Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει

Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

 

Η αυλαία ανοίγει και τα εκτυφλωτικά φώτα των προβολέων φωτίζουν την αίθουσα. Το κοινό ενθουσιάζεται και σηκώνει τα χέρια του ψηλά. Ο κωμικός εμφανίζεται στο κέντρο της σκηνής, αρπάζει αποφασιστικά το μικρόφωνο και το μεταφέρει στην άκρη. Είναι εξάλλου περιττό – για το ξεκαρδιστικό του setlist δεν χρειάζονται οι λέξεις. Η επικοινωνία του με τους θεατές βασίζεται σε μια γλώσσα που δεν έχει ανάγκη από ήχους.

Εκ πρώτης όψεως, η νέα ευρηματική διαφημιστική ταινία της ΔΕΗ προκαλεί εύλογες απορίες, οι οποίες ωστόσο γρήγορα δίνουν τη θέση τους στην έκπληξη και την ενσυναίσθηση. Και αυτό γιατί το εύστοχο φιλμ της εταιρείας εκτυλίσσεται εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, δίχως να πλαισιώνεται από υπότιτλους και ηχητικά εφέ. 

Η εν λόγω εκστρατεία δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρη αντιστροφή της κανονικότητας, όπου σχεδόν κάθε προϊόν ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας αποκλείει, εμμέσως πλην σαφώς, την κοινότητα των κωφών. Σε τούτη την περίπτωση, η συντριπτική πλειονότητα των τηλεθεατών κάθεται, έστω και προσωρινά, στον κόσμο των ανθρώπων με προβλήματα ακοής. Το φιλμάκι αυτό δεν είναι άμεσα κατανοητό για εκείνους – παρότι έχει πολλά να τους πει.

Από κάθε άποψη, η καμπάνια είναι ένας έξυπνος τρόπος προώθησης μιας νέας υπηρεσίας στο αντίστοιχο target audience. Το φιλμ, άλλωστε, επικοινωνεί τη νέα υπηρεσία «Εξυπηρέτηση για όλους» που λάνσαρε πρόσφατα η εταιρεία για ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη εξέλιξη καθώς, μέχρι πρότινος, οι άνθρωποι αυτοί ήταν πλήρως αποκλεισμένοι από την εξυπηρέτηση και την επικοινωνία των περισσότερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Μέσω της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ, τα άτομα που ανήκουν στην κοινότητα των κωφών θα μπορούν εύκολα και άμεσα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για όποιο θέμα αντιμετωπίζουν, μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υποτίτλων. 

Η εν λόγω εκστρατεία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Από τη μια πλευρά βρίσκεται η πτυχή της συμπεριληπτικότητας στην ίδια την παραγωγή της διαφήμισης. Πρωταγωνιστής της είναι ο κωφός ηθοποιός και εξαιρετικά επιτυχημένος stand-up comedian Πάνος Κατσής, ενώ και το πλήθος που παρακολουθεί την παράστασή απαρτίζεται επίσης από άτομα της κοινότητας των κωφών. Το αποτέλεσμα αποπνέει αυτοπεποίθηση και ειλικρινή εκπροσώπηση μιας γλωσσικής μειονότητας.

Από την άλλη πλευρά, βρίσκεται ο παράγοντας της ταύτισης. Το φιλμάκι παίζει δίχως τη συνοδεία υποτίτλων, και παρότι ο θεατής αντιλαμβάνεται πως το κοινό ξεκαρδίζεται στα γέλια από τα αστεία του Κατσή, εξακολουθεί να μην έχει την παραμικρή ιδέα για το περιεχόμενό τους.

Είναι ακριβώς το ίδιο συναίσθημα που αισθάνονται οι κωφοί, όντας περιτριγυρισμένοι από μια κουλτούρα που τους αντιμετωπίζει μονάχα σαν αστερίσκους της κοινωνίας. Και είναι ακριβώς η συνειδητοποίηση που οφείλουμε να υπενθυμίζουμε καθημερινά στον εαυτό μας, στην προσπάθειά μας να οραματιστούμε ένα μέλλον δίκαιο και ισότιμο προς όλους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια / Περιμένοντας το τέλος του κόσμου σε καταφύγια που μοιάζουν με σουίτες

Living / Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια

Η ζήτηση για υπερπολυτελή πυρηνικά καταφύγια έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αν και εξακολουθούν να απευθύνονται σε λίγους, τα σύγχρονα κρησφύγετα, θυμίζουν περισσότερο δωμάτια πεντάστερων ξενοδοχείων παρά ζοφερά bunkers κι εκτός από ασφάλεια παρέχουν άνεση υψηλής ποιότητας.
THE LIFO TEAM
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM
Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM