Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake; Facebook Twitter
Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα.
0



ΤΑ BEEFS, ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΔΙΑΜΑΧΕΣ,
 ανάμεσα στους ράπερ δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι μέρος της κουλτούρας και της ιστορίας του και εκφράζονται μέσα από τραγούδια που δηλώνουν την υπεροχή του ενός έναντι κάποιου άλλου στις ρίμες. Μερικές από αυτές τις φιλονικίες ευθύνονται για κάποια από τα πιο κλασικά χιπ-χοπ τραγούδια, όπως το Hit 'Em Up του 2Pac και το Takeover του Jay-Z. Μετά τη δολοφονία του 2Pac και του Notorious B.I.G. έπειτα από ένα παρόμοιο beef τα πνεύματα φάνηκε ότι είχαν ηρεμήσει, τελευταία όμως έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει και το χιπ-χοπ τελευταία βρίσκεται ομολογουμένως σε κρίση.

Μπορεί να πει κανείς ότι όλα ξεκίνησαν με το Big Foot της Nicki Minaj, ένα αρκετά σκληρό, diss κομμάτι εναντίον της ράπερ Megan Thee Stallion. Και οι δύο βγήκαν κερδισμένες, με τη Megan Thee Stallion να κατακτά την κορυφή του Billboard με το Hiss και τη Minaj να κερδίζει τη μάχη με αξιομνημόνευτες ρίμες. Αυτό είδαν οι διάσημοι συνάδελφοί τους και ξεσηκώθηκαν. 

Το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω».

Έτσι, έχουμε το πρόσφατο beef του Kendrick Lamar με τους Drake και J. Cole. Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πώς ξεκίνησε το beef

Όταν ο Kendrick Lamar ήταν ακόμη ανερχόμενος, ο Drake προσφέρθηκε να τον βοηθήσει, προσκαλώντας τον να συμμετάσχει στο άλμπουμ του Take Care και να τον ανοίγει στην περιοδεία του το 2012. Έναν χρόνο μετά, το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω». Ο Drake δεν έδωσε και πολλή σημασία τότε. Πετούσαν κακιούλες μεταξύ τους πού και πού, αλλά τίποτα ιδιαίτερο.

Τι συνέβη πρόσφατα;

First Person Shooter

Όπως όλα δείχνουν, υπεύθυνος είναι ο J. Cole. Πέρσι τον Οκτώβριο, ο Drake κυκλοφόρησε το όγδοο άλμπουμ του, For All The Dogs, μέσα στο οποίο υπήρχε μια συνεργασία του με τον J. Cole στο κομμάτι First Person Shooter, όπου ο J. Cole δήλωνε ότι αυτός, ο Drake και ο Kendrick ήταν τα τρία μεγάλα ονόματα τότε στο ραπ. Το κομμάτι ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, το πρώτο με το οποίο κατάφερνε κάτι τέτοιο ο Cole και αυτό με το οποίο ισοφάρισε ο Drake το ρεκόρ του Michael Jackson. Ο Kendrick, απ' ό,τι φαίνεται, δεν χάρηκε πολύ με τη συγκεκριμένη εξέλιξη και τους το κρατούσε για καιρό. 

Πώς αντέδρασε ο Kendrick;

Like That

Τον Μάρτιο του 2024, ο Metro Boomin' και ο Future κυκλοφόρησαν ένα κοινό άλμπουμ με τίτλο We Don't Trust You. Κρυμμένο στο tracklist ήταν ένα τραγούδι που ονομαζόταν Like That και είχε έναν μη υπογεγραμμένο στίχο από τον Kendrick Lamar, με το οποίο έγινε χαμός στο X (πρώην Τwitter). Ο Kendrick δεν μάσησε τα λόγια του και έβαλε στο στόχαστρο τον στίχο του Cole, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν τρεις σπουδαίοι, υπάρχει μόνο ο ίδιος («big three - it's just big me»). Αποκάλεσε τον Drake και τον Cole «ένα ελαφρύ πακέτο» και δήλωσε ότι είναι Prince σε σχέση με τον Michael Jackson του Drake. Κλείνει το κομμάτι λέγοντας ότι θα στείλει όλα τα σκυλιά του Drake και του J. Cole στο νεκροταφείο των ζώων, κάνοντας αναφορά στο διάσημο μυθιστόρημα τρόμου του Stephen King, Pet Cemetery, του 1983. Ο στίχος κάνει ταυτόχρονα και μια αναφορά στον τίτλο του άλμπουμ του Drake, For All The Dogs. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο Metro Boomin' είναι πρώην συνεργάτης του Drake και συχνά δηλώνει σε συνεντεύξεις ότι δεν χωνεύει τον Καναδό ράπερ επειδή τον έριξε σε μια συνεργασία τους που επρόκειτο να γίνει, αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, έχει τέτοιο μένος εναντίον του που αφαίρεσε τα φωνητικά του από το τραγούδι Trance.

Απάντησε ο Drake;

7 Minute Drill

Φυσικά και απάντησε, και αυτός και ο Cole, με τον δεύτερο να το μετανιώνει. Ο Drake αρχικά έκανε κάτι περίεργες δηλώσεις σε μια συναυλία του στη Φλόριντα σχετικά, αλλά δεν τελείωσε εκεί το ζήτημα.  Δύο εβδομάδες μετά από αυτό το περιστατικό ο Cole έδωσε τη δική του απάντηση στον Kendrick με το κομμάτι 7 Minute Drill από το άλμπουμ-έκπληξη, Might Delete Later. Στο κομμάτι έκανε κριτική στη δισκογραφία του Kendrick, αποκαλώντας το ντεμπούτο του «κλασικό», αλλά την πιο πρόσφατη προσπάθειά του, το Mr Morale and the Big Steppers, τραγική. Κάτι τον έπιασε όμως και γρήγορα πήρε πίσω το diss, συνειδητοποιώντας ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος και «το πιο χαζό και ανόητο πράγμα που έχω ηχογραφήσει ποτέ», όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του στο φετινό Dreamville. Ζήτησε συγγνώμη από τον Lamar και η κόντρα τους έληξε εκεί. 

Ο Drake όμως δεν πτοήθηκε από την προδοσία του Cole. Κυκλοφόρησε επίσημα το Push Ups, που αρχικά διέρρευσε. Σε αυτό εν ολίγοις αποκαλεί τον Lamar κοντό, ενώ υπονοεί ότι άλλοι καλλιτέχνες όπως η SZA, o Travis Scott και ο 21 Savage τον έχουν ξεπεράσει . Έβαλε στον διάλογο και τους Future, The Weeknd, Rick Ross.

Εκτός από τον Drake, ενοχλήθηκε και η μαμά του

Champagne Moments

Μέσα σε λίγες ώρες από το diss του Drake, ο Rick Ross πήρε τον λόγο με το Champagne Moments, ισχυριζόμενος ότι ο Καναδός σταρ έχει κάνει πλαστική, συμπεριλαμβανομένων μιας επέμβασης στη μύτη και ενός brazilian butt lift. Αυτή η κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα η μαμά του Drake να του στείλει μήνυμα για να τον ρωτήσει αν οι φήμες είναι αληθινές. Ο ράπερ μοιράστηκε τη συζήτησή τους στο Instagram. 

Τα πράγματα δεν τελείωσαν εκεί. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West που πήρε το μέρος του Lamar με ένα remix του Like That, όπου έβαλε στο στόχαστρο τη δισκογραφική του Drake. Στο μεταξύ, ο Drake έβγαλε και δεύτερο κομμάτι, το Taylor Made Freestyle, στο οποίο κατηγόρησε τον Lamar ότι φοβάται να κυκλοφορήσει κάτι επειδή η Taylor Swift έβγαλε καινούργιο άλμπουμ. Επιπλέον, στο ίδιο κομμάτι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθεί τη φωνή δύο ηρώων του Lamar, των Tupac Shakur και Snoop Dogg

Το κερασάκι στην τούρτα όμως έβαλε η Taylor Swift που στο άλμπουμ της The Tortured Poets Department diss-άρει τον άσπονδο εχθρό της Kanye West και την πρώην του, Kim Kardashian. 

Αναμένουμε τη συνέχεια.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Μουσική / Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Η έρευνα του Κώστα Σαββόπουλου για τη ραπ, το πιο παρεξηγημένο (και άγνωστο για τον πολύ κόσμο) μουσικό είδος σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο, κυκλοφορεί σε ένα βιβλίο που βάζει στη θέση τους πολλά πράγματα.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ