέαμα από (θεωρητικά) πλήρως αντικινηματογραφικό υλικό – το management μιας ομάδας μπέιζμπολ και κατ’επέκταση την εξωαγωνιστική δράση- το Moneyball του Μπένετ Μίλερ είναι μια μεγάλη αμερικανική ταινία. Με αντικείμενο ένα άθλημα ευρισκόμενο στην καρδιά της αμερικανικής συνείδησης, δεν υπονομεύει απλώς, αλλά ανατινάζει το μότο πάνω στο οποίο στηρίχθηκε το αμερικανικό κοινωνικοοικονομικό μοντέλο που θέλει μόνο τον πρώτο νικητή κι όλους τους άλλους ηττημένους. Επίσης, πρόκειται για την κορυφαία ερμηνευτική στιγμή του Μπραντ Πιτ.

Chevalier (2015)

Πριν ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου φλερτάρουν ακόμα πιο ανοιχτά με την κωμωδία που πάντα έκρυβε το επονομαζόμενο weird wave, ο τελευταίος συνεργάστηκε με την Αθηνά Ραχήλ-Τσαγγάρη για να συνθέσουν την κωμικότερη στιγμή του άτυπου αυτού ρεύματος μέχρι τότε. Το κυρίαρχο μοτίβο της αναπαράστασης εδώ εφαρμόζεται στον αρσενικό ανταγωνισμό, με έξι άντρες σε ένα γιότ να θέτουν απίθανες δοκιμασίες προσπαθώντας να εξακριβώσουν ποιος είναι ο καλύτερος σε όλας. Ιδιοφυές το casting της εξάδας με ηθοποιούς διαφορετικών καταβολών, κρυφή δύναμη της κωμωδίας του έργου ο Γιάννης Δρακόπουλος σε ρόλο καμαρότου.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Chevalier (2015)

I,Tonya (2017)

Με κεντρικό ήρωα της ταινίας του την Τόνια Χάρντινγκ, μια άξεστη αμερικανίδα αθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ που έφτασε μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες στα ‘90s και ενεπλάκη σε επεισόδιο που οδήγησε στον τραυματισμό της αντιζήλου της, ο σκηνοθέτης Κρεγκ Γκιλέσπι συστήνει μια σειρά από λούμπεν χαρακτήρες που μπλέκουν σε ανάλογες καταστάσεις και συνθέτει το πορτραίτο μιας κοινωνίας, όπου το στοργικό γονικό πρότυπο απουσιάζει, η απόλυτη επιτυχία είναι αυτοσκοπός, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός το μέσο προς αυτή και το δικαίωμα στο αμερικανικό όνειρο παραμένει υπόθεση ταξική.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
I, Tonya (2017)

Que Dios nos Perdone (2017)

Λίγο πριν η άλλοτε κραταιά στο είδος του θρίλερ ισπανική σχολή παρακμάσει, ο μοναδικός σκηνοθέτης που εξακολουθεί να κρατά ψηλά το λάβαρό της, ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν, μας έδωσε ένα αξιόλογο δείγμα της, βγαλμένο από τη φιντσερική σχολή που βάζει αστυνομικούς να μαζεύουν τα ανθρώπινα συντρίμμια που αφήνει πίσω του το Κακό, σε έναν κόσμο που ο Θεός ξέχασε ή, στην περίπτωσή μας, ποτέ δεν συγχώρεσε, όπως μάς υποδεικνύει και ο τίτλος. Αν δεν είχατε ακούσει ξανά γι’ αυτό και είστε φίλοι αυτού του τύπου σινεμά, αξίζει να το ανακαλύψετε.

Que Dios nos Perdone Trailer

Dark Waters (2019)

Δύο δεκαετίες και κάτι μετά το Safe (1995), ο Τοντ Χέινς (Carol, Velvet Goldmine) επέστρεψε στα εδάφη του οικολογικού θρίλερ με τη δική του εκδοχή του σινεμά καταγγελίας, όπου το κατηγορώ κοινωνείται διακριτικά, δίχως τις μεγάλες σκηνές και τη θριαμβολογία που είθισται να συνοδεύει το είδος, αλλά μέσω της μεθοδικής δραματουργικής ανάπτυξης και των «μουχλιασμένων» χρωμάτων. Όσο για την όποια δικαστική νίκη και την επακόλουθη κάθαρση, έχουν πρόσκαιρο χαρακτήρα, καθώς ο πόλεμος έχει χαθεί εκ των προτέρων και τα εγκλήματα σε βάρος μας συνεχίζονται αδιάκοπα και, επί της ουσίας, ανέλεγκτα κι ατιμώρητα.

Dark Waters Trailer

Another Round (2020)

Είναι σπάνιο μια ταινία να προσεγγίζει το αλκοόλ δίχως να υψώνει το δάχτυλο. Προς Θεού, δεν αναδεικνύει τον αλκοολισμό σε αρετή το Another Round, αλλά, έτσι, κι αλλιώς, δεν κρύβεται εκεί το προτέρημά του. Μέσα από την ιστορία τεσσάρων μεσήλικων, που αποφασίζουν για το επόμενο διάστημα να εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα υπό την επήρεια συγκεκριμένων ποσοτήτων αλκοόλης, ο Τόμας Βίντερμπεργκ προσθέτει τη (σημαντική) κατάθεσή του σε μια σειρά ταινιών, ερχόμενων από τον Ευρωπαϊκό Βορρά, που καυτηριάζουν τη σοβαροφάνεια και των καθωσπρεπισμό των σύγχρονων εργασιακών ηθών. Αποθεωτικό φινάλε, με τον Μαντς Μίκελσεν να ξεσπά σε αυτοσχέδιο χορό και να ενθουσιάζει τους θεατές στα θερινά το καλοκαίρι που προβλήθηκε η ταινία.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Another Round (2020)

A Taste of Hunger (2021)

Σε συνέχεια του Another Round, το Taste of Hunger είναι μια θεματικά συναφής σκανδιναβική ταινία, που εστιάζει στον «Ροδανθό» που αφήνουμε πίσω μας κυνηγώντας την επαγγελματική καταξίωση. Δεν έχει το κατάλληλο σενάριο για να το πετύχει, ωστόσο του ατού του εντοπίζεται στην ικανότητα του Κρίστοφερ Μπόε (Reconstruction) να κινηματογραφεί ανθρώπους που φλερτάρουν, ερωτεύονται, λογομαχούν και τα ξαναβρίσκουν, συλλαμβάνοντας και τονίζοντας με τον φακό του εκείνη την στιγμή  που σπάει την κινηματογραφική τεχνητότητα και παράγει αυθεντικό, ανθρώπινο συναίσθημα – μπορεί να είναι ένα βλέμμα, μια στιγμιαία ανάκλαση του φωτός ή μια ανεπαίσθητη κίνηση του χεριού. Ποτέ άλλοτε ο κινηματογραφικός (ή ο τηλεοπτικός) φακός δεν γοητεύτηκε τόσο από το πρόσωπο του Νίκολαϊ Κόστερ- Βαλντάου  - και δεν τον κινηματογράφησε έτσι.

A Taste of Hunger Trailer

Maigret (2022)

Ο διάσημος ήρωας του Σιμενόν, που, παραδοσιακά, δεν θέλει μόνο να εντοπίσει τον ένοχο, αλλά και να τον αναγκάσει να κατονομάσει το κακό που έκανε και να μετανοήσει, εδώ βρίσκεται στο λυκόφως της καριέρας του. Το μυστήριο που καλείται να λύσει δεν είναι ιδιαίτερα περίτεχνο ή δυσεπίλυτο, ωστόσο έχει προσωπικό χαρακτήρα κι αυτό δίνει στην ταινία μια πρόσθετη συναισθηματική διάσταση, με τον φαντασματικό επίλογο να συγκινεί και να τη συνδέει ευθέως με το υπόλοιπο έργο του σκηνοθέτη Πατρίς Λεκόντ, μέσω του μοτίβου της φαντασίωσης μιας δεύτερης ευκαιρίας και μιας άλλης ζωής. Τον Μαιγκρέ υποδύεται ένας εξαιρετικός Ντεπαρντιέ, που μοιάζει να κουβαλά πάνω του όλο το βάρος του κόσμου, αντλώντας έμπνευση, ενδεχομένως, από οικεία κρίματα κι απώλειες.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Maigret (2022)

Γιάννης Σπανός: Πίσω απ΄ τη Μαρκίζα (2024)

Καμιά φορά αρκεί η ταξινόμηση του αρχειακού υλικού κι ένας χαρισματικός ομιλητής για να προκύψει καλό ντοκιμαντέρ. Το αρμοστά (και τόσο όμορφα) τιτλοφορούμενο Πίσω απ’τη Μαρκίζα έχει κι από τα δυο. Όταν λείπει το πρώτο, αντικαθιστά την απουσία του με σκίτσα. Όσο για το δεύτερο, αυτός ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης είχε χιούμορ, σεμνότητα που απουσιάζει από ανθρώπους με το 1/100 των επιτευγμάτων του, είχε και έργο πλούσιο – πολλοί δεν γνωρίζουν τη συνδρομή του στο γαλλικό chanson για παράδειγμα- κι επιτυχίες αμέτρητες, που ακόμα και οι γνώστες της μουσικής σκηνής ενίοτε ξεχνάμε να του πιστώσουμε. Απαραίτητη προβολή για μουσικόφιλους.    

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ