O Mπραντ Πιτ σώζει το «Bullet Train» από τον εκτροχιασμό

O Mπραντ Πιτ σώζει το «Bullet Train» από τον εκτροχιασμό Facebook Twitter
Η περσόνα του Πιτ δίνει την απαραίτητη ένεση φρεσκάδας και βοηθά στη γεφύρωση των αντικρουόμενων τόνων ανάμεσα στις συντρέχουσες ιστορίες.
0

Από το «World War Z», πέρα από το κατόρθωμα του Μαρκ Φόρστερ να δώσει ένταση και σκληρότητα σε μια ταινία με ζόμπι όπου δεν χύνεται σταγόνα αίματος, κρατήσαμε την κατά Μπραντ Πιτ εκδοχή του ήρωα δράσης. Η πινελιά του στο συγκεκριμένο πρότυπο είναι μια ζεν κατάσταση, μια διαρκής αίσθηση ότι όλα θα πάνε καλά.

Όχι, όμως, με τρόπο σαν εκείνο του Ρότζερ Μουρ ως 007. Ο Αμερικανός σταρ δεν υποδύεται τον χαρακτήρα με μια υπεράνω, οριακά αυτοπαρωδική στάση, σαν να αναγνωρίζει τη συνθήκη που έχει υπογραφεί με το κοινό πως όποια αναποδιά κι αν προκύψει ο ήρωας θα την αντιμετωπίσει. Η ψυχραιμία του, που θα ήταν η υπερδύναμή του αν ήταν υπερήρωας, είναι εντελώς ενδοκινηματογραφική, δεν βγαίνει ποτέ εκτός χαρακτήρα.

Τον ξαναείδαμε για λίγα λεπτά στον Μάρτιο στο «Lost City» και τώρα ο Πιτ δανείζει ή ευλογεί, αν θέλετε, με αυτή την περσόνα ακόμα μία ταινία δράσης, το «Bullet Train». 

Το φιλμ, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Γιαπωνέζου Κόταρο Ισάκα, εξελίσσεται σε ένα από τα δρομολόγια των τρένων υψηλής ταχύτητας στην Ιαπωνία, τα οποία φέρουν το προσωνύμιο «bullet train» επειδή κινούνται με την ταχύτητα της σφαίρας – πάντα μεταφορικά μιλώντας. Σε ένα από τα βαγόνια του τρένου επιβιβάζεται ο Ladybug, ένας εκτελεστής που επανέρχεται στην ενεργό δράση μετά από διάλειμμα, αναλαμβάνοντας να εκτελέσει μια απλή και φαινομενικά ακίνδυνη αποστολή: να κλέψει έναν χαρτοφύλακα και να τον παραδώσει στη χειρίστριά του, με την οποία επικοινωνεί τακτικά στο τηλέφωνο – η Σάντρα Μπούλοκ ανταποδίδει το εκτεταμένο γκεστ του Πιτ στο «Lost City».

Στο τηλέφωνο ο ήρωας παραπονιέται διαρκώς για τη συστηματική κακή του τύχη. Τα γεγονότα φαίνεται να τον επιβεβαιώνουν, καθώς στο τρένο βρίσκονται άλλοι τέσσερις εκτελεστές, οι οποίοι θέλουν επίσης τον χαρτοφύλακα, καθένας για τους δικούς του σκοπούς. 

Το «Bullet Train» είναι ένα χωνευτήρι ειδών και αναφορών, ταξιδεύει στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης, όπου το στυλιζάρισμα, οι εύπεπτες φιλοσοφικές αναζητήσεις και η εξωφρενική βία του manga συναντούν την εφετζίδικη, macho εκδοχή δράσης και την εξυπνακίστικη πρόζα του Γκάι Ρίτσι.

Αν έχεις δει λίγες ταινίες παραπάνω, ξέρεις ότι εκείνα που ενώνουν τους χαρακτήρες θα αποδειχτούν περισσότερα, σημασία όμως δεν έχει ο προορισμός αλλά το ταξίδι – τα λέει κι ο Καβάφης.

Το «Bullet Train» είναι ένα χωνευτήρι ειδών και αναφορών, ταξιδεύει στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης, όπου το στυλιζάρισμα, οι εύπεπτες φιλοσοφικές αναζητήσεις και η εξωφρενική βία των manga συναντούν την εφετζίδικη, macho εκδοχή δράσης και την εξυπνακίστικη πρόζα του Γκάι Ρίτσι.

O Mπραντ Πιτ σώζει το «Bullet Train» από τον εκτροχιασμό Facebook Twitter
H Σάντρα Μπούλοκ ανταποδίδει το εκτεταμένο γκεστ του Πιτ στο «Lost City».

Τη σκηνοθεσία της ταινίας υπογράφει ο Ντέιβιντ Λιτς, ο πρώην κασκαντέρ που στο παρελθόν έχει αναλάβει να αντικαταστήσει τον Μπραντ Πιτ σε δύσκολα stunts. Ο Λιτς συνυπέγραψε μαζί με τον συνάδελφό του Τσαντ Σταχέλσκι τον «John Wick» και από κει και πέρα καθένας τράβηξε τον δρόμο του. Ο δεύτερος συνέχισε την εποποιία του «John Wick», ο πρώτος γύρισε το «Atomic Blonde» και το «Deadpool 2».

Αν κάτι πρόσφεραν στο σινεμά δράσης της εποχής μας οι δυο τους, αυτό συνίσταται στην επαναφορά της αναλογικότητας και της χορογράφησης της δράσης εντός του πλάνου.

Το «Bullet Train» προσθέτει λίγη (ή μάλλον αρκετή) παραπάνω πλοκή στο μείγμα, εκεί που οι προαναφερθείσες ταινίες χαρακτηρίζονται από τη σεναριακή απλότητά τους και την πριμοδότηση της δράσης. Έχει, φυσικά, κασκάντες και εντυπωσιακή χορογραφία, έστω κι αν είτε λόγω του περιορισμένου χώρου είτε λόγω της έγνοιας για το attention span του κοινού του το μοντάζ του είναι πολύ πιο παρεμβατικό.

Σκηνή με βιρτουοζιτέ ανάλογη εκείνου του δεκάλεπτου μονοπλάνου στο «Atomic Blonde» δεν θα βρεις, αλλά ευτυχώς δεν λείπουν τα ευρήματα, με τον χαρακτήρα του Μπραντ Πιτ, ο οποίος δεν πιστεύει στα όπλα, να χρησιμοποιεί πάσης φύσεως αντικείμενα ώστε να αποτρέψει τις επιθέσεις που δέχεται.

Η περσόνα του Πιτ δίνει την απαραίτητη ένεση φρεσκάδας και βοηθά στη γεφύρωση των αντικρουόμενων τόνων ανάμεσα στις συντρέχουσες ιστορίες – στην υποπλοκή των Βρετανών διδύμων υπάρχει ακόμα και αναφορά στο «Weekend at Bernie’s», ενώ εκείνη του πατέρα που παλεύει για τη σωτηρία του γιου του αποτελεί κανονικότατο crime μελόδραμα.

O Mπραντ Πιτ σώζει το «Bullet Train» από τον εκτροχιασμό Facebook Twitter
Αν κάτι πρόσφεραν στο σινεμά δράσης της εποχής μας οι δυο τους, αυτό συνίσταται στην επαναφορά της αναλογικότητας και της χορογράφησης της δράσης εντός του πλάνου.

O έμπειρος πρωταγωνιστής θα πουλήσει με όση ελαφρότητα χρειάζεται όσα έχει να πει περί τύχης και μοίρας το έργο, χωρίς ποτέ να τα διακωμωδεί, έστω κι αν στο φινάλε αποκαλύπτεται το κουσούρι που άφησε στον Λιτς η εμπλοκή του στο «Deadpool», τόσο λόγω της ολίγον meta και καταφανώς περιπαιχτικής εξήγησης του επιμύθιου όσο και της καρτουνιστικής CGI κορύφωσης.

Χωρίς αυτόν το «Bullet Train» γίνεται μια υπερφορτωμένη, άνιση αναβίωση ενός σινεμά που έκανε θραύση στις αρχές των ’00s με κύρια χαρακτηριστικά την πόζα, τις εξυπνάδες, την εξεζητημένη πλοκή με τα συνεχή twists, που συνήθως κάλυπταν μια απλή ιστορία εκδίκησης, και την αμοραλιστική βία.

Με αυτόν το φιλμ γίνεται μια fun περιπέτεια που μοιάζει να προσπαθεί λιγότερο απ’ όσο παιδεύεται στην πραγματικότητα για να μας εντυπωσιάσει –και, πιστέψτε μας, παιδεύεται πολύ, κατά τα άλλα‒, μετατρέπεται σε ένα θέαμα μεγάλου κοινού και μεγαλύτερου εκτοπίσματος.

Φαντάζεστε πώς θα ήταν η ταινία με τον (καλό εδώ) Άαρον Τέιλορ Τζόνσον στη θέση του Μπραντ Πιτ; Γι’ αυτόν τον λόγο χρειαζόμαστε τους σταρ, γιατί βοηθούν τις ταινίες να μεγαλώσουν. Έστω κι αν καμιά φορά το προσωπικό τους μέγεθος υπερβαίνει κατά πολύ το πραγματικό μέγεθος των ταινιών στις οποίες πρωταγωνιστούν.

Η ταινία «Bullet Train» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 4 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ